۱۲۲۷۰۱۰
۲۷ نظر
۷۶۵۵
۲۷ نظر
۷۶۵۵
پ

برف بی‌صدا روی اعصاب مخاطب تلویزیون می‌بارد

این شب‌ها شبکه سه سیما به سراغ پخش فصل دوم مجموعه «برف بی‌صدا می‌بارد»، ساخته پوریا آذربایجانی رفته است.

برترین‌ها: این شب‌ها شبکه سه سیما به سراغ پخش فصل دوم مجموعه «برف بی‌صدا می‌بارد»، ساخته پوریا آذربایجانی رفته است. سریالی که فصل اول آن پس از ۶۸ قسمت در اسفندماه به پایان رسید و حالا فصل دوم آن آغاز شده است. قرار بود فصل دوم از زمان گذشته به زمان حال بیاید، اما هنوز داستان در دهه ۶۰ می‌گذرد. اتفاق خاصی نیفتاده است؛ هنوز حبیب بدنبال خراب کردن شخصیت احمد و بدست آوردن دل سیمین است و هنوز سیمین در جهالت خود به سر می‌برد و گویا رفته رفته دل به عشق حبیب داده است.

برف بی‌صدا روی اعصاب مخاطب تلویزیون می‌بارد

خلاصه داستان

در خلاصه داستان این سریال آمده است: اگر بمانی، غزل غزل ترانه ی لبخند به پایت می ریزم. پرده حسرت از دلت برمی کنم. برف بی صدا می بارد، دردانه من. بمان تا رسم پذیرایی از تقدیر را بجا آوریم.

«برف بی‌صدا می‌بارد» روایتگر حسادت و انتقام بی‌انتهای شخصیت‌هایش است. حسادت و کینه‌ای که خانواده شکیبا را تا نابودی پیش می‌برد؛ حسادت کورکورانه سیمین-دختر بزرگ خانواده- و انتقام سرسختانه حبیب کیانی محرک تمامی اتفاقات داستان است.

بازیگران سریال

فرهاد آییش، الیکا عبدالرزاقی، پوریا پورسرخ ، مائده طهماسبی ،پاشا رستمی، پوریا شکیبایی، پانته آسیروس، مریم شیرازی، مینا وحید، فریبا متخصص، امید روحانی، مهسا طهماسبی، امیر جنانی، هادی دیباجی،سیامک ادیب، هاله گرجی، ستاره حیدرآبادی ،آناهیتا اقبال نژاد، سینا کرمی و… از بازیگران این سریال هستند.

برف بی‌صدا روی اعصاب مخاطب تلویزیون می‌بارد

درباره فصل نخست

جبار آذین درباره فصل نخست این سریال که محبوب شب‌های زمستانی تلویزیون بود، نوشت: پوریا آذربایجانی، بازیگر سابق فیلم های زنده یاد رسول ملا قلی پور و برادر نگار آذربایجانی، ازسینماگران جوان و مستعدکشور است و ساخته هایش او را هنرمندی دارای دانش سینمایی و تجربه های هنری مثبت نشان می دهد. گرچه درمیان فیلم هایش، همچنان روایت های ناتمام در صدر است و سریال تلویزیونی متفاوت نوار زرد او، چندان با ویژگی های فرهنگی و پلیس های ایرانی، سنخیتی نداشت، اما نمایشگر توانایی آذربایجانی در استفاده از ابزارسینما، ساختار شناسی تصویری و تسلط برقصه گویی است.

دومین مجموعه تلویزیونی او که این روزها مخاطبان خسته و دلزده تلویزیون از سریال های سطحی سیما را با خود همراه کرده است، درامی است که کوشیده در حد لزوم، وفادارانه، برهه ای از تاریخ کشور را ورق بزند و حرف های سه دهه و انسانها و زندگیهای جاری در آن مقاطع را هنرمندانه بازگو کند.

برف بی‌صدا روی اعصاب مخاطب تلویزیون می‌بارد

مهمترین امتیاز تولید برف بی صدا می بارد، از آن فیلمنامه پر مضمون و محتوا و حرفه ای سریال و یادگار زنده یاد مسعود بهبهانی نیا، فیلمنامه نویس خوب سیما است که توسط زهرا پارسافر و طیبه شجری به سرانجام رسیده است.

پردازش باور پذیر اغلب شخصیت های اصلی مجموعه و رخدادها و حوادث آشنای اجتماعی و خانوادگی و رویدادهای دفاع مقدس، استفاده از بازیگران توانایی مانند فرهاد آییش، آتیلاپسیانی، مائده طهماسبی، الیکاعبدالرزاقی، پوریاپورسرخ و فریبا متخصص و بازی های خوب آنها و کارگردانی قوی آذربایجانی از سریال خوب برف بی صدا می بارد، اثری دیدنی، باورپذیر و وفادار به واقعیت های تاریخی و مولفه های آثار خانوادگی، اجتماعی و تاریخی با چاشنی های عشق و امید ساخته است.

اگر از غیبت آگاهانه دهه هشتاد در این سریال بگذریم، برف بی صدا می بارد از معدود آثارخوش ساخت، با محتوا و تاریخی و اجتماعی موفق تلویزیون است که درسه فصل مناسب با کمترین حاشیه سازی های زائد و درازگویی های نامناسب تولیدشده و در کنار آثارخوب و کم تعداد و به یادماندنی تلویزیون و کارنامه خوب هنری پوریا آذربایجانی و برخی هنرمندان توانای آن نشسته است. برف بی صدا می بارد، صدا و تصویر عاشقانه بارش سپیدی ها بر سیاهی های زندگی در دوره ای از تاریخ اجتماعی ایران است.

آیا فصل دوم، اعصاب مخاطب را نشانه گرفته است؟

به بهانه از سرگیری پخش مجموعه «برف بی‌صدا می‌بارد»، خبرگزاری اصولگرای فارس یادداشت تند و تیزی علیه این سریال منتشر کرده است. در بخشی از این یادداشت آمده:

«پرداختن به تاریخ اجتماعی و سیاسی کشورمان در آن دوران به هر شکلی و شمایلی آن هم در قالب سریال‌های تلویزیونی همواره خوش یمن است و می‌تواند باعث آشنایی نسل‌های بعدی با ابعاد مختلفی از آن سال‌ها شود اما «برف بی‌صدا می‌بارد» با افتادن در دام کلیشه‌های تکراری و رفتار و گفتار شعاری شخصیت‌هایش در خلق فضایی ملموس و تأثیر گذار از آن دوران ناکام مانده است.

سکانس‌های مربوط به جبهه و رزمنده‌ها بی‌نهایت تصنعی و کلیشه‌ای است و نه تنها در انتقال حال معنوی آن زمان ناکام مانده است بلکه با نمایشی ضعیف و الکن، مخاطب را دلزده می‌کند.»

برف بی‌صدا روی اعصاب مخاطب تلویزیون می‌بارد

نویسنده این خبرگزاری در ادامه این یادداشت با رد ادعای دست اندکاران سریال «برف بی صدا می‌بارد» مبنی برساخت مجموعه‌ای که تصویرگر سبک زندگی ایرانی- اسلامی است، نوشته: «این سریال ادعا دارد با انتخاب یک خانواده سنتی می‌خواهد سبک زندگی ایرانی و اسلامی را نمایش دهد اما در عمل مخاطب بجز حسادت، کینه و انتقام چیزی در داستان نمی‌بیند، یا مدام باید از دست حماقت‌ها و کارهای خودسرانه سیمین حرص بخورد و یا از حبیب و دسیسه‌هایش منزجر شود. در واقع خانواده شکیبا هیچ تناسبی با یک خانواده اصیل و تراز ایرانی ندارند و آرامش آنها در زمان حیات عطا و شکوه آرامشی ظاهری بوده است.»

برف بی‌صدا می‌بارد که گرچه قصه گویی دارد اما اعصاب و روان مخاطب با دیدن هرشبه نقشه‌های شوم حبیب، حسادت های بچه‌گانه سیمین و دعواهای اعصاب خردکن سیمین و نسرین آزرده می‌شود؟ آن هم در شرایطی که باتوجه به تحولات اقتصادی و اجتماعی، مردم بیش از بیش به تزریق آرامش و سرگرمی‌های شاد و مفرح احتیاج دارند

و اما نظر کاربران

برف بی‌صدا روی اعصاب مخاطب تلویزیون می‌بارد

برف بی‌صدا روی اعصاب مخاطب تلویزیون می‌بارد

برف بی‌صدا روی اعصاب مخاطب تلویزیون می‌بارد

برف بی‌صدا روی اعصاب مخاطب تلویزیون می‌بارد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      کی می بینه این مزخرفات رو میلی

      پاسخ ها

      • ناشناس

        پول مفت بیت المال

    • ناشناس

      بودجه اش رو قطع کنند بدن مردم

    • ناشناس

      خیلی دارن داستان و کش میدن ی قسمت نبینی انگار اصلا اتفاقی نیفتاده

    • ناشناس

      واقعا روی اعصاب رژه میره بعدمیگن فیلم های‌ انور آبی وسریالهای خانگی رو نبینین

    • ناشناس

      سریالش بد نیست ولی ریتم خیلییییییی آرومی داره یعنی حداقل ۶ قسمت رو میشه تو یه قسمت خلاصه کرد

    • ناشناس

      این سریالهاجذابیت نداردوصداوسیماعلکی هزینه میکند،طنزلازم داریم!

    • مگه میشه؟

      آخرین باری که از صدا و سیمای میلی، فیلم و سریال دیده باشم، یادم نیست.

    • علیش

      چرا باید پول مردم خرج این سریالهای پوچ شود من که دوقسمت از سریال را دیدم دیگه نگاه نکردم

    • ناشناس

      یعنی من چند بهر سر دیدن این سریال با زنم دعوام شده که این چیه میبینی حالا بخش دومشم داره میبینه حالت انفجار بهم دست میده وقتی این سریالو داره میده
      خدا لعنتتون کنه با این سریالتون😃😃😃

    • ناشناس

      انگار اصرار روی قسمت های زیاد سریال تبدیلش کرده به یک درام خسته کننده و طولانی طوریکه این هفتاد قسمت میتونست توی ۲۰ قسمت خلاصه بشه و جذابیت خودش رو هم داشته باشه!

      پاسخ ها

      • ناشناس

        دقیقا

    • ناشناس

      سریال در پیت باهنر پیشه های در.....

    • ناشناس

      خیلی عالی

    • ناشناس

      این دوتا بچه کوچیکا چرا بزرگ نمیشن؟!

    • pany

      من فکرمی کنم به شعورمخاطب توهین شده

    • ناشناس

      مردم همیشه گشنه

    • ناشناس

      درررووووغ

    • ناشناس

      من دیگه نگاه نمی‌کنم اعصابم خرد میشه

    • احمد غفاری

      به نظرم پول بیت المال را حرام نکنید با پخش این سریال‌ها لطفا هر کسی را بحر کاری ساختن ممنون

    • ارش

      اقای ایئش هر نقش مز خرفی پیش نهاد کردن بازی کنید

    • ارش

      دقیقا با نظران منفی موافقم

    • ناشناس

      ما میبینیم حالا کسی دوست نداره نبینه

    • ناشناس

      ما میبینیم.کی میبینه مزخرفات اینترنشنال و من و تو و...رو؟

    • ناشناس

      واقعاً سریالی چرت وعصاب خراب کنه ،بی عرضگی دختر ها نشان میده در صورتی که این چنین نیست ،توهین به مقام زن می‌کنه دختر من که ده سالشه حالش به هم میخوره ازاین سریال

    • ناشناس

      سریال‌های ایرانی فقط داد وفریاد وعربده کشیه اعصاب آدم را بهم میریزه اونهم توی شرایط اکنون جامعه حیف پول وبوجه که این جوری حروم میشه

    • ناشناس

      بدترین سریال بخاطر الیکا چندش و پوریا شکیبایی دو قورباغه نفرت انگیز.چرا سریال امام علی تکرار نمیکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج