۱۲۹۳۵۲۷
۷ نظر
۴۳۱۲۴
۷ نظر
۴۳۱۲۴
پ

رازهایی از چند ماجرای خیلی جذاب که به تازگی فاش شد

در این مقاله قرار است سراغ برخی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما برویم و همراه هم اطلاعاتی جالب و خواندنی درباره این فیلم‌های خاطره انگیز را مرور کنیم.

برترین‌ها - آرمان رمضانی: در این مقاله قرار است سراغ برخی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما  برویم و همراه هم اطلاعاتی جالب و خواندنی درباره این فیلم‌های خاطره انگیز را مرور کنیم.

هری پاتر و زندانی آزکابان

رازهایی از چند ماجرای خیلی جذاب که به تازگی فاش شد

برای طرفداران کتاب‌ها و فیلم‌های هری پاتر حتما جالب خواهد بود که بدانند وقتی آلفونسو کوارون قرار بود زندانی آزکابان را کارگردانی کند برای آشنا شدن با سه بازیگر اصلیِ این مجموعه، از آن‌ها خواست هرکدام متنی درباره شخصیتشان در فیلم بنویسند و نتیجه به این صورت بود: اما واتسون 16 صفحه درباره شخصیتش نوشت و نوشته را خیلی سریع تحویل داد. دنیل رادکلیف با اندکی تاخیر، متنی یک صفحه‌ای به کارگردان تحویل داد. از طرف روپرت گرینت اما هیچ‌وقت متنی به دست کوارون نرسید.


ددپول

رازهایی از چند ماجرای خیلی جذاب که به تازگی فاش شد

رایان رینولدز برای یکی از سکانس‌های Deadpool (2016) حاضر شد از جیب خودش 10 هزار دلار حق کپی‌رایت بپردازد تا بتواند تی‌شرتی با طرح گولدِن گرلز و چهره بی ارتور به تن کند. رینولدز احساس می‌کرد بدون بی آرتور، ددپولی هم در کار نبود.


روانی آمریکایی

رازهایی از چند ماجرای خیلی جذاب که به تازگی فاش شد

حتی اگر فیلم American Psycho را ندیده باشید هم احتمالا به خاطر میم‌های زیادی که از صحنه‌های این فیلم ساخته شده و البته علاقه زیاد برخی کاربران ردیت به پاتریک بیتمن برایتان آشناست. جالب است بدانید کریستین بیل معتقد است بیشترین الهام را برای خلق شخصیتِ بیتمن از تام کروز گرفته است. کریستین بیل در مصاحبه‌ای اعتراف کرد که از "صمیمت بیش از اندازه کروز، آن‌هم دقیقا در همان حالی که اگر به چشمانش خیره شوید انگار مطلقا هیچ‌چیزی در آن‌ها وجود ندارد" بیش از هرچیز دیگری برای خلق این قاتلِ دیوانه تاثیر گرفته است.


دزدان دریایی کاراییب

رازهایی از چند ماجرای خیلی جذاب که به تازگی فاش شد

 در سر صحنه فیلم‌برداری این فیلم جانی دپ در حدود 40 هزار دلار برای خرید کت برای تمام اعضای گروه فیلم‌برداری هزینه کرد. جانی دپ 500 کت برای همکارانش در این فیلم خرید.


ارباب حلقه‌ها

رازهایی از چند ماجرای خیلی جذاب که به تازگی فاش شد

جالب است بدانید اگر پیتر جکسون اندکی کارگردان توصیه پذیرتری بود در پایان سه‌گانه ارباب حلقه‌ها دست‌کم یکی از سه هابیتِ همراه فرودو جانش را از دست داده بود. داستان از این قرار است که استودیوی سازنده به شدت به جکسون فشار وارد کرده بود که برای جذابیت بیشتر یکی از این هابیت‌ها در خلال داستان جانش را از دست بدهد اما پیتر جکسون با این استدلال که در کتاب چنین اتفاقی نمی‌افتد در مقابل این توصیه مقاومت کرد.


شیطان پرادا می‌پوشد

رازهایی از چند ماجرای خیلی جذاب که به تازگی فاش شد

ان هاتِوی خاطره جالبی از کار کردن در فیلم The Devil Wears Prada (2006) تعریف می‌کند. ظاهرا در اولین دیدار با مریل استریپ پیش از آغاز فیلم‌برداری، این بازیگر نزد هاتِوِی می‌رود و به او می‌گوید: "من فکر می‌کنم تو بهترین انتخاب ممکن برای این نقش هستی. من واقعا خوشحال هستم که ما قرار است با هم کار کنیم و این آخرین جمله مثبت و مهربانانه‌ای خواهد بود که تو از من خواهی شنید." هاتِوِی تایید می‌کند که استریپ پای حرفش ماند.


ارباب حلقه‌ها

رازهایی از چند ماجرای خیلی جذاب که به تازگی فاش شد

اِلایژا وود در مصاحبه‌ای اعتراف کرد که کارگردان سه‌گانه ارباب حلقه‌ها اصرار داشته در ساخت ظاهر برخی از زشت‌ترین ارک‌ها در این فیلم، از چهره هاروی واینستین الهام گرفته شود. هاروی واینستین که در زمان ساخت این فیلم یکی از قدرتمندترین تهیه کننده‌های هالیوود محسوب می‌شد، بعدها با اتهامات فراوانی از جمله اتهامات پرتعداد جنسی بازداشت شد.


روانی آمریکایی

رازهایی از چند ماجرای خیلی جذاب که به تازگی فاش شد

ظاهرا در زمان فیلم‌برداری فیلم American Psycho قرار بوده کریستین بیل با نویسنده کتابِ American Psycho که این فیلم اقتباسی از اثر او بود، برای صرف شام دیدار کند. بِیل در ایده‌ای درخشان تصمیم می‌گیرد در قالب شخصیتِ اصلی فیلم و کتاب یعنی پاتریک بیتمن در این ملاقات با برِت ایستن اِلیس حاضر شود و کاملا مانند او رفتار کند و حرف بزند. ظاهرا تنها پس از گذشت چند دقیقه نویسنده کتاب روانی آمریکایی آن‌قدر از ملاقات شخصیت اصلی کتابش معذب و ناراحت شده که از بِیل خواسته نقش بازی کردن را تمام کند.


درخشش

رازهایی از چند ماجرای خیلی جذاب که به تازگی فاش شد

دنی لوید، یکی از سه بازیگر اصلی فیلم فوق‌العاده The Shining و البته بازیگر خردسال این فیلم را حتما به یاد می‌آورید. جالب است بدانید به خاطر سن کمِ دنی، او تا مدت‌ها حتی پس از اکران فیلم گمان می‌کرده در یک فیلم درام خانوادگی حاضر بوده است. گروه سازنده حتی پس از پایان فیلم‌برداری در اتاق ادیت، یک نسخه مخصوص دنی بدون صحنه‌های خشن و وحشتناک تهیه کردند و این بازیگر خردسال تا سال‌ها بعد درک متفاوتی از فیلمی داشت که در آن بازی کرده بود.


بازی تاج و تخت

رازهایی از چند ماجرای خیلی جذاب که به تازگی فاش شد

ملکه الیزابت دوم مانند بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و هنری مشهور، در زمان اوج محبوبیت این سریال به صحنه فیلم‌برداری آن سر زد. نکته جالب درباره این ملاقات اما اینجا بود که بر خلاف بقیه ملکه الیزابت اجازه نداشت روی تخت پادشاهی مشهور این سریال بنشیند. بر اساس قانون بریتانیا، اعضای خانواده سلطنتی حق ندارند روی تخت پادشاهی متعلق به حکومتی خارجی بنشینند و ظاهرا این قانون حتی تخت مشهور سریال بازی تاج و تخت را هم شامل می‌شده است.


نجات سرباز رایان

رازهایی از چند ماجرای خیلی جذاب که به تازگی فاش شد

حتما برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید استیون اسپیلبرگ تنها به این دلیل مت دیمون را برای بازی در فیلم Saving Private Ryan انتخاب کرد که ترجیح می‌داد یک بازیگر گمنام و ناشناخته که چهره و ظاهری آمریکایی دارد، این نقش را بازی کند. آقای کارگردان البته نمی‌دانست تنها چند ماه قبل، مت دیمون به خاطر فیلم Good Will Hunting یک‌شبه به ستاره‌ای جهانی و مشهور تبدیل شده است.


نجات سرباز رایان

رازهایی از چند ماجرای خیلی جذاب که به تازگی فاش شد

دیگر نکته جالب درباره این فیلم فوق‌العاده این که سکانس ساحل اوماها در این فیلم با چنان دقت و صحتی ساخته شده که دپارتمان مسئول رسیدگی به سربازان سابق در آمریکا مجبور شد برای سربازانِ قدیمی که حین تماشای این سکانس دچار حمله عصبی می‌شدند، یک خط تلفن مشاوره 24 ساعته اختصاص دهد.


باشگاه مشت‌زنی

رازهایی از چند ماجرای خیلی جذاب که به تازگی فاش شد

جالب است بدانید اولین اکران فیلم Fight Club در فستیوال فیلم کن با بازخورد مثبتی از طرف تماشاگران همراه نبود و این فیلم حتی توسط تماشاچیان هو شد. نکته جالب اما اینجا بود که در زمان هو شدن فیلم توسط تماشاچیان، دو بازیگر اصلی فیلم یعنی ادوارد نورتون وبرد پیت هم در سالن حاضر بودند. به گفته نورتون، برد پیت همزمان با هو شدنِ فیلم توسط مردم رو به همبازی‌اش در این فیلم کرده و به او گفته:"این بهترین فیلمی است که من در آن حضور داشته‌ام." نیازی به گفتن نیست که خیلی زود واکنش تماشاچیان به شاهکار فینچر تغییر کرد و حالا با باشگاه مشتزنی مانند یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما برخورد می‌شود.


به دنبال نمو

رازهایی از چند ماجرای خیلی جذاب که به تازگی فاش شد

حتما انیمیشنِ محبوب و دوست‌داشتنیِ Finding Nemo را دست‌کم یکبار دیده‌اید  و احتمالا شخصیتِ فراموشکارِ دری Dory را به یاد می‌آورید. جالب است بدانید شخصیت دری در این فیلم به گفته انجمن نوروسایکولوژیست‌ها یا عصب‌روان‌شناس‌ها، دقیق‌ترین به تصویر کشیدن سندروم فراموشی یا Amnesic Syndrome در تاریخ سینماست. این انجمن گفته هیچ اثری در به تصویر کشیدن مشکلات روزمره افراد مبتلا به این سندروم به اندازه این انیمیشن موفق نبوده است.


ترمیناتور

رازهایی از چند ماجرای خیلی جذاب که به تازگی فاش شد

البته منظور ما از ترمیناتور فیلم Terminator 2 محصول 1991 است. جالب است بدانید رابرت پاتریک برای بازی در این فیلم آن‌قدر در تیراندازی با سلاح کمری به تمرین کردن ادامه داد تا بالاخره توانست در حین شلیک کردن پلک نزند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد

      جالب بود

    • مزدک

      اون‌وقت واسه فیلم ورود آقایان ممنوع یه سکانس باز شدن کیسهٔ هوا داشتن؛ چون نتونستن بسازن حذف‌ش کردن :)

    • طلوع

      برای یک فیلم پر بیننده و جالب چقدر زحمت پشتشه .جالب بود .

    • ناشناس


      .

    • ناشناس

      خب توام جواد

    • نوید تورک

      واقعا برام خیلی جالب بود و از همه جالبتر تخت پادشاهی الیزابت

    • وحید آشنا

      جالب بود بازم تهیه بشه از این قبیل واقعیت ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج