۹۴۰۴۵
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

آموزش جنسي به فرزندان، کی و چگونه؟!

کودکان از سن خيلي پايين نسبت به مسائل جنسي کنجکاو هستند. وقتي آنها از ما سوال‌هاي جنسي مي‌پرسند، به احتمال زياد معني‌اش اين است که تا حد زيادي در آن مورد آگاهي دارند بنابراين بايد حواسمان باشد که اطلاعات اشتباه به آنها ندهيم...

زندگی مثبت: کودکان از سن خيلي پايين نسبت به مسائل جنسي کنجکاو هستند. وقتي آنها از ما سوال‌هاي جنسي مي‌پرسند، به احتمال زياد معني‌اش اين است که تا حد زيادي در آن مورد آگاهي دارند بنابراين بايد حواسمان باشد که اطلاعات اشتباه به آنها ندهيم...

البته نبايد همه واقعيت را با جزييات برايشان گفت اما نبايد هم به آنها دروغ بگوييم. مثلا در مورد کودکان خيلي کم‌سن گفتن اينکه ما از خدا مي‌خواهيم به ما يک بچه بدهد، خيلي بهتر از اين است که بگوييم پدر و مادر با نفس کشيدن در کنار هم بچه‌دار مي‌شوند. هيچ‌وقت فرزندتان را به دليل کنجکاوي‌اش تحقير نکنيد.

آموزش جنسي به فرزندان، کی و چگونه؟!

شروع آموزش سن خاصي ندارد

شروع آموزش جنسي هيچ سن خاصي ندارد. هر زماني که فرزندتان کنجکاوي نشان داد، بايد برايش توضيح بدهيد؛ البته به اندازه فهم و ظرفيت پذيرش او تا حدي که حس کنجکاوي‌اش ارضا شود. به ياد داشته باشيد اگر پرسش‌هاي جنسي او را پاسخ ندهيد، ممکن است سوال‌هايش را از افراد ديگري بپرسد که لزوما قابل‌اعتماد نيستند.

عادي و بي‌اضطراب بگوييد

هم پدر و هم مادر مي‌توانند به پسرهايشان آموزش جنسي بدهند ولي بهتر است مادر وظيفه آموزش به دخترش را بر عهده بگيرد. وقتي مي‌خواهيد به فرزندتان آموزش جنسي بدهيد، خيلي عادي و بدون اضطراب صحبت کنيد. بهترين زمان را که احساس مي‌کنيد فرزندتان آموزش‌پذيري بيشتري دارد، براي اين کار انتخاب کنيد. پيش از آنکه با او صحبت کنيد، پيش خود مرور کنيد که در مورد چه چيزهايي مي‌خواهيد صحبت کنيد. بهترين کلمات را که براي فرزندتان قابل‌فهم باشد، انتخاب کنيد. حتي مي‌توانيد جلوي آينه تمرين کنيد.

اگر نمي‌دانيد، مشورت کنيد

بهتر است با پدر و مادرهايي که فرزند همسن شما دارند، مشورت کنيد. ممکن است به‌دليل تجربه مشترک راهکارهاي مفيدي به شما بدهند. تجربه ديگران گاهي در انتخاب کلمات مناسب و قابل‌فهم هم بسيار سودمند است.

اگر ضمن صحبت با فرزندتان به جايي رسيديد که احساس کرديد بلد نيستيد چه توضيح مناسبي به سوالش بدهيد، هيچ اشکالي ندارد. از او بخواهيد که اين سوال را از يک فرد آگاه‌تر بپرسد (مانند پزشک خانوادگي يا مشاور مدرسه). نشان دهيد که آمادگي و ظرفيت ارتباط دوستانه با او را داريد و با دقت به حرف‌ها و نگراني‌هايش گوش مي‌دهيد.

خودتان شروع کنيد

اگر مي‌بينيد پسر يا دخترتان از سوال پرسيدن خجالت مي‌کشد، خودتان آغازگر صحبت باشيد. هميشه مطمئن شويد درجه کنجکاوي فرزندتان چقدر است. هيچ وقت در مورد چيزهايي که کنجکاوي نشان نمي‌دهد به او اطلاعات ندهيد چون ممکن است برايش تاثير آسيب‌رسان داشته باشد. گاهي ضمن توضيح دادن از او در مورد تمايلش به ادامه صحبت سوال کنيد. اگر تمايل نشان نمي‌دهد آموزش را به زماني ديگر موکول کنيد.

آموزش تعويق تا رسيدن به پختگي

در احساسات و شناخت

در مورد تغييرات بدني پسرتان در زمان بلوغ توضيح بدهيد. نکته مهم اين است که فقط در مورد خطرها و بدي‌هاي رابطه جنسي توضيح ندهيد، چون فرزندتان بايد ياد بگيرد که رابطه جنسي، بخشي از زندگي و يک رابطه خوب و مفيد است هرچند روابط نامشروع مي?تواند عواقبي مانند ابتلا به بيماري‌هاي مقاربتي يا حاملگي ناخواسته داشته باشد. يک پسر يا دختر نوجوان بايد بداند که لازم است اين رابطه را تا زماني که از نظر احساسي و شناختي به پختگي لازم براي ازدواج نرسيده‌ به تعويق بيندازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هتـــی

      من مخالفم چرا باید با آموزش به بچه ای که خوب رو از بد تشخیص نمیده بیشتر به سوالهای اون دامن بزنیم و بیشتر کنجکاوش کنیم؟ فکر نمیکنین بخواد تجربه کنه؟
      هرچیزی زمانی رو میطلبه همنطوری که ما آهسته از دوران مدرسه آگاهی پیدا کردیم بهتره فرزندان ما هم از مدرسه آموزش بگیرن البته این رو قبول دارم وقتی بچه به سنی رسید که خانواده تشخیص داده میتونه به بعضی از سوالهای اون پاسخ بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظر شما ما موضوع به این حساسیت را به مدرسه (همسالان بچه خودمان و یا بچه های کمی بزرگتر) بسپاریم .
        فکر میکنید اینطوری بهتره؟
        چگونه میتوان این نوع آموزش ها را به کسانی سپرد که خودشان در این ضمینه اطلاعات چندانی ندارد ویا اطلاعات درستی ندارند.
        شما چطور اطمینان حاصل میکنید که آموزش در مدرسه و یا همسالان سالمتر آز آموزش در داخل خانواده است و نتیجه بدتری نداشته باشد؟

      • مرجان

        چند درصد فکر میکنین بچه های ما طبق روال سنی ما پیش رفتن؟
        تو چند درصد خونه ها ماهواره هست؟
        که باعث میشه بچه ها همه چیز رو خیلی زودتر ببینن.
        و اگر تو خونه خودت هم نداشته باشی انقدر دوست و آشنا و فامیل هستن که داشته باشنو بچه هاشون دیده باشن و این مسائل رو با بچه های ما هم مطرح کنن.
        من فکر میکنم اگه دنیای ما با دنیای پدر و مادرامون البته تا سن 9_10 سالگی 30_40 درصد فرق داشت
        دنیای بچه های ما دقیقن 180 درجه با مافرق داره
        یعنی طوری دارن بزرگ میشن که نمیشه خیلی چیزهارو راجع بهشون تشخیص داد حتا و حتمن باید یه مشاور کنارمون باشه.
        اگه زمان ما تو سن 12_13 سالگی کامپیوتر اومد تو خونه مونو اینترنت و با بمب اطلاعاتی مواجح شدیم و ارتباط با اینترنت.
        الان واقعن بچه های ما با بمب جنسی مواجه ان.
        و این غیر قابل انکاره.
        بهتره مثل یه دوست کنارشون باشیم و بهشون خودمون اطلاعات بدیم
        قبل از اینکه از کس دیگه ای این اطلاعات و دریافت کنن

      • هتـــی

        اول باید به کاربر بگم منظورمن همکلاسی نبود منظور من معلمان آموزشی و تربیتی مثل همه ی کشور های دیگه که معلم دارن و تو هر سنی یه سری از موضوعات رو توضیح میدن و هرچی سن بالاتر میره موضوع رو بازتر میکنن

        مرجان جان من نمیگم اصلا نباید با بچه ها حرف زد دقیقا برعکس من کاملا موافق نظر شما هستم اما تو چه سنی؟ من مشکل با سن و سال دارم یه بچه 5 ساله هم ماهواره میبینه اما تو میتونی واسش توضیح بدی؟ چی رو توضیح بدی؟ فکر نمیکنی که بخواد اون کار رو تکرار کنه؟

      • بدون نام

        به نظر میرسه که نمیتوان نسخه واحد پیچید.
        میبینیم که در اینخصوص و مواردی مشابه آنها که میبایست آستین بالا بزنن و تا اوضاع بدتر از این نشده و فرصت آموزش بهنگام از دست نرفته اقدامات آموزشی مناسب با شرایط اجتماعی وفرهنگی ما اتفاق بیافتد.
        متاسفانه کسائیکه در این عرصه باید وارد شوند فقط صورت مسئله های اینچنینی را پاک میکنند.
        حال مقایسه بکنیم سلامت روانی و جنسی و آلودگیهایی که در اجتماع ما اتفاق میافتد و روند آن را با سایر جوامع و ملل

      • بدون نام

        به نظر من میبایست برای سلامت جامعه سرمایه گزاری کرد. اگر سرمایه گزاری در جای درست و به شکل درست و مدیریت درست اتفاق نیافتد نتیجه مناسب و درخور نخواهیم گرفت و همه چیز را نمیتوان به زمان سپرد و . . .

      • بدون نام

        من خودم خیلی این سوالا رو از خانواده پرسیدم اما کسی جواب نمیداد اگه توضیح ندیدهمه میرن مثه من از همکلاسیاشون میپرسن و خیلیم مکافاتش بیشتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج