۱۱۷۷۸۷۷
۱۲ نظر
۵۰۲۹
۱۲ نظر
۵۰۲۹
پ

مردی که خیانت زنش را دید و کاملا سکوت کرد

فیلم Drive My Car یا همان ماشین مرا بران، از کارگردان نوظهور ریوسوکی هاماگوچی، جزء فیلم‌های کمیابی است که با وجود ساخته‌شدن بر اساس اثر یک نویسنده برجسته، توانسته با موفقیت از زیر سایه‌اش خارج شود.

ویجیاتو : فیلم Drive My Car یا همان ماشین مرا بران، از کارگردان نوظهور ریوسوکی هاماگوچی، جزء فیلم‌های کمیابی است که با وجود ساخته‌شدن بر اساس اثر یک نویسنده برجسته، توانسته با موفقیت از زیر سایه‌اش خارج شود. نویسنده و کارگردان به توضیح سختی‌ها و مشکلات آن می‌پردازند.

مردی که خیانت زنش را دید و کاملا سکوت کرد

کتاب‌های دوست‌داشتنی هاروکی موراکامی در طول سال‌ها منبع چندین اقتباس بزرگ سینمایی بوده‌ که نتایج متفاوتی را به دنبال داشته‌است. اما آخرین اقتباس، Drive My Car، که برگرفته از داستان کوتاهی از این نویسنده است توانسته توجهات قابل‌قبولی را به خود جلب کند. این اثر، اقتباس موفق و نادری‌ است که به‌عنوان یک فیلم اقتباسی ماهیت کاملا مستقلی به‌دست می‌آورد و کارگردانش، ریوسوکی هاماگوچی را به‌عنوان یک استعداد بزرگ در معرض موج تازه‌ای از توجهات قرار می‌دهد.

منبع Drive My Car از ۴۰ صفحه فراتر نمی‌رود. این اثر در مورد یک بازیگر تئاتر به نام یوسوکه کافوکو است که اقدام به گرفتن راننده‌ شخصی کرده و یک دوستی غیرقابل‌انتظار را به‌دست می‌آورد: یک بازیگر که یکی از معشوقه‌‌های همسر مرحومش بوده‌. خارج از بازتاب‌های هیجان‌انگیز در مورد پشیمانی و عملکردها که در داستان موراکامی وجود دارد، هاماگوچی حول محور چیزی بزرگ‌تر _و به همان‌ اندازه صمیمی_ مانور می‌دهد. یک درام سه ساعته‌ی غیرقابل پیش‌بینی و چندلایه که به بینندگان نشاط و انرژی دوباره می‌بخشد.

این کارگردان ۴۲ ساله از دهه ۲۰۰۰ به فیلم‌سازی مشغول بوده، اما خود او اولین نفری است که از غیرمنتظره بودن فیلم اخیرش حرف می‌زند‌. کارگردان درحالی‌که در دفتر جنوس فیلمز، یکی از توزیع‌کنندگان Drive My Car حضور داشت، با حالتی تامل‌برانگیز گفت:

او در سپتامبر و پیش از اکران فیلمش در جشنواره فیلم نیویورک صحبت می‌کرد:

Drive My Car: یک دستاورد شگفت‌انگیز

زمانی بود که موراکامی حتی اجازه اقتباس را نمی‌داد. او در سال ۱۹۹۰ به نیویورک تایمز گفت:< نیاز نیست یک کتاب فراتر از کتاب برود.> اما در کنار فیلم Drive My Car آثار قابل توجه دیگری را هم می‌توان ذکر کرد. علاوه بر آثاری مانند Tony Takitani و Norwegian wood، اثر اقتباسیِ شاخصی نظیر Burning توسط لی چانگ دونگ، فیلمساز مولف کره‌ای و با بازی استیو ین ساخته شده‌ است. حتی کارلوس کوارون، همکار فیلمنامه‌نویس در فیلم Y Tu Mama Tambien هم یک فیلم کوتاه از داستان The Second Bakery Attack با بازی کریستین دانست ساخته‌است.

مردی که خیانت زنش را دید و کاملا سکوت کرد

زمانی که موراکامی شنید اقتباس هاماگوچی (که اجازه‌اش را هم داده بود) سه ساعت زمان دارد، غافلگیر شد. او از یک سینمای محلی بلیط تهیه کرد و به دیدن فیلم Drive My Car رفت.

این نویسنده در ایمیلی نوشت:

به‌نظر می‌رسد هاماگوچی با یک خوانش تدریجی و رو به تلاطم توانسته رمز اقتباس‌کردن از آثار موراکامی را پیدا کند. این فیلم نماینده‌ کشور ژاپن برای بخش بهترین فیلم بین‌المللیِ جوایز اسکار انتخاب شده است.

برای شروع، کارگردان داستان نسبتا ساده‌ای را انتخاب کرده. Drive My Car فاقد جنبه‌های سورئالی است که احتمال دارد خوانندگان در آثار دیگر این نویسنده همچون A Wild Sheep Chase و The Wind-Up Bird Chronicle سراغ داشته باشند.

هاماگوچی در مورد سایر آثار نویسنده چنین گفت:

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سیاست شما اینه خیانت به همسر چیز عادی هست باید فرهنگ سازی بشه درموردش
      مثل فیلمای اصغر فرهادی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا دنباله بچن برای سربازی بابا

    • بدون نام

      هان ای جوانان
      هوشیار باشید
      فریب این فیلمهای مستهجن را نخورید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توی این مملکت چه خبره
        چرا همه مون منفی خوردیم

    • بدون نام

      قبح شکنی ، بی غیرتی

    • بدون نام

      دوستان حتما کتابش رو هم بخونید خیلی خوبه

    • بدون نام

      اگر در فیلمها ارامش و صبر در برابر مشکلات این چنینی و تلاش برای گرفتن بهترین تصمیم اموزش داده بشه، خوبه... ولی نمایش بی غیرتی و اینکه مهم نیست با چه کسی زندگی میکنید خیلی غلطه .اخیرا افراد روشنفکر اصرار دارند که گذشته طرف مقابل مهم نیست ، اوکی اما به شرطی که بتونی و بلد باشی اثرات ناشی از گذشته رو مدیریت کنی و خیال راحت باشه که گذشته واقعا گذشته

    • بدون نام

      مرد خوب مردی هست که به خیانت همسرش کاری نداشته باشه مهریه به اندازه سال تولدهمسرش بده تست بکارت نخواد حق خارج رفتن و... همه رو بده به زنش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره والا فعلا که خانوما دقیقا چنین انتظاری از مردان دارن خوب گفتی دمت گرم. اسمشم میذارن "زن باید مستقل باشه"

      • بدون نام

        هیچ مردی اینجوری که نوشتی نیست هیچ مردی ، البته اینکه فرهنگ کشور ما هم عقب مانده است و اگر یه زنی حجاب مو نداشته باشه انواع انگهای بی غیرتی رو به شوهرش میزنیم که مشخصا تو ایران شاهد بودم بارها ، این فیلم و ندیدم اما چهره مرد در فیلم نگاه کنید ناراحته و از درون داره داغون میشه

      • بدون نام

        و بيشتر از كوپنش حرف نزنه

    • مسلم

      علی برکت االله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج