۱۳۹۱۵۹۳
۳ نظر
۴۳۷۸
۳ نظر
۴۳۷۸
پ

راز عشق آقای کارگردان به خانم بازیگر در ترانه معروف پنهان بود

یکی از نکات جالبی که کمتر کسی اطلاعی از آن دارد این است که ترانه آهوی پر کرشمه که مارتیک آن را اجرا کرده، سروده محمود استاد محمد، کارگردان و بازیگر قدیمی تئاتر است که برای همسرش، آهو خردمند سروده بود.

برترین‌ها: یکی از نکات جالبی که کمتر کسی اطلاعی از آن دارد این است که ترانه آهوی پر کرشمه که مارتیک آن را اجرا کرده، سروده محمود استاد محمد، کارگردان و بازیگر قدیمی تئاتر است که برای همسرش، آهو خردمند سروده بود.

راز عشق آقای کارگردان به خانم بازیگر در ترانه معروف پنهان بود

آهوی خردمند بعد از این همه سال یک بار در این باره صحبت نکرده است که این ترانه معروف و ماندگار برای شخص او سروده شده است.

برخی از اهالی موسیقی دلیل اینکه این ترانه پس از گذشت سالها همچنان محبوبیت دارد این است که استاد محمد عشقش را به آهو خردمند  (همسرش) در ترانه «آهوی پر کرشمه» جاری کرده بود. او هنرمندی این چنین صادق بود و فرهیخته بود.

ابراز عشق «محمود» به «آهو» با صدای مارتیک

مارتیک قره‌خانیان با نام هنری مارتیک خواننده، آهنگساز و نوازنده گیتار ارمنی‌تبار مشهور ایرانی ترانه «آهوی پرکرشمه» را در دهه 80 با شعری از حمود استاد محمد را خواند که در آن دوره بسیار مورد توجه قرار گرفت و به قول امروزی‌ها در بین مخاطبان ایرانی وایرال شد. مارتیک از دسته خوانندگانی است که با آثار فاخر خود سالهاست مجوبیتش را حفظ کرده و ترانه «آهوی پرکرشمه»  فصل جدیدی در کارنامه هنری او به حساب می‌آید.

مارتیک به سبب سبک غریب موسیقی خود در فرهنگ و موسیقی ایرانی، تا دههٔ 80 محبوبیت چندانی در برابر خوانندگانی همچون معین، ابی و بیژن مرتضوی نداشت و از این رو تصمیم به تغییر سبک خود گرفت. در این میان، آهنگ‌هایی که در محبوبیت او تأثیر چشم‌گیری داشتند، آهنگ‌های «آهوی پرکرشمه» «تو نشنیدی صدات کردم»، «دو دلبر» و… با آهنگسازی و تنظیم آهنگسازان سرشناس بودند.

 بخشی از ترانه بدون کلام «آهوی پرکرشمه» را برایتان آورده‌ایم که خواهید شنید:

یکی از کاربران توئیتر به نام سهیل با بازنشر بخشی از ترانه «آهوی پرکرشمه» با صدای مارتیک نوشت: آهوی پر کرشمه اومد به پای چشمه… چند سالتون بود فهمیدید محمود استادمحمد(نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر) شعر این ترانه رو برای همسرش آهو خردمند سروده بعد داده مارتیک بخونه؟ همچین عشقی واسه همه‌تون آرزو میکنم.

راز عشق آقای کارگردان به خانم بازیگر در ترانه معروف پنهان بود

پس از انتشار بخشی از ترانه معروف مارتیک با شعر استاد محمد توسط «سهیل» فعال توئیتری، برخی کاربران با اظهارنظرهای متفاوت به افشای این راز چندین ساله درباره ترانه «آهوی پرکرشمه» واکنش نشان دادند که چند نمونه از آن را در ادامه می‌خوانید:

این اولین واکنش متعلق  به محبوبه بیات، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون بود که او در توئیتر خود درباره برملا شدن این راز واکنش معناداری نشان داد نوشت: خیلی هم استاد محمد عاشق آهو نبود، مدتها بود که طلاق گرفته بودند!

سمین اما در یک شعف عجیب پس از اینکه متوجه شد داستان این ترانه یک عاشقانه متفاوت است بخشی از آن را بازنشر کرد و گفت: چونکه دلش طلا بود حجله پر از حیا بود، گفتم دوست میدارم اون وقت اونم رها بود :))))) واقعا به عشق بین استاد و خانم خردمند حسودی کردم واقعا چه شعر ماندگاری شد.

مهدی هم در تائید توئیت سمین با اشاره به عاشقانه شادمهر عقیلی (خواننده پاپ) به دختر مورد علاقه او در دهه 80 کنایه عجیبی زد و توئیت زد:  رونوشت به ژینا خانم! یادبگیر، خدا میدونه در عشق آهو خردمند به استاد محمد چه پاکی و صداقتی بوده که تا این حد استاد به آهو خانم ارادت خودشو نشون داده.

اکانت توئیتری «والنسی» با ترانه این موزیک شوخی بامزه ای کرد و گفت: واقعا وقتی میگه یه آهوی لب‌تشنه‌ اومد پای چشمه، چجوری باید قبل از خود آهو، خانمی با نام آهو رو تصور کنیم؟ تازه حرف دشت و دمنم میزنهاز قشنگیای آهو هم چشم و گردنشه دیگه :))

کاربری به نام صنم هم با خاطره بازی از عشق خود نوشت که آهنگ اول عروسیم بود به انتخاب خودم واقعا از انتخاب خودم خوشحالم.

دانیال هم در ستایش این حرکت عاشقانه توئیت زده است: واقعا بانو خردمند از شخصیت اصیلی برخورداره که بعد از این همه سال حتی یک بار هم جایی این راز و فاش نکرده و سکوت کرده است اینو مقایسه کنین با اینکه بیست سال پیش شادمهر ی اهنگ برای ژینا کلانتری خونده! از اون سال همرو اسیر کرده بس که گفته.

بیا هم در ستایش عاشقانه استاد محمد و آهو خردمند گفت: انتخاب ایشون برای نشون دادن میزان علاقه ۱۰/۱۰

کیان هم با انتقاد از عدم ریشه‌دار بودن روابط زوج های امروزی در ایران توئیت زد: ادمای اون موقع واقعا عاشق میشدن نه مث حالا، امروز عاشقن فردا فارغ!

منیر هم  پس از اینکه محتوای اصلی ترانه «آهوی پرکرشمه» فاش شد، نظر داده است که مارتیک کراش بچگیای من بود الان دیگه برام فر اول خواننده های قدیمی هست.

اردلان هم به سابقه هنری محمود استاد محمد اشاره کرد و با انتشار تصاویری نوشت: چند سالتون بود فهمیدید محمود استاد احمد گوینده شخصیت خر خراط و اون مونولوگ بی نظیر "حالیته" در نمایش شهر قصه بوده؟ نقش خر با دکلمه زیبای عریضه نویسی "حالیته" در تئاتر شهرقصه به نویسندگی و کارگردانی جاوید نام "بیژن مفید" هم توسط "محمود استادمحمد" اجرا و خوانده  شده.

این مطلب را با توئیت کیوان که خودش هم ترانه سراست اینگونه به پایان می رسانیم، او در تودیتر خود به ترانه محبوب ایرانی‌ها در دهه ۸۰ اینگونه واکنش نشان داد: همیشه عاشق لطافت این آهنگ بودم. الان بیشتر از پیش عاشقش شدم. درود بر عشق محمود خان و آهو خانم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      عشق با ازدواج تمام مي شود

    • ناشناس

      آنچه از دل براید لاجرم بر دل نشیند
      دوران بچگی طرفدار گروه آریان بودم اون موقع می گفتن علی پهلوان آهنگ گل من رو برای همسرش سروده و ساخته برای همین هنوز هم شنیدنیه
      البته که انگار از خانمش جدا شده.

    • علی۱۱

      دم برترینها گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج