adexo3
۱۳۰۰۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

اختصاصی و محرمانه از خانه ای در غرب تهران

عطاران، نگار جواهریان، پانته آ بهرام «بی خود و بی جهت» دور هم

عبدالرضا کاهانی فیلم «بی خود و بی جهت» را با حضور رضا عطاران، پانته آ بهرام، نگران جواهریان و احمد مهران فر می سازد. او مدتی است تمرین با بازیگرانش را در سکوت خبری آغاز کرده است. تمرینات در خانه ای در غرب تهران در جریان است.

عبدالرضا کاهانی فیلم «بی خود و بی جهت» را با حضور رضا عطاران، پانته آ بهرام، نگران جواهریان و احمد مهران فر می سازد. او مدتی است تمرین با بازیگرانش را در سکوت خبری آغاز کرده است. تمرینات در خانه ای در غرب تهران در جریان است. این خانه قرار است تنها لوکیشن جدیدترین فیلم کاهانی باشد. یک منبع موثق در این باره گفت: «چند وقتی است که تمرینات با حضور چهار بازیگر اصلی فیلم آغاز شده و فیلمبرداری از ۲۰ آبان شروع می شود. کل فیلم هم در همین خانه فیلمبرداری خواهد شد».

«بی خود و بی جهت» قرار است تجربه ای جدید در سینمای ایران باشد. این فیلم اجتماعی قرار است در تایم واقعی (real time) ساخته شود. تمام داستان در یک ساعت و نیم اتفاق می افتد که زمان فیلم هم همین یک ساعت و نیم خواهد بود. بی خود و بی جهت مضمونی اجتماعی دارد و تمام داستان آن در روز اتفاق می افتد. کاهانی که دو سه فیلم آخرش را با چهره های مشهور و حرفه ای سینما جلوی دوربین برده است می خواهد در فیلم جدیدش برای نقش های فرعی از بازیگران ناشناس استفاده کند.

این درحالی است که چهار نقش اصلی فیلم بازیگران مطرح و مشهوری هستند که پیش از این هم تجربه همکاری با کاهانی را داشته اند. پانته آ بهرام و نگار جواهریان در «هیچ» با او همکاری داشتند که بازی هر دو هم مورد تحسین منتقدان و مخاطبان واقع شدند.

رضا عطاران هم بعد از «اسب حیوان نجیبی است» دومین همکاری اش با کاهانی را آغاز کرده است. اسب حیوان نجیبی است جزو معدود تجربه های عطاران در نقشی جدی است هرچند او در این نقش جدی هم باعث خندهتماشاچیان در جشنواره شد. عطران که این روزها مشغول صداگذاری اولین فیلم سینمایی اش با نام «رضا هرگز نمی خوابد» است، درباره فیلم کاهانی گفت: «حضور من در این فیلم قطعی است و تمرینات را شروع کرده ایم. بی خود و بی جهت فیلمی طنز نیست و مثل اسب حیوان نجیبی است مضمون اجتماعی دارد».

عطاران درباره فیلم خودش اضافه کرد: «این روزها در مرحله صداگذاری رضا هرگز نمی خوابد هستیم و به امید خدا فیلم برای جشنواره آماده خواهد شد». ظاهرا به دلیل مشکلات بسیاری که کاهانی برای آخرین فیلمش، اسب حیوان نجیبی است با معاونت سینمایی و چند نهاد دیگر پیدا کرد، تصمیم گرفته الست فیلم جدیدش را در سکوت خبری شروع کند.

ماجرای مقوای دوجداره

کاهانی پیش از این اعلام کرده بود تا اسب حیوان نجیبی است مجوز نمایش نگیرد کار جدیدی شروع نمی کند. او بر عهد خود ایستاد و بلافاصله بعد از دریافت مجوز نمایش برای این فیلم، پیش تولید فیلم جدیدش را شروع کرد.

عطاران، نگار جواهریان، پانته آ بهرام «بی خود و بی جهت» دور هم

منابع آگاه می گویند کاهانی پیش از بی خود و بی جهت چند فیلمنامه دیگر هم به ارشاد برده؛ اما نتوانسته پروانه ساخت بگیرد و حتی تصمیم می گیرد سراغ تئاتر برود. اما آنجا هم نمایشنامه اش اجازه کار پیدا نمی کند تا اینکه بی خود و بی جهت تایید می شود و پروانه ساخت می گیرد. بعد از اینکه دو فیلم «بیست» و «هیچ» او مورد استقبال منتقدان و مخاطبان قرار گرفت برای اسب حیوان نجیبی است آرزوهای بزرگی در سر داشت و پیش بینی می شد فیلم باتوجه به سوژه خاصش مورد استقبال واقع شود. اما به علت اعتراض نیروی انتظامی به فیلم حتی نمایش آن در جشنواره به مشکل برخورد و خبر از توقیف شدن این فیلم رسید.

همان زمان کاهانی نامه ای صریح خطاب به سیدعلیرضا سجادپور، مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی، نوشت و در آن سه شرط برای نمایش فیلمش تعیین کرد. او در این نامه سه شرط خود را این طور تعریف کرد:

۱ - باتوجه به اینکه فیلمنامه کامل را مطالعه کرده اید و ما برای تک تک فریم های فیلم متحل هزینه شده ایم، حذف هرکدام از آن فریم ها هم برایم ممکن نیست.

۲ - جواب نهاد معترض به فیلم را وظیفه جنابعالی می دانم؛ زیرا برای ساخت فیلم از شما مجوز گرفته ام و شما قانونا متعهد هستید سوءتفاهم به وجود آمده را برطرف سازید. من همین که باید جوابگوی وزارت ارشاد باشم برایم کافی است.

۳ - قرار نیست همیشه شما ببرید. یک چیزی هم به ما بدهید و آن می تواند پروانه نمایش داخلی و خارجی فیلم باشد. منظورم همان مقوای دوجداره معرونف است. با دریافت همان مقوا من هم مثل شما گرم خواهم شد و آن وقت می توانید در هر کجای جشنواره، اعم از نوعی نگاه، چند جور نگاه یا اصلا بدون نگاه فیلم مرا نمایش دهید. احتمالا خواهید گفت درگیر جشنواره هستید و امکان برگزاری جلسات پروانه نمایش نیست. اشکالی ندارد.

عطاران، نگار جواهریان، پانته آ بهرام «بی خود و بی جهت» دور هم

می توانید به طور شفاهی به رسانه ها اعلام کنید نمایش عمومی فیلم چه در داخل و چه در خارج از کشور بلامانع است. این هم حکم همان مقوای دوجداره را دارد». و نهایتا این فیلم بدون هیچ سانسوری در بخش خارج از مسابقه، نمایش محدودی پیدا کرد و بعد از چندین ماه رفت و آمد و بحث و... پروانه نمایش گرفت.
این درحالی است که دو فیلم مشهور دیگر کاهانی یعنی بیست و هیچ هم هرکدام حواشی و ماجراهای خود را داشتند. حالا باید ببینیم فیلم جدید کاهانی، بی خود و بی جهت، که در سکوت خبری شروع شده است، مثل دیگر فیلم های او حاشیه دار خواهد شد یا بالاخره طلسم می شکند و کاهانی فیلمی را بدون حرف و حدیث و دردسر به نمایش عمومی می گذارد.

مهران احمدی رفیق سال های دور کاهانی که هر دو با هم کار تئاتر را از نیشابور آغاز کرده اند در «بی خود و بی جهت» ایفای نقش نخواهد کرد اما به عنوان مدیر تولید در کار حضور خواهد داشت. مهران احمدی در سه فیلم «بیست»، «هیچ» و «اسب حیوان نجیبی است» همشهری نیشابوری خود بازی کرده است. او پیش از این سابقه دستیار کارگردانی و برنامه ریزی در فیلم هایی مانند «سیزده، 59»، «بیست» و... را داشته است اما «بی خود و بی جهت» اولین تجربه او به عنوان مدیر تولید است.

منبع: روزنامه تماشا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

عطاران، نگار جواهریان، پانته آ بهرام «بی خود و بی جهت» دور هم

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج