۱۲۸۰۹۲۶
۱۴۷۳
۱۴۷۳
پ

فواید ونیر کامپوزیت دندان

به طور کلی فواید ونیر کامپوزیت دندان بسیار فراوان است. به همین دلیل هم استفاده از این روش درمانی رواج قابل توجهی دارد. برخی از مزایا و فواید ونیر کامپوزیت دندان را در این مقاله معرفی و بررسی خواهیم کرد. اما پیش از ورود به بحث لازم است بدانید که کامپوزیت دندان چیست .

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که تمایل به زیباتر کردن لبخند خود دارند و یا به دنبال یک روش درمانی مناسب و بدون درد و ناراحتی برای از بین بردن اشکالات دندان‌های خود هستید، می‌توانید به روش ونیر کامپوزیت دندان فکر کنید. چراکه این روش، راهکاری بسیار مناسب برای ترمیم حفره‌های دندان و پرکردن فواصل میان آن‌ها است. شما می‌توانید با استفاده از این عملیات، دندان‌های شکسته شده و یا ترک خورده خود را نیز ترمیم و بازسازی کرده و یا به بهبود ظاهر دندان‌ها و رنگ آن‌ها دست بزنید. 

 

فواید ونیر کامپوزیت دندان


کامپوزیت دندان چیست ؟

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از افراد به دلایل متعدد از قبیل خوردن غذاهای سفت، تخمه شکستن‌های پی در پی، دندان قروچه رفتن و یا حتی در برخی از موارد در ورزش‌ها و فعالیت‌های فیزیکی و جسمی، به دندان‌های خود آسیب‌هایی را وارد می‌سازند.

این امکان وجود دارد که چنین آسیب‌هایی به مرور زمان به لب پریدگی دندان‌ها و یا شکسته شدن آن‌ها کمک کند. افراد می‌توانند پس از مشاهده چنین عیوبی در دندان‌های خود با استفاده از روش کامپوزیت به ترمیم آن‌ها دست زده و نواقص و اشکالات دندان‌های خود را برطرف سازند.

در واقع یکی از مهمترین روش‌هایی که برای پر کردن دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد روش کامپوزیت بوده که راهکاری بسیار اطمینان بخش برای بازسازی و ترمیم دندان‌های شما است.

ونیر دندان به لایه‌هایی از روکش گفته می‌شود که از موادی کاملا همرنگ با دندان‌ها به وجود آمده است و از طریق آن‌ها می‌توان به اصلاح رنگ دندان و یا ترمیم موضعی آن دست زد. این روکش‌ها را می‌توان از نظر شیوه درمانی در دو دسته اصلی جای داد که شامل ونیر مستقیم و ونیر غیرمستقیم هستند.

ونیرهای مستقیم طی یک جلسه درمانی و درون مطب به وجود آمده و برای ترمیم و اصلاح تعداد اندکی از دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر دندان‌های شما ایرادات جزئی داشته باشند می‌توانید با استفاده از ونیر مستقیم این اختلالات را برطرف کنید.

در صورتی که ونیرهای غیر مستقیم در بیشتر موارد به منظور زیبایی و یا استحکام بخشی فراوان به دندان‌ها مورد استفاده قرار گرفته و می‌توانند بافت دندان‌های شما را نیز حفظ نمایند. یا به دوام و ماندگاری بیشتر آن‌ها کمک کنند.

در روش ونیر، بخش‌های آسیب دیده و یا دچار اشکال شده دندان برداشته شده و دندان‌های شما به طور کامل تمیز می‌شوند. بعد از آن پزشک متخصص قادر به خالی کردن پوسیدگی‌های دندان خواهد بود. سپس می‌تواند مواد کامپوزیتی را بر روی فضاهای خالی شده دندان جای دهد. بعد از این اقدامات نیز باید از اشعه‌های مخصوص استفاده کرده و مواد کامپوزیتی را در جای خود محکم کند.

این روش درمان برای بیشتر افراد مناسب و کاربردی بوده اما بهترین گزینه برای انجام این کار افرادی هستند که با دندان‌های نامرتب مواجه بوده و یا دندان‌های آن‌ها بر روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. اگر دندان‌های شمال لب پر شده و یا به شکستگی مبتلا شده‌اند، نیز می‌توانید از این روش درمانی برای اصلاح آن‌ها استفاده کنید.

برخی از افراد دارای دندان‌های با سایز نامرتب، بلند، کوتاه و یا کوچک هستند. این افراد نیز با استفاده از این روش قادر به برطرف ساختن مشکلات و معایب دندان‌های خود خواهند بود. در ادامه به شرح برخی از مزایا و فواید ونیر کامپوزیت دندان خواهیم پرداخت .

زیبا سازی دندان 

یکی از مهمترین فواید و مزایای ونیر کامپوزیت دندان، زیباسازی دندان‌های شما است. چراکه هر گونه آسیب دیدگی دندان به دلیل داشتن فضای خالی زیاد، از طریق این روش از بین خواهد رفت.

ممکن است شما دندان‌هایی داشته باشید که رنگ آن‌ها بنا به دلایل متعدد از قبیل مصرف نوشیدنی‌های رنگی، دچار تغییر و تحول شده و به زردی مبتلا شده باشد. اینگونه اشکالات نیز از طریق این راهکار امکان برطرف شدن پیدا خواهند کرد.

پس کامپوزیت دندان به زیبایی بیشتر شما به ویژه در هنگام خندیدن کمک قابل توجهی خواهد نمود .

عدم نیاز به تراش دندان

ونیر کامپوزیت دندان در بیشتر موارد و در فرایند نصب به تراشیده شدن دندان‌ها نیاز پیدا نمی‌کند. اگر هم به این کار نیاز باشد، برای نمونه در مواقعی که میزان بدرنگی دندان‌ها بسیار شدید بوده و یا مقدار کجی زیاد است، بخش ناچیز و بسیار محدودی از مینای دندان شما تراشیده خواهد شد.

در برخی از مواقع نیز اندازه دندان شما بزرگتر از سایز دیگر دندان‌ها است و یا حالتی جلو زده دارد. در چنین مواقعی نیز نیاز به تراشیده شدن بخشی از دندان خواهد بود تا پزشک بتواند فرم مناسب‌تری به کامپوزیت داده و بهترین نتایج را دریافت کند.

از سوی دیگر نصب کردن ونیرهای کامپوزیت بر روی دندان‌های شما به دیگر دندان‌ها به ویژه دندان‌های مجاور آسیبی وارد نخواهد ساخت .

تحمل فشار بالا، استحکام و مقاومت

ونیرهای کامپوزیت در زمان جویدن غذا و در فشارهای بالا مقاومت قابل توجهی از خود نشان داده و دچار هیچ گونه آسیبی نمی‌شوند. به این نکته دقت داشته باشید که کامپوزیت دندان به طور دائمی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. اما با این حال مقاومت بالایی دارد. به شرط اینکه اصول مراقبت از آن را به خوبی رعایت کنید.

این نوع روکش‌ها در برابر لکه زدن نیز مقاومت قابل توجهی دارند. به ویژه اگر از ونیرهای سرامیکی استفاده کنید .
فواید ونیر کامپوزیت دندان

طول عمر و دوام مناسب

یکی از مهمترین فواید ونیر کامپوزیت دندان طول عمر و دوام مناسب آن است. هرچند این عامل به چند موضوع مهم بستگی دارد. از جمله عوامل موثر بر طول عمر و دوام ونیر کامپوزیت دندان می‌توان به جنس دندان‌ها، میزان رعایت بهداشت و عادات غذایی اشاره کرد.

برای انجام چنین کاری باید حتماً از متخصصین و دندانپزشکانی کمک بگیرید که در این حوزه دارای تجربه و مهارت کافی هستند و این کار را به درستی و با دقت بالا انجام می‌دهند. اگر این فرایند به درستی صورت پذیرد نقش قابل توجهی در میزان دوام و ماندگاری کامپوزیت خواهد داشت و از این به بعد باید مراجعه کننده مراقبت‌های مورد نیاز را به عمل آورد.

به طور کلی می‌توان ونیر کامپوزیت دندان را یکی از ماندگارترین روش‌های درمانی در حوزه دندانپزشکی به شمار آورد .

انجام ونیر کامپوزیت دندان در سن و سال‌های مختلف

شما می‌توانید از روش درمانی ونیر کامپوزیت برای برطرف ساختن اشکالات موجود در دندان‌های خود در هر سن و سالی دست بزنید. اما با این حال به این نکته هم دقت داشته باشید که توصیه پزشکان و متخصصین این حوزه این است که تا پیش از ۱۸ سالگی به این روش درمانی اقدام نکنید.

مگر اینکه در شرایط ضروری مجبور به استفاده از این روش شوید. چرا که تا پیش از این سن، رشد استخوان‌های فک همچنان ادامه دارد و لذا امکان تغییر و تبدیل ظاهر کامپوزیت بر روی دندان‌ها نیز وجود خواهد داشت .

سفید و خوشرنگ شدن دندان‌ها

یکی از مهمترین فواید کامپوزیت، سفید شدن دندان‌های شما است. هرچند میزان این سفیدی به طور کامل به سلیقه شما وابسته بوده و پزشک متخصص بر اساس این عامل به سفید کردن دندان‌های شما اقدام می‌کند.

متخصصین پیش از اقدام به نصب ونیر کامپوزیت، لایه‌های رنگی سه‌گانه‌‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانید از میان آن‌ها رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. هرچند پزشک در این مرحله شما را تنها نگذاشته و به ارائه راهنمایی‌ها و مشاوره‌های مورد نیاز اقدام می‌کند.

امکان ترمیم کامپوزیت

کامپوزیت به نوعی ماده خمیری شکل گفته می‌شود که بر روی دندان‌های آسیب دیده و یا بدرنگ قرار می‌گیرد. پزشکان متخصص می‌توانند به راحتی به این ماده شکل و فرم مورد نظر خود را ارائه داده و آن را با فرم دندان‌های شما متناسب و سازگار سازند.

با وجود این ویژگی، ونیرهای کامپوزیت از امکان ترمیم و اصلاح نیز برخوردار بوده و اگر به هر دلیلی دچار شکستگی شده و یا به لب پریدگی مبتلا گردند، می‌توان به بازسازی و اصلاح آن­ها دست زد.

ظاهر مشابه با دندان‌های طبیعی

در حال حاضر تکنولوژی پیشرفت‌های بسیار زیادی را تجربه کرده و بخش زیادی از این پیشرفت‌ها به حوزه پزشکی و دندانپزشکی ارتباط پیدا می‌کنند.

در حوزه دندانپزشکی شاهد تولید محصولات و مواد ترمیمی با کیفیت از جمله مواد کامپوزیتی هستیم که علاوه بر زیبا سازی دندان، شکل و فرم و بافت طبیعی هم داشته و کمک می‌کنند تا دندان‌های شما طبیعی به نظر برسند.

به گونه‌ای که با نصب آن‌ها افراد قادر به تشخیص تفاوت‌های دندان‌های طبیعی شما با دندان‌های کامپوزیت شده نخواهند بود. 

طول دوره درمان کوتاه

شما می‌توانید با صرف مدت زمانی بسیار محدود و در بیشتر موارد تنها در یک جلسه درمانی، از مزایا و فواید ونیر کامپوزیت دندان بهره‌مند شوید. اگر ایرادات دندان‌های شما بسیار جزئی هستند می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اهداف و نتایج مد نظرتان دست یابید .
 

نتیجه

شما با مراجعه به دندانپزشکی آتن میتوانید از همه خدمات زیبایی دندان با تخفیف و با پرداخت اقساط بدون بهره استفاده کنید.

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید.

۰۹۳۷۵۹۴۹۶۲۸

۰۲۱۷۷۸۵۲۱۳۶

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج