جاباما
۱۲۱۵۶۴۲
۷ نظر
۱۰۴۴۲
۷ نظر
۱۰۴۴۲
پ

شرمِ مضرِ زنانه؛ سوادِ جنسی، خیلی هم واجب

یکی از مشکلات در رابطه‌ی جنسی بین زوجین، احساس شرم و خجالت خانم‌هاست.

برترین‌ها: یکی از مشکلات در رابطه‌ی جنسی بین زوجین، احساس شرم و خجالت خانم‌هاست. خجالت کشیدن در رابطه زناشویی با توجه به فرهنگ سنتی ایران برای زنان امری طبیعی می باشد.

این احساس شرم در اوایل ازدواج تا حدی طبیعی‌ست اما اگر بعد از گذشت مدت زمانی از ازدواج این حس برطرف نشده باشد، باید به‌دنبال دلیل و حل مشکل بود. در برخی از خانواده ها حتی آنچنان درباره رابطه جنسی گارد منفی وجود دارد که دختران حتی در زمان ازدواج از بر قراری رابطه جنسی احساس خجالت می کنند.

شرمِ مضرِ زنانه؛ سوادِ جنسی، خیلی هم واجب

با وجود اهمیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی و تاثیری که بر روابط زوجین دارد، خجالت و کناره گیری از رابطه جنسی می‌تواند آسیب های فراوانی به زندگی زناشویی وارد کند. طی تحقیقات انجام شده مردان معمولا به اندازه‌ای که زنان به ظاهر و اندام خود توجه می کنند و حساس هستند، حساس نیستند و به لذت بردن و فعال بودن زنان در رابطه توجه دارند. این خجالت می‌تواند در طول زندگی مشترک و طولانی مدت به سردی و بی میلی جنسی برای مردان تبدیل شود. در صورت پیگیری نکردن این موضوع، به‌مرور زمان مشکلات زیادی در روابط زناشویی پیش خواهد آمد. امروز در این مطلب، قصد داریم به این موضوع احساس شرم خانم‌ها در رابطه جنسی بپردازیم. با ما همراه باشید.

احساس شرم در رابطه جنسی

شرمِ مضرِ زنانه؛ سوادِ جنسی، خیلی هم واجب

بعضی زنان از داشتن رابطه جنسی با همسر خود خجالت می‌کشند. حتی برخی ترجیح می‌دهند در تاریکی رابطه داشته باشند. شرم و خجالت زنان در رابطه جنسی می‌تواند گذرا یا دائمی باشد. این شرم باعث می‌شود زوجین از رابطه جنسی خود لذت کامل نبرند. در واقع این زنان نمی‌توانند خواسته‌ها ونیاز‌های خود را بیان کنند و انگار چیزی مانع آن‌ها می‌شود که در نهایت به عدم رضایت زناشویی منجر می‌شود. تداوم این روند، رابطه زناشویی را به یک سناریوی تکراری و یکنواخت تبدیل خواهد کرد. هم‌چنین خجالت کشیدن از رابطه جنسی می‌تواند مانع از لذت بردن هر دو طرف و کاهش رضایت جنسی شود.

این احساس خجالت ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

۱. عوامل فرهنگی

متاسفانه به دلیل آموزش ناکافی خانواده‌ها و صحبت نکردن مادر با دختر، حتی بعد از ازدواج هم دختران همیشه این احساس را دارند و همین باعث می‌شود احساس راحتی و لذت را در رابطه جنسی نداشته باشند.

شرمِ مضرِ زنانه؛ سوادِ جنسی، خیلی هم واجب

۲. ترس از بارداری

عدم آگاهی از روش‌های بارداری و شیوه‌های جلوگیری از بارداری یکی دیگر از دلایلی می‌باشد که زنان در رابطه جنسی با همسر خود احساس راحتی نداشته باشند. عدم توانایی در بیان این مسئله و نگرانی دائمی از باردار شدن مخصوصا در شرایطی که زن آمادگی آن را ندارد باعث بروز واکنش‌های منفی در وی می‌گردد.

۳. عدم داشتن اعتماد به نفس

نگرانی شدید از ارزیابی منفی توسط همسر منجر به عدم اعتماد به نفس در برخی از زنان می‌شود. چرا که تصور می‌کنند برای داشتن یک رابطه جنسی موفق باید بدنی زیبا داشته باشند حال آن که کلید داشتن یک رابطه خوب پذیرفتن بدن خود همان گونه که هست، می‌باشد. در واقع تصویری که زنان از بدن خود دارند در تمایل به داشتن رابطه تاثیر می‌گذارد. زنان مبتلا به اختلال بدشکلی بدن، با نگاه منفی به بدن خود ایراد‌های غیر واقعی را در ذهنشان پرورش می‌دهند.

۴. نگرانی درباره قضاوت شدن

این مسئله نیز از شاخه‌های تفکرات منفی می‌باشد که بسیاری از دختران با آن رشد نموده‌اند. این زنان با ترس از این که اعمال و رفتار آن‌ها باعث ایجاد سوء تفاهمات در ذهن همسرشان شود نگران بوده و از رفتار‌های جنسی خجالت می‌کشند. به عبارتی خانم‌ها می‌ترسند که راحت بودن با شوهر و بیان فانتزی‌های جنسی خود باعث شود که مورد قضاوت منفی از طرف شوهر خود قرار گیرند؛ و یا این که نسبت به گذشته آن‌ها مشکوک شوند.

۵. افسردگی

اختلالات روحی و روانی از دیگر دلایلی می‌باشد که می‌تواند باعث شود زنان رفتاری توام با خجالت و اضطراب از خود نشان دهند. افسردگی یکی از شایع‌ترین اختلالات روانی می‌باشد که باعث عدم تمایل زنان در رابطه جنسی و سرد مزاجی آنهاست.

شرمِ مضرِ زنانه؛ سوادِ جنسی، خیلی هم واجب

راه کار‌های مناسب برای غلبه بر خجالت

بفهمید دلیل خجالتتان چیست

اولین قدم برای رفع این مشکل این است که از خودتان بپرسید دلیل خجالتتان چیست؟ اگر بتوانید دلیل خجالت را پیدا کنید، قدم مهمی برداشته‌اید. در این صورت می‌توانید به‌راحتی اقدام به حل مشکل خود کنید.

نواقص را رفع کنید

اگر بابت یک یا چند ایراد بزرگی که به بدن خود می‌گیرید احساس خجالت در رابطه جنسی دارید سعی نمایید تا این ایرادات را رفع نمایید. چاقی، افتادگی اندام‌ها و. با تمرینات مناسب ورزشی قابل رفع هستند و می‌توان آن‌ها را به شکل مناسب رفع نمود تا از بر هم خوردن زندگی مشترک بابت این مسئله جلوگیری شود.

احساس نیازتان را به صورت غیر مستقیم بیان کنید

خجالت کشیدن از رابطه جنسی باعث می‌شود که زن هیچ وقت شروع کننده رابطه نباشد. این مسئله نه برای مرد و نه حتی زن خوشایند است. زنی که نیاز دارد، اما خجالت می‌کشد عنوان کند، دچار فشار روحی و روانی می‌شود. اگر نمی‌توانید به طور مستقیم به همسرتان ابراز کنید که به رابطه جنسی نیاز دارید، از لباس‌های تحریک کننده، تزئین فضا، آرایش کردن و قرار دادن گل و شمع در اتاق خواب استفاده کنید.

از اشاره کردن به جای صحبت کردن استفاده کنید

به افرادی که صحبت کردن در حین رابطه جنسی برای آن‌ها سخت است پیشنهاد می‌کنیم تا زمانی که از چیزی در رابطه لذت می‌برند یا از آن خوششان نمی‌آید با اشاره کردن آن را به همسر خود بفهمانند تا هم احساس بهتری را در رابطه جنسی خود تجربه کنند و هم فشار کمتری را بابت خجالت کشیدن متحمل شوند. برای مثال می‌توانید در حین رابطه دست همسرتان را به سمتی ببرید که دوست دارید.

روشن‌تر کردن اتاق

مردان دوست دارند از لحاظ بصری تحریک شوند و در هنگام رابطه جنسی فضا روشن باشد. در حالی که این مسئله برای کسی که دچار خجالت کشیدن از رابطه جنسی است، بسیار سخت است. لازم نیست در همان گام اول تمام چراغ‌ها را روشن کنید. می‌توانید از وسیله‌هایی مانند شمع، چراغ خواب یا نور موبایل برای تامین نور ملایم در اتاق استفاده کنید. به تدریج و با احساس راحتی بیشتر، نور اتاق را بیشتر کنید.

شرمِ مضرِ زنانه؛ سوادِ جنسی، خیلی هم واجب

بیان کنید که خجالت می‌کشید

برخی از مردان متوجه خجالت همسر خود نمی‌شوند و عدم راحتی زنان را بابت عدم تمایل وی به رابطه جنسی می‌دانند. در حالی که چنانچه زن بیان کند که احساس خجالت می‌کند همسر وی با ملاطفت و ظرافت بیشتری به معاشقه با او می‌پردازد.

احساس راحتی با بدن خود

ناشناخته بودن بدن باعث می‌شود که زنان خود ندانند از چه چیزی لذت می‌برند و نقاط حساس بدنشان کجاست. با استفاده از آیینه بدنتان، اندام‌های جنسی و نقاط حساس را ببینید تا برایتان عادی شود. با استفاده از دست نقاط تحریک پذیر بدنتان را بشناسید تا در هنگام رابطه جنسی احساس راحتی بیشتری کنید و لمس بدنتان برایتان عادی شود. در زمان تنهایی جملات جنسی را به زبان بیاورید تا از بیان آن‌ها احساس خجالت نکنید.

از راهنمایی یک مشاور استفاده کنید

شرمِ مضرِ زنانه؛ سوادِ جنسی، خیلی هم واجب

استفاده از یک متخصص در زمانی که فرد احساس می‌کند خجالت بیش از حد به رابطه او آسیب می‌زند می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. در بسیاری از کلینیک‌های روانشناسی بنا بر احساس راحتی فرد از مشاوران خانم و مشاوران آقا استفاده می‌شود تا افراد بتوانند با آرامش و به راحتی با مشاور خود صحبت نمایند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      شرم مال چند سال پیش بود الان اکثر دخترهای مجرد اوپن هستن

    • ناشناس

      بابا این داستان ها مال قدیم بود....

    • ناشناس

      اینا مال قدیم بود.جوونا الان ادم میخورن

    • ناشناس

      به کاربر ۲۳:۲۴
      دقیقا همینطوره، متاسفانه الان کار از بی شرمی هم گذشته.

    • وطن

      اطلاعات خوب برای اونهایی که احساس شرم دارن.

    • ناشناس

      دختر پسر وقتی محرم هم باشن باید حیا برداشته بشه

    • بی نام

      اولا الان با دو سه دهه قبل دختر و پسر با آمدن اینترنت و گوشی و...و همچنین داشتن تحصیلات بالاتر و در جوامع شهری بخصوص بالا رفتن سن ازدواج دیگه مثل سابق فکر نمیکنند و ثانیا من معتقدم خیلی از مشکلات و دغدغه ها در جامعه امروز ایران به وضعیت اقتصادی و اشتغال و تفاهم دختر و پسر و همفکر و هم سطح بودن خانواده ها برای ازدواج بستگی داره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج