۱۳۷۰۶۵۰
۸ نظر
۴۹۲۸۹
۸ نظر
۴۹۲۸۹
پ

پنج سریال جدید ایرانی که به زودی پربیننده خواهند شد

از اواخر آبان تا آذر، سریال‌های جدیدی با بازی سام درخشانی، سارا بهرامی، نیکی کریمی، مهران غفوریان و رضا عطاران منتشر خواهند شد

روزنامه خراسان - مائده کاشیان: طی شش ماه اول امسال سریال‌های مختلفی در نمایش خانگی منتشر شدند و بعضی از آنها مانند «آمستردام»، «سیاه چاله»، «قهوه ترک»، «پدرگواردیولا» و «زخم کاری ۲» به واسطه گروه بازیگران و ستاره‌هایشان، جزو مجموعه‌های مورد انتظار محسوب می‌شدند اما اتفاقی که باید رقم نخورد. «آمستردام» مورد استقبال قرار نگرفت و قسمت پایانی آن به دلیل نامعلومی که هنوز هم رسما اعلام نشده، منتشر نشد. «سیاه چاله» به عنوان یک کمدی سرگرم کننده رضایت مخاطبان را جلب نکرد. «قهوه ترک»، «پدر گواردیولا» و «زخم کاری ۲» نیز مخاطبان را ناامید کردند. مجموعه‌هایی مانند «عقرب عاشق» و «نیوکمپ» نیز که جزو امیدهای نمایش خانگی نبودند، همانطور که پیش بینی می‌شد تبدیل به سریال‌هایی پربیننده نشدند. در این میان، هرچند که کمدی «مگه تموم عمر چندتا بهاره» پایین‌تر از انتظار ظاهر شد، اما سریال قابل قبولی بود و موفق شد رضایت نسبی مخاطبانش را بدست آورد، «حیثیت گمشده» نیز با قصه پرماچرا و چذابی که روایت کرد، با استقبال مواجه شد. اکنون در نیمه فصل پاییز، قرار است ۵ سریال جدید به جدول پخش نمایش خانگی اضافه شوند، به این ترتیب شاهد دو سریال معمایی «شریک جرم» و «هفت» و سه سریال کمدی «داوینچیز»، «دفتر یادداشت» و «نیسان آبی ۲» خواهیم بود. کدام یک از این سریال‌ها شانس بیشتری برای جذب مخاطب دارند؟ سابقه سازندگان آنها چیست؟ کدام ستاره‌ها و چهره‌های محبوب در این سریال ها حضور دارند؟

داوینچیز

پس از سه مجموعه کمدی «مگه تموم عمر چندتا بهاره»، «سیاه‌چاله» و «نیوکمپ» که طی نیمه اول امسال در نمایش خانگی منتشر شدند، سه مجموعه کمدی جدید مانند «داوینچیز»، «دفتر یادداشت» و «نیسان آبی 2» در راه هستند و همزمان با یکدیگر منتشر خواهند شد. «داوینچیز» پس از «شبکه مخفی زنان» دومین سریال نمایش خانگی افشین هاشمی است. «شبکه مخفی زنان» چندان دیده نشد و مورد استقبال قرار نگرفت، توقف 9 ماهه در انتشار این مجموعه نیز کار آن را سخت‌تر کرد. هاشمی سپس در دومین ساخته خود به سراغ ژانر کمدی رفته، منتها «شبکه مخفی زنان» فضایی تاریخی داشت و «داوینچیز» تجربه متفاوتی بوده است. سام درخشانی و سیما تیرانداز نقش‌های اصلی سریال را برعهده دارند و زوج کمدی تازه‌ای هستند. «داوینچیز» قصه این زوج به نام‌های «پرویز» و «ملیحه» را روایت می‌کند که مشغول کار در یک موزه هستند، رخ دادن یک اتفاق در این موزه باعث می‌شود ماجراهایی برای آن‌ها پیش بیاید. مونا فرجاد و رضا بهبودی دیگر بازیگران ساخته هاشمی هستند. «داوینچیز» از حضور ستاره‌های کمدی بهره نبرده، اما تجربه قبلی افشین هاشمی یعنی «شبکه مخفی زنان» با بازی لیلا حاتمی بار دیگر ثابت کرد، حضور چهره‌ها ضامن موفقیت سریال نیست. علاوه بر این، سام درخشانی جزو بازیگران محبوب کمدی است و اگر سریال قصه‌ای جذاب و بامزه را روایت کند، می‌توان روی موفقیت آن حساب کرد.

پنج سریال جدید ایرانی که به زودی پربیننده خواهند شد

دفتر یادداشت

از میان کمدی‌های‌ «داوینچیز»، «دفتر یادداشت» و «نیسان آبی»، برگ برنده اصلی در دست کیارش اسدی‌زاده و «دفتر یادداشت» است. اسدی‌زاده که سریال نمایش خانگی «کرگدن» و «هفت» را در کارنامه دارد، سومین ساخته خود را در ژانر کمدی تولید کرده است. او در اولین همکاری خود با رضا عطاران در مقام بازیگر، از حضور این ستاره محبوب و همچنین حسن معجونی برای نقش‌های اصلی سریال خود استفاده کرده و به غیبت عطاران در نمایش خانگی پایان داده است. علاوه بر زوج کمدی کنجکاوی‌برانگیز قصه، چهره‌هایی مانند مینا ساداتی و بیژن بنفشه‌خواه نیز در «دفتر یادداشت» ایفای نقش کرده‌اند، بنابراین شاهد ترکیب جدید و خوبی از بازیگران خواهیم بود. به استثنای فیلم «خرگیوش» دیگر آثار کارنامه نمایش خانگی و سینمایی مینا ساداتی کمدی نیستند، بنابراین حضور او در یک مجموعه کمدی تجربه متفاوتی برای این بازیگر است. حسن معجونی و بیژن بنفشه‌خواه هم سابقه خوبی در آثار کمدی دارند. یکی دیگر از ویژگی‌های این سریال که توقعات را از آن بالا برده، ایده جالب قصه است. «دفتر یادداشت» یک کمدی جنایی است و قصه دو دوست «ایرج» و «حمید» را روایت می‌کند که از کودکی به پرونده‌های جنایی علاقه مند بوده‌اند، طی اتفاقی این دو رفیق وارد یک پرونده قتل‌های زنجیره‌ای می‌شوند! با توجه به این خلاصه داستان، انتظار می‌رود در «دفتر یادداشت» شاهد فضای تازه و متفاوتی باشیم.

پنج سریال جدید ایرانی که به زودی پربیننده خواهند شد

شریک جرم

مازیار میری و همایون اسعدیان پس از همکاری‌شان با یکدیگر در مجموعه «خسوف»، سریال تازه‌ای به نام «شریک جرم» را در سکوت خبری تولید کرده‌اند. این سریال برخلاف ساخته قبلی آن‌ها که قصه‌ای عاشقانه را روایت می‌کرد، در ژانر درام و جنایی جلوی دوربین رفته است. هرچند که «خسوف» به دلیل اتفاقات غیرمنطقی قصه مورد انتقاد بود، اما در مجموع داستان سریال، مخاطبان را درگیر کرد و با وجود گروه بازیگران تلویزیونی‌اش دیده شد. سابقه مازیار میری نشان می‌دهد این کارگردان رگ خواب مخاطب را می‌شناسد، بنابراین انتظار می‌رود «شریک جرم» بتواند تماشاگر را همراه کند. بازیگر اصلی این مجموعه سارا بهرامی است و نقش یک وکیل به نام «میترا» را برعهده دارد. رخ دادن یک جنایت در دفتر او باعث می‌شود که «میترا» برای دفاع از خودش، درباره یکی از موکلانش تحقیق کند و دردسرهایی برای او به وجود بیاید. بهرامی آخرین‌بار با سریال «خون‌سرد» در نمایش خانگی ناکام بود و بازی‌اش در این مجموعه رضایت مخاطبان را جلب نکرد، اکنون باید دید از فرصت «شریک جرم» چگونه بهره برده است. محمدامین شعرباف که با سریال «قورباغه» شناخته شد، سجاد بابایی که با مجموعه «خسوف» به شهرت رسید، علیرضا ثانی‌فر، المیرا دهقانی و مهتاب ثروتی دیگر بازیگران «شریک جرم» هستند.

پنج سریال جدید ایرانی که به زودی پربیننده خواهند شد

نیسان آبی ۲

سریال کمدی «نیسان آبی» به کارگردانی منوچهر هادی در فصل اول چندان مجموعه پربیننده‌ای نبود و شوخی با مسئله خیانت و چند همسری در قسمت‌های پایانی آن نیز به مذاق مخاطبان خوش نیامد، اما در فصل دوم ادامه پیدا کرد. از آنجایی که هادی برای تولید «نیسان آبی 2» با فیلیمو به توافق نرسید، از کارگردانی این مجموعه انصراف داد و ساخت سریال به مسعود اطیابی سپرده شد. فصل اول این مجموعه درباره زندگی پرماجرای دو دوست «جمشید» (حسین یاری) و «رضا» (مهران غفوریان) بود و قصه فصل دوم نیز با حضور بازیگران اصلی «نیسان آبی 1» روایت می‌شود. حسین یاری، یکتا ناصر، مهران غفوریان، بهناز جعفری، ایمان صفا، گیتی قاسمی، غلامرضا نیکخواه، سیروس همتی و یوسف صیادی از بازیگران فصل اول هستند که در «نیسان آبی 2» نیز ایفای نقش کرده‌اند. مه‌لقا باقری و بیژن بنفشه خواه که نقش یک خواننده را در سریال بازی کرده، بازیگران جدید فصل دوم هستند. با توجه به کیفیت فصل اول، توقعات از ساخته اطیابی بالا نیست. طبیعتا این مجموعه در مقایسه با «دفتر یادداشت» شانس زیادی برای دیده شدن ندارد، اما باید دید رقابت این سریال با «داوینچیز» به کجا خواهد رسید. مسعود اطیابی کمدی‌های پرفروشی را در کارنامه سینمایی خود دارد، اما پیش از این با مجموعه کمدی «جادوگر» حضور موفقی در نمایش خانگی نداشته است.

پنج سریال جدید ایرانی که به زودی پربیننده خواهند شد

هفت

سریال «هفت» طی سال‌های 99 و 1400 تولید شده و تاخیر در انتشار آن باعث شده این مجموعه همزمان با ساخته جدید کیارش اسدی‌زاده یعنی کمدی «دفتر یادداشت» منتشر شود، به این ترتیب اسدی‌زاده همزمان با دو سریال خود که فضای متفاوتی دارند به نمایش خانگی می‌آید. «هفت» بازیگران فراوانی دارد و با ترکیبی از چهره‌هایی محبوب و باسابقه مانند نازنین بیاتی، نیکی کریمی، مینا ساداتی، بابک حمیدیان، هانیه توسلی، امیر جعفری، علی مصفا، پانته‌آ بهرام، مهدی هاشمی، فرزاد حسنی و حدیث میرامینی، شانس کمی برای جلب توجه مخاطب ندارد. سریال «هفت» درباره یک گروه هفت نفره است که تصمیم می‌گیرند انتقام خون دوست‌شان را از یک مافیای مواد مخدر بگیرند، بنابراین دست به کارهای خطرناکی می‌زنند. اگر این مجموعه قصه جذابی نداشته باشد و نتواند آن را خوب و پرهیجان روایت کند، احتمالا «هفت» نیز مسیر «آمستردام» و دیگر سریال‌های مشابه را در پیش خواهد گرفت که با وجود گروه بازیگران خوب، اما در نهایت به ناکامی رسیدند. امیر جعفری و علی مصفا که با «مرداب» و «مگه تموم عمر چند تا بهاره» در نمایش خانگی حاضر هستند، با این مجموعه حضور خود را در این مدیوم تمدید می‌کنند و نیکی کریمی نیز تقریبا یک سال پس از سریال «یاغی»، با مجموعه «هفت» به نمایش خانگی باز می‌گردد.

پنج سریال جدید ایرانی که به زودی پربیننده خواهند شد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یاسمن

      حیف نت نیست هدر بدیم

    • ناشناس

      حیف چشم نیست زحمت بدیم

    • ناشناس

      میلی و پلتفرم میلی زیر مجموعه اش کسی نمی بینه

    • ناشناس

      سریال های چرت آبکی سانسوری تکراری

    • ناشناس

      این سریال فیلم ها برای حواس پرتی مردم فقط ساخته میشن

    • سید

      ایران فیلم پر بیننده ای داشته؟

    • ناشناس

      دقیقا

    • ناشناس

      این هنرپیشه های ایرانی هالیوود هم بازی کنند 99 درصد مردم نگاه نمیکنند مطمئن باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج