۱۳۱۶۱۵۸
۶۶۸
۶۶۸
پ

چند ایمپلنت در یک جلسه؟ ( + ایمپلنت چند تایی )

چند ایمپلنت در یک جلسه؟ سوالی که ممکن است برای شما هم پیش از کاشت ایمپلنت دندان به وجود آید. بازه زمانی که برای کاشت ایمپلنت جهت جایگزینی با دندان های از دست رفته است ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد و نتوان همه را با هم انجام داد.

چند ایمپلنت در یک جلسه؟ سوالی که ممکن است برای شما هم پیش از کاشت ایمپلنت دندان به وجود آید. بازه زمانی که برای کاشت ایمپلنت جهت جایگزینی با دندان های از دست رفته است ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد و نتوان همه را با هم انجام داد. کاشت یک ایمپلنت ممکن است نیم ساعت زمان نیاز داشته باشد که به مراتب این زمان وقتی چند ایمپلنت در یک جلسه انجام شود بالاتر می رود.

چند ایمپلنت در یک جلسه؟ ( + ایمپلنت چند تایی )

البته دقت داشته باشید پروسه درمانی کاشت ایمپلنت از ابتدا تا انتها چندین ماه طول می کشد و فاصله بین جلسات حدود 3 الی 6 ماه خواهد بود. البته اگر از سلامت کافی لثه و دندان برخوردار باشید می توانید به راحتی در همان جلسه که دندان خراب را می کشید بلافاصله ایمپلنت را درون شکاف و جای ریشه دندان قبلی قرار دهید و روند درمان را آغاز کنید.

چند ایمپلنت در یک جلسه امکان پذیر است ؟ 

در جواب به سوال چند ایمپلنت در یک جلسه امکان پذیر است ؟ باید گفت انجام اینکار امکان پذیر در حالت کلی امکان پذیر است به شرط آنکه شرایط لازم فراهم باشد. انجام ایمپلنت در یک جلسمه به عوامل مختلفی اعم از آماده بودن استخوان، عدم نیاز به سینوس لیفت و پیوند استخوان، عدم وجود عفونت، میزان تحمل فرد و..... بستگی دارد. 

اگر قصد انجام چند ایمپلنت دندان در یک جلسه را دارید و درباره هزینه آن می خواهید بیشتر بدانید، می توانید از صفحه زیر دیدن فرمایید. 

بیشتر خوانید » قیمت ایمپلنت در تهران

چند ایمپلنت در یک جلسه در ایمپلنت فوری

اغلب افراد امروزه خواهان کاشت ایمپلنت فوری و تعداد بیشتر در مدت زمان کوتاه تر هستند. برای کاشت ایمپلنت یک روزه که به آن نصب تاج دندان فوری هم گفته می شود، نیاز است پروتز دندان مصنوعی یا اوردنچر به صورت مستقیم در همان روزی که دندان خراب کشیده می شود روی آن جایگذاری شود.  در صورتی که بخواهید تاج دندان مصنوعی را در همان روز کاشت ایمپلنت سوار کنید باید ایمپلنت دندان دارای پایداری کافی باشد. در صورتی می توان در همان روز این کار را انجام داد که نیاز به پیوند استخوان و سینوس لیفت نباشد.

در روش های دیگری می توان کاشت ایمپلنت را انجام داده و پس از آن با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی مانند ایمپلنت دیجیتالی و استفاده از CAD/CAM پروتز دندان مصنوعی دائمی را طراحی و ساخت تا بر روی ایمپلنت سوار شود. در این صورت باید چند پایه ایمپلنت در استخوان فک کاشته شود تا پروتز دندان مصنوعی موقتی به صورت یک قوس کامل دندانی به صورت متحرک یا ثابت بر روی ایمپلنت ها قرار داده شود. البته این روش نیاز به مراقبت های بسیار زیاد و شرایط سلامتی ایده آل  دارد تا فرصت کافی برای جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک ایجاد شود. زمانی که فردی ایده آل برای کاشت ایمپلنت دندان فوری باشید قطعا تعداد جلسات مراجعه شما نسبت به کاشت ایمپلنت معمولی کاهش یافته و کل فرآیند کاشت در طی یک جلسه برای شما انجام می پذیرد.

چند ایمپلنت در یک جلسه در ایمپلنت کامل 

ایمپلنت کامل برای افرادی مناسب است که تمام دندانهای یک فک یا کل دهان خود را از دست داده اند. در این درمان 4 الی 8 پایه ایمپلنت در فک قرار داده می شود و روکش بر روی آن سوار می شود. در این نوع در درمان بعد از آماده سازی شرایط، چند ایمپلنت در جلسه انجام می شود. اگر قصد ایمپلنت کامل را دارید، از صفحه زیر دیدن فرمایید. 

بیشتر بخوانید » قیمت ایمپلنت کامل

چند ایمپلنت در یک جلسه؟ ( + ایمپلنت چند تایی )

مراحل کاشت و زمان بندی ایمپلنت دندان چگونه است؟

کاشت ایمپلنت دندان به صورت عادی طی دو مرحله انجام می شود. ابتدا باید برای معاینه و مشورت به دندان پزشکی مراجعه کنید تا آماده سازی کاشت ایمپلنت که ممکن است کشیدن دندان، پیوند استتخوان و سینوس لیفت باشد انجام شود و مدت زمان بهبودی خود را سپری کند.

سپس در اولین جلسه بعد از آماده سازی باید پایه ایمپلنت تیتانیومی که دارای زیست سازگاری بالای است در محل ریشه دندان طبیعی کاشته شود. البته در صورتی که به فلز تیتانیوم حساسیت داشته باشید از پایه های فاقد آلیاژ فلز استفاده می شود. ایمپلنت حکم ریشه مصنوعی دندان را برای تاج یا پروتز دندان اجرا می کند. پس از آن که به صورت کامل ایمپلنت با استخوان فک جوش خورد و دوره تکمیل فرآیند  اسئواینتگریشن انجام شد که اغلب 4 الی 6 ماه به طول می انجامد، یک لایه از لثه به صورت کامل بر روی ایمپلنت ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید » نمونه ایمپلنت دندان 

در صورتی که از بخیه های کشیدنی برای کاشت فیکسچر استفاده شده باشد حدود 7 الی 10 روز بعد باید برای کشیدن بخیه های پیوند لثه مراجعه کنید. اما اگر از بخیه های جذبی استفاده شده باشد 7 الی 14 روز بعد از جراحی بخیه ها خود به خود جذب می شوند و نیازی به مراجعه جهت معاینه نخواهید داشت.

چند ایمپلنت در یک جلسه؟ ( + ایمپلنت چند تایی )

گاهی در مرحله اول بعد از کاشت ایمپلنت دندان پزشکان یک هیلینگ کپ را داخل ایمپلنت قرار می دهند تا لثه اطراف آن شکل بگیرد اما ممکن است برخی دیگر از دندان پزشکان لثه را به حال خود رها کنند تا در زمانی که ایمپلنت در حال جوش خوردن با استخوان فک است لثه نیز رشد کرده و بر روی ایمپلنت دندان قرار بگیرد. ممکن است مدت زمان زمان برای این فرآیند حدود 6 هفته زمان نیاز داشته باشد. البته فرآیند درمانی برای کاشت ایمپلنت فک بالا معمولا طولانی تر است زیرا استخوان فک بالا نرم تر است. اما چون استخوان فک پایین تراکم بالاتری دارد فرآیند اسئواینتگریشن با سرعت بالاتری انجام می شود.

قطعا چند هفته بعد از کاشت ایمپلنت دندان پزشک از شما دعوت می کند برای نصب تاج مصنوعی موقت بر روی ایمپلنت مراجعه کنید تا بتواند میزان بهبودی و فرآیند جوش خوردن با استخوان فک و رشد لثه را مورد بررسی قرار دهد. مراجعات منظم شما جهت چکاپ باعث می شود اگر هیلینگ کپ روی پایه ایمپلنت قرار نگرفته باشد لثه را برش داده تا سر ایمپلنت بیرون بیاید.

گاهی ممکن است در چکاپ های ماهیانه تشخیص داده شود ایمپلنت به خوبی با استخوان فک جوش نخورده است و باید مدت زمان بیشتر بیمار منتظر بماند. اما اگر محل کاشت ایمپلنت به خوبی بهبود یافته باشد دندان پزشک اباتمنت را بر روی پایه ایمپلنت پیچ کرده و تاج یا پروتز مصنوعی را بر روی ایمپلنت نصب می کند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج