۱۳۱۱۴۱۵
۳ نظر
۱۰۸۹۷
۳ نظر
۱۰۸۹۷
پ

پنج داستانی که با تماشایش، روی پاهایتان بَند نخواهید شد

با شروع صحبت درباره دنیای انیمه‌های ژاپنی، بدون شک اولین تصاویری که در ذهن شما نقش می‌بندد، سرشار از رنگ و لعاب‌های بیش از حد هستند که برای دنیای واقعی بسیار دور از تصور شناخته می‌شوند.

برترین‌ها _ آیدا فلاحیان: با شروع صحبت درباره دنیای انیمه‌های ژاپنی، بدون شک اولین تصاویری که در ذهن شما نقش می‌بندد، سرشار از رنگ و لعاب‌های بیش از حد هستند که برای دنیای واقعی بسیار دور از تصور شناخته می‌شوند.همین موضوع باعث می‌شود بسیاری از افراد، انیمه‌ را نوعی "کارتون کودکانه" بشناسند. اما بهتر است بدانید در میان هزاران هزار انیمه ژاپنی که سالیانه وارد بازار می‌شوند، مواردی نیز هستند که دیدنشان نظر شما را راجب انیمه‌ها تغییر می‌دهد. در ادامه با برخی از این موارد آشنا شده و به دنیای انیمه‌ها سفر میکنیم.با ما همراه باشید.

هیولا(Monster)

پنج داستانی که با تماشایش، روی پاهایتان بَند نخواهید شد

آیا تا به حال به تولد دوباره هیتلر فکر کرده‌اید؟ دنیایی که دوباره زیر بار ظلم و جنایت یک ذهن بیمار می‌روند  را چگونه تصور می‌کنید؟ باید بدانید "نائوکی اوراساوا" در سال2004 به این موضوع فکر کرد و انیمه‌ای با این موضوع ساخت که این انیمه با گذشت سال‌های زیادی بعد از انتشارش هنوز در لیست "بهترین انیمه‌ها" درخشان است. داستان تولد هیتلر دوم در آلمان به نام یوهان لیبرت که با تولدش خود را به عنوان هیتلر دوم به جهان معرفی می‌کند.جست و جوی دکتر تنما، پزشک ژاپنی برای از بین بردن یوهان، تعقیب و گریز زیبایی را به بینندگان ارائه می‌دهد. داستان جنایت‌های این هیولای جوان و مرموز محور اصلی داستان انیمه مانستر است که با جذابیت تمام به نمایش درمی‌آید. مباحث روانشناختی این انیمه که در زیرمتن آن قابل مشاهده‌ است، ارزش یک بار دیدن این انیمه را ایجاد می‌کند.

روان گذر(Psycho-Pass)

پنج داستانی که با تماشایش، روی پاهایتان بَند نخواهید شد

آخرالزمانی از جنس پیشرفت سرشار دانش و تکنولوزی در ژاپن، محور اصلی انیمه روان گذر است. در این انیمه هیچ موجود عجیب الخلقه‌ای مشاهده نمی‌شود مگر انسان که در صورت فراهم شدن بستر مناسب، می‌تواند به خطرناک‌ترین موجود جهان تبدیل شود. پیشرفت در دانش و تکنولوژی برای حکومت ژاپن این قابلیت را فراهم کرده که مجرمان به‌القوه را قبل از تبدیل شدن به مجرم واقعی شناسایی و دستگیر کنند.این فرایند با نظامی به نام روان گذر انجام می‌شود که ساختار بسیار جالبی دارد. اما آیا این تکنولوژی پیشرفته توانایی سرکوب هر نوع جرم و جنایتی را دارد؟! آیا تمام مردم از این نظام به وجود آمده راضی هستند؟ اگر شما نیز به دانش روانشناسی علاقه دارید، این انیمه را به هیچ عنوان از دست ندهید.

حمله به تایتان‌ها(Attack on Titan)

پنج داستانی که با تماشایش، روی پاهایتان بَند نخواهید شد

حتی اگر رابطه بسیار کمی با دنیای فیلم و سریال داشته باشید، بدون شک برای یک بار هم که شده اسم این انیمه را شنیده‌اید. در واقع حمله به تایتان‌ها،همانطور که از نامش پیداست، درباره نبرد بشریت با غول‌های وحشتناکی به نام تایتان است. داستان پسر بچه‌ای به نام ارن که برای گرفتن انتقام مادرش، قسم می‌خورد تمام تایتان‌ها را از بین ببرد. اما با گذشت هر قسمت از انیمه، این نبرد پیچیده‌تر از قبل می‌شود. جامعه فرضی ساخته شده در این انیمه، در جنبه‌هایی مانند اختلاف طبقاتی، اشتیاق به رهایی از دشمن و نژاد پرستی، با جهان پیرامون ما نقاط اشتراک زیادی دارد و همین موضوع باعث شده بسیاری از بینندگان آن، جهان این انیمه را واقعی‌تر از چند نقاشی متحرک دو بعدی ببینند‌. بد نیست شما نیز برای چند قسمت هم که شده به این انیمه فرصت دهید تا شما را شیفته‌ی خود کند.

موریاتی وطن پرست(Moriarty the Patriot)

پنج داستانی که با تماشایش، روی پاهایتان بَند نخواهید شد

داستان‌های جنایی کاراگاه مشهور، شرلوک هلمز و دستیارش دکتر جان واتسون، در میان مردم بسیار شناخته شده و مشهور است. این بار اما داستان درباره شخص دیگریست ؛ دشمن خونی شرلوک هلمز، "ویلیام جیمز موریاتی". شخصیت پردازی انیمه موریاتی وطن پرست اما کمی متفاوت با داستان اصلی است. در این داستان از شرلوک هلمز و پرونده‌های جنایی‌اش، این دو قطب مقابل یعنی شرلوک و موریاتی، باهم بر سر از بین بردن جرم و جنایت رقابت تنگاتگی دارند. رقابت بر سر هوش و زکاوت که به خوبی می‌تواند ذهن شما را با این انیمه درگیر کند. اگر شما نیز یکی از طرفداران داستان‌ها و پرونده‌های جنایی هستید، می‌توانید هوش خود را با شرلوک هلمز و موریاتی مقایسه کنید.

انتقام جویان توکیو(Tokyo Revengers)

پنج داستانی که با تماشایش، روی پاهایتان بَند نخواهید شد

می‌توان گفت سفر به گذشته و جبران اشتباهات آن زمان، یکی از حسرت‌هایی است که همه ما حتی برای یک بار هم که شده تجربه کرده‌ایم. این حسرت اما برای تاکه میچی، شخصیت اصلی انیمه انتقام جویان توکیو تبدیل به حقیقت شده‌است. او به طور اتفاقی توانسته به دوره دبیرستان خود بازگردد و دوستانش را از اشتباهاتی که مرکتب می‌شوند نجات دهد.اما با گذر زمان، شرایط پیچیده‌تر از چیزی می‌شود که تاکه میچی انتظارش را می‌کشید. سفر او در زمان و تغییر آینده محور اصلی این انیمه است که با هیجان زیادی می‌تواند شما را میخکوب کند. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      Demon slayer
      Hell's paradise
      Chainsaw man
      Full metal alchemidt
      اینارم ببینین

    • ناشناس

      هیلتر ?

    • بینام

      انیمیشن Belle هم خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج