اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۶۲۰۵۸
۶ نظر
۲۸۳۷
۶ نظر
۲۸۳۷
پ

سرخوش‌ترین اهالی شهر تهران، شما را شگفت‌زده می‌کنند!

چند روز پیش خبری منتشر شد با این عنوان که «وقتی پای «مافیا» رسما به سینما باز می‌شود!»، خبری که به سرعت در شبکه‌های اجتماعی و در بین هالی فرهنگ و هنر با واکنش‌های متفاوتی همراه شد.

برترین‌ها: چند روز پیش خبری منتشر شد با این عنوان که «وقتی پای «مافیا» رسما به سینما باز می‌شود!»، خبری که به سرعت در شبکه‌های اجتماعی و در بین هالی فرهنگ و هنر با واکنش‌های متفاوتی همراه شد.

سرخوش‌ترین اهالی شهر تهران، شما را شگفت‌زده می‌کنند!

در ادامه مطلب زیر نگاهی انداخته‌ایم به ظهور یک پدیده عجیب در سینماها که حسابی سر و صدا به پا کرده است:

 * انتشار این خبر هر روز بر تعداد این مسابقات و پخش همزمان آن افزوده می‌شود، بدون اینکه فکری به حال آن شود! با این تفاوت که جدیدا پای بازی‌های مافیایی به سالن‌های سینما هم رسیده است. در این خبر آمده بود که «این روزها در حالی رئالیتی‌شوی «پدرخوانده» در حال پخش است که همزمان، بازیگران این مجموعه، بازی را با گردانندگی کامبیز دیرباز در حضور تماشاگران در سینما کوروش برگزار می‌‎کنند.

* این بازی در سالن تئاتر پردیس کوروش گاهی تا ساعت‌ها بعد از نیمه شب به طول می‌انجامد.»بازی مافیا در زبان انگلیسی با نام «گرگ‌نما» شناخته می‌شود، شهروندانی آرام که در شب روی دیگر خود را نشان می‌دهند. واقعیت این است که بازی مافیا در کنار ابعاد جذابی که دارد، معایبی نیز دارد.

سرخوش‌ترین اهالی شهر تهران، شما را شگفت‌زده می‌کنند!

* بدون شک داشتن هوش اجتماعی و تمیز دادن دروغ از راست، یک مهارت است که باید به فرزندان آموزش داده شود. البته این مهارتی است که هر فرد در زندگی خود بارها به آن نیاز پیدا می‌کند تا بتواند درست یا غلط را تشخیص دهد، شاید بتوان گفت که بازی مافیا در این بُعد بتواند تا حدودی مفید باشد البته اگر به شکل بازی درمانی به آن توجه شود، اما واقعیت این است که هر چیزی در حد تعادلش خوب است؛ همان طور که افزایش تعداد این بازی‌ها و پررنگ شدن آن در جامعه، شاید باعث شود که روی دیگر این بازی در جامعه رواج پیدا کند و آن هم مضرات و ابعاد تخریب‌کننده بازی است.

* رواج دروغ گویی و تبحر پیدا کردن در دروغ گویی، از جمله آثار مخرب این بازی است. همه می‌دانیم که در جامعه‌ای که دروغ گویی در آن رواج پیدا کند، چه عواقب غیرقابل جبرانی را شاهد خواهیم بود و این کاملا با فرهنگ ایرانی اسلامی ما مغایرت دارد. سال گذشته بود که رسانه‌ها به معایب این کار اشاره کرده و نوشته بود که « احساس شک به دیگران، احتمال عادت به دروغگویی، تخریب و تحقیر حریف با الفاظ نادرست و... از معایب این بازی است.»

* با این توصیف نمی‌توان درک کرد که چرا نه تنها رو به روز بر تعداد این نوع تولیدات در پلتفرم‌ها افزوده می‌شود بلکه حالا پایشان به سالن‌های سینما نیز باز شده و قطعا با اجرای «پدرخوانده» در سالن سینما بقیه رئالیتی‌شوها نیز به اجرای بازی هایشان در سالن‌های سینما روی می‌آورند.

میرا قربانی‌فر، روزنامه نگار و سردبیر سابق روزنامه جنجالی قانون در همین رابطه توئیتی منتشر کرده که سرآغاز بحث و جدل و اظهارنظر کاربران شبکه‌های اجتماعی در این مورد شده است:

* من فهمیدم که شهروندانی هستند که می‌روند پردیس سینمایی کوروش، چند ساعت می‌نشینند که بازی مافیا جمعی از بازیگرهای شب‌های‌مافیا را تماشا کنند. تازه برای این دیدن هم نفری ۷۰۰هزار تومان، بله ۷۰۰هزار تومان پول بلیت می‌دهند! تا امروز هم همه سانس‌های این اجراها کاملا پر بوده است.

سرخوش‌ترین اهالی شهر تهران، شما را شگفت‌زده می‌کنند!

* اولین واکنش به توئیت میرا قربانی‌فر، به نام مجید آذرپی، فعال سیاسی اصلاح طلب تبت شد که با استیکر خنده آغاز شد و خطاب به میرا قربانی‌فر نوشت: خنده جالب‌ترین واکنشی بود میشد نشون بدم.

* ساعتی از انتشار توئیت میرا قربانی‌فر نگذشته بود که کاربری به نام کاوه با نگاهی طنز اما کنایه آمیز نوشت: تنها درصورتی حاضرم این مبلغو بپردازم که تو سیسیل برگزار شه و مافیای واقعی رو ببینم.

* اکانت توئیتری «رادیو هد غیر اتمی» هم توئیت زده است که بعد از تغییرات منو بذارید وزیر دارایی، آنچنان مالیاتی برای نادان‌های این مدلی میبرم که کلا قضیه ریشه کن بشه. چون اینا بعدا هزینه‌ی سنگینی رو دوش سیستم درمان کشور میزارن!

* کاربر دیگری به نام سیاوش به بازنشر نقل قولی از مجله فیلم در واکنش به توئیت منتشر شده بلیت نجومی برای تماشای بازی مافیا در سینما! نوشت: یادمه خیلی سال پیش مجله فیلم یه مقاله نوشته بود راجع به اینکه هنرمندان، فیلم‌سازان و... توی سلیقه‌ی مخاطب تاثیر دارن. یعنی باید از اون ها به انتظار داشت تا جامعه رو از ابتذال بیرون بکشن. حقیقتا با این شرایط سختی که ساختن همینکه فیلم‌نامه‌ی خودت رو حفظ کنی شاهکاره!  ‌بماند که کلا توی بازی مافیا به شخصه نکته‌ی منفیی نمی‌بینم ولی دلیل اینکه یه رئالیتی شو انقدر محبوب شده چی میتونه باشه؟ طبیعیه وقتی سریال ها و فیلم های سینمایی دارن دو دسته میشن یا کاملا تجاری و مبتذل یا سبک‌خاص خود کارگردان که همین رو هم خیلی کمتر داریم می‌بینیم، ‌سرگرمی مخاطبان عامه تغییر میکنه. ناگفته نمونه که با ورود یکسری افراد جنبه‌ی اجتماعی فیلم ها و سریال ها به باد فراموشی سپرده شده. خلاصه بگم اینکه به سلیقه‌ی افراد گیر میدن مشکل‌زا‌تر از خود سلیقه هاست.

سرخوش‌ترین اهالی شهر تهران، شما را شگفت‌زده می‌کنند!

* در حالی اظهارنظرها درباره این پدیده جدید در پردیس‌های سینمایی بحث برانگیز است که محمدرضا، در توئیتر خود با دفاع از این حرکت که از سوی فعالان رسانه، ضدفرهنگی توصیف شده نظر داد: به شما چه ربطی داره هفتصد تومن پول شخصی مردم رو سوژه میکنید آخه؟ الان چی باعث شده یه عده خیال کنن خیلی عاقل تر و فهمیده‌ترن؟ حالا انگار ما نمی‌دونیم همه‌تون یه جوری پولاتون رو خرج اراجیف میکنید و به دیگران گیر دادید!

* حساب کاربری «عاقل جمع» در جواب اعتراض محمدرضا اما نوشت:  یه عده پول میدن میرن کنسرت تتلو و یه عده هم پول میدن میرن کنسرت همایون شجریان این دوتا باهم تفاوت نداره؟!

* همزمان با بحث و جدل کاربران، مژگان اما از این حرکت برخی شهروندان قاطعانه دفاع کرد و به منتقدان بلیت فروشی برای بازی مافیا گفت: خب ؟؟ مردم برای انتخاب سرگرمی و خرج کردنشون بابد از من و شما اجازه بگیرن؟ در ضمن ازونجایی که اونایی که بازی میکنن چهره های شناخته شده هستن، به نظرم اصلا عجیب نمیاد که مردم بخوان براشون برن!

* کیوان اما در دفاع از منتقدان این پدیده به اصطلاح فرهنگی توئیت زد:  این ادما عجب موجودات عجیبی هستن پول میدن میرن بازی مافیا یه عده رو ببینن!  عزیز من برو کافه مجانی بازی مافیا ببین ده هزار برابر حرفه ای تر از این جکو جونوراست. فقر فرهنگی بیداد میکنه.

* شکوفه اما در جهت عادی سازی این رویداد گفت: همه جای دنیا مردم هزینه میکنن تا بتونن توی ایونت‌هایی مثل فن‌میتینگ سلبریتی محبوبشون رو ببینن. حالا اشکالش چیه که مردم با هزینه شخصی در جایی که هیچ تفریح دیگری نیست، برن سلبریتی محبوبشون رو ببینن و ۲/۳ ساعت سرگرم بشن؟ تخصص ایرانی جماعت فاز روشنفکری برداشتن و سر در آخور مردم کردنه!

این اتفاق بسیار ناخوشایندی است که سالن‌های سینما که باید باید برای نمایش آثاری که قرار است قدمی برای اعتلای فرهنگ کشور بردارند و به فیلم‌های روز سینمای ایران اختصاص یابند، خرج بازی‌های مافیایی شود. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان از کمبود سالن‌های سینما گلایه دارند و آن را یک معضل بزرگ سینمای کشورمان می‌دانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یاسمن

      تو هر کاری پای مافیا بوده خدا به داد مردم برسه

    • ناشناس

      حالا مه اینکه فیلمهای ارزشمندی رو پرده داریم.!!!!!!!!!!!!
      هتل ،شهر هرت ،فسیل
      فیلمهای اسکاری روی پرده
      والا مافیا دیدن بهتر از این فیلمهای مضحک

    • بدون نام..

      یه مشت ملت پولدار ودزد‌

    • بدون نام..

      اف به وجدان همشون.مرفع بی درد.

    • ناشناس

      واااااای خدا مسئولين رگ به رگ نشن با این همه امکانات تفریحی رفاهی که واسه شهروندان فراهم میکنن اونم با قیمت های فضایی که بیشتر باعث رفاه حال خودشونه نه مردم
      دنیا کجاست ما کجاییم

    • اف،ام

      بعدش‌میگن‌نون‌،گوشت‌برنج‌کوفت‌زهرمار‌گرانه!
      تاابله‌در‌جهان‌هست‌مفلس‌در‌نمیماند....!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج