۱۳۴۸۸۷۴
۶۴ نظر
۸۴۸۴۶
۶۴ نظر
۸۴۸۴۶
پ

عشق کهنه حامد و یاسمن که این شب‌ها همه را متعجب کرد

شبکه تماشا از اوایل مرداد ‌ماه، بازپخش مجموعه «لحظه گرگ و میش» یکی از سریال‌های پربیننده همایون اسعدیان را روانه آنتن کرده است.

برترین‌ها: شبکه تماشا از اوایل مرداد ‌ماه، بازپخش مجموعه «لحظه گرگ و میش» یکی از سریال‌های پربیننده همایون اسعدیان را روانه آنتن کرده است. داستان سریال با محوریت یک خانواده، از دهه 60 شروع شده و تا زمان معاصر ادامه پیدا می‌کند و اتفاقات رخ داده در زندگی افراد این خانواده را به تصویر می‌کشد اگرچه در این خانواده هم فراز و فرودهای زندگی یاسمن (دختر خانواده) بیشتر مد نظر بود.  

عشق کهنه حامد و یاسمن که این شب‌ها همه را متعجب کرد

از جهاتی سریال لحظه گرگ و میش در حد استانداردهای تلویزیون ایران است و با بهره‌گیری از عوامل و بازیگران حرفه‌ای به لحاظ اجرا و شکل و شمایل دیداری و شنیداری مجموعه تلویزیونی نسبتا قابل قبول از آب در آمده است.

حضور بازیگران حرفه‌ای چون فاطمه گودرزی، شهره سلطانی، فرید سجادی حسینی، علیرضا کمالی، المیرا دهقانی، حسام محمودی فرید، پانیذ برزعلی، ناصر سجادی حسینی، نیما نادری، پاشا رستمی، رها خدایاری، وحید آقاپور، احسان امانی، سیامک احصایی و ... باعث شده است روند فراز و فرودهای داستانی و علی الخصوص صحنه‌های احساسی آن باور پذیر باشد یا حداقل توی ذوق مخاطب نزند.

فاطمه گودرزی تقریبا مثل همیشه خوب است و نقشی که ایفا می‌کند به او می‌آید، شهره سلطانی هم در نقش عمه‌ بچه‌ها باورپذیر است و در هر خانواده‌ای یک شخص مثل او هست که صریح حرف می‌زند و بی ملاحظه نظراتش را راجع به همه مسائل بیان می‌کند، فرید سجادی حسینی هم در نقش پدربزرگ خانواده کاملا جاافتاده است.

المیرا دهقانی بازیگر نقش یاسمن اگرچه پیش تر هم در سریالهایی چون «همه‌ چیز آنجاست‌»، «سایه‌بان»، «پرستاران» و «هشت ونیم دقیقه» به ایفای نقش پرداخته است اما در سریال «لحظه گرگ و میش» است که یک نقش جذاب به دست آورده که از جوانی و قبول شدن در کنکور او را می‌بینیم تا زمانی که بچه‌هایش بزرگ شده و زنی میانسال شده است و انصافا با وجود تغییرات زمانی زیاد توانسته بود از عهده نقش برآید و این سریال به گونه‌ای معرفی او به فضای بازیگری سینما و تلویزیون بود.

عشق کهنه حامد و یاسمن که این شب‌ها همه را متعجب کرد

اساسا مشکل سریال اما در بخش فیلمنامه است، روند اتفاقات در سریال کاملا قابل پیش بینی است و مخاطب از ابتدای شروع یک اتفاق می‌توانست حدس بزند که این بخش از داستان قرار است به کجا منتج شود، برای مثال نقش دکتر سروش شوهر یاسمن از همان ابتدای گرایش به پول و ثروت اندوزی معلوم بود که بعدا بر اثر یک اتفاق یا یک کلاهبرداری هر چه رشته است پنبه می‌شود. 

از طرفی هم بیشترین انتقادی که به این سریال وارد شده، در رابطه با نحوه شکل‌گیری رابطه بین دختر و پسر در دهه 60 بوده که در آن زمان به سختی شکل می‌گرفته است اما در این سریال مشاهده می‌شود که ابتدا دختر و پسر با هم به توافق رسیده و بعد تصمیم می‌گیرند تا خانواده‌هایشان را در جریان ارتباطشان بگذارند.

طولانی شدن اتفاقات هم یکی دیگر از مشکلات فیلمنامه بود برای مثال وقتی سروش پی می‌برد که کلاه سرش رفته و زنی که به او اعتماد کرده بود پولهایش را دزدیده است تا زمانی که سکته می‌کند پلان‌های زیادی از او می‌دیدیم که ناراحت و سرگشته است در صورتی که شاید نشان دادن یک یا 2 پلان هم کافی بود و همان کارکردی را دارد که باید می‌داشت.

فیلمنامه سریال بیشتر ما را یاد سریالهای ترکیه‌ای می‌اندازد که از کانال‌های ماهواره‌ای پخش می‌شود، یعنی به لحاظ ساختار و ساختمان فیلمنامه و شکل چینش گره‌های داستانی، استفاده از عشق مثلثی، یک مرد نماد خیر مطلق و مرد دیگر نماد شر مطلق تقریبا در همان شکل و شمایل سریال‌های ترکیه‌ای است اما با جغرافیا و رنگ و بوی ایران. برای مثال یاسمن ابتدا حامد را دوست دارد و قرار است با او ازدواج کند اما بعد از اسارت و مفقودی او با سروش ازدواج می‌کند که یک دختر خردسال دارد، سروش به او خیانت می‌کند و یاسمن می‌فهمد و از او جدا شده و دوباره با حامد که از خارج برگشته است عاقبت ازدواج می‌کند و ... طولانی کردن و کش دادن اتفاقات هم از خصوصیت‌های همان سریال‌ها است.

عشق کهنه حامد و یاسمن که این شب‌ها همه را متعجب کرد

گریم بازیگرها هم در گذر زمان می‌توانست بسیار بهتر باشد، تغییری که در بازیگرها می‌دیدیم و بسیار به چشم می‌آمد این بود که هر چه سن بالاتر می‌رفت چهره‌ها بی‌رنگ و بی‌حال‌تر می‌شدند، در صورتی که باید خط و خطوط صورت بیشتر می‌شد و اینکه از همایون اسعدیان انتظار بیشتری می‌رفت شکی نیست و اساسا موضع ما به عنوان مخاطب با سریال به مانند اسم سریال موقعیتی چون لحظه گرگ و میش است یعنی از جهاتی سریال خوب است و از منظرهای دیگری ضعیف است و ما دید واضحی نسبت به آن نداریم که مثلا مانند سریال «بانوی عمارت» بگویم سریال خوبی بود ولی آنقدر هم بد نیست که اعلام کنیم حیف وقت و سرمایه، دقیقا بسان لحظه گرگ و میش است.

نظر شما چیست؟ شما هم اگر این سریال را تماشا کرده‌اید نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      عالی بود

    • دینا

      من با اینکه تلویزیون نگاه نمیکنم به خاطر کارگردان و بازیگراش نگاه کردم و خیلی خوشم اومد مخصوصا طراحی صحنه ش

    • ناشناس

      دوسش دارم و مطمئن هستم اگر دست کارگردان باز بود بهتر از این قصه را نمایش میداد.ولی در ایران بخاطر خود سانسوری ها ما شاهد این موضوع هستیم.وچاره ای نیست

    • باران

      با سلام و احترام. این سریال رو در زمان‌ پخش قبلا ندیده بودم. به نظرم سریال بسیار زیبا با نقش های باور پذیر هست و اصلا هیچ شباهتی به سریال های بی محتوای ترکیه ای که حداقل در ۵۰۰ قسمت یا بیشتر تهیه می شود، ندارد. به نظر می رسد که داستان شاید کشش ساخت فصل دوم را هم داشته باشد. به همه عوامل دست اندرکار این سریال که کانون خانواده را گرم و منسجم و مانند سال های قبل در کنار هم‌نشان می دهد، تبریک گفته و برای همگی آرزوی تندرستی و‌پیروزی داریم. با تشکر

    • ناشناس

      عالی بود واقعا عالی هم فیلمنامه هم بازیگری بعد از سریال مدار صفر درجه تنهایی سریالی بود که دوست داشتم

    • ناشناس

      سریال لحظه ماه و پلنگ بینظیر بود عالی ای کاش فصل دوم این سریال ساخته میشد

      پاسخ ها

      • *N*

        اره خیلی عالی بود لحظه سگ و گربه😅😅 چطور

    • ناشناس

      سریال عالی بود

    • ناشناس

      چرندی بیش نبود

    • ناشناس

      چرندی بیش نبود همشون پزشکی تهران خخ

      پاسخ ها

      • ناشناس

        خانواده بااصالت و درسخون تازه حقشون بیشتز از اینا بود
        چرت نگووو

      • ناشناس

        تو دانشگاه دوست شدن از قبل قبول شده بودن چی عجیب بود

      • ناشناس

        به نظر میاد به فیلم‌هم‌حسادت میکنی پزشکی ،تهران ، حسود هرگز نیاسود 😂😂😂

      • ناشناس

        طبیعیه! پدر و مادر پزشک فرزند پزشک تربیت میکنند! خوب بقیه هم که همکلاسی‌های انهابودند که سرنوشتشان دنبال شد !

    • مثعود فراصطی

      این سریال همراه با وضعیت سفید ،مدار صفر درجه،درچشم باد ولیسانسه ها بهترین سریال تاریخ تلویزیونه

      پاسخ ها

      • رضوان

        و گلهای گرمسیری

      • ایلماه

        اره این چنتاسریال عالی بودن هرچندبارنشون بده من نگاه میکنم مخصوصادرچشم باد

    • ناشناس

      خیلی خوشم اومد از سریال. فضای خیلی صمیمی و دقیق درست انگار برشهایی از زندگی واقعی یک خانواده بود. اما یاسمن مصنوعی بود. بدترین شخصیت سریال بود به نظر من. موزیک شروع سریال هم خیلی زیباست

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اتفاقا یاسمن عالی بود.

    • reza

      ملت دیدن تکرار این سریال رو به سریال های بی بخار الان ترجیح میدن. سریال شبیه به رمان های زنانه و مخاطب پسند ایرانی بود و کشش زیادی داشت. در کنار این نگاه و توانمندی اسعدیان در هنر فیلمسازی هم سطح سریال و بازیها رو بالا برده بود.

    • عرفان

      این سریال فوق العاده بود از همه لحاظ از شبکه سه بعید بود بتونه سریالی به این خوبی تولید و پخش کنه.

    • ناشناس

      من واقعاپسندیدم😍

    • یک نفر

      ایراد خاصی نداره به نظرم قشنگه خصوصا به نسبت سریال های چرت الان که فقط کارگردانان تازه کار یه چیزی می‌سازن که پول بگیرن و تلوزیونم سریع پخش میکنه.قطعا اگه دست کارگردان باز تر بود قشنگ تر و طبیعی ترم میشد.خداقوت به تیم سریال لحظه گرگ و میش:)

    • ناشناس

      دهه ۶۰ بهترین دوران عشق وعاشقی بود برای من ودوستام

    • ناشناس

      نقش حامد رو من خیلی دوست داشتم، و اینکه فقط کاش احسان رو دیرتر شهید میکردن

    • نازنین

      من این سریال و زمانی که برای اولین بار پخش شد دیدم و از اون موقع هر بار از هر شبکه ای که تکرارشو نشون داده نگاه کردم، بسیار زیبا و پرمحتواست روابط گرم خانواده ی اصیل ایرانی با اون خونه ی زیبا و خاطره انگیز، بازی قوی بازیگران و داستان جذاب، دیدن تکرارشو به سریال های آبکی الان ترجیح میدم

    • باران

      عالی و بی نظیر

    • ناشناس

      سریال فوق‌العاده زیبا و پر محتوایی بود من که خیلی دوست داشتم دست همشون درد نکنه 🙏🙏🙏🙏

    • نازنین

      عالی بود بخصوص نقش یاسمن وحامد ومادر یاسمن بی نظیر بودن

    • یگانه

      حس خوبی داره
      ادم دوست داره با دیدنش برگرده به قدیمااا

    • ناشناس

      سریال ذکر خانواده اصیل و با فرهنگ مقایسه آن با یریال بی اصالت و ًضد اخلاقی ترکیه اصلا مناسب نیست. آهنگ دلنشین معتمدی و بازی‌های قابل قبول. شاید بارها آن را دیده ام ولی باز تمایل به دیدن آن دارم. ساخت این نوع سریال‌ها در این دهه باز هم براحتی بیننده دارد

    • مریم

      با سلام لحظه ی گرگ و میش جز سریال های موفق صداوسیما بود هم فیلمنامه خوبی داشت هم انتخاب بازیگر خوب بود تنها چیزی که سریال داشت وباورش سخت بود این همه دلسوزی یاسمن برای سوگند بود درصورتی که اون با فهمیدن واقعیت طلبکار بود

    • ناشناس

      من این سریالو چند سال پیش از شبکه یک دیدم که قابل تامل بود. ترانه تیتراژش هم عالی بود. متاسفانه الان دارن سریالهای ضعیفی مث بچه زرنگ و جرس رو میسازن که اصلا معلوم نیست نمایشی‌اند یا روایت‌گونه. جوری همه رو فراری دادن که دیگه کارگردان و نویسنده خوبی وجود نداره. دیدن سریالهای بچه زرنگ و جرس برای من به یکی دو قسمت خلاصه شد از بس بد ساخته شدن.

    • ایسان.

      واقعا. عالی. بود. ویاسمن. هم. خیلی. عالی. بود. بنده. خدا. که. گفته. بود. چیز. عجیبی.نبود.که.دانشگاه. تهران. قبول. شدن. کسی. که هدف. داشته. باشه. آسونه

    • shaghayegh

      بسیار عالی وخوب بود این سریال

    • فاطیما

      من سریال بار اول دیدم و عاشقش شدم، خیلی حس و حال خوبی بهم داد. عاشقانه‌های بین بازیگرا خیلی باورپذیر بود. آهنگ بسیار عالی و طراحی صحنه و لباس بسیار خوبی داشت. سانسورهای خیلی زیاد توی روند اتفاقات سریال به اجبار انجام شده بود، مخصوصا در مورد حانیه و خانواده‌ش و اتفاقاتی که براشون افتاد.

    • ناشناس

      شماها که رسانه ملی نگاه نمی کنید🤪🤪🤪 اکثر سریالهای تلویزیون همین طور زیبا و با مفهوم هستند عشق کوفی -نیکان ووو…منتها شما برید سریال ابکی ترکی خودتون ببینید

    • فرزانه

      من واقعا عاشق این سریال هستم با هیچ سریالی به این اندازه نتونستم ارتباط برقرار کنم ...عاشقانه حامد و یاسمن به شدت برایم دلنشین هست فقط کاش چند قسمتی رو روی به هم رسیدن مجدد حامد و یاسمن مانور میدادن ... خلاصه که بارها دیدم و هر بار از دیدنش لذت بردم کامل حفظم دیالوگ ها رو... خسته نباشید به همه بازیگران و عوامل به خصوص نویسنده و کارگردان

    • سپیده

      عالی

    • زینب

      خیلی عالیه..

    • ناشناس

      سریال خوبی بود دنبال کردم با اینکه قبلأ دیده بودم

    • ناشناس

      قسمت های مربوط به دهه ۶۰ و حال وهوای حسی که داشت خیلی زیبا بود اما از یک جایی به بعد جذابیت خودشو از دست داد و کلا از اون چیزی که بود فاصله گرفت

    • ناشناس

      عالی بخدا عالی
      بخصوص نقش یاسمن و حامد
      و البته یوسف خول و چل😂💐

    • زهرا

      بنظر من خیلی سریال زیبایی هست من چند بار دیدم و باز هم نگاه میکنم اصلا قابل مقایسه با سریال های ترکیه ای نیست چون این سریال محتوایش بی اساس نیست و بسیار زیبا است.

    • ناشناس

      عالی بود هیچ نقدی بهش وارد نیست

    • منتقد

      هرکس هرچی گفت در نظر ممنونم ولی من فراتر فراتر فراتر از همه نظرات دارم یعنی دوستدارم تموم شد دوباره نشون بدن

    • حمید

      با سلام
      دیدن سریال لحظه گرگ و میش رو در هر نوبت پخش مشتاقانه تماشا کردم. در مجموع خیلی خوب و جذاب هست.
      در نقد اون بایستی بطور نمونه به موارد زیر اشاره کرد:
      ۱- قسمت هایی از تناقض ارتباط یاسمن با سروش زمان جدایی و پس از اون بخاطر سوگند اشاره کرد. (تنفر زمان جدایی و ارتباط نامتعارف با سروش بخاطر سوگند و درخواست برگرداندن او از شهرستان) یا
      ۲- تماس روشنک دوست سوگند به یاسمن به جای پدرش سروش در زمان مسمومیت
      ۳- ارتباط بیش از حد مادر یاسمن و یاسمن در زمان بیماری همسر بیمار سروش
      ۴- شرط بسیار سبک ازدواج یاسمن با سروش برای پنهان ماندن نامادری از یک دختر تحصیل کرده پزشک
      ۵- زیاده روی یاسمن برای آزادی سوگند از زندان در مقابل بی مهری و حضانت پدر
      ۶- عدم برگشت سروش پس از ترخیص از بیمارستان به منزل پس از مرگ مادر پروانه
      ۷- مبهم ماندن حرف سروش به حامد قبل از رفتن به آلمان و برگشت مجدد او
      ۸- تسلیم شدن یوسف در برابر خواسته پروانه و وکیل او با علم به پی بردن و یا دانستن هدف اونا پیش از صدور حکم قانون در باره سوگند
      علی ایحال سریالی است که بیاد آورنده خاطرات قبل و زمان خودمان بود که باز هم پخش شود بیننده آن خواهم بود.
      فقط بعضی قسمت ها ناراحت کننده است.

    • تارا

      منم از گریم یاسمن خوشم نیومد ‌‌‌ولی سریال خوبی بود در کل من سریال های خانوادگی رو دوست دارم

    • ناشناس

      بنظر من یکی از بهترین سریال‌های بلند تاریخ تلویزیون ایران است و قابلیت ساخت ادامه سریال را داره
      خسته نباشید به تهیه کننده و کارگردان

    • نیلوفر

      عالی بود ارزش سه بار دیدن رو داره

    • حمیده

      سلام عالی بود کاش باهمان گروه دو می ساختید

    • ناشناس

      واقعا سریال بی نظیری بود هر بار که نگاه میکنم انقار دفعه اول که میبینم عالی بوداز همه عوامل وبازیگرایه عالیشون تشکر میکنم❤😍

    • مهزیار

      عاااااالی

    • م ف

      سریال خوبی بود درواقعیت آدمهایی مثل سروش وجود داره کاش همشون مثل سروش توی همین دنیا زجر بکشن وعذاب ببین

    • ناشناس

      سریال خوبی بود امان نقش حامد باور ناپذیره برای مرد ایرانی

    • ناشناس

      خخ

    • ناشناس

      سلام فیلم خوبیه فقط زیادروشنفکری ودروغ توش هست کدوم خانواده یامرداجازه میده زنش باشوهرقبلیش اینقدر صمیمی باشه بره بیاد یااینکه خودشوهرحامد باشوهرقبلیه زنش رفت وامد کنن هیچ کس نیست اینکاروبکنه این قضیه دروغه

    • Reza

      تمام مزخرف . بی روح با بازیگران ناشناس و بی روح همش گریه و بدبختی و نکبت .

    • زهرا

      سریال بسیار زیبا و از همه نظر عالی بود.و خاطره‌انگیز

    • نازی

      عااااالی مخصوصا المیرا جان💖

    • ناشناس

      فقط دیکته نانوشته غلط نداره ، هرکاری نقاط قوت و ضعف داره که این سریال نقاط قوتش خیلی غلبه داشت با تشکر از عوامل سازنده سریال

    • ناشناس

      خیلی سریال خوبیه من دوبار از اول تا آخر دیدم ، مخصوصا حامد و یاسمن بهم میومدن انتخاب بازیگراشونم خوب بود حنانه و یوسفم خوب بازی کردن

    • پانی

      خیلی عالی بود دست همه عوامل و بازیگران درد نکنه اینقدر موقع پخش سریال دست خوش احساسات می شدم ومن باخود می برد به همون دوران سال ۱۳۶۰ چقدر لوکیشن خونه قدیمی یاسمن عالی بود چقدر احساس بین خوااروبرادرها عالی بود ولی این بار هروقت سریال می دیدم به خاطر اقای حسام محمودی کلی اشک می ریختم و غمگین می شدم

    • دلساخانوم

      قطعاتو این دوران که همه فیلنامه ها بی محتواشده بهترین و دلنشین ترین سریالی بود که دیدم میتونم بگم ۵بار تو شبکه های مختلف دیدم ولی اصلا برام تکراری نبود عالی عالی مخصوصا بازیگرا به جا ودرست انتخاب شده بودن .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج