۱۲۳۷۶۸۹
۱ نظر
۵۶۷۷
۱ نظر
۵۶۷۷
پ

این چند جفت خواهر را همه دوست دارند

خانواده همواره درونمایه‌ای اساسی در اجرای آثار هنری بوده. مناسبات افراد در درون خانواده بین دو خواهر یا دو برادر، فرقی نمی‌کند مهم آن تمایزی‌ست که افراد خانواده نسبت به همه آدم‌های این کره خاکی دارند.

برترین‌ها: خانواده همواره درونمایه‌ای اساسی در اجرای آثار هنری بوده. مناسبات افراد در درون خانواده بین دو خواهر یا دو برادر، فرقی نمی‌کند مهم آن تمایزی‌ست که افراد خانواده نسبت به همه آدم‌های این کره خاکی دارند. در سینمای ایران هم این رابطه احساسی گاها به خوبی به تصویر کشیده شده. به همین بهانه مروری بر رابطه‌های عمیق خواهرانه در سینمای ایران خواهیم داشت که به کوشش صفحه اینستاگرامی «سینماتیکت» گردآوری شده است.

ابد و یک روز / سعید روستایی

این چند جفت خواهر را همه دوست دارند

فیلم داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که در تدارک مراسم عروسی سمیه دختر کوچکتر خانواده هستند. سمیه برای ترک خانواده‌ای که به شدت به او وابسته هستند تردید دارد اما اعظم تنها فرد خانواده است که از او می‌خواهد به فکر خودش باشد و از آن خانه برود. شخصیت‌پردازی خوب و بازی درخشان هر دو بازیگر به باورپذیر شدن رابطه کمک زیادی کرده است.


علف‌زار / کاظم دانشی

این چند جفت خواهر را همه دوست دارند

سارا و شبنم هر دو در دشوارترین موقعیت زندگی خود قرار دارند که باید از یکدیگر حمایت کنند. بهرامی به خوبی درد و رنج کاراکتر را برای مخاطب به تصویر می‌کشد و پسیانی نیز یکی از بهترین بازی‌های خود را ارائه می‌دهد و با رفتاری که ترکیبی از ترس و عشق است، تماشاگر را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.


خواهران غریب / کیومرث پوراحمد

این چند جفت خواهر را همه دوست دارند

خواهران غریب یکی از خاطره‌انگیزترین فیلم‌های سینمای کودک و نوجوان است. فیلم داستان دو دختر به نام‌های نرگس و نسرین را روایت می‌کند که در جشن مدرسه‌ها یکدیگر را می‌بینند و متوجه می‌شوند که دوقلو هستند. این دو خواهر یکی از زیباترین روابط خواهرانه سینما را به تصویر می‌کشند.


کنعان / مانی حقیقی

این چند جفت خواهر را همه دوست دارند

 

کنعان داستان زن و شوهری به نام مرتضی و مینا است که بعد از ده سال زندگی مشترک، در آستانه جدایی قرار دارند اما حضور آذر خواهر مینا، شرایط دیگری را رقم می‌زند. مینا در ابتدا از حضور او خوشحال می‌شود اما به دلیل شرایط روحی آذر، نگران حال اوست و بعد از دعوایی سخت با آذر، برای بهبود رابطه‌اش با او تلاش می‌کند. بازی درخشان ترانه علیدوستی و افسانه بایگان منجر به خلق یکی از بهترین رابطه‌های خواهرانه سینما شده است.

 


 

 

خانه دختر / شهرام شاه‌حسینی

این چند جفت خواهر را همه دوست دارند

فیلم داستان دختری به نام سمیرا را روایت می‌کند که فوت ناگهانی او در روز عروسی‌اش، موجب می‌شود تا دوستانش به دنبال دلیل مرگ او باشند. در این مسیر فردی آن‌ها را به طور پنهانی راهنمایی می‌کند؛ ستاره خواهر سمیرا که رابطه خوبی با او داشته و بعد از مرگ خواهرش، ترسی همیشگی در نگاه و رفتار او به چشم می‌خورد.


طبقه هساث / کمال تبریزی

این چند جفت خواهر را همه دوست دارند

آزاده صمدی و سوگل قلاتیان نقش دو خواهری را بازی می‌کنند که مادرشان به تازگی فوت کرده و آن‌ها نگران حال پدرشان هستند و تصمیم می‌گیرند او را به مسافرت بفرستند. بروز اتفاقات بعدی و همراهی آن‌ها با پدرشان و رابطه‌ای که با همسرانشان دارند، سکانس‌های بامزه‌ای را رقم زده است.


من دیه‌گو مارادونا هستم / بهرام توکلی

این چند جفت خواهر را همه دوست دارند

ویشکا آسایش در نقش فرزانه و سارا بهرامی در نقش رویا دو خواهر با رفتار و عقاید متفاوت هستند. فرزانه شخصیتی مغرور و از خود راضی دارد که فقط به فکر خودش است و رویا دختری حساس که تلاش خود را برای آرام شدن فضا می‌کند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      همه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج