adexo3
۷۹۷۹
۱ نظر
۵۱۰۶
۱ نظر
۵۱۰۶
پ

از آرتيشو چه مي‌دانيد؟

ميوه ممنوعه براي زنان و مادران

گياه آرتيشو از گياهان دارويي است كه ميوه و گياه آن از سوي درمانگران مكاتب درماني براي درمان بيماري‌هاي جسمي و اندام‌هاي دروني استفاده مي‌شود. اين گياه به‌دليل داشتن بسياري از ويتامين‌ها از قبيل B، C و پروتئين، آهن، فسفر، پتاسيم، سديم و كلسيم جزو كامل‌ترين گياهان دارويي در جهان شناخته مي‌شود.

ميوه ممنوعه براي زنان و مادران

ميوه ممنوعه براي زنان و مادران

گياه آرتيشو از جمله گياهان دارويي است كه ميوه و گياه آن توسط درمانگران مكاتب درماني مختلف از قبيل طب سنتي ايران، طب سنتي چين، طب سنتي هند و تبت براي درمان بسياري از بيماري‌هاي جسمي و اندام‌هاي دروني مورد استفاده قرار گرفته است. اين گياه به‌دليل داشتن بسياري از ويتامين‌ها از قبيل B، C و پروتئين، آهن، فسفر، پتاسيم، سديم و كلسيم جزو كامل‌ترين گياهان دارويي در جهان شناخته مي‌شود كه مصرف آن علاوه‌بر خواص درماني به‌عنوان يك دارو، به‌صورت روزمره به مردم توصيه شده است. استفاده از اين گياه در سبدغذايي به‌صورت سالاد، سوپ، آش يا استفاده از برگ‌هاي آن در تهيه كوكو سبزي و سبزي پلو از جمله مواردي است كه براي تقويت قواي جسمي، افزايش توان سيستم ايمني و پيشگيري از ابتلا به بيماري‌ها به آن اشاره شده است.


لاغري را با آرتيشو تجربه كنيد

آيا مي‌دانستيد كه مصرف آرتيشو يا كنگرفرنگي به افزايش ميزان سوخت كالري غذا كمك كرده و موجب كاهش وزن و لاغري مي‌شود. در حقيقت افرادي كه از كنگرفرنگي در يكي از وعده‌هاي غذايي خود استفاده مي‌كنند مي‌توانند از خواص درماني اين گياه به‌منظور كاهش وزن استفاده كنند. بهترين روش براي مصرف روزانه آرتيشو يا كنگر فرنگي استفاده از آن براي تهيه انواع سالادهاست. به اين ترتيب مي‌توانيد هر روز با تهيه سالادهاي متنوع از ميوه‌ها و سبزي‌هاي مختلف و اضافه كردن مقداري آرتيشوي خرد يا رنده شده به كاهش وزن خود كمك كنيد.


بوي بد تابستان را از خود دور كنيد

بوي تند بدن در فصل تابستان يكي از معضلاتي است كه بسياري از مردم با آن دست‌وپنجه نرم كرده و براي درمان آن هزار و يك راه نرفته را تجربه مي‌كنند. اگر چه استفاده از انواع عطرها، مام‌ها و دئودورانت‌ها براي كنترل و پيشگيري از بوي بد بدن است اما تكنيك‌ها و راهكارهاي موثرتري در اين زمينه وجود دارد كه در بسياري موارد انسان را از مصرف اين محصولات صنعتي بي‌نياز مي‌كند. حمام كردن با عصاره آرتيشو يكي از اين شيوه‌هاست كه مداومت بر آن به كاهش ميزان تعرق بدن كمك كرده و به‌طور طبيعي مانع از ايجاد بوي بد بدن مي‌شود.


آرتيشو يك مسهل طبيعي

بعضي از افراد مبتلا به يبوست كه با نبود ‌تعادل عملكرد دستگاه گوارش به‌ويژه روده‌ها مواجهند، مي‌توانند با گنجاندن آرتيشو به سبد غذايي خود با اين مشكل مبارزه كنند. اين گياه يكي از بهترين مواد طبيعي براي افرادي است كه با رعايت رژيم‌هاي غذايي لاغري دچار يبوست مي‌شوند. در حقيقت مصرف اين گياه موجب مي‌شود اين افراد در طول رعايت رژيم غذايي خود دچار يبوست و خشكي مزاج نشوند. از اين‌رو تهيه‌ آن يا سوپي كه در آن به جاي سبزي از برگ‌هاي آرتيشو و ميوه آرتيشو استفاده شده باشد بهترين دارو يا غذاي دارويي براي درمان يبوست است.


افزايش ايمني بدن با‌ آش كنگر

آش آرتيشو يكي از غذاهاي طبيعي است كه به‌دليل داشتن برگ و ميوه كنگر خواص درماني متعددي را به همراه دارد. مصرف اين ‌آش يك تا ۲ بار در هفته و در فصلي كه آرتيشو تازه مي‌رويد، موجب افزايش انرژي، ايمني و سلامت بدن شده و قواي جسمي انسان را تقويت مي‌كند.

براي تهيه‌ آش آرتيشو لازم است آب قلم و گوشت را با نخود و گندم مخلوط كرده و آرتيشو خرد شده كه با پياز تفت داده شده است را به آن اضافه كنيد. سپس ظرف‌ آش را روي حرارت ملايم قرار داده و اجازه دهيد تا ‌آش به‌اصطلاح جا بيفتد. پس از اين مرحله سبزي‌ آش كه برگ‌هاي آرتيشو نيز به آن اضافه شده را به‌صورت خرد شده به ‌آش اضافه كرده و پس از ۱۰ دقيقه ‌آش را از روي حرارت برداريد و ميل كنيد.


مادران شيرده آرتيشو نخورند

يكي از موارد منع مصرف آرتيشو در خانم‌هايي است كه به نوزاد خود شير مي‌دهند. از آنجا كه مصرف آرتيشو و برگ‌هاي آن تاثير زيادي در كيفيت، بو و مزه شير مادر مي‌گذارد ممكن است موجب بروز عكس‌العمل نوزاد شده و او شير مادر را نخورد. بنابراين درمانگران به مادران شيرده و خانم‌هاي باردار توصيه مي‌كنند كه در طول دوران بارداري و دوراني كه به فرزند خود شير مي‌دهند از خوردن موادغذايي و سالادهايي كه حاوي اين گياه است، پرهيز كنند.


ميوه ممنوعه براي زنان و مادران

سالاد برگ آرتيشو مكمل غذايي است

برگ‌هاي گياه آرتيشو به دليل اين‌كه ويتامين‌هاي گروه B، C و پروتئين، آهن، فسفر، پتاسيم، سديم و كلسيم دارند، غني‌ترين سبزي‌ها براي تهيه انواع سالادها، ‌آش‌ها و غذاهاي گياهي محسوب مي‌شوند. برگ‌هاي پهن و سرشار از ويتامين و املاح معدني آرتيشو علاوه‌بر اين به‌دليل خواص درماني در كنترل و تنظيم ترشحات صفرا در كبد مي‌تواند به‌خوبي عملكرد كبد را كنترل و تنظيم كند و به اين ترتيب مانع از بروز برخي از بيماري‌هاي پوستي كه ناشي از اختلال در عملكرد كبد است، شود.


كنترل ديابت نوع يك با آرتيشو

براساس مطالعات دانشمندان و محققان، وجود عصاره هيدروالكلي در گياه آرتيشو يكي از عوامل كنترل بروز ديابت نوع يك در افراد است. براساس اين تحقيقات، كنگر و برگ‌هاي آن در سبد غذايي خانواده و در وعده‌هاي غذايي مي‌تواند با كاهش قابل توجه ميزان گلوكز، كلسترول و تري‌گليسريد خون به پيشگيري از ابتلا به ديابت نوع يك كمك كند.


چگونه كليه‌ها را پاك كنيم؟

آرتيشو همواره به‌دليل خواص مدر بودن آن، مورد توجه درمانگران طب سنتي در كشورهاي مختلف قرار گرفته است. مصرف آرتيشو به‌عنوان غذا يا دارو تاثير زيادي در افزايش ميزان ادرار و دفع آن در بدن دارد. استفاده از اين دارو مي‌تواند تاثير بسيار خوبي در پاكسازي و تخليه كليه‌ها و بهبود عملكرد آن‌ها در دفع مواد زائد از بدن داشته باشد. بنابراين، اين گياه مي‌تواند يكي از موادغذايي مفيد و پرخاصيت هنگام انواع پاكسازي‌ها باشد كه به تخليه موادسمي و زائد موجود در بدن كمك مي‌كند.


سالاد آرتيشو براي كنترل كلسترول خون

استفاده از سالاد آرتيشو در وعده‌هاي ناهار به‌صورت روزانه يكي از شيوه‌هاي كنترل كلسترول در افراد مبتلا به اين بيماري است. در حقيقت افراد مبتلا به كلسترول مي‌توانند با مصرف روزانه سالاد آرتيشو ميزان كلسترول خون خود را كنترل كرده و از پيشروي بيماري و تشديد آن در بدن پيشگيري كنند. براي تهيه اين سالاد كافي است آرتيشو و هويج را نگيني خرد كنيد و آن را با آب بجوشانيد تا نرم شود، سپس مقداري نخود فرنگي به آن اضافه كرده و پس از 10-8 دقيقه ظرف را از روي حرارت برداريد و مواد داخل آن را آبكشي كنيد. پس از خشك شدن اين مواد با خرد كردن كاهو و تركيب كردن اين مواد با هم اين سالاد را با آب‌ليموي تازه براي ناهار سرو كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا

      حالا این آرتیشو رو باید از کجا گیر بیاریم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج