۱۳۱۶۸۳۶
۱۵ نظر
۱۲۲۲۹
۱۵ نظر
۱۲۲۲۹
پ

دعوای این مادرشوهر و عروس، اعصاب ملت را بهم ریخت

۲۴ قسمت از ســریال تب و تاب به کارگردانی داریوش مختاری روی آنتن شبکه دو رفته که تحلیل یک خطی‌اش این اســت: اثری سراسر اندوه بدون برخورداری از قصه‌ای جذاب و پرکشش.

روزنامه هفت صبح: 24 قسمت از ســریال تب و تاب به کارگردانی داریوش مختاری روی آنتن شبکه دو رفته که تحلیل یک خطی‌اش این اســت: اثری سراسر اندوه بدون برخورداری از قصه‌ای جذاب و پرکشش.

دعوای این مادرشوهر و عروس، اعصاب ملت را بهم ریخت

در گزارش امروز برخی مصادیق عنوان شده؛ با این توضیح که تب و تاب مثل خیلی از سریال‌های دیگر، مفاهیم متعالی را به بدترین شــکل ممکن بیان می‌کند. از توصیه مدیران اطلاع داریم که تاکیدشان بر نمایش زندگی سالم، موضوع ازدواج، فرزندآوری و... است اما یک نویسنده و کارگردان اگر مسلط به کار باشد، می‌تواند براساس همین توصیه‌ها محصولی قابل قبول ارائه کند. اتفاقی که برای تب و تاب رخ نداده. 

اختلاف با عروس و پسر

شروع داستان تب و تاب همزمان بود با بازگشت مادر خانواده از زیارت. ســگرمه‌هایش درهم بود و همچنان هست! کمی بعد کاشف به عمل آمد این مادر عزیز (مهلقا با بازی فرشته سرابندی) از دســت عروسش (سوده با بازی حدیث نیکرو) و پسرش  (معین با بازی خیام وقار کاشانی) دلخور است. آن‌ها به اســتقبال مهلقا نیامده‌اند و همین اتفاق کینه‌ای قدیمی را زنــده کرده. در ادامه مخاطب پی برد که ســوده پیش‌تــر ازدواج کرده بوده و ریشه دلخوری مادر همین ماجراســت. سوده، خانم دکتر قصه اســت و زنی مهربان و اهل ســازش. مادر اما کوتاه نمی‌آید و همین زمینه‌ساز بروز دعواهای دنباله‌دار در میان اهل خانه می‌شــود. تاکید بیش از اندازه بر این موضوع، اعصــاب مخاطب تب و تــاب را بهم ریخته. آخر قصه البته مشخص است: عروس و مادرشوهر صلح می‌کنند و همه چیز ختم به خیر می‌شود!

دعوای این مادرشوهر و عروس، اعصاب ملت را بهم ریخت

اختلاف زوجین

ناسازگاری سریال فقط مختص مادر خانواده با عروس و پسرش نیست. در تب و تاب شاهد یک طلاق هستیم و البته دوئل ناتمام ژاله (دختر بزرگ خانواده) با همسرش بهادر. نســرین مرادی نقش ژاله را بر عهــده دارد و امیر حامد در نقش همسر او بازی کرده است. احتمالا هدف سازندگان سریال این بوده که فرجام کوتاه نیامدن و عدم درک متقابل را هشدار دهند که خب مواد اولیه‌شان جان ندارد و تاکید برحال خراب و رابطه به هم خورده نتیجه‌ای جز رژه رفتن اعصاب مخاطب به همراه نداشته است.

بحران نازایی

مشکلات خانواده فقط معدود به این موارد نیست. پسر کوچک خانواده (مهیــار با عطا عمرانی) و همســرش فریده (فهیمه مومنی) صاحب فرزند نمی‌شــوند. آن‌ها از این مســئله رنج می‌برند و مادر هم پی برده و دردی به دردهایش افزوده شده. احتمالا آخر قصه آن‌ها را با نوزادی در بغل رویت خواهیم کرد!

دعوای این مادرشوهر و عروس، اعصاب ملت را بهم ریخت

گم شدن بچه

پوپک دختر ایرج (ایوب آقاخانی) اســت که پیش مادر (سوده) و ناپدری (معین) زندگی می‌کند. ایرج در تلاش است تا با کمک وکیل، حضانت دخترش را بگیرد. پوپک از خانه می‌گریزد و بحرانی دیگر شــکل می‌گیرد. حالا هم که پیدا شــده ایرج واقعیت را به دیگران نمی‌گوید تا آن‌ها در سوز فراق بســوزند. در قصه یک دختر نوجوان هم هست که به کما رفته و این خود بحرانی دیگر است. پیشتر هم ایرج با معین گلاویز شد و آرامش زندگی‌شان را سلب کرد.

زندان، دروغ و پنهانکاری

غالب شخصیت‌های سریال، حتی آدم خوب‌ها یک خصلت بد دارند و آن دروغ مصلحتی است. مثال مادر خانواده به شکل اتفاقی پی برد نوه‌اش گم شده و ایضا به شکل اتفاقی فهمید پســرش معین بعد از دعوا با ایرج به زندان افتاده. همین ماجرای زندان از مواردی اســت که تنش تب و تاب را بالا برد و فضای قصــه را عبوس‌تر کرد. می‌دانیم یک سریال برای نزدیک شدن به واقعیت نمی‌تواند خلاف آنچه هست عمل کند اما سریال مدعی نشر خوبی‌هاست! و این شیوه کاشت داستان و عدم نمایش نتیجه دروغ‌های مصلحتی، در تضاد با هدف آن است.

دعوای این مادرشوهر و عروس، اعصاب ملت را بهم ریخت

قطب‌های مثبت

آنچه خواندید بخشی از نمونه‌های اعصاب خردکن سریال تب و تاب هســتند. این وجه غالب ســریال است و به همین خاطر اتفاقات شیرین و شخصیت‌های مثبت زیر سایه هستند. البته در شخصیت‌پردازی قطب مثبت داستان، خلاقیت دیده نمی‌شود و همین عامل مهمی در ایجاد عدم توازن اســت. حاج اقبال پدر خانواده (محمود پاک‌نیت) یک شــخصیت کلیشــه‌ای تمام‌عیار است که نمایشــگاه ماشــین دارد اما با دوچرخه تــردد می‌کند. این تک مثال برای رســاندن منظور کفایت می‌کند؛ نه؟ دایی مجتبی (حمیدرضا نعیمی) مــدام لبخند می‌زند و در خانه‌ای قدیمی و سنتی مشــغول آب دادن به گل‌ها و محبت بی‌دریغ به دخترش اســت ... زهر سریال با این تمهیدات گرفته نشــده و درنهایت دنیای شخصیت‌های تب و تاب گل و بلبل می‌شود. این را به تجربه می‌گوییم مگر خلافش رخ دهد!

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      همه سریالشون اعصاب خردکن هستن مثلا سریال گیلدخت ۶۰قسمت است که تقی فرارمی کندگلی برمی گرددیاگلی فرارمیکند تقی برمیگردد

    • ناشناس

      اصلا و به هیچوجه برای من جالب نیست

    • ناشناس

      با سلام
      من بعد چند قسمت دیدن به خاطر زیاد دروغ گفتن تو این سریال دیگه نگاهش نمیکنم . چنتا از دوستان هم این نظر دارن خیلی دروغ گفته میشه و خوشایند خیلیا نیست .

    • مهتاب

      من اصلأ حوصله نگاه کردن تلویزون ندارم

    • ایرانی

      یعنی واقعاً مردم این مزخرفات اعصاب خرد کن رو نگاه میکنن .من بعید می‌دونم کسی دنبال رو این مزخرفات باشه .

    • سلام

      تلویزیون فقط برنامه های بی محتوا پخش میکنه کل بیست کانال یک برنامه جذاب که حال آدم رو خوب کنه نداره فیلم ها و سریال های قدیمی و مزخرف، کی این ها رو نگاه میکنه اينهمه بودجه خرج چی ميشه از بیت المال فقط افسردگی رو به جامعه القا میکنند

    • ناشناس

      مادر شوهر ذاتش همینه سر ناسازگاری ندارن با عروس

    • ناشناس

      بی محتوا ومسخره وکسل کننده

    • ناشناس

      آنقدر عقده بابا بس کن عروس به اون خوبی تو خیلی خوبی

    • ناشناس

      🤣🤣🤣🤣🤣

    • ناشناس

      در مورد گیلدخت گل گفتی و بقیه موارد هم گلی وایستاده پشت پنجره وگریه میکنه

    • ناشناس

      مسخره ترین سریالی که تاحالاساخته شده حیف اینهمه سرمایه که به بادمیره البته تمام سریالاشون ابکی ومزخرف هستند

    • ناشناس

      بعضی وقتا که از روی بیکاری و ناچاری نگاه میکنم،همسرم که میان میگه تو را به خدا عوض کن شبکه رو اعصابم خورد شد،دارم خفه میشم همش اشک و اه و ناراحتی وچهره های عبوس،خلاصه منم عوض میکنم و نگاه نمیکنم

    • ناشناس

      متأسفانه مدتی که تلویزیون در جذب مخاطبش گند زده و هیچ کس هم جوابگو نیست
      تب و تاب با این مادر خانواده که همش عبوس و شاکی حوصله سر بر شده

    • حقگو

      واقعا مردم باید صدا و سیما را تحریم کنند. شاید خبر کافی باشد که آنرا هم با نگاه انتقادی نگاه کرد. چون 50%خبر جعلی است. حالا صد رحمت به صدا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج