۱۲۰۹۲۳۲
۷ نظر
۴۹۸۰
۷ نظر
۴۹۸۰
پ

۱۰ بازیگر برتر و فراموش‌نشدنی تاریخ تلویزیون

در شرایطی که تلویزیون در اوج و دوران طلایی خود به سر می برد، برخی سریال ها نسبت به دیگران شناخته شده تر، بهتر و باکیفیت تر هستند و سطح بازیگری مهم ترین نقش را در این موضوع دارد.

روزیاتو: در شرایطی که تلویزیون در اوج و دوران طلایی خود به سر می برد، برخی سریال ها نسبت به دیگران شناخته شده تر، بهتر و باکیفیت تر هستند و سطح بازیگری مهم ترین نقش را در این موضوع دارد. در حالی که بسیاری از بازیگران تلویزیون نادیده گرفته می شوند، برخی نقش آفرینی هایی از خود انجام می دهند که چنان قوی هستند که نادید گرفتنشان دشوار و حتی غیرممکن است.

۱۰ بازیگر برتر و فراموش‌نشدنی تاریخ تلویزیون

چه بازی های کمدی دوست داشتنی و محبوبی مانند رابین ویلیامز یا نقش آفرینی های دراماتیک جیمز گاندولفینی باشد، برخی ستارگان دنیای تلویزیون جایگاهی خاص خودشان در تاریخ این رسانه را دارا هستند. در حالی که بازیگران بی نقص و برجسته بسیاری در دنیا و تاریخ تلویزیون وجود دارد،

۱۰ بازیگر برتر و فراموش‌نشدنی تاریخ تلویزیون

۱۰- لوسیل بال

همانطور که در فیلم اخیر Being The Ricardos به نمایش گذاشته شده، نادیده گرفتن میراث لوسیل بال تقریباً غیرممکن است. یک زن پیشگام بودن در دنیایی تلویزیونی که کاملاً در کنترل و تسلط مردان بود کاری بسیار دشوار بود اما علاوه بر پیشی گرفتن از بسیاری از بازیگران مرد تلویزیون زمان خود، بال بازی های کمدیک بسیار تحسین برانگیز و فراموش نشدنی در سریال ها و فیلم های کلاسیک تلویزیون از خود ارائه کرد. بال و همسرش دسی آرناز که بیشتر به خاطر بازی در سریال I Love Lucy شناخته می شود در دنیای تولید و تهیه کنندگی تلویزیون نیز چهره های شناخته شده ای بودند. حرفه بال برای خود نامی دست و پا کرد که بیشتر به خاطر بازی های کمدی دوست داشتنی او و حضورش در سریال های تاک شو بود. در حالی که او در چندین فیلم موفق نیز بازی کرده است، بال بیشتر به خاطر بازی هایش در عصر طلایی تلویزیون شناخته می شود.


۱۰ بازیگر برتر و فراموش‌نشدنی تاریخ تلویزیون

۹- استیو کارل

با ظهور سریال های پرطرفدار تلویزیونی و معرفی سرویس های استریمینگ که بازتماشای سریال های قدیمی را آسان تر ساخت، بازیگران اندکی توانستند به اندازه استیو کارل جلب توجه نمایند. استیو کارل که بیشتر به خاطر نقش مایکل اسکات در سریال بسیار محبوب و جذاب The Office شناخته می شود، به یک اندازه در دنیای تلویزیون و سینما شناخته شده و موفق است. کارل که ثابت کرده هم در نقش های کمدی و هم درام توانایی بازی هایی باکیفیت دارد، اغلب از نقشی قوی به نقش قوی دیگری می رود. در حالی که سریال The Office مشهورترین سریال او در دنیای تلویزیون است، او همچنان با بازی در فیلم ها و سریال های جدید به میراث گرانبهای خود در عرصه بازیگری می افزاید.


۱۰ بازیگر برتر و فراموش‌نشدنی تاریخ تلویزیون

۸-کارول برنت

وقتی پای شخصیت های زن مهم در دنیای کمدی به میان می آید، کمتر کسی می تواند جای کارول برنِت را بگیرد. این چهره با استعدادهای متعدد، برای سال ها مجری و میزبان برنامه های تلویزیونی خودش بود و همانجا بود که مخاطبان با شخصیت کمدی و بامزه او آشنا شده و شیفته آن شدند. اگر چه برنت بیشتر به عنوان یک کمدین و بازیگر برنامه های کمدی شناخته می شود اما خلاقیت او یکی از مهم ترین دلایلی بود که برنامه The Carol Burnett Show یکی از بهترین سریال های تمام دوران از لحاظ نویسندگی به شمار می آید. خارج از دنیای این سریال نیز برنت فرصت های متعددی برای نشان دادن استعدادهای بازیگری خود در موزیکال های تئاتری یافت.


۱۰ بازیگر برتر و فراموش‌نشدنی تاریخ تلویزیون

۷- پاتریک استوارت

دنیای علمی تخیلی برای همیشه تغییر کرد زمانی که پاتریک استوارت، بازیگر بریتانیایی برای بازی در نقش کاپیتان ژان لوک پیکارد در سریال Star Trek: The Next Generation انتخاب شد. او که یک بازیگر بسیار کهنه کار و باتجربه بود، سطحی از پرستیژ و شخصیت به این سریال بخشید که تا آن زمان در تلویزیون دیده نشده بود. در نقش پیکارد، استوارت توانست بهترین عناصر بازی خود را نشان داده و در دنیای هیجان انگیز Star Trek به کار گیرد. او بارها در سریال ها و فیلم های دنباله مانند نقش پیکارد را تکرار کرد و میراث او برای همیشه با تلویزیون عجین شده است. با این وجود، استوارت در نمایشنامه های متعددی در ایالات متحده و بریتانیا نیز بازی های ماندگار و باکیفیتی از خود ارائه داده است.


۱۰ بازیگر برتر و فراموش‌نشدنی تاریخ تلویزیون

۶- کارول اوکانر

وقتی پای ماندگار شدن و شهرت یک بازیگر به خاطر تنها یک نقش تلویزیونی به میان می آید، شخصیت مشهور آرچی بانکر در سریال All In The Family به ذهن می آید، نقشی که خلاصه دوران حرفه ای کارول اوکانر بود. اوکانر که در این فیلم توانست استعدادهای کمدی خود را به نمایش بگذارد، یک شخصیت بدخلق و ترشرو بود که بهترین دیالوگ های سریال را نیز به خود اختصاص داده بود. اگر چه شخصیت بانکر همیشه دوست داشتنی نبود اما از بهترین و ماندگارترین شخصیت های تاریخ تلویزیون به شمار می آید. اوکانر در تمام دوران فعالیت بازیگری اش عمدتاً در تلویزیون فعالیت می رد و نقش های موفقی در سریال های خانوادگی و سیتکام ها داشت، حتی پس از آنکه All In The Family به پایان رسید.


۱۰ بازیگر برتر و فراموش‌نشدنی تاریخ تلویزیون

۵- پیتر دینکلیج

پیتر دینکلیج که حرفه بازیگری خود را با فیلم های مستقلی مانند The Station Agent آغاز کرده بود، بزرگ ترین موفقیت خود را در دنیای تلویزیون تجربه کرد و یک شبه مشهور شد. با حضور در تمامی فصول سریال Game of Thrones در نقش شخصیت باهوش و بامزه تیریون لنیستر، دینکلیج به تمامی خودش را بازکشف کرده و شانسی برای نشان دادن مهارت های بازیگریش در مقابل مخاطبانی بیشتر از مخاطبان سینما یافت. در حالی که او پس از اتمام بازی تاج و تخت دنیای تلویزیون را ترک کرده است، دینکلیج همچنان به عنوان یک بازیگر در حال رشد بوده است، از جمله در فیلم اخیر Cyrano. در شرایطی که دوران حرفه ای او همچنان در روزهای اوجش قرار دارد، غیرممکن است گفت که کار بعدی دینکلیج چه خواهد بود اما بدون شک این بازیگر دوست داشتنی برای همیشه با نقش تیریون لنیستر شناخته خواهد شد.


۱۰ بازیگر برتر و فراموش‌نشدنی تاریخ تلویزیون

۴- بتی وایت

بتی وایت فقید و دست داشتنی با بازی هایش در تلویزیون میراثی فوق العاده از خود به جای گذاشته است هر چند نباید تلاش های خیریه و بشردوستانه اش را نیز نباید فراموش کرد. در حالی که او بیشتر به خاطر نقش The Golden Girls شناخته می شود، در آن زمان دستکم یک دهه از حرفه او می گذشت و وایت توانسته بود جای خاص خود را در تاریخ تلویزیون داشته باشد. او به عنوان یکی از ثابت ترین بازیگران در تاریخ تلویزیون، وایت در نقش های متعددی ظاهر شد و اعتبارش دائم رو به افزایش بود. در بهترین نقش آفرینی های تلویزیونی اش، بتی وایت بسیار باهوش، بامزه و صادق بود و به یکی از ماندگارترین و شناخته شده ترین نمادهای تلویزیون در دهه های مختلف تبدیل شد.


۱۰ بازیگر برتر و فراموش‌نشدنی تاریخ تلویزیون

۳- رابین ویلیامز

برخی بازیگران چنان بزرگ و شناخته شده هستند که سال های موفق فعالیت شان در تلویزیون تحت الشعاع پروژه های بزرگ تری قرار گرفته که در آن ها فعالیت داشته اند. رابین ویلیامز نه تنها یک کمدین استند آپ موفق بود اما سال های اولش در تلویزیون به او کمک کرد تا در سریال هایی مانند Mork and Mindy به جایگاه ستارگی برسد. ویلیامز بعدها در نقش هایی سینمایی بازی کرد که بیش از پیش جایگاه او را در نزد مخاطبان بالا برد اما مهم است به یاد داشته باشیم که این نقش های تلویزیونی ویلیامز بودند که ابتدا توان بازیگری و جذابیت این کمدین را به مخاطبان شناساندند. مرگ نابهنگام ویلیامز کمک کرد تا تاثیر واقعی این بازیگر فقید بر مخاطبان عام بیش از پیش احساس شود و میراث او در نقش های سینمایی و تلویزیونی برای همیشه ماندگار خواهد بود.


۱۰ بازیگر برتر و فراموش‌نشدنی تاریخ تلویزیون

۲- ۱

هرازگاهی، بازیگری می تواند کاری دراماتیک انجام دهد که به طور کامل دیدگاه مخاطبان را نسبت به آن ها و نقش هایشان تغییر دهد. سال های فعالیت برایان کرانستون در سریال محبوب Malcolm in the Middle  او را به چهره ای شناخته شده برای تلویزیون‌دوستان تبدیل کرد اما بازی اش در نقش والتر وایت در سریال Breaking Bad بود که او را محبوب همگان ساخت. کرانستون که همواره بازیگری قابل اعتماد و بی نقص بوده است، شانس این را یافت تا در سریال بریکینگ بد بدرخشد و او نیز از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. اگر چه نویسندگی سریال بسیار بی نقص بود اما بازی کرانستون یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت و موفقیت سریال بود و او را به یکی از بهترین گزینه ها برای دیگر نقش های دراماتیک در پروژه های سینمایی و تلویزیونی تبدیل کرد.


۱۰ بازیگر برتر و فراموش‌نشدنی تاریخ تلویزیون

۱- جیمز گاندولفینی

اینکه جیمز گاندولفینی به عنوان بازیگری کهنه کار از سینما به دنیای تلویزیون نقل مکان کند حرکتی شجاعانه و ریسکی بود اما بازی او در سریال The Sopranos و موفقیت این سریال نشان داد که ریسک گاندولفینی جواب داده است. در دوران ساخت این سریال، دنیای تلویزیون به اندازه سینما بزرگ و باکیفیت و باشکوه نبود اما The Sopranos یکی از اولین سریال هایی بود که این گزاره را تغییر داده و نشان داد که یک سریال تلویزیونی نیز می تواند در زمینه نویسندگی، کارگردانی و بازیگری بی نقص باشد. اگر چه گاندولفینی نقش های بسیاری در سینما بازی کرده بود اما نقش تونی سوپرانو بود که گاندولفینی از آنِ خود کرد و با این نقش بود که آن شناختی که باید را از جانب حلقه سینما و تلویزیون و دنیای سرگرمی پیدا کرد. بعد از پایان این سریال، گاندولفینی به بازی در نقش های دیگر در سینما و تلویزیون ادامه داد اما نقشش در سریال The Sopranos همچنان بر او سایه افکنده بود و نقش تونی سوپرانو برای همیشه به عنوان یک کانگستر دوست داشتنی اما بدنام در تاریخ تلویزیون باقی خواهد ماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      سرسی ملکه تاج و تخت عالی بازی کرد

      پاسخ ها

      • ناشناس

        آره مخصوصا فصل آخر که از ابتدا تا انتها یک جام نوشابه دستش میگرفت و لب پنجره می‌ایستاد! آخرش هم گریه کرد و به جیمی گفت من نمیخوام بمیرم. واقعاً خیلی زحمت کشید! همه ما تحت تاثیر قرار گرفتند!

    • ناشناس

      تنها کسی که همه قسمتا بود کوتوله بود عجیبه که تاثیر گذار هم بود فیلمنامه و شخصیت پردازی بازی قوی همین شد

    • ناشناس

      خیلی بازیگرای دیگه هستند قسمت بعد هم داری

    • فرازی

      کلانمیشه ادم هایی که جزمهربانی بدون توقع ،جزمتانت ونجابت جزخوبی ،علم ازشون چیزی ندیدی روبه دست فراموشی سپرد،ولی حیف که خودت فراموش میشی این رسم روزگاره ،حتمانبایدبازیگرباشی تافراموش نشی ،استادعزیزم تاهمیشه باتمام خوبی هادرذهن خواهی ماند💛💛💛💛💛🌹🌹🌹

    • دون کورلئونه

      جای کوین اسپیسی و مایکل سی هال تو هاوس اف کاردز و دکستر خیلی خالیه و همینطور جان لاک لاست.

    • ناشناس

      مهران زجبی..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج