۱۳۲۲۶۸۰
۱۸ نظر
۳۹۵۲۹
۱۸ نظر
۳۹۵۲۹
پ

از این به بعد پنجشنبه‌ها بیشتر خوش خواهد گذشت

نگران بودیم سروش صحت بعد از سه فصل موفق از سریال متفاوت لیسانسه‌ها و ساخت چند مجموعه پرمخاطب دیگر، این بــار چگونه می‌خواهد یک اثر کمدی تحویل مخاطب دهد که آن خاطرات خوش مخدوش نشود.

برترین‌ها: نگران بودیم سروش صحت بعد از سه فصل موفق از سریال متفاوت لیسانسه‌ها و ساخت چند مجموعه پرمخاطب دیگر، این بــار چگونه می‌خواهد یک اثر کمدی تحویل مخاطب دهد که آن خاطرات خوش مخدوش نشود. قسمت اول مگه تموم عمر چند تا بهاره؟ نه تنها آن نگرانی‌ها را از بین برد که می‌توان اطمینان داشت ماجراجویی صحت در کمدی‌سازی این بار نیز فرجامی خوش خواهد داشت. 

از این به بعد پنجشنبه‌ها بیشتر خوش خواهد گذشت

قسمت اول این سریال چیزی نزدیک به یک ساعت زمان دارد و مخاطب با تماشــای آن در حال و هوای قصه قرار می‌گیرد. این سریال جدیدترین محصول کمدی شبکه نمایش خانگی است و قرار است پنجشنبه‌ هر هفته ساعت 8 صبح در پلتفرم فیلیمو و نماوا پخش شود و قهرمان سریال جوانی اســت به نام نیما که به همراه خواهر و پسرعمو زیر یک سقف زندگی می‌کنند. نامزدش آزیتا دختری مغرور، خودخواه، بینظم و زورگور! اســت. نیما طی اتفاقی با دختری دیگر آشــنا می‌شود و می‌خواهد بــا او ازدواج کند. این همه قصه نیســت و ماجراهای دیگر هم سهمی پررنگ از قسمت اول دارند و به همین خاطر مخاطب بیش از هر چیزی، با یک داستان پر ملات مواجه است.

مشخصه ثابت آثار سروش صحت، بازی‌های خوب و متفاوت است. کسانی مثل بهنام تشکر، محمد نادری و هوتن شکیبا با سریال‌های او به شهرت رســیدند و بازیگرانی مثل بیژن بنفشه‌خواه، امیرحسین رستمی، کاظم سیاحی و ... رویی دیگر از توانایی خود را با آثار صحت بروز دادند. مگه تموم عمر چند تا بهاره؟ هم از این قاعده مستثنا نیست و شاهد عملکرد خوب بازیگران بودیم. کاظم ســیاحی وارد جلدی تازه رفته و آناهیتا افشــار پس از مدت‌هــا دوری از عرصه ســریال، تواناییاش را با اثری کمدی محک زده است. در همین گام نخست، مجید یوسفی در نقش نیما جای خود را باز کرده و نقطه عطفی مهــم در کارنامه‌اش رقم خورده.

از این به بعد پنجشنبه‌ها بیشتر خوش خواهد گذشت

البته که هنوز برای نقد این مجموعه زود است، اما همین یک قسمت هم نشان داد صحت هم‌چنان به جهان کمدی مورد علاقه خودش وفادار است. کمدی خاص، برگرفته از زندگی روزمره مردم که از لودگی به دور است و براساس خلاصه داستانی که از قبل منتشر شده انگار قرار است اینبار با فانتزی بیشتری در ادامه سریال روبرو باشیم و از کمدی رئالیستی همیشگی صحت فاصله بگیریم. 

انتشار این سریال در روزهایی که اوضاع آثار کمدی سینما، تلویزیون و شبکه نمایش‌خانگی چندان خوش نیست، بهانه‌ای شد تا مروری داشته باشیم بر مسیر کارگردانی سروش صحت در ژانر کمدی.

ساختمان پزشکان

از این به بعد پنجشنبه‌ها بیشتر خوش خواهد گذشت

«ساختمان پزشکان» یک مجموعه کمدی انتقادی بود که به سبک همیشگی پیمان قاسمخانی با مسایل روز شوخی می‌کرد و از طرفی اهمیت حضور روانپزشک و روانکاو در زندگی مردم را با بیانی طنز نشان می‌داد. این سریال چند ویژگی مهم داشت که مهم‌ترین آن خارج شدن نوع کارگردانی و ساختار سریال‌سازی سروش صحت از زیر سایه مهران مدیری بود. او تازه داشت مسیر خودش را پیدا می‌کرد. مسیری که از فانتزی به دور بود و تاکید بسیار زیادی بر کمدی رئالیستی داشت. او هیچ کاراکتری را تیپ نمی‌بیند و همه برای خود شخصیتی مجزا دارند. نمونه مشخص آن کاراکتر مرجان شیرزاد با بازی شقایق دهقان در این سریال است. او نماد یک منشی است که ممکن است شبیه او را بارها در مطب‌های مختلف ببینیم، اما پیچیدگی‌هایی دارد و غافلگیری‌هایی برای مخاطب ایجاد می‌کند که برای همیشه در ذهن مردم ماندگار می‌شود. 

پژمان 

از این به بعد پنجشنبه‌ها بیشتر خوش خواهد گذشت

سه سال پس از «ساختمان پزشکان» دوباره همان گروه نویسندگان با طرحی از پیمان قاسمخانی دور هم جمع شدند. قاسمخانی با ایده‌ای از پژمان جمشیدی بازیگر اسبق تیم ملی فوتبال ایران، تصمیم‌گرفته بود اینبار سراغ معضلات و مشکلات زندگی یک بازیکن فوتبال کنارگذاشته شده برود. نقد شهرت و نگاه طعنه‌آمیز به این موضوع سرفصل اصلی این سریال بود که در پاییز سال ۱۳۹۲ روی آنتن شبکه سه رفت. سریال «پژمان» به صورت کامل برگرفته از زندگی خود پژمان جمشیدی نبود و ایده‌ها و شوخی‌هایش توسط نویسنده‌ها شکل می‌گرفت، اما پس از آن نگاه مردم به بازیکن‌های قدیمی فوتبال و زندگی آنها بسیار تغییر پیدا کرد.

شمعدونی

از این به بعد پنجشنبه‌ها بیشتر خوش خواهد گذشت

یک سال پس از «پژمان» گروه پیمان قاسم‌خانی از سروش صحت جدا شد و او همراه با ایمان صفایی فیلمنامه این سریال را به عنوان اولین همکاری انحصاری و مشترکشان راهی آنتن کردند. «شمعدونی» مانند سریال‌های قبلی سروش صحت، ستاره ژانر کمدی نداشت و از ترکیب بازیگرانی در آن استفاده شده بود که اکثرا در حوزه تئاتر مشهور بودند و در تلویزیون کسی آنها را نمی‌شناخت. مانند رویا میرعلمی، حسن معجونی، نگار عابدی، محمد نادری و… . داستان بازهم در همان فضای آثار قبلی صحت بود؛ یعنی خانواده‌ای از سطح متوسط جامعه با همه چالش‌های عاطفی و اجتماعی که دارند. «شمعدونی» دیگر کامل براساس متن و کارگردانی سروش صحت بود و شوخی‌هایش آنقدر رئال بود که گاهی مخاطب به آن نمی‌خندید. 

لیسانسه‌ها

از این به بعد پنجشنبه‌ها بیشتر خوش خواهد گذشت

سروش صحت در دومین همکاری با ایمان صفایی، سال ۱۳۹۵ با مجموعه‌ای به تلویزیون بازگشت به نام «لیسانسه‌ها». این سریال یکی از معدود مجموعه‌های دنباله‌دار تلویزیون ایران است که محبوبیتش را تا روز آخر حفظ کرد. «لیسانسه‌ها» ترسیم کننده واقعی جهان رئال و طنز ذهن سروش صحت بود که بیشترین شباهت را به داستان‌های کوتاه و روزنوشت‌های او داشت. رسالت این سریال شوخی با مسایل اجتماعی جوانان بود، اما به سبکی که انگار مشکلات مسایلی عادی هستند و مخاطب است که فکر می‌کند مشکل است. «لیسانسه‌ها» هم مانند آثار قبلی سروش صحت کاراکتر محور بود و هر شخصیتی برای خودش ابعاد ویژه‌ای داشت. شخصیت‌هایی که شبیه‌ آن‌ها زیاد است، اما صحت از زاویه‌ای دیگر به آن‌ها پرداخته بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      کارای آقای صحت حرف ندارن امیدوارم این یکی هم خوب از آب در بیاد

    • حسین عزیز

      قسمت اولش که عالی بود مثل همیشه سروش جان موفق باشی

    • ناشناس

      همشون عالی بودن حیف که صحت دیگه برای تی وی مجموعه نمیسازه

    • ناشناس

      قسمت اولش خیلی خوب و خنده دار بود . کلا لوده بازی تو کارهای سروش صحت دیده نمیشه و همین ارزشمنده

    • ناشناس

      سریال های آقای صحت واقعا فوق‌العاده است بخصوص شعمدونی و لیسانسه ها

    • ناشناس

      یکی از کارهای ضعیف سروش صحت
      خیلی حوصله سربر بود
      من که خوشم نیومد

    • ناشناس

      اصلا بامزه وجالب نبود ولی بااین حال امیدوارم قسمتهای بعدی جالب وجذاب تر بشه

    • حامد محمدقلیان

      سلام. هیچی فققط جوونا رو حیف نکنیم! دکتر کامرانی سلام خودتون ملاحظه همه مارو بکنید

    • ناشناس

      لیسانسه ها و شمعدونی خیلی مزخرف بودن. ایشالا این سریال اینطوری نباشه

    • رهگذر

      اتفاقن قسمت اولش که هیچی نداشت و از هرلحاظ طنزی ضعیف و تکراری بود. بشخصه علاقمو به دنبال کردن این سریال از دست دادم

    • ناشناس

      واقعا یخ و بی مزس کارای سروش صحت مبخوام بدونم کی اولین بار بهش گف طنز بنویسه؟قسمت اول سریالو دیدم ینی به زور این حجم از بی نمکی و یخی رو تحمل کردم به جای اینکه خندم بگیره چندشم شد و حالم بهم خورد

    • ناشناس

      شخصیت اصلی قسمت اول خودش ترکیبی از مسعود و حبیب لیسانسه ها بود و بعضا انگار داشت موقعیت هایی که توی لیسانسه ها و شمعدونی دیده بودیم رو یکبار دیگه تکرار میکرد.امیدوارم هویت خودشو پیدا کنه

    • بارسا

      فاز اوانایی که می گین لیسانسه ها و فوق لیسناسه ها مضخرف بود رو نمی فهمم.من خیلی باهاش حال کردم.حتی ای فیلم چند وقت بیش تکراراشو نشون می داد دیدم.همین الانش چند تا از بخش های لیانسه ها تو توئیتر داره ترند می شه.اگه مضخرف بود که ترند نمی شد.البته سریال مثل موسیقی سلیقه ای هست ممکنه یکی خوشش بیاد یکی خوشش نیاد ولی از لحاظ کارگردانی و نویسندگی فیلم خیلی خوبی بود لیسانسه ها.اون دیگه بستگی به مخاطب داره خوشش بیاد یا نه

    • ناشناس

      ساختمان پزشکان و لیسانسه ها عالی بودن

    • دکتر سامان

      به نظرم که خیلی بی مزه و بی نمک بود

    • ناشناس

      خیلی بد بود.خیلی.قطعا زود تموم میشه چون کسی استقبال نمیکنه

    • ناشناس

      لیسانسه ها که عالی بود..نوع پرداختش به معضلات اجتماعی خیلی بامزه بود..مثلا تو یه سکانس قبل از اینکه پلیس خبر کنن پلیس خودش سررسید بعد اینا گفتن ما که هنوز پلیس خبر نکرده بودیم .پلیس هم جواب داد همین مونده که ما رو خبر کنید و مابرسیم..قبل اینکه شهروند بخواد پلیس سرصحنه حاضره🤣🤣🤣

    • اشکان

      علی رغم اینکه به کارای سروش صحت علاقه دارم ولی از قسمت اول لذت نبردم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج