۱۲۱۹۴۱۸
۹۵۷۹
۹۵۷۹
پ

چیزهای عجیب از دختری که قدرت ماورایی دارد

۵ سال از پخش اولین فصل سریال Stranger Things می‌گذرد. سریالی که با اتکای بسیار بر نوستالژی و ادای دین به آثار نوجوانانه دهه هشتاد میلادی سینمای آمریکا توانست سیل عظیمی از مخاطبان را به خود جذب کند.

برترین‌ها: 5 سال از پخش اولین فصل سریال Stranger Things می‌گذرد. سریالی که با اتکای بسیار بر نوستالژی و ادای دین به آثار نوجوانانه دهه هشتاد میلادی سینمای آمریکا توانست سیل عظیمی از مخاطبان را به خود جذب کند.

Stranger Things یا اتفاقات عجیب، یک سریال اینترنتی آمریکایی، در سبک علمی تخیلی ترسناک است که توسط برادران دافر ساخته شده‌است. داستان سریال اتفاقات عجیب در دهه 80 میلادی در شهر ساحلی لانگ ایلند اتفاق می افتد. پس از ناپدید شدن یک پسر جوان، تحقیقات برای پیدا کردن او آغاز میشود. خانواده، دوستان و پلیس محلی همگی درگیر معمای گم شدن این پسر هستند. اهالی شهر بعد از مدتی متوجه می شوند دولت، نیروهای ماورای طبیعی و یک دختر کوچک در گم شدن پسر دست داشته اند.

سریال چندین خط داستانی مرتبط به هم را دنبال می‌کند. یک آزمایشگاه دولتی در هاوکینز که ظاهراً زیر نظر وزارت انرژی ایالات متحدهٔ آمریکا فعالیت می‌کند، به صورت مخفی در حال پژوهش و آزمایش دربارهٔ دنیاهای موازی است. سرانجام نیز موفق می‌شوند پلی میان دنیای واقعی و دنیای موازی (که در سریال «دنیای وارونه» نامیده می‌شود) بزنند و برای ارتباط با آن هم از دختر بچه‌ای بنام الون استفاده می‌کنند که قدرت‌های فراطبیعی دارد. اما آزمایش‌ها آنگونه که باید پیش نمی‌رود و الون همراه با یک هیولا، از دنیای موازی به دنیای واقعی پا می‌گذارد. در این میان، گم‌شدن پسری به نام ویل بایرز باعث می‌شود تا خانواده و دوستان او آغاز به جستجو کرده و در این مسیر با الون مواجه شوند.

چیزهای عجیب از دختری که قدرت ماورایی دارد

Stranger Things با واکنش بسیار مثبتی از سوی منتقدان و خصوصاً تماشاگران همراه بود و در زمینه‌های شخصیت‌پردازی، اجرای تیم بازیگران؛ فضاسازی، موسیقی، نویسندگی و کارگردانی و ارجاعات هوشمندانه به عناصر دهه هشتاد مورد ستایش قرار گرفت. سریال موفق به کسب نامزدی و کسب جوایز زیادی از جشنواره‌ها و مراسم‌های مختلف سینمایی تلویزیونی شد. سریال در ۶۹امین دوره جوایز امی در شانزده رشته نامزد کسب جایزه شد.

تاکنون چهار فصل از سریال ساخته و پخش شده‌است. فصل اول سریال سال ۲۰۱۶ و در ۸ قسمت یک ساعته توسط نت‌فلیکس منتشر شد. فصل دوم نیز در ۹ قسمت و در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷ پخش شد. فصل سوم باز هم در ۸ قسمت و در سال ۲۰۱۹ پخش شد.

طبق گفته سازندگان سریال، فصل 4 سریال Stranger Things پایان خوشی نخواهد داشت. آخرین فصل سریال پرطرفدار نتفلیکس از زمان اولین پخش خود، که 7 قسمت اول فصل 9 قسمتی را پخش کرد، سر و صدای زیادی داشت و قسمت‌های باقیمانده نیز پخش می‌شوند. در فصل چهارم Stranger Things بازیگران اصلی شامل میلی بابی براون، دیوید هاربر، وینونا رایدر، فین ولفهارد، گیتن ماتارازو، کالب مک‌لافلین، جو کری، ناتالیا دایر، چارلی هیتون، نوآ اشنپ، مایا هاوک و سدی سینک بازمی‌گردند. همچنین در این فصل متیو مودین در نقش دکتر مارتین برنر و پل رایزر در نقش سم اونز حضور دارند که هر دو نقش کلیدی در خط داستانی Eleven دارند.

چیزهای عجیب از دختری که قدرت ماورایی دارد

از همان ابتدا، قوس داستانی هاوکینز محیط اصلی برای خلق فضای ترسناک این فصل است. در واقع شخصیت شرور «وکنا»، بد بزرگ و جدید دنیای وارونه، آشوب مرگبار خود را کاملاً در محدوده این شهر انجام می‌دهد. به طور کلی خط داستانی الهام گرفته شده از شخصیت شرور فرنچایز «کابوس در خیابان الم» یعنی فردی کروگر برای ایجاد شخصیت وکنا، بسیار سرگرم‌کننده است و پیچ و تاب متفاوتی را به تهدیدات دنیای وارونه می‌افزاید.

سریال Stranger Things همیشه یک اثر ترسناک علمی تخیلی بوده است، اما فصل چهارم واقعاً بخش ترسناک داستان را افزایش می‌دهد، به طوری که طرفداران آثار کلاسیک این ژانر مطمئناً با اشاره به فیلم‌های مهم ترسناک، لذت زیادی خواهند برد. واضح‌ترین نکته ترسناک داستان، توانایی آنتاگونیست سریال یعنی وکنا در تحریف واقعیت‌های قربانیانش و شکار از طریق ترس‌های آن‌هاست. این لحظات بسیار یادآور فرنچایز کابوس در خیابان الم و شخص فردی کروگر هستند.

چیزهای عجیب از دختری که قدرت ماورایی دارد

جالب اینجاست که رابرت انگلوند، هنرپیشه معروف شخصیت فردی کروگر، حتی در نقش مرد نابینایی که متهم به قتل خانواده‌اش است، نقش برجسته‌ای در این فصل سریال دارد.

اما علاوه بر وکنا، خط داستانی شهر هاوکینز میزبان برخی از جذاب‌ترین شخصیت‌های سریال «Stranger Things» است. برای مثال رابین با بازی عالی و شیرین مایا هاک پس از حضور موفق در فصل سوم، واقعاً در این فصل نیز می‌درخشد و نوع منحصر به فردی از تعادل کمیک را به صحنه‌های وحشتناک سریال می‌آورد. همچنین شخصیت‌های مکس، استیو، داستین، نانسی، لوکاس و اریکا نیز همگی با هم لحظات با کیفیتی را به نمایش می‌گذارند، و با وجود انزوای نسبی دیگر خطوط داستانی این فصل، حس و حال اسپیلبرگی فصل‌های قبلی را حفظ می‌کنند.

اگر در فصل سوم «چیزهای عجیب» وارد ماجراجویی با هیولاهای غول پیکر شدیم، آن هم در فیلمنامه‌ای که بیشتر به سمت لحظات رمانتیک و کمدی گرایش داشت، در این فصل چهارم به لطف یک شخصیت شرور با طراحی کاملاً جذاب، همه چیز به یک اوج مهم ختم می‌شود که به شدت حماسی به نظر می‌رسد. از اساس رفتن به سمت یک شخصیت شرور انسانی‌تر و متفکرتر با قدرت فراوان، پس از هیولای غول پیکر بی فکر فصل‌های قبلی، به کلِ این فصل یک طراوت ویژه می‌بخشد.

چیزهای عجیب از دختری که قدرت ماورایی دارد

با نزدیک شدن به دو قسمت آخر فصل چهارم Stranger Things، برادران دافر به مجله امپایر گفتند که این بار همه چیز به این خوبی تمام نخواهد شد. معمولاً قسمت پایانی هر فصل Stranger Things با یک حالت دلپذیر و گاهی تلخ و شیرین به پایان می رسد، اما همه چیز برای فصل 4 متفاوت خواهد بود. طبق گفته The Duffer Brothers، فصل Stranger Things 4 “خیلی خوب پیش نمی رود” زیرا رویدادهایی که در قسمت آخر رخ می دهند چیزها را تغییر می دهد که نمی توان آن را بازگرداند تا از نو شروع شود، به این معنی که پایان خوش معمولی در جای خود نخواهد بود.

چیزهای عجیب از دختری که قدرت ماورایی دارد

 

طرفداران به شدت در انتظار دو قسمت پایانی فصل چهارم Stranger Things هستند، زیرا رویدادها به رویارویی بین گروه دوستان هاوکینز که قبلاً به Upside Down فته و دوباره بازگشته اند و تهدید شرورانه Vecna منجر شده است. برادران دافر قبلاً گفته بودند که قسمت پایانی فصل چهارم Stranger Things شبیه یک نمایش پر هیجان است که قول می دهد احساسات و اکشنی را که نمونه فینال های قبلی سریال داشته اند را ارائه دهد. با این حال، یک تفاوت بزرگ، زمان اجرای قسمت پایانی است که طولانی ترین قسمت در تاریخ سریال است و ۲ ساعت و ۱۹ دقیقه است.

با نزدیک شدن به پایان Stranger Things، منطقی است که فصل ۴ Stranger Things همه چیز را در مکانی آشفته، غمگین یا ناخوشایند قرار دهد و رویدادها را به تاریک ترین قلمرو ممکن ببرد. این کار صحنه را برای پایانی بزرگ آماده می‌کند که شخصیت‌ها را فراتر از توانایی‌های معمولشان به چالش می‌کشد و داستان را به پایانی اکتسابی می‌رساند که مطمئناً با توجه به اینکه تعداد طرفداران سریال زیاد شده‌اند، دستیابی به آن دشوار خواهد بود. غیرممکن است که همیشه همه را راضی کنیم، مخصوصاً وقتی تعداد افراد زیادی برای راضی کردن وجود دارند، اما خوشبختانه برادران دافر به غریزه خود پایبند بوده و همچنان به ساختن سریالی که به آن علاقه دارند ادامه می دهند، که بدون شک به نتیجه ای رضایت بخش می رسد. دو قسمت پایانی فصل چهارم Stranger Things در اول جولای پخش خواهد شد.

چیزهای عجیب از دختری که قدرت ماورایی دارد

یک کار بر در توئیتی درباره این سریال نوشت: از نظر روندی که حال و هوای سریال میره جلو، Stranger Things شباهت بسیار زیادی به هری‌ پاتر داره؛ از یه داستان نوجوانانه و سرخوش شروع میشه و همینجور قسمت به قسمت و فصل به فصل فضا جدی‌تر و عبوس‌تر میشه و در عین حال به شکل نمایی کیفیت داستان هم افزایش پیدا میکنه.

کاربری دیگری در رابطه با این سریال نوشت: فصل ۴ Stranger Things منو خیلی نسبت به کل روند قبلی سورپرایز کرد و منو برد به دوران کودکی نسل خودمون که با آثار فانتزی مثل هری‌پاتر بزرگ شدیم و کم بیراه نیست که بگیم این سریال همون اثر رو روی نسل جدید داره.

چیزهای عجیب از دختری که قدرت ماورایی دارد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج