۱۲۲۸۷۷۵
۱۷ نظر
۸۶۶۴
۱۷ نظر
۸۶۶۴
پ

چه بلایی بر سر صاحب دلنشین‌ترین خنده دنیا آمد؟

امیلیا کلارک (Emilia Clarke) یکی از بزرگ‌ترین بازیگران حال حاضر هالیوود محسوب می‌شود که تاکنون ۲ بار دچار آنوریسم مغزی شده و اکنون به صحبت در این زمینه پرداخته است.

برترین‌ها: امیلیا کلارک (Emilia Clarke) یکی از بزرگ‌ترین بازیگران حال حاضر هالیوود محسوب می‌شود که تاکنون ۲ بار دچار آنوریسم مغزی شده و اکنون به صحبت در این زمینه پرداخته است.

امیلیا کلارک جزییات بیشتری از مشکلات جسمانی و بیماری خود در حین ساخت سریال Game of Thrones را فاش کرده است، سریالی که وی در تمام طول هشت فصل آن نقش دنریس تارگرین را بازی می کرد و تنها در اپیزود آخر آن حضور نداشت.

چه بلایی بر سر صاحب دلنشین‌ترین خنده دنیا آمد؟

کلارک پیش تر در مورد مشکل جسمی شدیدی که هنگام ساخت این سریال با آن مواجه شده بود افشاگری کرده بود. در سال ۲۰۱۹ بود که امیلیا کلارک در مقاله ای که برای نیویورکر نوشت در مورد دو بار بهبودش پس از ابتلا به آنوریسم (aneurysms یا تورم رگ های مغزی که حاوی خون لخته شده است) خبر داد که یکی پس از پایان فیلمبرداری فصل اول و دومی پس از پایان فیلمبرداری فصل سوم سریال اتفاق افتاد. اولین مورد آنوریسم نیازی به جراحی تهاجمی پیدا نکرد اما از آنجایی که مورد دوم بسیار خطرناک بود، او باید مورد جراحی قرار می گرفت.

چه بلایی بر سر صاحب دلنشین‌ترین خنده دنیا آمد؟

کلارک می گوید که بعد از این جراحی دچار درد وحشتناکی شده، احساسات هولناکی را تجربه کرده و با از دست دادن موقت حافظه مواجه شده است. در تازه ترین روایت از بیماریش در دوران ساخت سریال بازی تاج و تخت، کلارک در برنامه Sunday Morning از شبکه بی بی سی گفته است که اگر چه نسبت به بیماری خطرناکش خوش بین بوده است اما آنوریسمی که او تجربه کرده بود بسیار خطرناک و جدی بوده است.

او نه تنها بسیار خوش شانس بوده که از این بیماری جان سالم به در برده بلکه او توانسته بدون مشکلی جدی به زندگی و شغلش به عنوان بازیگر ادامه دهد، اتفاقی که به ندرت برای قربانیان آنوریسم رخ می دهد. کلارک در این باره چنین گفته است: «مقداری از مغزم دیگر قابل استفاده نیست، با این وجود بسیار قابل توجه اس تکه هنوز می توانم صحبت کنم، گاهی اوقات با تسلط کامل و زندگی کاملاً نرمای داشته باشم بدون اینکه عوارضی داشته باشد. من در اقلیت بسیار بسیار بسیار اندکی از افرادی هستند که می تواند از این بیماری جان سالم به در ببرد».

چه بلایی بر سر صاحب دلنشین‌ترین خنده دنیا آمد؟

همانند شخصیت دنریس تارگرین، امیلیا کلارک نیز در زندگی شخصی خود با مشکلات بسیاری مواجه شده اما توانسته از موانع عبور کند. بعد از بهبود از آنوریسم، کلارک یک بنیاد خیریه به نام SameYou تاسیس کرد که هدف آن کمک به بهبود ریکاوری در بازماندگان خونریزی، جراحات و سکته مغزی است. از زمان انتشار فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت، طرفداران آن در یک کمپین جمع آوری کمک مالی، ۲۵,۰۰۰ دلار برای این سازمان خیریه جمع آوری کردند.

چه بلایی بر سر صاحب دلنشین‌ترین خنده دنیا آمد؟

نکته جالب اینکه حتی در سال ۲۰۲۲ نیز بازی تاج و تخت همچنان بیشترین میزان دانلود و تماشای غیرقانونی را در جهان دارد، سریالی که پخش آن سه سال پیش به پایان رسید. سریال Game of Thrones در فصل هشتم و پایانی خود ۴۴.۲ میلیون بازدید به ازای هر اپیزود را در تمامی پلتفرم های استریمینگ و نمایشی تجربه کرد و رکوردی را ثبت کرد که همچنان باقی مانده است. برای درک این عدد باید بدانید که فصل دوم سریال Euphoria در تمامی پلتفرم ها به طور متوسط ۱۶.۳ میلیون بار در هر اپیزود دیده شد در حالی که فصل بسیار پربیننده ای بود. برای مثال در هنگام پخش فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت و در حالی که شاید صدها میلیون نفر آن را به صورت قانونی خریداری کرده و تماشا می کردند، تنها در عرض ۲۴ ساعت بیش از ۵۴ میلیون بار به صورت غیرقانونی دانلود شد.

چه بلایی بر سر صاحب دلنشین‌ترین خنده دنیا آمد؟

بدین ترتیب آمار نشان می دهد که بازی تاج و تخت همچنان در میان دانلود کنندگان غیرقانونی محبوب است و همچنان رتبه اول در این زمینه را حتی در سال ۲۰۲۲ در میان سریال ها دارد. میزان جستجو برای دانلود غیرقانونی این سریال هر ماه به طور متوسط ۸,۵۶۰ بار است. جایگاه دوم در این زمینه در اختیار یکی دیگر از سریال های محبوب شبکه HBO یعنی سریال Euphoria است که هر ماه به طور متوسط ۷.۹۶۰ بار برای دانلود غیرقانونی جستجو شده و سریال Friends نیز با ۵,۰۶۰ بار جستجوی متوسط در هر ماه در رتبه سوم قرار دارد.

اگر چه سریال هایی مانند WandaVision و The Mandalorian پس از پایان بازی تاج و تخت در سال ۲۰۱۹ در میان سریال هایی بوده اند که بیشترین میزان دانلود غیرقانونی را داشته اند اما به نظر می رسد که با نزدیک شدن به زمان انتشار سریال House of the Dragon که پیش درآمد بازی تاج و تخت است، بسیاری تمایل دارند سریال اورجینال را یک بار دیگر تماشا کنند و به همین دلیل دانلود غیرقانونی ان بار دیگر افزایش یافته است.

چه بلایی بر سر صاحب دلنشین‌ترین خنده دنیا آمد؟

امیلیا کلارک و بیماری آنوریسم مغزی، از این بیماری چه می دانید؟

ابتلای امیلیا کلارک بازیگر نقش دنریس در سریال game of thrones به بیماری آنوریسم مغزی باعث شد تا جامعه ی جهانی نسبت به این بیماری آگهی بیشتری پیدا کند. اگر چه امیلیا کلارک که تا دم مرگ رفته بود از این بیماری نجات یافت ، اما شهرت او باعث شد تا عموم افراد جامعه نسبت به این بیماری شناخت بیشتری پیدا کنند . آیا شما در این مورد بیمار آنوریسم مغزی شناخت دارید؟

بیماری آنوریسم مغزی چیست؟

چه بلایی بر سر صاحب دلنشین‌ترین خنده دنیا آمد؟

تعریف خیلی ساده ی آن پاره شدن یک رگ خونی در قسمت سر انسان می باشد که باعث خون ریزی مغزی می شود.

آنوریسم مغزی (Cerebral aneurysm) یک بیرون زدگی به صورت حباب در جدار شریان‌های مغزی است در حقیقت آنوریسم عروق مغزی ناشی از یک ضعف در جدار شریان‌های مغزی است که بتدریج به علت بالا بودن فشار در داخل عروق سبب برجستگی و ایجاد حباب می‌شود و چون جدار آن‌ها ضعیف تر از جدار طبیعی شریانها است ممکن است پاره شود و سبب خونریزی مغزی شود خونریزی می‌تواند در فضای ساب آراکنویید اتفاق افتد که خون همراه با CSF (مایع مغزی نخاعی) است یا در داخل خود نسج مغز ایجاد شود که خونریزی داخل مغزی (اینتراسربرال هماتوما) گویند.

دلایل رخ دادن این بیماری چیست؟

چندین دلیل برای اتفاق افتادن این بیماری وجود دارد. اگر چه که مثل همیشه ، هیچوقت دلیل اصلی مشخص نیست و بدون هیچ علائم هشدار دهنده ی مشخصی رخ می دهد. این بیماری بیشتر در بین خانم ها و در سنین کمتر از 60 سال رخ می دهد و احتمال می رود که ریشه ژنتیکی نیز داشته باشد. فاکتور مهم دیگری که می تواند سبب آنوریسم مغزی شود و ریسک ابتلا به آن را افزایش دهد فشار خون بالا ، سیگار کشیدن ، مصرف مواد مخدر و حتی اضافه وزن می باشد.

باید به دنبال چه نوع علائم اولیه ای از این بیماری باشیم؟

در بعضی موارد یک آنوریسم رخ داده در مغز باعث ایجاد فشار بر روی بافت های اطراف مغز می شود. بعضی از این علائم شامل اختلالات بینایی، درد بالا یا اطراف چشم، بی حسی یا ضعف در صورت، مشکل صحبت کردن، سردرد، مشکلات تعادل، دشواری در تمرکز و مشکلال داشتن با حافظه کوتاه مدت است.

 

نادیده گرفتن این علائم باعث چه اتفاقی می شود؟

همه موارد آنوریسم مغزی باز نشده نیاز به درمان فعالی ندارند و برای بسیاری از افراد ممکن است آنوریسم وجود نداشته باشد، زیرا ممکن است نشانه های قابل توجهی ایجاد نکند.با این حال، تشخیص دقیق و درمان دقیق آنوریسم مغزی دقیق و حیاتی است و باید فوری مورد توجه پزشک قرار بگیرد. علائم می تواند به صورت ناگهانی ظاهر شود، سردرد دردناک، احساس بیماری داشتن، گردن درد ، حساس به نور بودن، تاری در دید یا دوگانه دیدن ، سردرگمی ناگهانی، کمرنگ شدن یا از دست دادن هوشیاری، تشنج یا ضعف در یک طرف بدن.

چه بلایی بر سر صاحب دلنشین‌ترین خنده دنیا آمد؟

آنوریسم پاره شده باعث خونریزی جدی به بافت اطراف می شود و باعث آسیب رسیدن به مغز می شود. این حالت به عنوان یک خونریزی مغزی شناخته می شود که ممکن است اثرات کشنده ای داشته باشد و اغلب ممکن است باعث اختلال عصبی یا معلولیت شود.

ساده ترین راه برای تشخیص آنوریسم مغز چیست؟

آنوریسم مغزی معمولا با استفاده از یک اسکن MRI و آنژیوگرافی (MRA) یا CT اسکن و آنژیوگرافی (CTA) تشخیص داده می شود. آنژیوگرافی یک روش تصویربرداری پزشکی است که با استفاده از یک رنگ مخصوص به جریان خون تزریق می شود تا عروق خونی افراد را تجسم کند. اسکن MRI اغلب برای تشخیص آنوریسم های باز نشده استفاده می شود. این نوع اسکن از زمینه های مغناطیسی و امواج رادیویی برای تولید عکس های دقیق از مغز استفاده می کند.

از طرف دیگر، اگر تصور می شود که آنوریسم پاره شده و در بافت های اطراف خونریزی می شود، اغلب از CT استفاده می شود. این نوع اسکن یک سری از پرتوهای X را می سازد که به یک تصویر سه بعدی تبدیل می شوند. اگر در یک آزمایش سیتی اسکن آنوریسم پاره شده شناسایی نشود، اما علائم بیمار به شدت نشان دهنده بیماری است ، آزمایشی به نام پانچ کمری (lumbar puncture) انجام می شود. در طی این روش یک سوزن به قسمت پایین ستون فقرات زده می شود تا یک نمونه از مایع که مغز و نخاع را احاطه کرده است بدست بیاید. سپس این نمونه را می توان برای شناسایی بیماری مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

آیا راهی برای جلوگیری از آنوریسم های مغزی وجود دارد؟

به صورت قطعی نمی توان از توسعه آنوریسم مغزی جلوگیری کرد.  اما می توان از عواملی که ریسک ابتلا به بیماری آنوریسم مغزی را افزایش می دهد ، جلوگیری کرد. به عنوان مثال، ترک سیگار، کنترل فشار خون بالا و حفظ وزن سالم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      سزای بی دینی و بی ایمانی و کفر و شرک همین است
      توبه کند و به خداوند متعال ایمان بیاورد و دست از این کارهای ناشایست بردارد
      لطفا منتشر کنید

      پاسخ ها

      • ناشناس

        انقدر راحت به همه تهمت نزنید! عابدزاده هم انوریسم مغزی داشته اونم بخاطر شرک و کفر بوده؟؟

      • ناشناس

        خخخخخخ جوک خوبی بود

      • Setareh

        جوک میگی ؟ :)))

      • ناشناس

        از کجا می دونی بی دین و خدا نشناسه؟! چون مثل شما فکر نمی کنه؟! شما خودت با این طرز حرف زدن و قضاوت کردنت فکر می کنی خیلی پروردگار و می شناسی؟ دلت خوشه که خداوند دوستت داره؟! مطمئنی؟!

    • آخرین سنگر سکوته

      رو دست بازی تاج و تخت نیومده دمشون گرم با سریالشون.
      خدارو شکر این خانوم بازیگر هم نجات یافت از این بیماری کاش فصل جدیدش رو هم بسازن

    • بدون نام

      خوبی؟ مطمئنی خوبی ؟
      به نظرم حالت خیلی بده خیلییییییی بد

    • ناشناس

      تو حالت خوبه ؟؟؟؟

    • panah💙

      وای خدا چقدر تو حقیری بدبخت حتی چندشم میشه جوابت بدم

    • بهار

      شوخی کردی دیگه؟😂

    • ناشناس

      واقعا چرا شما نمیمیرید با این افکار پوسیده

    • Diaco

      چه ربطی داره
      مگه توی کشور های اسلامی و مسلمانان دچار این نوع امراض نمیشن؟؟

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اون فرق میکنه
        اگه مسلمانها دچار بشن آزمون الهی است
        اگه غیرمسلمانها دچار بشن عذاب الهی است

    • ناشناس

      چرت میگیا

    • ناشناس

      بله کشور ما همه مسلمان هستن و مسئولین دیندار.. و هیچ درد و مرض و رنج و دزدی و ناحقی و بدبختی و بیچارگی نیست. بیان از ما یاد بگیرن مسئولین کشورهای کافر از مسئولین ما..

    • ناشناس

      تو فامیلای نزدیکت کسی با مریضی نمرده؟احتمالا کافر و بی دین بوده خدا شفات بده ایشالا

    • امیر سام پیرهادی

      بابا مومن!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج