۱۲۷۴۲۴۱
۴ نظر
۲۸۰۵۵
۴ نظر
۲۸۰۵۵
پ

فیلمی که با دیدنش احساس گرسنگی شدید خواهید کرد

فیلم منو ۲۰۲۲ (The Menu) یکی از جدیدترین فیلم‌های ترسناک آمریکایی به کارگردانی مایک مایلود است.

برترین‌ها: فیلم منو 2022 (The Menu) یکی از جدیدترین فیلم های ترسناک آمریکایی به کارگردانی مایک مایلود است. فیلم The Menu 2022 اثری در ژانرهای ترسناک و کمدی سیاه محصول آمریکا به کارگردانی مارک مایلود و نویسندگی سث ریس و ویل تریسی است. تهیه‌کنندگان این فیلم نیز آدام مک کی و بتسی کخ هستند که آن را در کمپانی Hyperobject Industries تولید کرده‌اند. در فیلم منو 2022 شاهد هنرنمایی بازیگران مشهوری چون ریف فاینز، آنیا تیلور-جوی و نیکلاس هولت هستیم. در این مقاله با معرفی این فیلم همراه ما باشید.

فیلمی که با دیدنش احساس گرسنگی شدید خواهید کرد

همانطور که خواندید، ژانر فیلم منو 2022 ترسناک و کمدی سیاه است. داستان فیلم سینمایی menu درباره زوجی به نام‌های مارگو و تایلر است که برای غذا خوردن در رستورانی خاص با سرآشپزی مرموز به جزیره‌ای دورافتاده می‌روند. اما کارکنان این رستوران مجلل، غافلگیری‌هایی برای مهمانان ثروتمندشان دارند.

در این کمدی خوشمزه از آدم‌های غذادوست، یک زوج جذاب (آنیا تیلور - جوی و نیکلاس هولت) برای صرف غذا در رستورانی منحصربه‌فرد و با سبک "از مزرعه به سفره"، با قایقی تفریحی به جزیره‌ای دورافتاده سفر می‌‌کنند. سرآشپز رستوران (رالف فاینس) منوی خارق‌العاده‌ای برای‌شان آماده کرده و سورپرایزهایی در آن قرار داده است که هم هوشمندانه و هم ترسناک هستند. نگران نباشید. آن‌قدر می‌خندید که دل‌درد می‌گیرید.

"منو" لذت‌های زیادی را برایتان به ارمغان می‌آورد؛ از کارگردان فیلم مایک مایلود گرفته که کارگردانی 13 قسمت از یکی از بهترین سریال‌های تلویزیونی یعنی جانشینی را بر عهده داشته است، تا فیلمنامه ست رایس و ویل تریسی که حسابی اشتهایتان را برای دیدن ادامه فیلم تحریک می‌کند. در این "منوی" کمدی - ترسناک رمز و رازهای زیادی را خواهید دید؛ کوچک‌ترینش این است که آیا مایلود اصلاً از غذاهای دلپذیر و پیچیده خوشش می‌آید یا نه. فیلم پر از مقادیر کم و خوشمزه غذاست اما بازیگرانش غذادوستانی هستند که بر اساس فیلمنامه حتی لیاقت زنده بودن هم ندارند، چه برسد به خوردن چیزهای باکلاس.

فیلمی که با دیدنش احساس گرسنگی شدید خواهید کرد

خب پس هدف از نشان دادن این‌همه غذای خوشمزه چیست وقتی که قرار است فیلم ما را برای خواستنشان شدیداً مورد قضاوت قرار دهد؟ به نظر می‌رسد بزرگترین هدف، مسخره کردن ما باشد، طرفداران هنر. ما مصرف‌کننده‌‌ایم، طرفداریم و یقیناً لیاقت این حجم از استعداد و فداکاری عمیق افرادی که برایمان خدمتی انجام می‌دهند را نداریم. "منو" شاید کمدی سیاه و خشونت به‌یادماندنی سرو کند؛ اما غذای ویژۀ روز من و شما هستیم؛ در قابلمه در حال جوشیدنیم، غافل از اینکه چقدر کامل در حال پختنمان هستند. 

در آوریل 2019 اعلام شد که اما استون و ریف فاینز در فیلم The Menu 2022 بازی خواهند کرد و قرار بود الکساندر پین کارگردانی آن را به عهده بگیرد. در دسامبر همان سال فیلمنامه این فیلم در لیست سیاه سالانه قرار گرفت. لیست سیاه در واقع فهرست فیلم‌های محبوبی است که هنوز ساخته نشده‌اند. در می 2020 کمپانی Searchlight Pictures حقوق پخش فیلم را خریداری کرد و پین و استون به دلیل تداخل برنامه‌هایشان این پروژه را ترک کردند و مارک مایلود به عنوان کارگردان جایگزین پین شد.

در ژوئن 2021، علاوه بر تایید حضور فاینز، آنیا تیلور-جوی نیز جایگزین استون شد و تا اکتبر همان سال سایر بازیگران نیز انتخاب شدند. فیلمبرداری فیلم منو ۲۰۲۲ در تاریخ 3 سپتامبر 2021 (12 شهریور 1400) در شهر ساوانا، ایالت جورجیا شروع شد. فیلمبردار فیلم پیتر دمینگ و تدوین‌کار آن کریستوفر تلفسن هستند.

این فیلم پس از انتشار با نظرات مثبت منتقدانی مواجه شد که فیلمنامه و بازی بازیگران آن را تحسین کردند. فیلم سینمایی the menu همچنین در سایت راتن تومیتوز از مجموع نظرات 200 منتقد، امتیاز 89 درصد را به خود اختصاص داده است. این فیلم در سایت متاکریتیک امتیاز 71 از 100 بر اساس نظر 44 منتقد و در آی‌ام‌دی‌بی امتیاز 7.6 از 10 را کسب کرده است. در ادامه می‌توانید نظر منتقدان نسبت به فیلم ترسناک the menu را مطالعه کنید.

فیلمی که با دیدنش احساس گرسنگی شدید خواهید کرد

تام ارنست: منو ۲۰۲۲ سرگرم‌کننده‌ترین فیلم با حضور گروهی از بازیگران مطرح است که پس از فیلم Knives Out منتشر شده و جذاب‌ترین فیلم طنز ترسناکی است که پس از فیلم Get Out اکران شده. اما مهم نیست چه مقایسه‌ها و گمان‌زنی‌هایی صورت بگیرد، فیلم منو آن فیلمی نیست که انتظارش را دارید.

متیو جکسون: پیچیدگی این فیلم، چه از لحاظ لحن و چه از لحاظ بصری، برای به تصویر کشیدن قلب ژانر سیاه این فیلم است. قلبی که منو را به یک وعده غذایی لذت‌بخش و راضی‌کننده تبدیل می‌کند و شما را وادار می‌کند برای یک پرس دیگر التماس کنید.

رافائل موتامایور: منو ۲۰۲۲ یک تریلر عالی خنده‌دار درباره دنیای رستوران‌های درجه یک است که شامل بازیگران ستاره‌ای به رهبری رالف فاینز فوق‌العاده و برخی از زیباترین قاب‌های غذا در تاریخ اخیر سینما می‌شود و همچنین با پیش‌غذایی از نقد بر صنعت خدمات رفاهی، جنگ طبقاتی و مصرف‌گرایی همراه است.

لیا گرین‌بلت: فیلم در یک سوم پایانی شتاب خود را از دست می‌دهد و درباره کاریکاتورهایی که از آدم‌های پولدار احمقی که دنیا را اداره می‌کنند، اغراق می‌کند. اما اشتهایش برای نابودی نیز در نهایت آنقدر سرگرم‌کننده است که نمی‌توان آن را رد کرد؛ یک وعده سرگرم‌کننده و گیج‌کننده برای آخرالزمانی که در راه است.

نیک هیلتون: مانند بسیاری دیگر از عناوین این ژانر ترکیبی جدید، هر دو آزمون را با موفقیت از سر می‌گذراند: آنقدر اضطراب‌آور است که مخاطب را به اخم می‌اندازد و آن‌قدر خنده‌دار است که می‌تواند چند خنده عمیق خلق کند.

کریستی لمیر: منو ۲۰۲۲ به‌عنوان اثری تماشایی و شنیدنی، همواره مبهوت‌کننده است.

بتانی جین کلمنت: برای مخاطب مناسب، منو ۲۰۲۲ به عنوان یک طنز بسیار تلخ و خنده‌دار نیز موفق عمل می‌کند و بهتر است به‌همراه مقدار زیادی پاپ‌کورن تماشا شود.

در اینجا با معرفی فیلم مورد انتظار منو 2022 همراه شما بودیم؛ یک تریلر ترسناک کمدی با حضور بازیگران مشهوری چون ریف فاینز، آنیا تیلور-جوی و نیکلاس هولت. نظر شما درباره تریلر و داستان آن چیست؟ به نظر شما این فیلم می‌تواند عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال را به خود اختصاص دهد؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      ریف فاینز و یه کاراکتر و شخصیت تکراری..بعد از هتل بوداپست نباید همچین نقشی انتخاب کنه ریف فاینز..فیلم متوسطی بود و زیادی بزرگش کردن..

    • Taranom

      حالا برای چی احساس گرسنگی؟ 🤔🤔

    • مهتاب

      فیلم جالبی که حتی یک لحظه نمیشه ازش چشماتون روبگیرید.

    • بهروز

      تنها حسی که نمیده گرسنگیه متاسفانه بدون روح و بازیگران ضعیف و سناریوی قابل پیشبینی بدون هیجان و تحرک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج