۱۱۱۶۱۸۴
۴۸ نظر
۵۰۴۱
۴۸ نظر
۵۰۴۱
پ

وقتی خندوانه‌ی رامبد، دیگر خنده ندارد

چگونه موج چهارم کرونا، نفس «خندوانه» را گرفت؟

روزنامه خراسان : «خندوانه» هم مانند اکثر برنامه‌های تلویزیون، از محدودیت‌هایی که شیوع کرونا برای ضبط برنامه ایجاد کرده، لطمه خورده و در هفته‌های گذشته با شکل و شمایل متفاوتی روی آنتن رفته است. پس از عید نوروز، همزمان با موج چهارم شیوع کرونا و اعلام وضعیت قرمز، سه سری مسابقه «ادا بازی» با شرکت چهره‌ها و شرکت‌کنندگان مسابقه «خنداننده‌شو» ضبط شده بود که در طول ضبط نیز وقفه یک هفته‌ای، تولید برنامه را به طورموقت تعطیل کرد.
وقتی خندوانه‌ی رامبد، دیگر خنده ندارد
جمعه هفته گذشته پس از پایان رقابت بازیگران خانم در «ادا بازی»، بازپخش یکی از قسمت‌های برنامه با حضور گرشا رضایی روی آنتن رفت. به نظر می‌رسد شیوع کرونا تاثیر منفی جدی بر «خندوانه» گذاشته و از جذابیت سابق این برنامه کاسته است.
برگ برنده از دست رفته
یکی از ایده‌های جدید و جذاب سری هفتم «خندوانه»، تولید برنامه با تِم‌های خاص بود. این ایده پیش از نوروز که خبری از موج جدید شیوع کرونا نبود و وضعیت کنترل شده بود، اجرا شد و قسمت‌هایی از «خندوانه» با فضای مشخصی مانند فضای دهه ۶۰، تاریخی و ترسناک، روی آنتن رفت.
وقتی خندوانه‌ی رامبد، دیگر خنده ندارد
در «خندوانه» تم‌دار، موسیقی و بخش‌های نمایشی به صورت گروهی اجرا می‌شد و پوشش تماشاچیان هم متناسب با تِم خاص برنامه بود، اما ظاهراً اجرا کردن این ایده در شرایطی که «خندوانه» با حضور کمترین تعداد عوامل تولید می‌شود و مردم به عنوان تماشاچی در برنامه حضور ندارند، ممکن نیست. «خندوانه» تِم‌دار یکی از برگ‌های برنده‌ای است که به نظر می‌رسد در شرایط فعلی از دست رفته و ادامه ضبط برنامه را با مشکل روبه‌رو کرده است.
«خنداننده شو» غیرممکن
قرار بود در سری جدید «خندوانه»، سری سوم «خنداننده‌شو» آغاز شود، اما به دلیل شیوع کرونا و وجود محدودیت‌ها، امکان ضبط این مسابقه هم وجود ندارد. به طورقطع تعدادی از شرکت‌کنندگان «خنداننده‌شو» از شهر‌های دیگری غیر از تهران به رقابت راه پیدا می‌کنند، بنابراین امکان سفر به تهران را ندارند.
وقتی خندوانه‌ی رامبد، دیگر خنده ندارد
گذشته از این، طبیعتا اجرای استند آپ کمدی، نیاز به حضور تعدادی تماشاچی دارد تا شرکت‌کنندگان بتوانند بازخورد اجرای خود را ببینند. حضور تماشاچیان به داغ شدن رقابت شرکت‌کننده‌ها و بالا بردن هیجان مسابقه هم کمک می‌کند. با این شرایط و در غیاب تماشاگران، امکان ضبط مسابقه «خنداننده‌شو» وجود ندارد و این یکی دیگر از مشکلات مهمی است که «خندوانه» با آن روبه‌روست.
بحران دعوت از چهره‌ها
«خندوانه» در شرایط بحرانی فعلی، برای دعوت از چهره‌های جذاب هم با مشکلات جدی مواجه است. تعدادی از چهره‌های شناخته‌شده به دلیل خطر انتقال شیوع کرونا، در برنامه‌های تلویزیونی حضور پیدا نخواهند کرد، به همین دلیل رامبد جوان مانند سابق نمی‌تواند میزبان هنرمندان باشد و دایره مهمانانی که به برنامه می‌آیند هم محدودتر شده است. این موضوع درباره کمدین‌ها نیز صدق می‌کند و تنوع چهره‌هایی که برای اجرای استند آپ به برنامه می‌آیند کمتر می‌شود. همه این مسائل تاثیر منفی بر جذابیت «خندوانه» خواهند داشت و کار رامبد جوان را برای جلب توجه مخاطبان سخت‌تر می‌کنند.
«خندوانه» در استودیوی خالی
محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها کار خود را کردند و تماشاچیان از «خندوانه» حذف شدند. به این ترتیب یکی از قسمت‌های برنامه که دکتر علیرضا یارقلی به عنوان مهمان در آن حضور داشت، بدون حضور تماشاگران ضبط شد و سوم اردیبهشت روی آنتن رفت. غیبت تماشاگران باعث شد فضای برنامه گرما و صمیمیت قبل را نداشته باشد و رامبد جوان تنها تماشاچی استند آپ سهیل غلامرضاپور و میثم درویشان پور باشد!
وقتی خندوانه‌ی رامبد، دیگر خنده ندارد
رامبد جوان پستی در اینستاگرامش منتشر کرد و در توضیح این موضوع نوشت: «برای حفظ سلامتی عوامل و تماشاچی‌ها، تا کنترل شدن پیک کرونا، «خندوانه» ضبط جدیدی نداره. دلمون براتون تنگ می‌شه.» پس از یک هفته وقفه بین پخش برنامه، رامبد جوان با انتشار پست جدیدی از ادامه ضبط «خندوانه» خبر داد و نوشت: «می‌خواستیم تا کم شدن کرونا برنامه نسازیم، ولی دلمون نیومد ازتون دور بمونیم. امشب مسابقه «ادا بازی» بین خانم‌ها رو داریم از دستش ندین.» ضبط «خندوانه» بدون حضور فیزیکی تماشاچیان جواب نداد، بنابراین بیشتر از یک قسمت ادامه نیافت و در قسمت‌های بعدی تعدادی از عوامل برنامه به عنوان تماشاگر در استودیو حضور داشتند.
تکراری شدن «ادا بازی»
در شرایطی که «خندوانه» نمی‌توانست ایده‌های جدیدش را رو کند و از چهره‌ها و کمدین‌های جذاب و متنوع دعوت کند، شاهد سه سری مسابقه «ادا بازی» در برنامه بوده‌ایم. این مسابقه در سری گذشته «خندوانه» هم برگزار شده بود و چیز جدیدی نیست، بنابراین پخش سه سری «ادا بازی» در هفته‌های گذشته باعث شده این مسابقه برای مخاطب تکراری شود و جذابیت اولیه را نداشته باشد. این مسابقه در شرایط فعلی نتوانسته خلأ اتفاقات جذاب را در «خندوانه» پر کند. ناگفته نماند غیبت تماشاچیان هم تاثیر منفی بر هیجان این رقابت‌ها گذاشته است. هرچند که عوامل «خندوانه» به جای مردم در استودیو حضور دارند، اما حضور مردم عادی گاه اتفاقات متفاوتی را در جریان مسابقه رقم می‌زند.
وقتی خندوانه‌ی رامبد، دیگر خنده ندارد
«جناب خان» همچنان جذاب
با وجود همه اتفاقاتی که به «خندوانه» لطمه زده و تولید آن را با مشکلات جدی مواجه کرده، «جناب خان» همچنان برگ برنده مهم برنامه است. این کاراکتر همچنان با طعنه به مسائل روز، انتقادات طنزآمیزی که مطرح می‌کند و شوخی‌های ظریفش، توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند و لحظاتی که در «خندوانه» حضور دارد، از جذاب‌ترین بخش‌های آن است. کاراکتر «بایرام» هم نقطه قوتی برای برنامه است، اما حضور این دو کاراکتر به تنهایی برای حفظ محبوبیت «خندوانه» کافی نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نامnaser

      خندوانه تواوجش هم یک برنامه درجه ۲بودفقط جناب خان تونسته بوداین برنامه روسرپانگه داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه نکنید بخاطر کرونا نیست بخاطر تزویر و ریای مجری خائنشه

      • سعید

        دقیقا. برنامه ای آبکی و پر از لوده گری ها و لوس بازی ها بود. همون بهتر که از دور خارج بشه

    • بدون نام

      اونایی که میلی میبینن به خنده وانه چرت میخندیدن در این شرایط پارانویا حاد دارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینها خنده های زورکی و ظاهری هستش با اوضاع کنونی باید اسمشو به گریوانه تغییر بده.

      • بدون نام

        بیشتر میخوره خودت مشکل داشته باشی.

    • بدون نام

      مسافرین ایران کانادا برای سوار شدن به سالن پرواز مراجعه کنن

    • بدون نام

      هیچ وقت خنده دار نبود یه آشنا داریم ارث همه رو کشید بالا مخاطب جدی خنده وانه بود مثل ابله ها باهاش میخوند میرقصید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        :))

      • بدون نام

        چه بی ربط

    • بدون نام

      سیمای چیپ بی مخاطب میلی مسخره

    • مینا

      رامبد جوان بیمزه و لوس مسئولین تلویزیون ثابت کردن که اگه زنتون تو کانادا لخت باشه تو خیابون طوری نیست وشما همچنان میتونی به کارت ادامه بدی هر چند به این دم و دستگاه اعتقادی هم نداشته باشی

    • بدون نام

      از رامبد خبرچین،مامور بدم میاد،

      پاسخ ها

      • م. ک

        حالا خبرچین چرا

    • بدون نام

      اول کانادا بعد کرونا.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تبریز _ تهران _ کانادا این داستان چقدر آشناست

    • بدون نام

      برنامه مزخرف....

    • بدون نام

      آدم های خائن به دل هیچ کسی نمی نشیند

      رامبد خائن
      رامبد دروغگو
      رامبد ....

      پاسخ ها

      • محمد . ج

        مشخصا نه بدلیل کرونا بلکه بعلت ریا کاری و دروغ گویی مخاطب از دست میرود

    • بدون نام

      دو رویی رامبد و مردمی نبودن ایشون باعث سقوط برنامه شد

    • بدون نام

      خندوانه خون تازه میخواد مثلا یک بازیگر خانم که کنار بایرام بیاد و یا عروسک اهلام که بیاد کنار جناب خان و یا مسابقه های جدیدتر دعوت از آدمهای بزرگ و دیده نشده مثل برادران امیدوار یا پاکبانی که کیف پراز پول رو پس داد تا کی بازیگرها ، مثلا میشه حتی شاهنامه خوانی یا داستانهای پر مغز مثنوی یا پندهای سعدی و بیخیالی خیام و معنویت حافظ رو کوتاه و جذاب در برنامه اجرا کرد مثلا میشه مسابقه بهترین جک رو گذاشت یا مسابقه متن طنز بین مردم ، اصلا یه مسابقه ایده جذاب بزارن و از نظرات مردم هم استفاده کنن در برنامه و جایزه هم بدن مطمعن هستم شماها خیلی بهترین مردم عزیز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایده هات مال برنامه های دهه شصت هفتاد بود احترما

    • محسن

      آره چون از عشقتون دولت دارن خیلی انتقاد میکنن اینجوری میگی

      پاسخ ها

      • Saeed

        انتقاد از دولت دست نشانده رو که هر کسی بلده اونم سال آخر که داره میره ، اگه مرده ازز بزرگتراش انتقاد کنه

    • بدون نام

      مزخرفترین برنامه

    • بدون نام

      بقول یکی از دوستان دوران اوجش هم چیزی نبود که الان باشه.... بعد از اون همه ریاکاری و رفتن به کاندا و باز هم باد لامصب!.. و توهین زنش به مردم ایران! انتظار دیدن این برنامه مسخره و بی محتوا خیلی زیاده خواهیه...

    • بدون نام

      دلقک بازی‌های مسخره اش خسته کننده است بهتره بره کانادا یا جهنم

    • بدون نام

      مقاومت خونش کم شده.

    • بدون نام

      خندوانه از اولش هم بي مزه و چرت بود فقط جناب خان با مزه بود اون وسط !!! رامبد جوان كلا ادم لوس و دو رويي هستش ..!

    • ایرانی

      رامبد ایران رو روی سرش نگذاشت بلکه گذاشت زیر پاش فقط شعار ودروغ ....دیگه حیف وقت که بگذاری واین برنامه رو نگاه کنی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثل همتباران قاجاریش

    • علی

      هنوز درک نمیکنم همچین برنامه چیپ ومزخرفی چرا باید تاسری هفتم ادامه پیدا میکرد؟

    • بدون نام

      ممنون از رامبد جوان و تیم زحمتکشش...مردم همیشه ناراضی ما عادت دارن به زخم زبون و عقده گشایی

    • بدون نام

      رامبد مخاطبین خودش رو از دست داده و خودش هم به این موضوع پی برده

    • بدون نام

      از اولش هم خنده نداشت فقط مسخره بازی بود واقعا برای صدا و سیما متاسفم به آدمی که افتخار نداد فرزندش را تو این مملکت به دنیا بیاره اینقدر بال و پر میدن .این جور افراد دارن به ریش هممون میخندن .

    • علی

      بحران و کرونا به کنار کلا بی مزه شده بیشتر داشت تعریف میکرد تا نقد

    • بدون نام

      به خاطر تزویر و ریاکاری و خر فرض کرن مردم توسط رامبد جوان دیگه خندوانه نگاه نکردم

      پاسخ ها

      • م. ک

        دمت گرم

    • م. ک

      خندوانه از صدای جذابیتش رو از دست داد که مردم با چهره فردی متمول و دورو روبرو شدند که از سال 93 مدام عرق ملی رو در برنامه اش جار زد ولیکن برای زایمان بچه اش 500 میلیون خرج کرد تا بچه اش دو تابعیتی باشه و ملت رو به مقاومت اقتصادی دعوت کرد من تا قبل از اون ماجرا طرفدارش بودم ولی به محض شروع فصل جدید بایکوت و تحریمش کردم تا بیش از این به شعورم توهین نشه

      پاسخ ها

      • بی نام

        کسی که بچشو کانادا دنیا میاره لیاقت نداره برای مردم برنامه اجرا کند

    • بدون نام

      واقعاا آدم بیکار میخواد برنامه های مزخرف مجری مسخره رو نگاه کنه .آدم دورو پول ملت رو میخوره تو کانادا میگرده بعد هم میاد میگه حالمون خوووووبه خیییییلی .مزخرف

    • بدون نام

      از اول هم برنامه مزخرف که توسط مجری باخنده الکی ومصنوعی خود به زعم اینکه شاد است ادامه میداد بنظر برنامه درجه ۳ هم نمیتونه باشه

    • بدون نام

      بی روح انگار مجری دو روح داره نچسب و ...

    • cr7

      بایرام خووووبه

    • محمد

      رامبدجوان بی پول شده ....پولارو کانادا خرج کرده به خونواده باز اومده با اون برنامه مزخرفش مردم سروکار بزاره وجیبشو پرکنه بره .....

    • بدون نام

      خنده وانه ها از زمانی که مرحوم انصاریان اعتراض کرد که این نمایشهای زورکی خنده دیگه چیه وقتی مردم حال و حوصله خندیدن درست و حسابی ندارن،مسخره تر و مزخرف ترم شده....

    • بدون نام

      عجیبه انگار تلویزیون ما اصلا پخش نمیکنه، تا حالا حتی یک قسمتشو هم ندیدم یا حتی یک لحظه ، کی پخش میشه؟!

    • بدون نام

      حالا فهمیدید که برنامه ی چرتی هست.خدا رو شکر هیچکس نگاه نکرد.آقایون صدا و سیما لطف کنن دیگه اجازه ندن ایشون برنامه بسازه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج