۷۷۲۹
۵۰۴۵
۵۰۴۵
پ

آموزش سرگرمي‌هاي ساده

بازي‌هاي مسافرتي برای کودک شما

اگر بلد باشید بچه‌ها را در ماشین سرگرم كنید، سفر رفتن با بچه‌ها با غرغر دائمی آن‌ها همراه نیست! در این مطلب چند نوع بازی را كه به درد مسافرت می‌خورند یاد می‌گیرید.

بازي‌هاي مسافرتي برای کودک شما

بازي‌هاي مسافرتي برای کودک شما

شما هم هر بار قرار است با ماشین به مسافرت بروید، درمانده می‌شوید كه چطور بچه‌ها را در طول راه سرگرم كنید؟ خب، حق هم دارید! نشاندن وروجك‌ها در یك فضای كوچك و سربسته آن هم به‌مدت چند ساعت كار بسیار سختی است اما اگر سرگرم‌شان كنید و با آن‌ها بازی كنید، نه تنها غر و لند و شیطنت آن‌ها را تحمل نخواهید كرد بلكه راه طولانی سفر برای‌تان تبدیل به خاطره‌ای خوشایند می‌شود اما نكته این‌جاست كه دقیقا در ماشین یادتان می‌رود باید از چه بازی‌هایی كمك بگیرید! پس این بازی‌ها را یك بار با ما مرور كنید.


این آهنگ چی بود؟

آهنگ یك برنامه كودك یا آواز را زمزمه كنید ولی كلمات آن را نخوانید. حالا از بقیه بخواهید حدس بزنند كدام آهنگ است. هر كی زودتر حدس زد! برنده است!


بازی با الفبا را بلد هستيد؟

برای بچه‌هایی كه خواندن الفبا را تازه یاد گرفته‌اند، این بازی بسیار دوست‌داشتنی است. شما باید از همه بخواهید برای خودشان یك حرف الفبا را انتخاب كنند. هر كس زودتر به یك تابلوی راهنمایی یا پلاك ماشین اشاره كرد، حرفی كه دوست دارد را انتخاب كرده و بقیه باید حرف دیگری را برای خودشان انتخاب كنند. به محض رسیدن به حرف الفبای مخصوص خودتان، آن را بلند اعلام كنید! فرقی نمی‌كند روی پلاك ماشین‌های دیگر پیدایش كنید یا روی تابلوی راهنمایی یا تبلیغاتی كنار جاده.


حدس بزن من چی هستم؟

این همان بیست سوالی خودمان است! شما یك شیء، شخصیت، حیوان یا... را انتخاب می‌كنید و بعد از بچه‌ها می‌خواهید حدس بزنند شما چه هستید؟ بعد می‌توانید جاها را عوض كنید.


كی زودتر به حرف «ي» می‌رسه؟

اگر ۲ فرزند دارید، این بازی الفبایی حسابی می‌تواند آن‌ها را سرگرم كند. یك سمت جاده را به كوچولوی اولی و سمت مقابل را به كودك دوم اختصاص دهید و از بچه‌ها بخواهید حرف نوشته شده روی پلاك ماشین‌ها را بخوانند اما باید حواس‌شان باشد كه به ترتیب حروف الفبا عمل كنند. مثلا اگر یك ماشین با پلاك الف رد شد، باید صبر كنند تا ماشین دیگری با پلاك ب عبور كند و به همین ترتیب. هر كس زودتر به حرف «ی» برسد برنده است. فقط طوری وانمود كنید كه شما جلو نشسته‌اید و حواس‌تان به حروف روی پلاك‌ها هست تا كسی تقلب نكند!


بازی و ریاضی

بازی‌های ساده‌ای مثل هپ، یك مرغ دارم یا شمارش حیواناتی كه از كنار جاده رد می‌شوند هم به سرگرمی بچه‌ها كمك می‌كند و هم آن‌ها را با ریاضی آشتی می‌دهد. شما می‌توانید هر حیوان یا هر نوع درخت یا تابلوی راهنمایی را به یك نفر اختصاص دهید. در پایان كسی كه عدد بیشتری دارد برنده است.


بازي‌هاي مسافرتي برای کودک شما

حرف اول، حرف آخر

این بازی بی‌شباهت به اسم و فامیل نیست. یك زمینه را مشخص كنید. مثلا حیوانات یا غذاها. بعد تك‌تك اسم یك حیوان یا غذا را ببرید. نفر بعد باید با حرف آخر كلمه شما شروع كند. مثلا اگر شما بز را نام بردید، فرزندتان باید بگوید زنبور! البته برای بزرگ‌ترها مشاعره هم دقیقا همین شكلی اجرا می‌شود!


من دارم می‌رم خرید!

این بازی هم با الفبا سر و كار دارد. نفر اول این‌طور شروع می‌كند كه «من دارم می‌رم خرید. می‌خوام آب معدنی بخرم.» نفر دوم باید چیزی را بگوید كه با حرف «ب» شروع می‌شود اما باید حرف نفر قبلی را هم تكرار كند.

مثلا «من دارم مي‌رم خرید، می‌خوام آب‌معدنی بخرم با بستنی!» نفر بعد باید كلمه‌ای را با «پ» اضافه كند و بعد به همین ترتیب اما همه باید همه چیزهایی را كه تا به حال گفته شده تكرار كنند.

نمونه دیگر این بازی به این صورت است كه مامان با این جمله شروع مي‌‌كند: «من می‌‌رم زرگری!» بابا در ادامه می‌گوید: «مامان می‌ره زرگری، منم می‌رم آهنگری.» نفر بعد باید بگوید: «مامان می‌ره زرگری، بابا می‌ره آهنگری، منم می‌رم شیشه‌گری.» نفر بعد باید به همین ترتیب ادامه بدهد و كلمه جدیدی بر همین وزن بگوید. ضمن این‌كه كلمات بقیه را هم تكرار كند. كلماتی مثل ریخته‌گری، رفوگری، مسگری، درودگری، رفتگری و...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج