جاباما
۱۲۹۸۰۷۳
۴۷۲
۴۷۲
پ

نحوه ساخت موشن گرافیک با پاورپوینت

اگر قصد ساخت موشن گرافیک را دارید، در این مقاله به آموزش و روش ساخت موشن گرافیک با پاورپوینت اشاره کرده ایم

 

امروزه دانش کامپیوتر در هر حوزه‌ای که فعال باشید می‌تواند پیشرفت چشم‌گیری را در موقعیت شغلی‌تان ایجاد کند. با وجود آن که مدت زیادی از همه‌گیر شدن استفاده از سیستم‌های کامپیوتری نمی‌گذرد، اما جایگاه آن‌ها به قدری در مشاغل تثبیت شده که به نظر می‌رسد هرگز نمی‌توان به دوران پیش از کامپیوترها بازگشت. برخی از مشاغل استفاده‌های مشخص و محدودی از کامپیوتر دارند و برخی دیگر بر اساس کامپیوتر شکل گرفته‌اند. عده کثیری از مشاغل نیز با فرمت اداری، از کامپیوتر به عنوان ابزاری برای پیش‌برد بهتر فعالیت‌ها استفاده می‌کنند؛ اگر چه آن‌ها را با روال سنتی و دستی نیز می‌توان انجام داد. برای مثال اگر یک سمت اداری در شرکتی داشته و یا وبسایت شخصی خودتان را راه‌اندازی کرده باشید، علم کامپیوتر و کار با نرم‌افزارهای مختلف می‌تواند کسب‌وکارتان را چندین درجه بهبود ببخشد. برای مثال نرم‌افزارهای Microsoft office از جمله نرم‌افزارهای اصلی و پایه کامپیوتر است که دانستن آن برای همه ضروری می‌باشد. اما آیا می‌دانستید که با نرم‌افزاری مثل پاورپوینت می‌توان موشن گرافیک ساخت؟ برای آشنایی با آن همراه ما باشید.

نحوه ساخت موشن گرافیک با پاورپوینت

 

موشن گرافیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

این مسئله که جلوه‌های بصری تأثیر به سزایی بر مخاطبین داشته و نقش مؤثری در انتخاب‌های آنان در فضای مجازی ایفا می‌کنند، ثابت شده و غیرقابل‌انکار است. اگر چه محتوای متنی می‌تواند ذهن مخاطب را به هر سمت و سویی بکشاند، اما جلوه بصری به سبب بهره‌گیری از طرح‌ها و رنگ‌های متعدد، بیشتر از هر چیز دیگر می‌تواند احساسات مخاطب را برانگیزاند. با این تفاسیر، استفاده درست و هوشمندانه از عناصر گرافیکی، بهترین بازدهی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

موشن گرافیک یکی از آن دست عناصر بصری است که به فراوانی در سایت‌ها مشاهده می‌شود. اگر با مفهوم و نحوه ساخت آن آشنا شوید، می‌توانید کمی خلاقیت را چاشنی کار کرده و محتواهای به مراتب جذاب‌تری را تولید کنید. برای فهم مفهوم موشن گرافیک، کافی است کلمات آن را به صورت مجزا معنا کنید. به این ترتیب، می‌فهمید که هر عنصر گرافیکی که حالت متحرک داشته باشد، یک موشن گرافیک است. از این عوامل بصری می‌توان استفاده‌های متعددی داشت.

تفاوت موشن گرافیک با انیمیشن

سوالی که در ذهن بسیاری از افراد نقش می‌بندد، این است که موشن گرافیک چه تفاوتی با انیمیشن دارد؟ بیایید انیمیشن‌هایی که تا به حال دیده‌ایم را در ذهن مرور کنیم. همه آن‌ها داستان مشخصی را برای نقل کردن دارند. فرقی نمی‌کند یک انیمیشن کوتاه چند ثانیه‌ای باشد یا فیلم سینمایی با فرمت انیمیشن؛ در هر حالتی خط داستانی همه آن‌ها مشخص است. این در حالی است که موشن گرافیک تنها نقش‌های گرافیکی هستند که حرکات محدودی دارند. بنابراین می‌توان گفت انیمیشن‌ها داستان، معنا و مفهوم بسیار عمیق‌تری دارند.

کاربردهای موشن گرافیک

موشن گرافیک اغلب تأثیر به سزایی بر کسب‌وکارها دارد و می‌تواند تعامل مخاطبین را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد. اگر یک وبسایت برای فروش محصولاتتان دارید، موشن گرافیک می‌تواند بهترین انتخاب برای معرفی محصولات، شرح خدمات و موارد این چنینی در قالب ویدئوهای کوتاه باشد. برای بسیاری از افراد که تماشای ویدئو را به خواندن متن‌های طولانی ترجیح می‌دهند، موشن گرافیک سایت شما را کاربردی‌تر و جذاب‌تر خواهد کرد. به طور کلی این عنصر یکی از آن دست مواردی است که به هیچ عنوان نباید در میان محتواهای سایت، از قلم بیفتد.

نحوه ساخت موشن گرافیک با پاورپوینت

چگونه با پاورپوینت موشن گرافیک بسازیم؟

شاید عجیب به نظر برسد؛ اما نرم‌افزار ساده‌ای مثل پاورپوینت می‌تواند برای ساخت موشن گرافیک به کار گرفته شده و بهترین نتیجه را نیز برایتان به همراه داشته باشد. اگر می‌خواهید موشن گرافیک‌های ساده و در عین حال تأثیرگذار بسازید و کسب‌وکارتان را به واسطه آن‌ها بهبود ببخشید، می‌توانید از روشی که در ادامه گفته خواهد شد استفاده کنید.

قدم به قدم ساخت موشن گرافیک با پاورپورینت

برای ساخت موشن گرافیک با پاورپوینت تماشای فیلم‌های آموزشی می‌توانند به آموزش قدم به قدم و یادگیری بهتر کمک کنند. با این حال در این مقاله به بیان نکات مهم و آموزش ساده ساخت موشن گرافیک با پاورپوینت پرداخته‌ایم. نکاتی که در ادامه گفته می‌شود، مربوط به ساختار خاصی نیست و توضیحات عمومی برای این ترفند هستند.

  • پیش از هر چیز صفحه پاورپوینت را باز کرده و یک اسلاید اضافه کنید.

  • برای ساخت موشن گرافیک می‌توانید از تصاویر در کنار اشکال، طرح‌های هندسی و متن‌ها استفاده کنید.

  • می‌توانید از اینترنت عکس‌های مورد نظر خود را دانلود کرده و در برنامه پاورپوینت آپلود کنید.

  • توجه داشته باشید که پیش از هر چیز باید مسیر حرکت اشکال و تصاویر را مشخص کنید.

  • پس از دانلود تصاویر و بارگذاری آن‌ها و یا کپی پیست کردن، می‌توانید از سربرگ format گزینه remove background را انتخاب کرده و پس زمینه عکس را حذف کنید. پیش از این مرحله در صورت نیاز، از کلیک راست و crop استفاده کنید.

  • در این قسمت نیز است تصویر را در اسلاید دیگری کپی پیست کرده و تصویر اصلی را از صفحه حذف کنید تا بعد، بتوانید تصویر را روی اشکال بیاورید.

  • در اسلاید اصلی می‌توانید اشکال و متن‌های مورد نظر خودتان را وارد کنید.

  • تصاویری که در اسلاید دیگر قرار داده‌اید را به کمک کپی پیست به اسلاید اصلی برگردانید.

  • در صورت نیاز از سربرگ format، اصلاحات لازم را برروی تصاویر و اشکل انجام دهید.

  • حال می‌توانید وارد سربرگ انیمیشن شده و با استفاده از آپشن‌های موجود، مسیر و نحوه حرکت المان‌ها را تعیین کنید. امکان تعیین مدت زمان برای هر حرکت نیز وجود دارد.

  • در نهایت با ذخیره موشن گرافیک می‌توانید از آن در محتواهای خود استفاده کنید.

نحوه ساخت موشن گرافیک با پاورپوینت

مسیری که گفته شد، چکیده‌ای از نحوه ساخت موشن گرافیک با پاورپوینت است که تنها به نکات مهم در آن اشاره کردیم. در هر قسمت با به کارگیری خلاقیت و جست‌وجو در اینترنت می‌توانید تکنیک‌ها و ترفندهای کاربردی‌ای را یاد بگیرید. آزمون و خطا نیز می‌تواند نقش مؤثری در یادگیری دارد.

کلام آخر

در این مقاله به اختصار درباره موشن گرافیک و نقش آن در پیشرفت کسب‌وکارها صحبت کردیم. همچنین خلاصه‌ای از نحوه ساخت موشن گرافیک با پاورپوینت به شما ارائه شد. اگر به ساخت موشن گرافیک با پاورپوینت علاقه دارید، می‎‌توانید با مشاهده فیلم‌های آموزشی اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنید. مطمئن باشید مه موشن گرافیک می‌تواند تأثیر به سزایی بر جذب مخاطب در وبسایت‌ شما داشته باشد. امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج