adexo3
۱۱۹۷۹۱
۲ نظر
۵۰۸۰
۲ نظر
۵۰۸۰
پ

اولین شوی زنده لباس در ایران

کمتر از سه ماه پیش بود که در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، نمایش زنده مد و لباس برای اولین بار در حضور مسئولانی مانند وزیر ارشاد، معاون اجتماعی ناجا و برخی مسئولان دیگر برگزار شد.

اولین شوی زنده لباس در ایران





روزنامه هفت صبح: کمتر از سه ماه پیش بود که در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، نمایش زنده مد و لباس برای اولین بار در حضور مسئولانی مانند وزیر ارشاد، معاون اجتماعی ناجا و برخی مسئولان دیگر برگزار شد؛ اتفاقی کم سابقه در حوزه مد و لباس کشور که خیلی ها آن را چراغ سبزی برای مجوزدار شدن شوی لباس در ایران دانستند و منتظر بودند تا نمایش زنده مد و لباس بالاخره از زیر زمین به روی زمین بیاید.

موجی که در ابتدا به صورت تفریحی و سرگرمی به آن نگاه می شد. اما با گذشت زمان، «مدلینگ و شوی لباس» به یک حرفه و شغل جدی تبدیل شد و سرانجام وزارت ارشاد پس از گذشته سه ماه از آن اختتامیه، مهر تایید را روی مراکز نمایش زنده لباس زد.

تاکنون سه موسسه مجوز برگزاری نمایش زنده لباس را دریافت کرده اند و جستجوهای ما نشان می دهد اولین نمایش زنده لباس مجوزدار یک ماه دیگر همزمان با عید فطر در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

تا به حال هفت برند و تولیدی توانسته اند مجوزهای لازم برای برگزاری نمایش زنده لباس را کسب کنند و از طرف دیگر سوال های زیادی در رابطه با نحوه صادر شدن مجوزها، امکان حضور آقایان در مراسم، نوع برگزاری مراسم و ... به وجود آمده که در گفتگویی با مسئولان اتحادیه و موسسات مجاز به آنها پاسخ داده ایم.

اولین شوی زنده لباس در ایران

ماجرا چیست؟

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس از امکان اجرای نمایش زنده لباس های ایرانی و اسلامی توسط سه موسسه مد و لباس خبر داد. حمید قبادی - دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس - در گفتگو با ایسنا گفت: «براساس برنامه ریزی که دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس انجام داده است، سه موسسه با نام های «مدینو»، «ویولت» و «به پوشی» برای برگزار کردن نمایش زنده لباس های ایرانی و اسلامی معرفی شدند. این مراکز پس از گذراندن دوره های آموزشی و طی کردن مراحل قانونی، مجوز لازم را برای برگزاری نمایش زنده لباس ایرانی و اسلامی دریافت کرده اند. متقاضیان حقیقی و حقوقی که خواهان اجرای نمایش برای محصولات برند خود هستند، می توانند از طریق این موسسات اقدام کنند. این موسسات نیز برای نمایش البسه آنها می توانند اقدام کنند.

نمایش لباس در تعدادی از مراکز واجد شرایط که شناسایی شده است، برگزار می شود؛ مانند برج میلاد، برج آزادی، تالار وحدت و ... در حال حاضر ۳۰ مرکز برای برگزاری اجرای زنده شناسایی شده است که موسسات نام برده می توانند برنامه های خود را در این مراکز انجام دهند. متقاضیان برای هر اجرای نمایش زنده لباس، نیازمند کسب مجوز هستند و همه امور مربوط به کسب مجوز و اجرا هم توسط موسسات انجام می شود. البته منعی برای افزوده شدن موسسات دیگر به این سه موسسه برای اجرای نمایش زنده وجود ندارد، مشروط بر اینکه آیین نامه مربوط به این کار را رعایت کرده و جزییات و نحوه برگزاری این برنامه، نحوه انتخاب میزبان و ... را آموزش ببینند و در چارچوب عمل کنند. اکنون نیز در حال بررسی درخواست های متقاضیان هستیم که به تعداد موسسات بیفزاییم.»

او درباره نحوه اجرای نمایش زنده برای بانوان توضیح داد: «در این مرحله، نمایش زنده ویژه بانوان خواهیم داشت ولی در مراحل بعدی تصمیم داریم امکان برگزاری نمایش زنده برای لباس اجتماع زنان را با رعایت ضوابط و اصول فنی فراهم کنیم که دیگر فقط ویژه بانوان نخواهد بود.»

اولین شوی زنده در مرداد ماه

پیش از این هم چندین شوی لباس در ایران برگزار شده بود اما متولیان آن بخش دولتی بودند و بخش خصوصی حق ورود به آن را نداشت. با تصویب این آیین نامه جدید در واقع پدیده اجرای زنده به ساماندهی رسیده و بخش خصوصی می تواند به راحتی در آن فعالیت کند. در این پروسه هم تولیدی ها جزو بخش خصوصی محسوب می شوند و هم موسسات برگزار کننده نمایش زنده که در این میان وزارت ارشاد نقش نظارتی را به عهده گرفته و مجوزهای لازم برای برگزاری این مراسم را صادر می کند.

(پروسه ای مانند دریافت مجوز یک آلبوم موسیقی یا یک فیلم سینمایی) در مورد جزییات این ماجرا «نوید فرید» مدیر موسسه «ویولت» که مجوز برگزاری اجرای زنده را دریافت کرده می گوید: «تولیدکننده ها و برندهای لباس در ساز و کار تعیین شده تقاضای خود برای صدور مجوز نمایش زنده را به وزارت ارشاد ارائه و در صورت کسب مجوزهای لازم، به موسسات مجاز تعیین شده برای برگزاری نمایش زنده مراجعه می کنند. این برندها البته می توانند تقاضای خود را به موسسات نیز ارائه دهند و موسسات کار پروسه دریافت مجوز را انجام خواهند داد. این سه موسسه مجاز در واقع مجری و کارگردان نمایش های زنده خواهند بود.»

به گفته او انواع مختلفی از لباس ها برای دریافت مجوز مد نظر هستند اما فعلا تمرکز روی لباس خانم ها خصوصا مانتو است. تاکنون ۳۲ محل برای برگزاری نمایش زنده مجوز دریافت کرده اند که قرار است برخی از آنها به عنوان محل دائمی نمایش زنده انتخاب شود. تالار وحدت یکی از این مکان ها خواهد بود که طبقه دوم آن به محل دائمی نمایش زنده اختصاص پیدا خواهد کرد و در عید فطر افتتاح می شود.»

آقایان هم هستند؟

آیا آقایان امکان حضور در این اجراها را پیدا خواهند کرد یا فقط به زنان اختصاص دارد؟ مدیر موسسه ویولت در پاسخ به این سوال می گوید: «به نظر می رسد در مورد اجرای زنده لباس هایی مانند مانتو که در سطح جامعه دیده می شود برای حضور آقایان در مراسم مشکلی وجود نخواهد داشت؛ همانطور که در مراسم اختتامیه جشنواره مد و لباس هم این اتفاق رخ داد و مسئولان مختلف کشور در آن حضور پیدا کردند.»

نحوه اجرای نمایش زنده و تامین هزینه های آن از دیگر نکات مورد توجه در برگزاری مراسم اینچنینی است. تا به حال سه ایده برای اجرای این مراسم مطرح شده که هنوز در مرحله بررسی هستند. اولین ایده آن است که هر نمایش زنده یک اسپانسر کلی داشته باشد و هزینه کل مراسم را آن شرکت تامین کند. در ایده دوم گفته شده که تولیدی ها و برندها، هزینه ها و اجاره سالن را تامین کنند و موسسات به عنوان کارگردان نمایش زنده حضور داشته باشند. ایده سوم کمی بلندپروازانه تر است و موسسات دنبال ساز و کاری برای بلیت فروشی هستند، اتفاقی مانند همه شوهای بزرگ دنیا. در صورت قطعی شدن این گزینه برنامه های دیگری مانند اجرای موسیقی و ... نیز به مراسم زنده لباس اضافه خواهد شد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فریبا معصومی

      با عرض ادب احترام خدمت بزرگواران این عرصه . برای اولین بار مجوز شو زنده لباسهای مدرن و مانتو و لباسهای عروس در سال ۸۰ صادر شده و برای سال ۸۱ تکرار گردیده و تمامی هزینه ها.ی این نمایشها با فروش بلیط تامین گردید. که هر دو نمایش زنده مجوزهای رسمی وزارت ارشاد و اماکن تهران بزرگ راداشتند و در هتل همای تهران برگذار شدنددر صورت نیاز مدارک این نمایشهای مجوز دار موجود است

    • فریبا معصومی

      با عرض ادب احترام خدمت بزرگواران این عرصه . برای اولین بار مجوز شو زنده لباسهای مدرن و مانتو و لباسهای عروس در سال ۸۰ صادر شده و برای سال ۸۱ تکرار گردیده و تمامی هزینه ها.ی این نمایشها با فروش بلیط تامین گردید. که هر دو نمایش زنده مجوزهای رسمی وزارت ارشاد و اماکن تهران بزرگ راداشتند و در هتل همای تهران برگذار شدنددر صورت نیاز مدارک این نمایشهای مجوز دار موجود است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج