اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۹۳۲۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

ناراضی‎ها سراغ صادق هدایت می‎روند!

امیرحسین خورشیدفر با اشاره به این‌که صادق هدایت چهره‎ای است که افسانه‌های زیادی درباره او شکل گرفته می‌گوید هر دانش‌آموز دبیرستانی یا دانشجویی که از وضعیت راضی نیست، در اولین گام سراغ این نویسنده می‌رود.

ایسنا: امیرحسین خورشیدفر با اشاره به اینکه صادق هدایت چهره‎ای است که افسانه‌های زیادی درباره او شکل گرفته می‌گوید هر دانش‌آموز دبیرستانی یا دانشجویی که از وضعیت راضی نیست، در اولین گام سراغ این نویسنده می‌رود.

این داستان‌نویس با اشاره به نگارش زندگی‌نامه صادق هدایت گفت: من مشغول تألیف زندگی‌نامه تحلیلی صادق هدایت هستم. درست است که محور اصلی روایت کتاب، زندگی‌نامه و تاریخ تقویمی است، اما این کتاب بیش‌تر تلاشی است برای آن‌که هدایت را با زدودن برخی از تعبیرها و داوری‌های سطحیِ پیش پاافتاده که مثل افسانه‌هایی روشنفکرانه، زندگی و آثار او را دربرگرفته‌اند، از نو بشناسیم.

ناراضی‎ها سراغ صادق هدایت می‎روند!

او افزود: یعنی این زندگی‌نامه مثل گام اول برای یک شناخت تازه است. در حقیقت کاری است که باید برای همه چهره‎های ادبیات معاصرمان انجام بدهیم. این کتاب مثل یک کتاب راهنماست که هر خواننده‎ای خواست سراغ هدایت برود و او را از یک مسیر درست و مطمئن بشناسد، این کتاب برایش مفید است. همچنین اگر کسی بخواهد بفهمد جدی‎ترین نقدها یا تفسیرها از هدایت چیست، یا آن‌که برای آن‌که هدایت را بهتر درک کند، باید چه چیزهایی را بیش‌تر بخواند، این کتاب می‎تواند به او کمک کند.

ناراضی‎ها سراغ صادق هدایت می‎روند!
خورشیدفر

این نویسنده ادامه داد: در عین حال احتمالا این کتاب ایده‌هایی تازه و همچنین پرسش‌ها و تردیدهایی را هم درباره هدایت طرح حواهد کرد. یک ویژگی صادق هدایت در فرهنگ روشنفکری ایرانی بسیار منحصر به فرد و ویژه است؛ هر دانش‌آموز دبیرستانی یا دانشجویی که به اصطلاح از محیط و وضعیت راضی نیست، در اولین گام سراغ هدایت می‌رود، بنابراین فکر می‎کنم این کتاب می‎تواند با پاسخ به این پرسش‌ها، کتاب مفیدی باشد.

به گفته او، این کتاب که «صادق هدایت» نام دارد، در نشر میلکان منتشر خواهد شد.

خورشیدفر همچنین با شاره به قصدش برای نگارش کتابی درباره غزاله علیزاده گفت: بعد از هدایت سراغ نوشتن کتابی درباره غزاله علیزاده خواهم رفت. این‌که هر دو آن‌ها خودکشی کرده‌اند، البته تنها نقطه مشترکی نیست که مرا ترغیب کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من کتاب خورشیدفر خوندم. نثر قوی داره . خیلی خوبه که میخواد درباره هدایت بنویسه. در حق هدایت خیلی ظلم شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج