۸۸۳۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

هر آنچه بايد از شلغم و خواص درماني آن بدانيد

معجزه‌ شلغم

شلغم يكي از مفيدترين و غني‌ترين سبزي‌هايي است كه به‌زودي با نزديك شدن فصل پاييز در سبد غذايي بسياري از خانواده‌ها قرار مي‌گيرد. اين سبزي از جمله خوراكي‌هاي طبيعي است كه مصرف مداوم آن در فصل‌هاي سرد سال موجب افزايش ايمني و تقويت سيستم دفاعي بدن مي‌شود.

معجزه‌ شلغم
معجزه‌ شلغم

شلغم يكي از مفيدترين و غني‌ترين سبزي‌هايي است كه به‌زودي با نزديك شدن فصل پاييز در سبد غذايي بسياري از خانواده‌ها قرار مي‌گيرد. اين سبزي از جمله خوراكي‌هاي طبيعي است كه مصرف مداوم آن در فصل‌هاي سرد سال موجب افزايش ايمني و تقويت سيستم دفاعي بدن مي‌شود. علاوه بر اين در تحقيقات مختلفي ثابت شده، مصرف اين سبزي و عصاره آن در پيشگيري از ابتلا به سرطان و برخي از بيماري‌هاي عفوني موثر است.


بهترين شلغم را بخريد

وقتي براي خريد شلغم راهي بازار مي‌شويد دقت كنيد تا بهترين و مرغوب‌ترين شلغم را كه خواص درماني بيشتري دارد با خود به خانه بياوريد. براي انتخاب شلغم بايد به پوست آن توجه كنيد. شلغم تازه و رسيده پوستي براق و شفاف دارد و وقتي آن را لمس مي‌كنيد سفت و محكم است. بنابراين اگر شلغمي را لمس كرديد و احساس كرديد كه با فشار اندكي انگشت شما در آن فرو مي‌رود مطمئن باشيد كه آن شلغم تازه نيست و اگر آن شلغم را به خانه ببريد و ميل كنيد دچار نفخ شكم مي‌شويد. يكي ديگر از ويژگي‌هاي شلغم تازه اين است كه درصورتي كه آن را برش زديد درون آن سفت و روشن باشد. در آن صورت است كه مي‌توانيد از خواص درماني شلغم مطمئن شويد.


بخارپز يا آب پز؟

بهترين شيوه براي طبخ شلغم و حفظ ويتامين‌ها و خواص درماني آن، بخارپز كردن است. در اين شرايط است كه تمامي خواص درماني شلغم حفظ مي‌شود. در حقيقت اين روش در مقايسه با آب پز شدن شلغم بهتر است زيرا هنگام آب پز شدن بخشي از خواص درماني شلغم كه مانع از ابتلا مصرف‌كننده به سرطان مي‌شود خارج مي‌شود. بنابراين درمانگران توصيه مي‌كنند، شلغم را يا به‌صورت بخارپز يا به‌صورت خام مصرف كنيم تا ارزش غذايي آن را به‌طور كامل دريافت كنيم.


سنگ كليه ‌اي‌ها بخوانند

شلغم به‌دليل خاصيت ادرار‌آوري كه دارد در درمان سنگ كليه و دفع اين سنگ‌ها از مجاري ادرار بسيار موثر است. به همين دليل است كه بسياري از درمانگران در دوره درمان به بيماران مبتلا به سنگ كليه توصيه مي‌كنند. علاوه بر نوشيدن مايعات، شلغم را نيز در برنامه غذايي خود بگنجانند.


1+7 خاصيت درماني شلغم

شلغم علاوه بر داشتن ويتامين‌ها و مواد معدني، خواص درماني ويژه‌اي دارد كه از آن براي درمان يبوست، تقويت بينايي و بهبود التهاب‌هاي مجاري تنفسي در دوران سرماخوردگي استفاده مي‌كنند. شلغم به جز اين موارد، خواص ديگري نيز دارد كه برخي از آن‌ها را با هم مرور مي‌كنيم.

  • شلغم يكي از بهترين سبزي‌هايي است از نظر داشتن مقدار كافي گوگرد، مصرف آن به‌صورت روزانه و خام به درمان جوش‌هاي صورت و بازگشت شادابي پوست كمك مي‌كند.
  • موادمغذي موجود در شلغم از جمله بهترين مواد‌غذايي براي تشكيل بافت‌هاي استخواني در بدن هستند. از اين‌رو مصرف اين سبزي در دوران بارداري براي افزايش استقامت بدن مادر و تقويت بافت استخواني جنين مناسب است.
  • مصرف شلغم خام در وعده‌هاي غذايي همانند ترب به افزايش ميزان اشتها كمك مي‌كند.
  • نوشيدن آبي كه شلغم در آن پخته شده است براي درمان گلودرد و التهاب‌هاي مجاري تنفسي از سوي درمانگران طب سنتي توصيه شده است.
  • افراد مبتلا به برونشيت با مصرف روزانه شلغم به‌صورت آب پز مي‌توانند اين بيماري را سريع‌تر پشت سر بگذارند.
  • فيبر موجود در شلغم خاصيتي دارد كه در مدت زمان كمتري موجب حجيم شدن مدفوع و دفع سريع‌تر آن از روده‌ها مي‌شود. بنابراين مصرف اين سبزي در فصل رويش آن موجب كاهش احتمال ابتلا به سرطان گوارشي به‌ويژه سرطان روده مي‌شود.
  • مصرف شلغم به‌صورت روزانه موجب از بين رفتن و حل شدن بلورهاي اسيداوريك در خون مي‌شود و به اين ترتيب دردهاي بيماران مبتلا به نقرس و بيماري‌هاي مفصلي را تسكين مي‌دهد.
بهترين شيوه براي طبخ شلغم و حفظ ويتامين‌ها و خواص درماني آن، بخارپز كردن شلغم است. در اين شرايط است كه تمامي خواص درماني شلغم حفظ مي‌شود. در حقيقت اين روش در مقايسه با آب پز شدن شلغم بهتر است زيرا هنگام آب پز شدن بخشي از خواص درماني شلغم كه مانع از ابتلا مصرف‌كننده به سرطان مي‌شود از شلغم خارج مي‌شود

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

معجزه‌ شلغم


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج