۱۲۳۱۱۱۱
۱۲ نظر
۶۶۰۶
۱۲ نظر
۶۶۰۶
پ

رامبد جان، ناز نکن، عذرخواهی می‌کنیم، نرو، بمون، برگرد

شایعاتی که اخیرا درباره احتمال پایان خندوانه شنیده شده، برخی رسانه‌ها را نگران کرده، امروز به شکل عجیبی دو روزنامه از دو جناح سیاسی کاملا متفاوت در مطالبی مفصل پشت رامبد و برنامه‌اش درآمدند.

برترین‌ها: شایعاتی که اخیرا درباره احتمال پایان خندوانه شنیده شده، برخی رسانه‌ها را نگران کرده، امروز به شکل عجیبی دو روزنامه از دو جناح سیاسی کاملا متفاوت در مطالبی مفصل پشت رامبد و برنامه‌اش درآمدند.

رامبد جان، ناز نکن، عذرخواهی می‌کنیم، نرو، بمون، برگرد

روزنامه فرهیختگان که یک روزنامه اصولگراست در گزارشی با اشاره به حواشی و ضعف‌های خندوانه در نهایت نتیجه گرفته که ادامه این برنامه نیاز مخاطب است و در مجموع خندوانه نمره قبولی گرفته، بخش‌هایی از گزارش مفصل «فرهیختگان» را اینجا آورده‌ایم، گُلِ گزارش آنجاست که مهدی موسوی‌تبار نوشته: «پایان خندوانه خودزنیِ تلویزیون است»:

خندوانه مانند همه برنامه‌ها حتما اوج و فرودهایی داشته و کم نبودند قسمت‌ها یا گفته‌هایی از این برنامه که باعث رنجش گروهی از جامعه یا حتی ایجاد حاشیه شدند. اگر رفتن به کانادا و تولد فرزندش در آن کشور یا ارسال پیامک‌های هزینه‌دار را نمونه‌هایی از حاشیه‌های ایجاد شده در دو سه سال اخیر بدانیم آخرینش اما به ماجرای اسم «وریا» در «قاطی بازی» برمی‌گردد.

حاشیه‌ای که با کمی تدبیر می‌توانست جلویش گرفته شود اما به‌هر‌حال جنجال‌هایی در فضای مجازی و در میان هنرمندان و ورزشکاران به وجود آورد. جوان و شبکه نسیم توپ را به زمین یکدیگر می‌انداختند و درنهایت این رامبد جوان بود که مجبور به عذرخواهی از وریا غفوری و بینندگان خندوانه شد.

اگر حضور میهمان‌های تکراری و البته کم‌دردسر و همچنین حذفیات متعدد را از ضعف‌های این فصل بدانیم اما استفاده از برندگان فصل‌های پیشین یا به تعبیری تکیه بر تولیدات خودِ برنامه و بروز و ظهور چهره‌های تازه در خنداننده شو را می‌توان از نقاط قوت این برنامه دانست.

رامبد جان، ناز نکن، عذرخواهی می‌کنیم، نرو، بمون، برگرد

فارغ از کادرسازی و پرورش نیرو، نمی‌توان منکر وجه سرگرمی خندوانه شد. شایعات درمورد حذف دو برنامه مهم و پربیننده تلویزیون زیاد است یکی عصر جدید و دیگری همین برنامه خندوانه، اما نبودِ چنین برنامه‌هایی پس از ایام محرم و صفر، یک خودزنی عجیب‌وغریب از طرف مدیران سازمان صداوسیماست که حتما جبران نشدنی خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین ضعف‌های این برنامه تکراری شدن و کمرنگ شدن عنصر خلاقیت در بعضی از قسمت‌ها و فصل‌هایش است. اگر ریسک‌پذیری را گاهی در تغییر دکور خندوانه می‌دیدیم اما در داخل برنامه خبری از این جسارت‌ها نبود. رسیدن مسابقات و آیتم‌ها به سری‌های بعدی و تداوم این بخش‌ها تا همین فصل آخر هم نشان می‌دهد که ترجیح برنامه‌سازان، استفاده از فرمول‌های امتحان پس داده بوده است. «خلاقیت» در این هشت فصل چندان نقش موثری نداشت و «تکرار» سهم بیشتری در منظومه فکری برنامه سازان خندوانه داشت.

ضعف دیگر خندوانه فردمحوری یا شخصیت‌محوری آن بود. فصل‌هایی که جناب خان در آن حضور داشت را با فصولی که نبود مقایسه کنید. برنامه‌هایی که میهمان‌های جذاب و خوش‌صحبت داشت را با برنامه‌های دیگر قیاس کنید. حتی مقایسه اوقاتی که رامبد جوان، همزمان، مشغول پروژه‌ای دیگر بود را با زمان‌هایی که تمام وقتش را به خندوانه اختصاص می‌داد نشان می‌دهد که خندوانه به‌شدت به فرد اتکا داشت.

رامبد جان، ناز نکن، عذرخواهی می‌کنیم، نرو، بمون، برگرد

اما روزنامه اعتماد هم علاوه بر گفتگو با رامبد، چند یادداشت در تمجید خندوانه داشته که بخش‌هایی از آن‌ها را اینجا گذاشته‌ایم، مثلا نگار مفید با اشاره به اهمیت تداوم این برنامه نوشته: «مطمئن باشیم تمام دست‌اندرکاران برنامه، تمام تیم‌های درگیر، تمام شرکت‌کنندگان و مهمانان، به خوبی نقش خودشان را شناخته‌اند و به سلیقه بیننده در خانه احترام می‌گذارند.

برای همین است که بهترین پایان‌بندی برای فصل هشتم «خندوانه»، خسته نباشید گفتن به تمام دست‌اندرکاران برنامه‌ای است که 922 قسمت از مسیر پرپیچ و خم گذشته‌اند و فقط هفتاد و هشت قسمت تا عدد جادویی هزار فاصله دارند. امید که جشن قسمت هزارم را هم در همین استودیوی رنگارنگ جشن بگیرند و تعادل ترازوی‌شان ازدست نرود».

رامبد جان، ناز نکن، عذرخواهی می‌کنیم، نرو، بمون، برگرد

یا این یادداشت سید حسن موسوی چلک با رویکرد جامعه‌شناسانه و با تیتر «چرا خندوانه نیاز جامعه امروز ایران است؟»: «وقتی افراد دچار مشکلات شدید می‌شوند و چشم‌انداز آینده هم برایشان روشن نیست، طبیعتا مشکلات روی روحیه آنها تاثیر می‌گذارد، به همین دلیل حضور در برنامه‌های داوطلبانه که می‌تواند به آن آدم‌ها انرژی مثبت دهد لازم است ، به همین منظور حضور در برنامه‌های عمومی و گروهی که با خلق فضای شادمانه است، می‌تواند کمک کند استفاده از تمام ظرفیت‌های جامعه اعم از  تا اضطراب و استرس‌ آدم‌ها کمتر شود و مقاومت‌شان در برابر مشکلات بالاتر رود. 

این مهارت‌ها با توجه به فرهنگ و خرده‎فرهنگ و موقعیتی که افراد دارند؛ ظرفیت‌ها، امکانات و علائقی که دارند، تفاوت دارد ولی مهم این‌ است که هم دولت‌ها و هم سازمان‌ها و هم افراد بتوانند با افزایش مهارت و تدوین برنامه‌های قابل اجرا، آن رفتار سالم و مثبت را برای مقابله با مشکلات و احساسات منفی و فشارها به وجود بیاورند. این موقعیت برای افراد هم وجود دارد، اینکه بتوانند این مهارت‌ها را به کار بگیرند تا از خودشان و خانواده‌شان حمایت کنند».

در همین رابطه لینک زیر را بخوانید:

 حرف‌های تازه «رامبد» که بوی خداحافظی می‌دهد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاطمه طریحی

      اکثرمردم که ماهواره نداشتند هروقت میخواستند برنامه ای ببینند خندوانه می دیدند

    • ناشناس

      بروکه برنگردی

    • جدی میگم

      ولش کنید لابد با دخترش میخواد ۶ ماهی بره کانادا!

    • ناشناس

      مورد بخصوص جناب خان بود که با جذابیت و خلاقیت طنازانه‌اش،علی رغم تمام ممیزی های مسخره تلویزیون که بوضوح شعور مخاطب رو زیر سوال میبره،وزنه خندوانه رو در مقایسه با بقیه برنامه های بی رغم تلویزیون سنگین تر میکرد.
      ولی بطورکل تلویزیون جوری شده که برنامه هاش انتخاب بین بد و بدتره.خندوانه به عنوان برنامه سرگرمی تنها برنامه ای بود که میشد دوساعت رو باهاش گذروند

    • ناشناس

      بره که برنگرده

    • ناشناس

      نیاز جامعه زندگی خوب شاد سرگرمی نه کارای مسئولین برنامه میلی

    • ناشناس

      تعطیل بشه مهم نیست اصولگراها بیننده اش بودن

    • unco

      همون بهتر که تموم شد

    • ناشناس

      چون از خودشونه

    • ناشناس

      فقط بره که برنگرده نون به نرخ روز خور

    • ناشناس

      آقای رامبد جوان ما اصلا دلمون نمیخواد خودتو وبرنامه تو ببینیم این دو روزنامه هم فقط براخودش گفتن شما به دل نگیر نظvاتشونو

    • وطن

      همین برنامه استعداد یابی رو ادامه بدین عالیه .
      دیگه کلا تلویزیون و برنامه‌های با کیفیتش از زندگی ایرانیانی که حق زندگی ندارن حذف میشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج