۱۲۸۴۲۲۷
۴۸ نظر
۳۸۷۹۱۲
۴۸ نظر
۳۸۷۹۱۲
پ

لیلا فروهر، بیژن مرتضوی و سوگند علیه صداوسیما

به تازگی شبکه mbc پرشیا پخش یک مسابقه استعدادیابی در زمینه خوانندگی را شروع کرده که توجه برخی مخاطبان را به خودش جلب کرده

برترین‌ها: به تازگی شبکه mbc پرشیا پخش یک مسابقه استعدادیابی در زمینه خوانندگی را شروع کرده که توجه برخی مخاطبان را به خودش جلب کرده، مساله‌ای که باعث شده این مسابقه استعدادیابی کمی متمایز با نسخه‌های مشابهش به نظر برسد، کیفیت شرکت‌کنندگان آن است، شاید فیلترهای موثرتر باعث شده نفرات مستعدتری مقابل دوربین بیایند و کیفیت کار بالا برود.

لیلا فروهر، بیژن مرتضوی و سوگند علیه صداوسیما

داوران این برنامه لیلا فروهر، سوگند، کامیار و بیژن مرتضوی هستند و اجرای برنامه را هم حامد نیک‌پی بر عهده دارد، نیک‌‌پی البته پیش از این در برنامه «استیج» شبکه من و تو خودش جزو هیات ژوری بود در کنار رضا روحانی، سندی و بابک سعیدی ، حالا اما اینجا مجری است. این قِسم استعدادیابی‌ها را احتمالا شبکه تی‌وی پرشیا در میان فارسی‌زبانان شروع کرد، برنامه‌ای که از لحاظ کیفی ایرادات پرشماری داشت و هنوز هم بریده‌هایی از آن برنامه در میان مخاطبان اینستاگرام سوژه خنده و تفریح است، بعدتر من و تو وارد این کارزار شد و کمی نمایشی‌تر و کارگردانی‌تر شده پیش رفت. پس از آن بود که حتی صداوسیما هم نسخه‌ای از این برنامه‌ها را ارائه کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «عصرجدید» به تهیه‌کنندگی احسان علیخانی و شب کوک اشاره کرد. یک نمونه هم در پلتفرم فیلم‌نت داشتیم .

پیش‌تر «عصرجدید» فصل اول خود را با استقبال بی نظیر تماشاگران آغاز کرده بود و توانسته بود پربیننده‌ترین برنامه‌ی تلویزیون شود. هرچند برخی می‌گفتند «عصرجدید» بدون ذره‌ای خلاقیت، مو‌به‌مو کپی برداری شده از «America's Got Talent» است. البته صدا و سیما سال‌هاست در زمینه برنامه‌سازی، دست به آزمون و خطا زده و تلاش‌های متعددی در زمینه تولید برنامه‌های استعدادیابی با کپی‌برداری‌های نامحسوس داشته، همین حالا هم به نظر می‌رسد تلویزیون، ساعت طلایی پنجشنبه و جمعه را به شبکه mbc باخته و این شبکه موفق شده مخاطب آخر شب، پنجشنبه و جمعه را مال خود کند.

لیلا فروهر، بیژن مرتضوی و سوگند علیه صداوسیما

آن روزها که میان صداوسیما و mbc  یک رقابت مستقیم شکل گرفته بود موفقیت برنامه «عصر جدید»، زمینه بروز پویش برنامه‌ای موازی با عنوان «پرشین گات تلنت» (Persain Got Talent) در شبکه MBC persia را فراهم کرد تا فصل دوم برنامه «عصر جدید» را تحت الشعاع قرار دهد. «پرشین گات تلنت» نیز از یک طرف داوران مشهور و محبوبی را با خود همراه کرده بود و از طرفی به دلیل زیرمجموعه بودن در برنامه گات تلنت جهانی مورد توجه مضاعف قرار گرفته بود. البته نباید حضور ابی و مهناز افشار و حواشی آن روزهایشان را در جلب توجهات به این برنامه نادیده گرفت.

فصل اول و دوم «عصرجدید» با چهار داور شامل امین حیایی، سید بشیر حسینی، آریا عظیمی نژاد و رویا نونهالی به روی آنتن شبکه سه رفت. ترکیبی از یک بازیگر، یک بازیگر ورزشکار، یک موسیقی دان و یک پژوهشگر حوزه استعدادیابی که به دلیل تخصص و خلقیات جذاب مورد توجه مردم قرار گرفت. در مقابل «پرشین گات تلنت» با ترکیب داوران ابی، مهناز افشار، آرش، نازنین نور به صحنه آمده بود.

لیلا فروهر، بیژن مرتضوی و سوگند علیه صداوسیما

 

اینها البته تمام تلاش‌های برنامه‌سازان در زمینه مسابقات استعدادیابی نبودند مثلا شب کوک نیز که یک مسابقه در زمینه خوانندگی بود که در شهریور و مهر ۱۳۹۴ در شبکه نسیم ایران پخش شد و کارگردانی و مجری این مسابقه باربد بابایی، که داوران آن فریدون آسرایی، مهدی یغمایی و پوریا حیدری و فرهاد برنجان بودند و این برنامه به تحلیل و بررسی وضعیت موسیقی ایران و پخش ترانه‌های درخواستی می‌پرداخت و مدیریت برنامه ریزی و تنظیم و ساخت تمام قطعات موسیقی این برنامه را اشکان آزاد بر عهده داشت. تیتراژ این برنامه با صدای مهدی یغمایی به عنوان یکی از ستاره‌ها در برنامه سه ستاره احسان علیخانی برگزیده شد.

لیلا فروهر، بیژن مرتضوی و سوگند علیه صداوسیما

شبکه نمایش خانگی نیز یک بار میزبان یک برنامه استعدادیابی در حوزه ی موسیقی به نام مسابقه بندبازی شده است و این مسابقه با هدف کشف استعدادهای برتر و پایه‌گذاری اجراهای صحنه‌ای خلاقانه در حوزه موسیقی برگزار شد و سازندگان مسابقه بندبازی آن را بزرگ‌ ترین رقابت گروه‌ های موسیقی ایران عنوان کردند، رقابتی که جایزه ای یک میلیارد تومانی برای  برنده ی آن در نظر گرفته شده بود. شرکت کنندگان مسابقه بندبازی گروه های تازه کار موسیقی بودند و امکان شرکت در این مسابقه به صورت انفرادی وجود نداشت. در این مسابقه گروه های موسیقی پاپ و پاپ-تلفیقی با یکدیگر به رقابت می پرداختند و یک تیم برنامه‌ ساز در کنار آن ها قرار می گرفت تا اجرای آن ها به بهترین شکل ممکن دیده شود.

امید حاجیلی، خواننده ی مشهور و محبوب پاپ، اجرای مسابقه بندبازی را برعهده دارد و داوران آن نیز چهره های شناخته شده ای هستند. علیرضا عصار، مهراوه شریفی‌ نیا، امید نعمتی و بهروز صفاریان هیأت داوران مسابقه بندبازی را تشکیل می دهند.

لیلا فروهر، بیژن مرتضوی و سوگند علیه صداوسیما

کارگردان مسابقه بندبازی نیما بانکی، بازیگر و کارگردان بود که سابقه ی ساخت یک برنامه استعدادیابی دیگر را هم در کارنامه ی خود داشت، یک مسابقه استعدادیابی در حوزه ی فوتبال به نام ستاره ساز که در چند فصل از شبکه سوم سیما پخش شد و چهره های سرشناس عرصه ی فوتبال داوری آن را برعهده داشتند.

داوران مسابقه بندبازی ، علیرضا عصار، مهراوه شریفی نیا و امید نعمتی، در کنار مجری برنامه، امید حاجیلی بودند و نیما بانکی درباره ی هدف مسابقه بندبازی گفته بود: «ما هنرمندان بزرگی در سراسر جهان داشته‌ ایم که علیرغم داشتن جایگاه هنری در حوزه ی موسیقی و سایر ژانرهای هنری، باز هم در مسابقات مختلف استعدادیابی شرکت می‌ کنند. دلیل هم دارند. مثال بزنم برای شما. همین آقای عصار، یا ‌امید نعمتی و امید حاجیلی. آن‌ ها چند سال تلاش کرده‌ اند و دویده‌ اند تا امروز مخاطبان شان در پی شنیدن آثار و صدای آن‌ ها باشند؟ شاید بالای ده سال. مسابقه بندبازی یک میانبر برای شرکت‌ کننده‌ ها است که این سال‌ های سخت برای دیده شدن را کوتاه‌ تر کند. دغدغه ی اصلی این است که کار خوب ارائه شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      ای خاک تو سرت برترینها ک کارت شده گیر دادن ب صدا و سیما
      خودتونم هیچ خلاقیتی ندارین همش از این روزنامه و اون روزنامه مینویسین تنها چیزی ک مینویسین گاف صدا و سیما بی مخاطب بودن صدا و سیما

      پاسخ ها

      • ناشناس

        الان همه غمگین اند کلا عادی سازی خوب نیست

      • ...

        متاسفم براتون که حداقل عادلانه قضاوت نمی کنید عصر جدید کاملا ایرانیزه شده و خیلی از تاک شو های معروف دنیا کپی هستند هر برنامه که ساخته میشه ایده جدید نداره مهم این که با فرهنگ مردم سازگار باشه فقط در مرحله فینال عصر جدید ۱۰ میلیون نفر رای دادن که این بی نظیره عصر جدید کلی فرهنگ سازی داشت و استعدادهای خوبی معرفی کرد و براشون شغل پیدا کرد و در کنارش عصر همدلی باعث کمک به سی زده ها شد کاش برنامه سازهای خوبی مثل احسان علیخانی فراری ندید توی این مدت با مردم همدل بود و با صدا و سیما کار نکرد شما همون گات تلنت و د ویس ببینید که هیچ سازگاری با فرهنگ ما ندارن

    • ناشناس

      قسمت جدید ری اکت چی شد؟ منتظریم

    • محمد

      صدا و سیما درحد یک شبکه می تواند برنامه مفید تولید کند .برای جلوگیری از حیف و میل بیت المال کلیه شبکه های دولتی غیر از یک شبکه تعطیل شود.

    • ناشناس

      یه مشت آدم بیخود تو برنامه عصر جدید بودن که خودشون همش فکر اون طرفی ها هستن

    • محمد

      اگر آدمهایی سالمی بودن لیلا فروهر و... آدم زورش نمی برد اینها خودشان را به خریت زدند وفکر می کنند مردم نمی فهمند

    • ناشناس

      صدا و سیما هزاران میلیارد پول بیت المال رو هزینه میکنه با هزاران کارمند و ساختمان و امکانات و انحصار و حمایت و پول تبلیغات و کاسه و لگن و بشقاب و... نتیجه چی ؟ هر روز مردم ناراضی تر می‌شوند و برنامه ها همه کپی از اون ور آب !!! ولی اونوری ها توی یک ساختمان دو سه طبقه با بیست سی نفر آدم به مراتب برنامه های مخاطب پسند تر به مردم رائه می‌دهند!! این یعنی مدیریت به صرفه ! فساد و بیسوادی مدیران در صدا و سیما بیداد می‌کند.

    • ناشناس

      وطن فروش ها غرب دوست، به صدا و سیما چکار داری

      پاسخ ها

      • حمید

        گفتن عیب و نقص صدا وسیما وطن فروشی نیست صدا وسیمای ایران باید فراگیر در منطقه باشد نه مطلق به یک قشر وعقیده خواست باید با این بوجه وامکانات نجومی فرا مرزی تاثیر بگذارد نه اینکه مردم داخل هم از دست بدهد باید آدمهای خلاق وبا استعداد امور برنامه سازی رو در دست بگیرند تندروی و سرکوب استعدادها می‌شود این که مخاطب های صدا وسیما از بین برن و آن طرف آبی‌ها افکار مردم را کنترل کنن تندروی فقط وفقط زرده به کشور خودمان هست .

      • زینب

        عزیزم
        صدا و سیما باید خلاقیت نشون بده نه اینکه از برنامه های اونور آب کپی کنه.کپی میکنه فکر میکنه مردم نمیفهمن

    • ناشناس

      همش مثل هم باشد

    • ناشناس

      بی شک هدف اینا از ساختن این برنامه ها منحرف کردن جوانهای ایرانی و هدف قرار دادن دین و اعتقادات اونا هست اینا میخوان فرهنگ غرب ترویج کنن این رویکرد ادامه همان اهداف مقابله با نظام و انقلابه طرف دختر با پوشش نامناسب میاد ولی از انجایئکه مردم متدین ایران به همچین برنامه های اهمیت نمیدهند

      پاسخ ها

      • ناشناس

        مگه هنوزم کسی برنامه های صدا و سیما رو میبینه !!!!

    • امیر

      به هیچ کدوم علاقه ندارم فقط مافیا شبکه نسیم

    • ناشناس

      من یه قسمت دیدم همچینم برنامه جالبی نیس که بخایم پنجشنبه جمعمون باهاش پر کنیم ترجیج میدم گیلدخت نگا کنم تا این وطن فروشارو

    • یه شهروند

      انقدر از یه جای کشورا و ادمای مخالف خودتون بخورید تا بمیرید
      چقدر بیکارید که نشستید راجع به همچین چیزی عقده ای بودن و حسادت خودتون رو مقاله کردید و به مردم نشون میدید
      واقعا جای تاسف داره من با شماها تو یه کشور زندگی کنم

    • ناشناس

      فقط یک برنامه خودمونی رجبی خودش برای فراری دادن کلی مخاطب کافیه

    • مجید حیدری

      واقعا هدف نویسنده از این قیاسها چی بود؟
      فقط اومد بیخودی شلوغش کرد که بگه من حالیمه.
      واقعا ذر برابر برنانه های سینا وصله سوژه خنده به برنلمه های یگه ای میچسبه؟

    • بلاکتها

      حقتون هست در غربت بمیرید،.وطن فروشها
      .

      پاسخ ها

      • محمد

        کثیف ترین خبرگزاری و صدا سیمای دنیا ... خبرگزاری ها و صدا سیمای ایرانه ... نون ب نرخ روز خورا

    • فردین

      والله مابیشتر به برنامه سریالهای ابدوغ خیاری واخبار سراسر کذب وپروپاگاندایی صداوسیمای میلی بیشتر خندیده ومیخندیم😅😅😅😅😅

    • ناشناس

      اینجام برنامه طنز میذارن بی محتوا و بی بیننده شما دیگه باید عادت کرده باشین به این حرفها پشت هر ادم هنرمند و موفق که سختیها رو پشت سر گذاشتن قضاوت میکنن ادمای فهیم هرگز نسبت به هموطنانشون بد نمیگندجز مغز فندقی ها که کم نیستن ولی لزوما دیدگاه اکثریت نیست

    • ناصری یکتا

      در نوع خودش برنامه ی جذابیه بعید میدونم طرح و بدجنسی پشتش باشه حمایت و استعداد یابی از طرف هنرمندان حرفه ای چه اشکالی داره ؟چرا همه چیز رو زیر ذره بین می زارید و منفی نگاه می کنید ....می تونید همچین برنا مه ای بسازید و در صدا و سیما هم پخش کنید بدون اینکه تفکیک جنسیتی داشته باشید ..

    • ناشناس

      عددی نیستند

    • مجتبی

      در رادیو ایران هم ، مسابقه استعداد یابی به نام ( ۱ ، ۲ ، صدا) داریم
      که الان چندین دوره برگزار شده و ادامه دارد......

    • ناشناس

      خدا ریشه صدا و سیما را بُخشکونه...
      بلند بگید: آمین.

    • ناشناس

      بیش از ۶۰ سال به مردم دروغ میگویید اخ عاقبت خوبی نداری بگذاری مردم حرف بزنند شما زندگی فرهنگ مردم از بین بردید بگارید مردم حرف به زنند مردم ازادی بیان میخواهند استقلال ازادی باتشکر از توجه شما

    • همشری

      صدا سیما یک هواشناسیش بدرد میخوره که اون هم اشتباه در میاد

    • مجید

      متاسفانه صدا و سیما شده سکوی پول دراوردن یه عده که هیچ هنری ندارند.

    • هموطن

      دمشون گرم خدایی از برنامه های مهران رجبی واخبار سانسور ودروغ بهتره حداقل دروغ و اجباری توش نیست

    • ناشناس

      من که اصلا صدا وسیمای ایران رانمیبینم پراز دروغ

    • ناشناس

      اتفاقا این برنامه از بهترین برنامه هاست هرچی باشه هرچی باشه از اشغالهای شبکه 1و 2و 6 بهتره

    • محمدشیرازی

      والا صدا سیمای ما شده میلی...ولی انور آب با حساب وکتاب وافراد باشعور وباتفکر جدید برنامه میسازن با کیفت عالی..وبدون سانسور...حالا برنامه خودمون چی کلی ایراد و ووووو...

    • ناشناس

      👏👏

    • رضا

      سال هاس که دیگه رسانه میلی نمی بینم

    • ناشناس

      برنامه های صدا سیما خیلی خوبه تا کور شود هر آنکه نتواند دید الهی آمین

    • محمود

      من اصلا به برنامه های دیگه کاری ندارن . ولی مگه کسی هم برنامه های صدا و سیما رو میبینه؟ آخرین بار یادمه برنامه ۹۰ رو میدیدند مردم که اون هم برداشتند. لعنت بر صدا و سیما

    • مروارید

      هر برنامه یه بار خوبه هی تکرار زننده میشه برنامه های خلاقانه تولید بشه

    • محمد

      شما فرض کن سید بشیر حسینی را در مقابل ابی قرار دهیم واقعا خیلی مضحک و مسخره است و ۴ تماشاچی صداو سیما هم پر !

    • live

      گل گفتی

    • ناشناس

      فقط رجبی خخخ

    • ناشناس

      موافقم

    • ناشناس

      نه بیایم صدا و سیما رو نگاه کنیم

    • ناشناس

      بشیییییرررر چطوری

    • ناشناس

      مهران رجبی رو بذارن مجری ببینن چقدر پر مخاطب میشه😅

      پاسخ ها

      • Ss

        برنامه فقط پاورقی جون

    • ناشناس

      ببخشید گردانندگان برترین ها یه سوال خدمتتون داشتم عزاداری تموم شد دیگه میتونن مردم این برنامه ها رو تو ماهواره ببیند مشکلی نیست؟ تا دیروز مجری صدا و سیما رنگ شاد می‌پوشید هم میگفتین تو این عزاداری ها که مردم داغداران چرا لباس شاد پوشیده یا جشنواره باید تحریم بشه الان مشکل حل شد عزاداری تموم شد اونا میتونن به رقص و خوانندگی شون برسن و اینکه همچنان خواننده های داخلی نباید کنسرت بذارن یا کلیپ منتشر کنن یا عزاداری مال تو ایران اون آبی ها مشکلی نیست ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج