۷۴۸۴۴۱
۱ نظر
۵۱۸۶
۱ نظر
۵۱۸۶
پ

علل و درمان انزال رتروگراد

اسپرم پس از انزال در مردان از آلت تناسلی خارج می شود. در مشکل انزال رتروگراد ، اسپرم به جای تخلیه از نوک آلت تناسلی، برگشت کرده و به سمت مثانه منتقل می شود.

وب‎سایت نبض ما: انزال رتروگراد نوعی نیروی انسداد مایع منی است که از طریق مجرای ادرار مرد و خارج از آلت تناسلی مرد صورت می گیرد. در انزال برگشتی، ممکن است اسپرم از آلت تناسلی حرکت کند، زیرا عضله کوچکی که اسفنکتر مثانه نامیده می شود، مثانه را باز نگه داشته و به این ترتیب، اسپرم به مثانه برمی گردد.

این مشکل زمانی رخ می دهد که اسفنکتر مثانه به درستی عمل نکرده و مثانه ممکن است به طور کامل بسته نشود.

حقایقی در مورد انزال رتروگراد

- اکثر مردان بیش از ۱.۵ میلی لیتر مایع منی دارند.

- مردان مبتلا به انزال رتروگراد ممکن است هیچ انزالی نداشته باشند.

- انزال رتروگراد یک علامت است و تشخیص بیماری محسوب نمی شود.

علل و درمان انزال رتروگراد
انزال رتروگراد چیست؟

انزال پس رونده به عنوان ارگاسم خشک هم نامیده می شود. برخی از مردان مبتلا به انزال رتروگراد ممکن است انزال داشته باشند اما میزان مایع منی آن ها بسیار کم باشد.

در برخی از مردان، این انزال موجب ناباروری می شود. هنگامی که مایع منی کمتر از میزان طبیعی خارج شود، احتمال جفت شدن اسپرم با تخمک تقریبا به صفر می رسد. با این حال باید گفت که مشکل انزال رتروگراد تنها ۰.۳-۲ درصد از موارد ناباروری را در بر می گیرد.

انزال پس رونده خطرناک و دردناک نیست. مردانی که دچار انزال برگشت دهنده هستند حتی ممکن است متوجه این وضعیت نشوند.

بعضی از مردان بلافاصله پس از انزال، ادرار کدر و تیره ای دارند که این موضوع احتمالا به علت مخلوط شدن اسپرم با ادرار است. مردان مبتلا به انزال رتروگراد همچنین ممکن است مشکلات دیگری در رابطه زناشویی داشته باشند.

علل انزال رتروگراد

برخی از علل انزال پس رونده عبارتند از:

- دیابت: بالا بودن قند خون، می تواند به اندام ها و اعصاب آسیب برساند و عضلات مثانه را تحت تاثیر قرار دهد.

- آسیب به سیستم عصبی: صدمات و بیماری هایی که به سیستم عصبی آسیب می رسانند، از قبیل بیماری ام اس و آسیب های نخاعی، می توانند به اعصاب و عضلات مثانه آسیب برسانند. همچنین جراحی بر روی ستون فقرات پایین هم ممکن است اثر مشابهی داشته باشد.

- جراحی: جراحی پروستات، بیضه ها، روده بزرگ، راست روده، مثانه یا ستون فقرات پایین ممکن است باعث این انزال شود.

- دارو: مصرف بعضی از داروها می توانند باعث انزال رتروگراد شوند. این داروها شامل داروهای درمان پروستات ، بعضی از داروهای ضد افسردگی و برخی داروهای ضد روانپریشی هستند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

زمانی که به طور مرتب دچار انزال رتروگراد هستید، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید تا پس از بررسی وضعیت عمومی شما، روش درمانی ارائه شود. شما پیش از انجام هر روشی تحت مشاوره با پزشک قرار گیرید.

انزال پس رونده همیشه به خودی خود قابل درمان نیست و می تواند نشانه ای از وضعیت پزشکی دیگری باشد. در اینگونه موارد، با درمان وضعیت و علل احتمالی، انزال رتروگراد هم درمان خواهد شد.

در صورت بروز موارد زیر با پزشک مشورت کنید:

- پس از ارگاسم، مثانه باز می ماند

- مایع منی خارج نشود.

- پس از یک سال تلاش، بارداری صورت نگرفته باشد.

درمان انزال رتروگراد

از آنجایی که انزال رتروگراد می تواند بر تجربه جنسی در رابطه زناشویی تاثیر بگذارد، بعضی از مردان با وجود عدم بروز مشکلی جدی، اقدام به درمان این مشکل می کنند.

در مردانی که دچار انزال رتروگراد هستند و قصد بچه دار شدن دارند، گزینه های درمانی در دسترس است. روش درمان معمولا با حذف اسپرم بعد از انزال شروع می شود؛ این روش ممکن است شامل جداسازی اسپرم از مثانه باشد.

مصرف بعضی از داروها هم می تواند در درمان انزال رتروگراد موثر باشد. در صورتی که روش های دارویی پاسخگو نباشد روش جراحی انجام می شود.

روشهای جراحی برای درمان انزال رتروگراد عبارتند از:

- آسپیراسیون اسپرم از اپیدیدیم : این روش تحت بیهوشی موضعی انجام می شود و از یک سوزن برای حذف اسپرم از بیضه ها استفاده می کند.

- اسپاسم اسپرم اپیدیدیم پوستی : این روش که از بیهوشی موضعی استفاده می کند، برای حذف اسپرم از کانال اپیدیدیم است.

- استخراج اسپرم: که در این روش اسپرم را مستقیما از بیضه ها هدایت می کنند.

درمان انزال رتروگراد بستگی به علت آن دارد. در برخی موارد، انزال رتروگراد به سبب مصرف برخی از داروها در آقایان ایجاد می شود. در این زمان، با تغییر داروها معمولا این مشکل حل می شود.

پیشگیری

انزال پس رونده معمولا به طور کامل قابل پیشگیری نیست اما موارد زیر توصیه می شود:

مردان مبتلا به بیماری بزرگی پروستات باید روش های جراحی هایی کمتر تهاجمی را برای درمان انتخاب کنند. این نوع جراحی ها خطرات و عوارض کمتری داشته و به احتمال زیاد باعث آسیب عصبی و عضلانی نمی شود.

با کنترل شرایط پزشکی که می تواند موجب آسیب عصبی شود می توانید از بروز انزال رتروگراد جلوگیری کنید. مردان مبتلا به دیابت باید این بیماری را درمان کرده و تحت کنترل داشته باشند و در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کنند.

مردان مبتلا به انزال پس رونده ممکن است علائم دیگری را به دلیل پروستات بزرگ، دیابت یا جراحی پروستات داشته باشند، بنابراین حتی اگر درمان قطعی وجود نداشته باشد، باید علائمی مانند انزال دردناک، خون در انزال، تکرر ادرار یا اختلال نعوظ را به پزشک گزارش دهد.

در درمان انزال رتروگراد معمولا بر طبق تشخیص علت، این مشکل درمان می شود. شما می توانید با روش های پیشگیری، تا حدود زیادی این مشکل را تحت کنترل داشته باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تار

      از زودانزالی هم اگه ممکنه مطالبی بذارید .علت‌وراه درمانشو بگید لطفا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج