۱۲۸۱۷۴۶
۸ نظر
۱۹۲۳۶
۸ نظر
۱۹۲۳۶
پ

نوید محمدزاده و احمد مهران‌فر اوضاع مالی خوبی ندارند!

هنوز چند روزی از گلایه‌های تهیه‌کننده آکتور مبنی بر اینکه ساترا همراهی لازم را ندراد، نگذشته بود که سر و کله سریال در پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا پیدا شد.

روزنامه هفت صبح در شماره امروزش گزارش سراسر مثبتی از سریال «آکتور» کار کرده که ما آن را اینجا بازنشر کرده‌ایم، البته در انتها چند نظر از توئیتر هم گذاشتیم و در میانه متن هم تلاش داشتیم کمی نگاه واقع‌بینانه به متن تزریق کنیم: آکتور اولین تجربه نیما جاویدی در عرصه سریال‌سازی است. در گزارش امروز نگاهی داریم به قسمت اول سریال که قرار است پنجشنبه‌های هر هفته به دست مخاطبان برسد.

داستان 

نوید محمدزاده و احمد مهران‌فر اوضاع مالی خوبی ندارند!

دنیا صحنه نمایشی بیش نیست زنان و مردان همگی بازیگران آنند و هرکس در زندگی خود نقش‌های بسیاری را بازی می‌کند. سریال آکتور با این جمله ویلیام شکسپیر، نمایش‌نامه‌نویس شهیر انگلیسی شروع می‌شود و به مخاطب کد می‌دهد که قرار است با چه داستانی مواجه باشد. در همان سکانس اول مفهوم جمله شکسپیر آشکار می‌شود و کمی بعد نوبت به رونمایی از شمایل بازیگران می‌رسد . داستان آکتور درباره دو بازیگر تئاتر با بازی نوید محمدزاده و احمد مهران‌فر است که وضع مالی خوبی ندارند و زندگی خود را با نقش‌های کوچک در نمایش‌ها می‌گذرانند . آن‌ها در مراسم خصوصی مثل جشن تولد و عروسی نیز نقش‌هایی بازی می‌کنند بلکه به پولی ولو اندک دست یابند. این قصه برای تئاترها آشناست اما آکتور مخاطب خود را محدود به طیفی خاص نکرده و با وارد کردن خط عشقی و نیز ماجراهایی دیگر داستان را برای بیننده واجد جذابیت و همراهی کرده است. آکتور قصه خود را به شیوه کلاسیک تعریف می‌کند و نقطه عطف به اندازه کافی دارد به همین خاطر می‌توان پیش‌بینی کرد سریال مورد توجه طیف زیادی از مخاطبان قرار خواهد گرفت.

بازیگران 

نوید محمدزاده و احمد مهران‌فر اوضاع مالی خوبی ندارند!

آکتور با محور دو بازیگر اصلی یعنی نوید محمدزاده و احمد مهران‌فر پیش می‌رود و بقیه هم سهم دارند و اما هنوز فرصت کافی به آن‌ها نرسیده است. در این میان از شمایل متفاوت هومن برق‌نورد رونمایی شد که هم گریه و هم شخصیت‌پردازی خبر از اتفاقی متفاوت در کارنامه این بازیگر می دهد. محمدزاده پیش از این با فیلم سرخ‌پوست تجربه یک همکاری موفق با نیما جاویدی را داشت و سریال خانگی‌اش یعنی قورباغه مورد توجه قرار گرفت. محمدزاده این بار وارد جلد شخصیتی شده است که به دلیل سبقه تئاتری آشنایی کامل از او دارد. با این حال رفتار و گفتار آرام این بازیگر برای مخاطب آشناست و باید دید چطور می‌تواند شخصیت جدید را از ورطه افتادن به دام تکرار نجات دهد. ریشه احمد مهران‌فر نیز در تئاتر است و از مسائل بازیگران آن آگاهی دارد. او پیش‌تر با شاه‌گوش، ابله، سال‌های دور از خانه و جادوگر شبکه خانگی را تجربه کرده بود که همگی آثاری کمدی هستند. از قضا مهران‌فر حضوری موفق در این سریال‌ها داشته است و همچنان از کاراکتر خنجری شاه‌گوش به عنوان نقش‌های مثال‌زدنی سریال‌های خانگی یاد می‌شود. مهران‌فر در آکتور نقش جدید بر عهده دارد و در قسمت اول توانست مخاطب را متقاعد کند. به نظر می‌رسد این سریال بیش از همه به کام او خواهد بود.

فضاسازی

نوید محمدزاده و احمد مهران‌فر اوضاع مالی خوبی ندارند!

نویسنده هفت صبح معتقد است: آکتور داستان همراهی برانگیز دارد و بازی بازیگرانش خوب است و البته فضاسازی‌اش هم قابل توجه است(با این وصف نویسنده هفت صبح احتمالا این کار را نتفلیکس تهیه کرده!). هفته صبح در ادامه نوشته: این اتفاق در سکانس‌های مختلف رخ داده ، چه جایی که محمدزاده و مهران‌فر وارد جلد دو زورگیر می‌شوند و چه وقتی در حال تمرین تئاتر هستند و ... گویا کارگردان صحنه‌ای از نمایش را آماده کرده که هر بار چیدمان آن بسته به داستان تغییر می‌کند و به همین خاطر مخاطب در فضای قصه قرار می‌گیرد. 

کارگردانی

نوید محمدزاده و احمد مهران‌فر اوضاع مالی خوبی ندارند!

نیما جاویدی از کارگردان‌هایی است که در دهه نود با ساخت فیلم ملبورن(به گواه نظر منتقدان این یک فیلم کاملا معمولی بود) نام خود را به عنوان یک استعداد سر زبان‌ها انداخت. با این حال بین فیلم اول و دوم او یعنی سرخ‌پوست پنج سال فاصله افتاد. این فیلم گام دیگر او در کارگردانی بود تا جایی که هم تحسین منتقدان و مخاطبان را به خود و هم جایزه ویژه هیئت داوران جشنوراه سی و هفتم فجر را از آن خود کرد. او باز هم دیر سراغ کارگردانی رفت و این بار ترجیح داد به جای سینما، سریال برای شبکه خانگی بسازد. «هفت صبح» در جایی از یادداشتش همه ویژگی‌های به زعم خودش مثبت آکتور را متاثر از نیما جاویدی می‌داند: آکتور آغاز فصلی تازه در کارنامه نیما جاویوی است که در همین نقطه شروع می‌توان امضای متفاوت او پای این اثر را مشاهده کرد. بخش زیادی از آنچه از ویژگی‌های سریال آکتور در قصه‌گویی بازیگری و فضاسازی گفتیم را باید به حساب نیما جاویدی گذاشت.

اما نظر کاربران چیست؟ 

نوشینه: سریال اکتور بد نبود هر چند من کلا از بازی احمد مهرانفر خوشم نمیاد. کنار نویدمحمدزاده خیلی ضعیفه.

زهره: خب آکتور در همون حدی بود که از نیما جاویدی انتظار داشتم....

ریحانه: یه قسمتش اومده و همونطوری که فکر میکردم مثل قورباغه ...

سهراب: سریال آکتور همون چیزیه که نمی‌خوایم.

مجنون: این سریال آکتور هم که از امروز پخشش شروع شده جالب نبود پیشنهاد نمی‌کنم.

شیلا: اصلا سریالاشون چنگی به دل نمیزنه 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا پارسا

      داداش سریال خوبیه

    • ناشناس

      فعلا منتظر قسمت بعدی نقد موزیک ویدیوها هستم

    • ناشناس

      بخاطر نوید محمدزاده دیدم ولی مذخرف بود

    • بدون نام

      خیلی هم عالی بود پایدار باشن

    • میثم

      خوشم اومد

    • ناشناس

      تو فیلم البته وگرنه تو زندگی واقعی میلیاردها تومن پول دارن

    • ناشناس

      عالیه

    • بیژن عوض پور

      عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج