adexo3
۱۲۵۸۶۴۳
۱۲۱
۱۲۱
پ

اگر فرصتی برای جبران گذشته‌تان داشتید دست به چه انتخاب‌هایی می‌زدید؟

کتاب‌ها و مقاله‌های زیادی در رابطه با مباحث روانشناسی نوشته شده‌اند و هر کدام از آن‌ها موضوع مخصوص به خود را دارد. برخی از این کتاب‌ها واقعی هستند و برخی دیگر غیر واقعی و فانتزی هستند و با این حال درس‌های مهمی به ما می‌دهند. در واقع آنچه که اهمیت می‌یابد برداشت و درکی است که خواننده با مطالعه کتاب به آن دست پیدا می‌کند.

 

کتاب کتابخانه نیمه شب یکی از داستان‌های غیر واقعی و فانتزی در حوزه روانشناسی است که به بیان وقایع و اتفاقاتی می‌پردازد که در زندگی شخصیت اصلی داستان می‌افتد و او را در موقعیت‌های مختلفی قرار می‌دهد. اگر شما هم تا به حال برایتان این سوال پیش آمده که اگر فرصتی برای جبران گذشته داشتید چه انتخاب‌هایی انجام می‌دادید؟ خواندن این کتاب می‌تواند برای شما جواب قانع کننده‌ای به همراه داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به بررسی کتاب کتابخانه نیمه شب بپردازیم.

حال و هوای کتاب کتابخانه نیمه شب

خواندن این کتاب شما را به این فکر می‌اندازد که اگر می‌توانستید زندگی دیگری را تجربه کنید چه حال و روزی داشتید و یا اگر می‌توانستید به گذشته خود بازگردید چه انتخاب‌هایی می‌کردید. در کتاب کتابخانه نیمه شب نورا شخصیت اصلی داستان از زندگی خود بسیار ناراحت و دل سرد گشته و قصد پایان دادن به آن را دارد که به صورت کاملا اتفاقی نیمه شب وارد یک کتابخانه می‌شود. در اینجا می‌تواند زندگی کنونی خود را با یک زندگی جدید عوض کند. در این انتخاب باید به درون زندگی خود سفر کند و آنچه را که به زندگیش واقعاً ارزش و معنا می‌دهد را پیدا نماید. در واقع نویسنده داستان به این نکته اشاره دارد که به هیچ عنوان نباید تاثیر تصمیم‌هایی که در زندگی خود می‌گیریم را نادیده بگیریم. زیرا تمام تصمیم‌های اتخاذ شده ما در زندگی می‌تواند اثر بسیار مهمی در آینده و زندگی ما بگذارد. در نتیجه بسیار مهم است که اتفاقات کوچک و تمام لحظه‌های زندگی خود را باارزش بدانیم و در هر لحظه بهترین تصمیم را بگیریم تا بتوانیم خوشبختی را برای خود رقم بزنیم نه اینکه مانع از خوشبختی خودمان شویم.

اگر فرصتی برای جبران گذشته‌تان داشتید دست به چه انتخاب‌هایی می‌زدید؟

اگر فرصتی برای جبران گذشته خود داشتید چه انتخاب‌هایی می‌کردید؟

در واقع این اصلی‌ترین سوالی است که کتاب کتابخانه نیمه شب قصد پاسخ دادن به آن را دارد. کاملا واضح است که هیچ کدام از ما نمی‌توانیم صد درصد آن چیزی را که دوست داریم، داشته باشیم. گاهی اوقات آرزوها و خواسته‌های ما آنقدر زیاد هستند که نمی‌توانیم خود را در مسیر دستیابی به آن‌ها قرار دهیم. اما کتاب کتابخانه نیمه شب این فرصت را به شما می‌دهد تا با خواندن تک تک داستان‌های آن دستیابی به آرزوهای خود را تجسم نمایید و ببینید که قرار گرفتن در چه مسیری برای شما بهتر است و یا اگر این انتخاب‌ها را می‌کردید در زندگیتان می‌توانستید چه موقعیتی داشته باشید.

پیامد‌های کتاب کتابخانه نیمه شب

مهم‌ترین درس‌هایی که کتاب کتابخانه نیمه شب به ما می‌دهد:

  • شما هیچ وقت نمی‌توانید کاملا از زندگی خود رضایت داشته باشید و نیاز نیست که زندگیتان را به طور کامل درک کنید. شما فقط باید در زندگی احساس راحتی داشته باشید و کافی است خودتان باشید. لازم نیست که هر چیزی را تجربه کنید چون وقت زیادی ندارید.

  • اگر کسی در رویاهای خود با اطمینان قدم برمی‌دارد و برای داشتن یک زندگی موفق تلاش می‌کند و آن را در تصوراتش می‌بیند در طول زندگی می‌تواند به موفقیت‌های غیر منتظره‌ای دست پیدا نماید.

  • ما نباید تصمیماتی که در زندگی خود می‌گیریم را دست کم بگیریم. هر اتفاق و هر تصمیم بزرگ و کوچک، زندگی ما را می‌سازد.

منظور نویسنده از کتابخانه چیست؟

در فاصله بین مرگ و زندگی از موقعیت تا تجربیات، همه چیز مانند یک کتابخانه بی‌انتها است. در این کتابخانه از بین بی‌نهایت انتخاب، می‌توانیم تنها یک انتخاب داشته باشیم. در واقع نویسنده داستان، تمام زندگی‌ انسان را به کتابخانه بزرگ و بی‌انتها تشبیه کرده است. هر کتابی که در این کتابخانه قرار گرفته می‌تواند زندگی‌های ما باشد در صورتی که بتوانیم تصمیمات کوچک و بزرگ مختلفی بگیریم. از نظر شخصیت داستان یعنی نورا، از میان تمام انتخاب‌هایی که ما ممکن است انجام دهیم هر کدام می‌تواند زندگی کاملاً متفاوتی را برای ما رقم بزند. اگر دوست دارید هر چه سریعتر مطالعه این کتاب را آغاز نمایید پیشنهاد می‌شود که با مراجعه به سایت فیدیبو نسخه الکترونیکی و یا صوتی کتاب کتابخانه نیمه شب را دانلود نموده و آن را مطالعه نمایید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج