۱۴۰۴۶۴۵
۸۰۸
۸۰۸
پ

با این روش از شل شدن پوستت راحت جلوگیری کن!

«پوست بدنم خیلی بد شده! شل و چروک! چاره چیه؟!» بعد از لاغر شدن و از دست دادن وزن زیاد، طبیعی است که شما در بدنتان شاهد شل شدن پوست باشید.

نمناک: «پوست بدنم خیلی بد شده! شل و چروک! چاره چیه؟!» بعد از لاغر شدن و از دست دادن وزن زیاد، طبیعی است که شما در بدنتان شاهد شل شدن پوست باشید.

به هر حال زیر این پوست مبارک قبلا معدنی از چربی و ماهیچه بوده است که الان جای خالی آن مشخص است و پوست هم پابه پای افزایش وزن شما کش آمده است و حالا جایی را ندارد به آن تکیه کند و شل و ول مجبور است بیفتد! شاید صحنه خوشایندی نباشد. به هر حال هر کسی که زحمت می‌کشد و وزنش را به تناسب رسانده یا نزدیک می‌کند دوست دارد که در بقیه قسمت‌ها هم شاهد شرایط ایده‌آلی باشد!

با این روش از شل شدن پوستت راحت جلوگیری کن!

اگر شما هم در حال کاهش وزن هستید و این دغدغه را دارید که چه باید کرد تا جلوی شل شدن و افتادگی پوست را گرفت راهنماتو برای شما حرف‌هایی دارد!

اول اینکه سعی کنید به صورت ناگهانی وزن از دست ندهید. اگر هم به دنبال لاغری هستید خیلی آهسته و پیوسته این کار را انجام بدهید تا پوست فرصت انطباق پیدا کردن را داشته باشد.

پروتئین کافی مصرف کنید

کلاژن یک ماده‌ای است که برای سرحال نگه داشتن پوست نقش مهمی بازی می‌کند. شما بهتر است یک رژیم مبتنی بر پروتئین کافی داشته باشید چون پروتئین نقش خیلی مهمی در حفظ ارتجاعی بودن پوست دارد. کلاژن هم یکی از پروتئین‌های مهم بدن است. اگر شما رژیم غذاییتان حاوی پروتئین کافی نباشد کلاژن سازی اتفاق نمی‌افتد و پوست شما شل و چروک می‌شود. شیر، ماهی، پنیر، حبوبات و دانه‌ها را در رژیم غذایی هر روزتان بگنجانید.

رسیدگی روزانه به پوست داشته باشید

یکی از راه‌های مراقبت از پوست اسکراب یا لایه برداری است. با این روش تمام سلول‌های قدیمی و کهنه و به قول دیگر مرده، از بین می‌روند و گردش خون شما زیاد خواهد شد. ویتامین‌های A, E, C را حتما مصرف کنید چون نقش بسیار مهمی در افزایش کلاژن سازی بازی می‌کنند ضمن اینکه عملیات آبرسانی به پوست را هم انجام می‌دهند.

از شامپو بدن و صابون‌های بدون سولفات استفاده کنید. حتما در معرض نور آفتاب از ضدآفتاب استفاده کنید و دور برنزه شدن را خط بکشید.

قبل از اینکه به حمام بروید حتما با یک برس نرم بدنتان را ماساژ بدهید تا گردش خون بیشتری به جریان بیفتد و همینطور سلول‌های مرده پوست از بین بروند. حتما از کرم سفت کننده پوست استفاده کنید تا به مرور مواد لازم به آن رسیده و کمکی باشد برای حفظ یک پوست صاف و محکم که شما دوست دارید!

آنتی اکسیدان مصرف کنید

مصرف آنتی اکسیدان‌ها و روغن‌های سالم در کنار میوه‌ها و سبزیجات تازه به حفظ طراوت و شادابی و همچنین استحکام و سلامت پوست شما کمک ویژه‌ای خواهند کرد.

مکمل بخورید

شما هر چقدر هم رژیم غذایی مناسبی داشته باشید باز هم نیاز است که بعضی مواد مغذی را از طریق مکمل‌ها به بدنتان برسانید. مولتی ویتامینی استفاده کنید که تمام نیازها را برطرف کند و حتما از ویتامین‌های A, E, K, C در کنار ویتامین‌های گروه B برخوردار باشد. حضور مواد معدنی مثل مس، سلنیوم و روی هم از نیازهای پوست سالم است. با مصرف به اندازه‌ی این ویتامین‌ها کمک بزرگی به پوستتان می‌کنید و اجازه افتادگی به آن نمی‌دهید.

ورزش و فعالیت بدنی انجام بدهید

ورزشهای هوازی در جلوگیری از شل شدن پوست بسیار تاثیرگذار هستند. حتما از دوچرخه سواری، دو و استفاده از وزنه‌های سبک استفاده کنید و در برنامه‌تان بگنجانید.

نوشیدن آب دستکم روزی 8 لیوان را به هر طریقی که امکانش وجود دارد در رژیم غذاییتان قرار بدهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج