۱۴۰۴۵۶۴
۲ نظر
۵۴۲۹
۲ نظر
۵۴۲۹
پ

خانمی که امروز بُردی، شما صاحب قشنگ‌ترین لبخند جهانید

اما استون برای ایفای نقش توی فیلم "Poor Things" برنده‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد. به همین بهانه بهترین نقش‌آفرینی‌هایش در آثار سینمایی را مرور کرده‌ایم.

برترین‌ها: اما استون برای ایفای نقش توی فیلم "Poor Things" برنده‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد. این چهارمین نامزدی و دومین اسکار برای اما استون است. به همین بهانه بهترین نقش‌آفرینی‌هایش در آثار سینمایی را مرور کرده‌ایم.

خانمی که امروز بُردی، شما صاحب قشنگ‌ترین لبخند جهانید

اسکار بهترین بازیگر زن در دستان «اما استون»

اما استون، بازیگر نقش بلا بکستر در فیلم بیچارگان، جایزه بهترین بازیگر زن را در اسکار ۲۰۲۴ برد. او پس از دریافت جایزه، از تمام کسانی که در این فیلم نقش داشتند تشکر کرد. این دومین اسکار بهترین بازیگری برای او بعد از فیلم لالالند است.

بیچارگان محصول ۲۰۲۳ به کارگردانی یورگوس لانتیموس و نویسندگی تونی مک‌نامارا است. این فیلم بر پایه رمانی به همین نام نوشته آلاسدایر گری چاپ سال ۱۹۹۲ است. علاوه بر اما استون، بازیگران دیگری چون مارک رافلو، ویلم دفو، رامی یوسف، کریستوفر ابوت و جراد کارمایکل در در آن حضور دارند. در داستان این فیلم، زن جوانی از دوره ویکتوریا اقدام به خودکشی می‌کند اما از طریق پیوند مغز نجات می‌یابد و به سفر ماجراجویانه‌ای به‌منظور خودشناسی می‌رود.

اما استون در سال ۲۰۱۷، دریافت‌کننده بیش‌ترین دستمزد در بین بازیگران زن بود. نام استون دو بار در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ در میان ۱۰۰ ستاره ثروتمند فوربز قرار گرفت. وی همچنین از سوی مجله تایم به عنوان یکی از ۱۰۰ فرد تأثیرگذار در جهان انتخاب شد.

بهترین فیلم‌های اما استون

فیلم بیچارگان؛ ۲۰۲۳ (Poor Things)

خانمی که امروز بُردی، شما صاحب قشنگ‌ترین لبخند جهانید

فیلم سینمایی «بیچارگان» در قلب خود یک داستان فرانکشتاین است که بلای زیبا (با بازی اما استون) هیولای دور از ذهن آن است. پزشک/ خالق او گادوین (با بازی ویلم دافو) نابغه جراحی و شخصیتی گوشه‌نشین و زخمی است که بلا او را به درستی و با محبت خدا می‌نامد. چگونگی به وجود آمدن بلا رازی است که به بهترین وجه در طول روایت پر پیچ‌و‌خم فیلم فاش می‌شود. اگرچه یک زخم عمودی در پایین گردن او، که زیر طره‌ای از موهای بلندش پنهان شده است سرنخی را ارائه می‌دهد. برای شروع، فقط سه نفر می‌دانند که او اصلا وجود دارد؛ گادوین، خدمتکاری به نام خانم پریم (با بازی ویکی پپردین) و مکس مک‌کندلز (با بازی رامی یوسف)، دانشجوی پزشکی جوان و کنجکاوی که گادوین او را به عنوان دستیار تحقیقاتی با خود همراه می‌کند.


فیلم لالالند؛ ۲۰۱۶ (La La Land)

خانمی که امروز بُردی، شما صاحب قشنگ‌ترین لبخند جهانید

سومین همکاری استون و گودینگ، آنها را در نقش یک بازیگر تازه‌کار و نوازنده مشتاق جاز قرار می‌دهد که در حالی که در لس‌آنجلس تلاش می‌کنند به موفقیت برسند، درگیر رابطه‌ای پر فراز و نشیب عاشقانه می‌شوند. اما استون  با تمام وجود آواز می‌خواند و می‌رقصد، اما فیلم بیشتر شبیه یک کمدی موزیکال پر سر و صدا مانند «عشق در آخر» است تا یک درام موزیکال ظریف مانند «چهره بامزه». استون جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد، اما این موفقیت منجر به یک اشتباه معروف شد، زمانی که فیلم عاشقانه موسیقی تلخی «لالالند» به اشتباه به عنوان بهترین فیلم اعلام شد.


فیلم سوگلی؛ ۲۰۱۸ (The Favourite)

خانمی که امروز بُردی، شما صاحب قشنگ‌ترین لبخند جهانید

درباریان پر زرق و برق در دربار ملکه آن (الیویا کلمن)، در حالی که خانم مارلبورو (راشل وایس) و خواهرزاده فقیر او برای کسب جایگاه برتر در اتاق خواب سلطنتی رقابت می‌کنند، در بازی‌های فریبکارانه‌ای شرکت می‌کنند. کمدی سیاه تاریخی یورگوس لانتیموس بر روی سه زن حیله‌گر و جذاب تمرکز دارد که هر کدام انگیزه‌های خاص خود را برای قدرت و کنترل دارند. استون در نقش آبی‌پوش، خواهرزاده فقیر اما جاه‌طلب، خیره‌کننده است. او با لهجه انگلیسی خود کاملاً آشنا است و در بازی خود که از خوب به بد و دوباره به عقب می‌رود، مهارت زیادی دارد. این فیلم با بازی استون، کلمن و وایس، یک کمدی سیاه جذاب و پرتنش است که در مورد قدرت، فریب و روابط پیچیده بین زنان است.


فیلم جادو در مهتاب؛ ۲۰۱۴ (Magic in the Moonlight)

خانمی که امروز بُردی، شما صاحب قشنگ‌ترین لبخند جهانید

در کمدی رمانتیک وودی آلن که در دهه ۱۹۲۰ در ساحل ریویرای فرانسه می‌گذرد، اما استون نقش یک پیشگو بی‌سواد را بازی می‌کند که نمی‌تواند بین چارلز دیکنز و ویلیام شکسپیر تفاوت قائل شود. کولین فرث سعی می‌کند او را به عنوان یک کلاهبردار رسوا کند، اما به جای آن عاشق او می‌شود. استون در لباس‌های زنان دهه ۲۰ بسیار زیبا به نظر می‌رسد، اما اختلاف سن ۲۸ ساله بین آنها کمی زیاد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      فیلم بیچارگان رو فقط بزرگسالان ببینند اصلا مناسب بچه ها نیست

      فیلم فوق‌العاده

    • شکیبا

      اصلا پیشنهاد نمیکنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج