adexo3
۱۳۵۰۴۶۶
۸ نظر
۱۱۳۷۷
۸ نظر
۱۱۳۷۷
پ

خروج هانیه و ورود الناز؛ دعوای پول و شهوت در جمعه صبح

روز گذشته اولین قسمت از فصل دوم سریال زخم کاری آمد.

برترین‌ها: روز گذشته اولین قسمت از فصل دوم سریال زخم کاری آمد. از حدود بیست روز قبل‌تر صفحات سینمایی در اینستاگرام و وب‌سایت‌های خبری در حرکتی گسترده خبرهای مربوط به زخم کاری را پوشش میداند، خبرهایی مثل عرضه نسخه سینمایی فصل اول این سریال، برای آن‌ها که فصل اول را ندیده‌‌اند، یا خبرهایی مثل این که مسیر فیلمنامه از مکبث به سمت هملت رفته. مجموع همه این‌ها یعنی این که تیم رسانه‌ای زخم کاری بسیار پر دامنه و قوی عمل می‌کند، به هر اتوبانی که در تهران پا بگذارید حتما یک بیلبورد از این سریال خواهید دید.

خروج هانیه و ورود الناز؛ دعوای پول و شهوت در جمعه صبح

اما خب واقعیت این است که همه چیز را نمی‌شود با تبلیغ رفع و رجوع کرد، البته ناگفته نماند که زخم کاری در فصل اول و در جذب مخاطب قوی عمل کرد و داستان پر کششی داشت. حالا اما برای فصل دوم و در غیاب یکی از اضلاع اصلی قصه، هانیه توسلی و با توجه به تحولات جامعه باید دید که مخاطب چه واکنشی خواهد داشت، فعلا که با مشاهده قسمت اول قضاوت خاصی نمی‌توانیم داشته باشیم و قضاوت‌ها بیشتر محدود به ژست‌های مکش مرگ مای جواد عزتی و رعنا آزادی‌ور در مراسم رونمایی از این سریال در پردیس چهارسو است.

در ادامه نگاهی داریم به قسمت اول این سریال

فصل یک چگونه تمام شد؟

در پایان فصل یک، مالک توسط منصوره با ضربات چاقو از پا درمی‌آید و جسدش کنار دریا باقی می‌ماند. فصل دوم درست از همین صحنه شروع می‌شود و می‌بینیم چند نفر مالک را داخل جعبه‌ای بزرگ می‌اندازند و درش را با میخ می‌بندند و در جایی رها می‌کنند.

خروج هانیه و ورود الناز؛ دعوای پول و شهوت در جمعه صبح

ماجرا از این نقطه شروع می‌شود و در ادامه با تمرکز روی شخصیت میثم مالکی، پسر مالک پیش می‌رود؛ جوانی که در فصل اول، به خاطر دروغ‌های مادر و رفتار پدر و خودکشی دختر مورد علاقه‌اش از همه روی‌گردان شده بود حالا در این فصل به عنوان مالک هلدینگ ریزآبادی وارد میدان می‌شود تا هم انتقام پدر را بگیرد و هم شرکت را اداره کند.

آغاز فصل دو؛ طلوعی وارد می‌شود!

در قسمت اول علاوه بر اینکه شمایی از زندگی فعلی خانواده مالک به تصویر کشیده می‌شود، اطلاعاتی هم درباره موقعیت منصوره و ناصر در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و همچنین پای شخصیت همیشه در سایه فصل اول یعنی طلوعی هم به میان می‌آید. طلوعی با بازی کامبیز دیرباز که همواره به عنوان همه‌کاره معرفی شده بود، حالا به عنوان شخصیتی قدرتمند و در عین‌حال با درایت قدرتش را به رخ می‌کشد.

کامبیز دیرباز در نقش «طلوعی» حضور متفاوتی در فصل دوم «زخم کاری» دارد.

خروج هانیه و ورود الناز؛ دعوای پول و شهوت در جمعه صبح

دیرباز در قالب طلوعی، یکی از متفاوت ترین نقش‌هایش را به نمایش می‌گذارد. او را لاغرتر از همیشه با موها و محاسن جوگندمی می‌بینیم. از لحن همیشگی‌اش خبری نیست و سعی می‌کند با آرامش و طمانینه صحبت کند و پخته و باتجربه به نظر برسد.

ورود یک الناز و یک مهران...

علاوه بر کامبیز دیرباز، از بازی مهران غفوریان و الناز ملک هم در قسمت اول رونمایی می‌شود. غفوریان که این اواخر بارها در نقش‌های جدی ظاهر شده( مثلا در قورباغه که علی‌رغم تمجید منتقدان، خیلی هم موفق نبود)، در فصل دوم «زخم کاری»، نقش رضا شفاعت را بازی کرده؛ یکی از زیردست‌های طلوعی که به نظر می‌رسد برای تمام تصمیم‌های زندگی‌اش گوش‌به‌فرمان اوست.

خروج هانیه و ورود الناز؛ دعوای پول و شهوت در جمعه صبح

شفاعت همسری بسیار جوان‌تر از خود دارد و به نظر می‌رسد طلوعی مقدمات ازدواجش را با او فراهم کرده؛ زنی که الناز ملک ایفاگر نقش آن است و از همین قسمت اول می‌توان دریافت که بنای مخالفت با طلوعی را دارد. با توجه به پیشینه‌ای که از فصل یک به خاطر داریم، به نظر می‌رسد رابطه این زن با طلوعی مشابه رابطه سمیرا با حاج‌عمو باشد.

رعنا آزادی ور و مرتضی امینی تبار در نمای از سریال «زخم کاری؛ بازگشت». آیا سرنوشت «هملت» در انتظار «میثم» خواهد بود؟

معمای قسمت اول که فعلا حل نشده

آنچه در این قسمت بیشتر از همه باعث کنجکاوی است، سکانس پایانی آن است. فردی درحال تماشای عکس‌های قدیمی میثم و هانیه است و گریه می‌کند. از آنجایی که دست راستش را بسته ابتدا اینطور به نظر می‌رسد که خود میثم است اما دست، روی شماره میثم می‌رود و قسمت اول همین‌جا به پایان می‌رسد.

مردم درباره قسمت اول چه گفته‌اند؟

در صفحات اینستاگرامی مربوط به سریال، برخی پیش‌بینی کرده‌اند که این فرد مالک است. نمرده و حالا قصد برقراری تماس با میثم را دارد. حالا باید دید با بازگشت مالک و احتمالا در سایه ماندن او، تراژدی «هملت» به چه صورت ادامه پیدا خواهد کرد.

مهدیه یکی از کاربران توئیتر در رابطه با همین سکانس نوشت: ‌قسمت اول زخم‌کاری هرچقدر اکت مصنوعی بازیگراش و دیالوگ‌های به دردنخورش مخصوصا (کامبیز دیرباز و سعید چنگیزیان) زد تو ذوقم اما سکانس پایانیش امیدوارم کرد:))

خروج هانیه و ورود الناز؛ دعوای پول و شهوت در جمعه صبح

سوفیا هم نوشت: پناه بر خدا...چقدر این اپیزود اول فصل دوم زخم کاری بده. اولشم نوشته با نگاه به هملت..دلم برای شکسپیر خون شد. بازی‌های بد، کارگردانی بد، همه چیش بد بود

سپیده به تراپیست سمیرا اشاره کرد و گفت: قسمت اولِ زخم‌کاری: بازگشت رو دیدم، حداقل تو بخش روانپزشک کاش یه تحقیقی میکردند که به واقعیت نزدیکتر بود: سؤالات روانپزشک، نشستن پشت میز و نگاه از بالا به پایینش با اون صندلی بزرگش و تحمیل نظرش و بی اهمیتی به حال مراجع اصلا حرفه ای و اخلاقی نبود...

محی هم نظر جالبی داشت: کاش به جای فصل دوم زخم‌کاری، امروز اولین قسمت فصل دو پوست شیر پخش میشد.

پروانه هم اینطور توصیف کرد: ‌محمد حسین مهدویان بازم اثبات کرد ک 95% کار گروهی با فرمانده ست. حذف جواد عزتی و جایگزین کردنش با ی بازیگر اماتور کوچکترین تاثیری تو کیفیت سریال نداشت

سمیز درباره بازی کامبیز دیرباز انتقاد کرد: ‌تو زخم کاری که همه دارن همو می کشن کاش کامبیز دیربازو همین اولای سریال بکشن مجبور نشیم بازی بیخودشو ببینیم

مرتضی اما نظر متفاوتی داشت: به نظر میرسه سریال زخم کاری از معدود سریال هایی باشه که فصل دومش از فصل اول قشنگتر باشه شروع شدن داستان از جایی که درفصل اول تموم شده بود، عشق پسری که درفصل اول آنقدر پدر خودشو نشناخته و درک نکرده بود و حالا دربه در به دنبال او و انتقام خون اوست،و زنده بودن مالک از نکات مثبت بود

محمد هم در انتها با این عکس انتقاد کرد: ‌‎زخم کاری برگشت؛ این بی نوا هم سیگاری کردن و دوباره فرهنگ غلط و نخ نمای دود بیشتر بازیگر جذاب تر

خروج هانیه و ورود الناز؛ دعوای پول و شهوت در جمعه صبح

پی‌نوشت: در تهیه این مطلب از مطلبی در وب‌سایت فیلم‌نیوز کمک گرفته شده است

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      ارادتمند کامبیز طلوعی چنگزیان

    • ناشناس

      سکانس آخر همون مالک هست ولی انگار ناتوانه شاید اسیر طلوعی یا ...

    • ناشناس

      مطمئن باشید فیلمی که توش جواد عزتی ورعنا آزادی فر باشه این فیلم قشنگ میشه،بازی این دوتا عالیه همیشه

    • ناشناس

      بنظر م باز جو یی که از ناصر سول میکرد را خوب انتخاب نکردند چون تیپش به خلاف میخورد تا یک باز جو

    • تماشاگر

      هیشکی هانیه نمیشه !

    • ناشناس

      خودشون افتادن ب جون هم ، بعد یعده افتادن دنبال اینا

    • فاطمه

      تورو خدا دودوسیگاروقلیونوموادوتریاکو از سریال‌ها بردارید، نوجوان‌ها ودختران این سرزمینو بیش از این بدبخت تر نکنید

    • ناشناس

      قسمت اول که چنگی به دل نمیزد بخصوص بازی مصنوعی بازیگر میثم کسی رو انتخاب کردن که هم کم سن هست هم قدش کوتاه تر از بقیه حتی زن ها هست ،خوب اون ابهت نداره هرچقدر زور بزنه شبیه مالک بازی کنه فقط سکانسی که عصبانی میشه و دستشو زخمی میکنه چقدر مصنوعی، نقش همون جوون کم سن و سال و دبیرستانی ...بیشتر بهش میاد مثل فصل اول

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج