۱۱۹۲۸۷۹
۱۳ نظر
۵۱۱۴
۱۳ نظر
۵۱۱۴
پ

همه غافلگیری‌ها و بی‌توجهی‌ها در اسکار ۲۰۲۲

فیلم «قدرت سگ» (The Power of the Dog) «جین کمپیون» در میان نامزدهای نهایی اسکار ۲۰۲۲ با ۱۲ نامزدی پیشتازی کرد اما مثل همیشه، این فهرست با غافلگیری‌های خوشایند و ناخوشایندی همراه بود.

برترین‌ها: فیلم «قدرت سگ» (The Power of the Dog) «جین کمپیون» در میان نامزد‌های نهایی اسکار ۲۰۲۲ با ۱۲ نامزدی پیشتازی کرد، اما مثل همیشه، این فهرست با غافلگیری‌های خوشایند و ناخوشایندی همراه بود. در ادامه بعضی از مهم‌ترین غفلت‌های اعضای آکادمی و بهترین غافلگیری‌های این دوره می‌آید. مراسم اهدای جوایز اسکار نود و چهارم ۲۷ مارس ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.

غافلگیری‌ها

کریستن استوارت، اسپنسر - بهترین بازیگر زن نقش اول

همه غافلگیری‌ها و بی‌توجهی‌ها در اسکار ۲۰۲۲

رأی‌دهندگان آکادمی برخلاف «بفتا» و «اتحادیه بازیگران» (SAG) «کریستن استوارت» را برای بازی در نقش «پرنسس دایانا» در فیلم «پابلو لارائین» نامزد اسکار کردند. غفلت‌های پیشین فصل اهدای جوایز سبب شده بود نامزدی او تا حد زیادی دور از انتظار باشد و نمایش تکان‌دهنده او در نقش پرنسسی پریشان خیلی زود به دست فراموشی سپرده شود. اما اعضای آکادمی استوارت را به رقابت اسکار برگرداندند.

ماشین من را بران - بهترین فیلم

همه غافلگیری‌ها و بی‌توجهی‌ها در اسکار ۲۰۲۲

فیلم سه ساعته و ژاپنی «ماشین من را بران» به کارگردانی «ریوسکه هاماگوچی» از طرف منتقدین لس‌آنجلس و نیویورک و نیز «هیأت ملی نقد» جایزه بهترین فیلم را دریافت کرده بود، اما کمتر کسی انتظار داشت که این فیلم غیر-انگلیسی در بخش بهترین فیلم سال نامزد شود، هرچند فیلم کره‌ای زبان «انگل» طلسم این شاخه را شکسته و تاریخ‌سازی کرده بود.

جودی دنچ، بلفست - بهترین بازیگر زن نقش مکمل

همه غافلگیری‌ها و بی‌توجهی‌ها در اسکار ۲۰۲۲

دنچ برای هشت دقیقه بازی در فیلم «شکسپیر عاشق» (Shakespeare in Love) برنده اسکار شده بود، بنابراین شاید توجه اسکار به نمایش او در «بلفست» چندان جای تعجب نداشته باشد.

کوچه کابوس - بهترین فیلم

همه غافلگیری‌ها و بی‌توجهی‌ها در اسکار ۲۰۲۲

«گی‌یرمو دل تورو» با «شکل آب» (Shape of Water) یک جایزه اسکار در بخش بهترین فیلم را در کارنامه دارد، اما انتظار نمی‌رفت برای فیلم جدیدش «کوچه کابوس» علی‌رغم تحسین «مارتین اسکورسیزی» نامزدی اسکار بهترین فیلم دیگری دریافت کند. این فیلم در بخش بهترین طراحی صحنه، بهترین طراحی لباس و فیلمبرداری نامزد اسکار‌های دیگری شده است.

بدترین آدم دنیا - بهترین فیلمنامه اریجینال

همه غافلگیری‌ها و بی‌توجهی‌ها در اسکار ۲۰۲۲

«رناته رینزوه» در بخش بهترین بازیگری نامزد اسکار نشد، اما خود فیلم به فهرست نامزد‌های بهترین فیلم بین‌المللی و بهترین فیلمنامه اریجینال راه پیدا کرد.

جسی باکلی، دختر گمشده - بهترین بازیگر زن نقش مکمل

همه غافلگیری‌ها و بی‌توجهی‌ها در اسکار ۲۰۲۲

«دختر گمشده» با بازی «الیویا کلمن» و «جسی باکلی» فیلمی برای همه مخاطبین نبود، اما به نظر می‌رسد که اعضای آکادمی هر دوی این بازیگران را می‌ستاید و لایق دریافت نامزدی می‌داند.

جسی پلمانز، قدرت سگ - بهترین بازیگر مرد نقش مکمل

همه غافلگیری‌ها و بی‌توجهی‌ها در اسکار ۲۰۲۲

«جسی پلمانز» در وسترن «جین کمپیون» نمایش قابل‌قبولی به جا گذاشت، اما انتظار نمی‌رفت که در کنار «بندیکت کامبربچ»، همسر واقعی‌اش «کریستن دانست» و «کودی اسمیت-مک‌فی» نامزدی چهارمی در بخش بازیگری برای فیلم کسب کند.

جی. کی. سیمونز، ریکاردو بودن - بهترین بازیگر مرد نقش مکمل

همه غافلگیری‌ها و بی‌توجهی‌ها در اسکار ۲۰۲۲

«جی. کی. سیمونز» در «ریکاردو بودن» سورکین نمایش دلپذیری در نقش «ویلیام فرالی» ارائه کرد، و باعث شد رأی‌دهندگان آکادمی توان مقاومت در برابر او را از دست بدهند.

بی‌توجهی‌ها

لیدی گاگا، خاندان گوچی - بهترین بازیگر زن نقش اول

همه غافلگیری‌ها و بی‌توجهی‌ها در اسکار ۲۰۲۲

گاگا در فصل اهدای جوایز امسال با قدرت پیش می‌رفت و چندین نامزدی دریافت کرده بود، اما «خاندان گوچی» تنها یک نامزدی اسکار در بخش گریم کسب کرد و دست گاگا به نامزدی نرسید. این خواننده و بازیگر با این حال به همه نامزد‌های بخش بهترین بازیگر زن نقش اول تبریک گفته است.

خاندان گوچی - بهترین فیلم

همه غافلگیری‌ها و بی‌توجهی‌ها در اسکار ۲۰۲۲

پس از آنکه درام جنایی «ریدلی اسکات» نامزد جایزه بهترین گروه بازیگری از سوی «اتحادیه بازیگران» شد، این گمانه‌زنی به وجود آمد که فیلم دست کم نامزد اسکار بهترین فیلم شود. اما در نهایت «خاندان گوچی» به قدر کافی با استقبال رأی‌دهندگان آکادمی مواجه نشد و از رقابت بازماند.

دنی ویلنوو، تل‌ماسه - بهترین کارگردانی

همه غافلگیری‌ها و بی‌توجهی‌ها در اسکار ۲۰۲۲

یکی از عجیب‌ترین بی‌توجهی‌های این دوره نامزد نشدن «دنی ویلنوو» در بخش بهترین کارگردانی بود. پیش از معرفی نامزد‌ها انتظار می‌رفت «استیون اسپیلبرگ» یا «کنت برانا» از رقابت خارج شوند، اما جاه‌طلبی‌های فیلمساز کانادایی برای اعضای آکادمی به اندازه کافی جاه‌طلبانه نبوده است.

کاترینا بلف و جیمی دورنان، بلفست - بهترین بازیگر مرد و زن

همه غافلگیری‌ها و بی‌توجهی‌ها در اسکار ۲۰۲۲

رأی‌دهندگان اسکار گویا سن را در اولویت قرار می‌دهند، چرا که در مورد «بلفست»، «جودی دنچ» و «کیاران هیندز» را شایسته نامزد اسکار دانستند و از «کاترینا بلف» و «جیمی دورنان» غفلت کردند.

ریکاردو بودن - بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اریجینال

همه غافلگیری‌ها و بی‌توجهی‌ها در اسکار ۲۰۲۲

بسیاری از منتقدین انتظار نداشتند که درام بیوگرافیکال «آرون سورکین» با بازی «خاویر باردم» و «نیکول کیدمن» نامزد شود. مشکل فیلم به عقیده مخالفین این بود که همه شخصیت‌های شبیه به هم از آب درآمده‌اند. سورکین سال گذشته با «دادگاه شیکاگو ۷» چندین نامزدی اسکار کسب کرده بود و شاید همین موفقیت باعث شد که امسال رأی‌دهندگان توجه کمتری به این فیلمساز نشان دهند.

تیک تیک بوم - بهترین فیلم

همه غافلگیری‌ها و بی‌توجهی‌ها در اسکار ۲۰۲۲

با وجود اینکه رأی‌دهندگان آکادمی اغلب از عناوین موزیکال استقبال می‌کنند، اما در سال‌های اخیر این اسقبال کاهش محسوسی داشته است. امسال تنها «داستان وست ساید» تحسین اعضا را برانگیخته و به نظر می‌رسد که جایی برای یک عنوان موزیکال دیگر وجود نداشته است. «تیک تیک بوم» با این حال در بخش بهترین تدوین و بهترین بازیگر مرد نقش اول برای «اندرو گارفیلد» نامزد اسکار شد. «لین مانوئل میراندا» کارگردان فیلم نیز با انیمیشن «انکانتو» نامزدی دیگری دریافت کرده و یک گام دیگر به عنوان EGOT نزدیک شده است.

تراژدی مکبث - بهترین فیلم

همه غافلگیری‌ها و بی‌توجهی‌ها در اسکار ۲۰۲۲

اقتباس سیاه و سفید «جول کوئن» از اثر شکسپیر با بی‌توجهی اعضای آکادمی مواجه بود در حالی که دلیل روشنی برای این غفلت وجود ندارد.

روث نگا، عبور - بهترین بازیگر زن نقش مکمل

همه غافلگیری‌ها و بی‌توجهی‌ها در اسکار ۲۰۲۲

درام تاریخی «ربکا هال» در مورد هویت و دوستی در فصل اهدای جوایز به افتخارات زیادی نائل نشد، اما بسیاری از منتقدین در مورد نمایش تحسین‌برانگیز «روث نگا» هم-عقیده بودند و آن را یکی از بهترین بازیگران سال نامیدند.

قهرمان- بهترین فیلم بین‌المللی

همه غافلگیری‌ها و بی‌توجهی‌ها در اسکار ۲۰۲۲

«اصغر فرهادی» که با «جدایی» و «فروشنده» دو جایزه اسکار را در کارنامه دارد، امسال از رقابت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی بازماند. «قهرمان» که در کن برنده جایزه ویژه هیأت داوران شده بود، حتی یکی از نامزد‌های احتمالی بهترین فیلمنامه دانسته می‌شد، هرچند اریجینال بودن اثر او حواشی عجیبی به وجود آورده و پرسش‌هایی ایجاد کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جیمی درنان حیف شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هاها واقعا تله فیلم قهرمان رو نباید حذف می کردند خخخخخ

      • بدون نام

        یعنی هنوز نفهمیدید حضور اصغر در جشنواره ها کاملا سیاسیه؟ خوب نیست این همه توهم

    • بدون نام

      خبری از درد مردم بگو شاید مشکلشون حل شه

    • بدون نام

      قهرمان آخه چه چیزی داشت؟ شما فیلم را دیده اید؟

      پاسخ ها

      • فری

        من دیدم.. بد نبود ولی نه در حد اسکار باشه.. فیلم خوبیه نه اونقدرا عالی ...

    • بدون نام

      فیلم خانه گوچی به شدت ضعیف بود...در برابر سایر فیلم ها هیچ حرفی برای گفتن نداشت

    • بدون نام

      آخرین دوئل

    • بدون نام

      من لیست دوباره مرور کردم یک انیمیشن ساخته شده در مورد یک پسر افغانی هم تو بخش مستند ها تو بخش انیمیشن و توبخش بهترین فیلم غیر انگلیسی نامزد شده باید فیلم فرهادی باید تو بخش بین الملل کاندید میشده ولی چون اون فیلم در مورد همجنس گرایی تبلیغ می‌کنه خواستن دیده بشه

    • فری

      از اینا سه تا رو دیده بودم... قدرت سگ ، تل ماسه و قهرمان... قدرت سگ درباره یه پسر ضعیف و لاغر مردنی و بیش از حد لطیف وسط غرب وحشیه!! دوتا برادر با افرادشون میان رستوران مادر پسره که بیوه است! یکی از برادرا با مادره ازدواج میکنه ولی برادر دیگه مخالفه و زنه و پسرش رو اذیت میکنه!! پسره هم نشون میده که همچین آدم ضعیفی چه کارهایی از دستش برمیاد..

    • بدون نام

      قهرمان م خرف
      فیلم ساز ایرانی همیشه وقتی یه بار یرنده میشه فکر میکنه سوراخ دعا را پیدا کرده و مجدد همون فیلم قبلی را آنقدر به شکل مختلف تولید می کنه تا اسکار هم حالش بهم بخوره

    • بدون نام

      جایزه اسکار می رسد به...کسی که آمریکا رو ناراحت نکرده

    • دون کورلئونه

      کریستن استوارت اورریتد مزخرف نامزد اسکار بشه یعنی جوایز اسکار هیچ فرقی با تمشک ندارن به به.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج