۱۴۰۴۶۰۸
۱ نظر
۳۵۶۴
۱ نظر
۳۵۶۴
پ

خوشمزه‌ترین فیلم تاریخ بشریت این روزها دلبری می‌کند

طعم ‌چیزها فیلمی درباره مزه و آشپزی و عشق به غذاست و این قبیل فیلم‌ها همیشه طرفداران زیادی داشتند.

برترین‌ها: حتی اگر از آشپزی بیزار هم باشید نمی‌توانید آن را یک شاخه‌ی هنری تمام‌عیار به حساب نیاورید. آشپزی یک آیین است، نوعی مدیتیشن که با سمفونی خوش‌آهنگ جلز ولز سبزیجات در تابه، عطر مدهوش کننده‌ی فلفل سیاه آسیاب شده و طعم گس و ترش لیموی تازه قابل توصیف است. با این اوصاف طبیعی است که بسیاری از فیلم‌سازان این سوژه‌ی هیجان‌انگیز را از دست ندهند و از غذا و آشپزی به‌عنوان موضوع اصلی فیلم یا برای ایجاد جذابیت‌های بصری و پیشبرد داستان استفاده کنند.

خوشمزه‌ترین فیلم تاریخ بشریت این روزها دلبری می‌کند

در هر صورت تماشای فرآیند طبخ غذا و خوراکی‌های هیجان‌انگیز برای بسیاری از مردمان این کره‌ی خاکی به اندازه‌ای جذاب است که حاضرند فیلم را بارها و بارها تماشا کنند. طعم ‌چیزها فیلمی درباره مزه و آشپزی و عشق به غذاست و این قبیل فیلم‌ها همیشه طرفداران زیادی داشتند. در این فیلم، ژولیت بینوش را داریم که مثل هر کار دیگری که واردش می‌شود، یک نقش‌آفرینی فوق‌العاده را از خود به نمایش می‌گذارد.

خوشمزه‌ترین فیلم تاریخ بشریت این روزها دلبری می‌کند

خلاصه داستان:

فیلم  طعم ‌چیزها،  The Taste of Things در سال 1885 میلادی در فرانسه روایت شده و در مورد زنی به نام یوجنی است که به مدت 20 سال برای صاحب یک رستوران معروف به نام دودین به عنوان سرآشپز کار کرده است. از آنجایی که یوجنی و دودین سال‌ها را در آشپزخانه با هم گذراندند، احساساتی بین آن‌ها به وجود آمده و عشق مشترک آن‌ها به آشپزی، باعث ایجاد غذاهایی می‌شود که حتی سرشناس‌ترین سرآشپزهای جهان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. با این حال، هنگامی که دودین با بی‌میلی یوجنی برای ازدواج مواجه می‌شود، برای اولین بار شروع به پختن غذا برای محبوب خود می‌کند و…   .

خوشمزه‌ترین فیلم تاریخ بشریت این روزها دلبری می‌کند

«طعم ‌چیزها»، یک فیلم تاریخی، درام و عاشقانه محصول سال 2023 است که فیلمنامه این فیلم را نیز تران آن هونگ به نگارش درآورده و هنرمندانی همچون ژولیت بینوش، بونوآ ماژیمل، بانی شاگنو-راوآر، ژان-مارک رولو، امانوئل سالینجر و... در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

آرمین یوسفی روزنامه‌نگار در نقد فیلم طعم ‌چیزها نوشته است:

* ‌لودویک فوئرباخ معتقد است: «انسان آن چیزی‌ست که می‌خورد.» شاید فلسفه‌ی اولیه‌ی فعلِ خوردن، زنده‌ماندن و تداوم حیات بوده باشد؛ اما امروزه خوردن و چگونه خوردن به سبکی از زندگی تبدیل شده است که می‌تواند مکاشفه‌ی انسان در کشف طعم جهان هستی را به نمایش بگذارد. البته این نگاه ‌تاحدودی سرمایه‌دارنه است؛ چراکه هنوز در این کره‌ی خاکی، انسان‌های زیادی به خوردن برای زنده‌ماندن هم دسترسی ندارند.

* «طعم چیزها» (The Taste of Things 2023)، نماینده کشور فرانسه در اسکار، نیز مکاشفه‌ی «تران آن هونگ»، فیلم‌ساز ویتنامی-فرانسوی است. هونگ در سکانس آغازین طعم ‌چیزها، به‌مدت ۳۸ دقیقه به‌ نمایش آرام و باطمأنینه‌ی آشپزی با اشکال قدیمی ابزار و اجاق‌گاز می‌پردازد و پخت غذا را به نیایشی ستودنی بدل می‌کند.

* در طعم چیزها، دوست‌داشتن یک فرد رابطه‌ی مستقیمی با کیفیت آشپزی برای او دارد و ازاین‌طریق هونگ بیان متفاوتی از عشق را پایه‌گذاری ‌می‌کند.

خوشمزه‌ترین فیلم تاریخ بشریت این روزها دلبری می‌کند

* آشپزی در طعم چیزها نسبت به اغلب فیلم‌های مشابه، سبک و سیاق متفاوتی دارد؛ به‌طوری که تماشاگر خود را در محیط مطبوع آن آشپزخانه‌ی نوستالژیک حاضر می‌یابد و به غذاها سرک می‌کشد و مزه‌ی آن‌ها را می‌چشد.

* اگرچه این فیلم روایتی عاشقانه را نیز پی می‌گیرد، اما تقریباً همه‌چیز ‌می‌کند.

* آشپزی در طعم چیزها نسبت به اغلب فیلم‌های مشابه، سبک و سیاق متفاوتی دارد؛ به‌طوری که تماشاگر خود را در محیط مطبوع آن آشپزخانه‌ی نوستالژیک حاضر می‌یابد و به غذاها سرک می‌کشد و مزه‌ی آن‌ها را می‌چشد.

* اگرچه این فیلم روایتی عاشقانه را نیز پی می‌گیرد، اما تقریباً همه‌چیز ‌حول محور آشپزی می‌گردند و با برداشت‌های طولانی آشپزخانه مواجه‌ایم. ازاین‌رو، پس از گذشته مدتی از فیلم و کم‌رنگ‌شدن جذابیت اولیه‌ی نحوه‌ی آشپزی، به‌مرور با فیلمی کسالت‌بار روبه‌رو می‌شویم که روایت ثانویه‌ی آن نیز نمی‌تواند به‌خوبی انسان را سرِ حال بیاورد.

خوشمزه‌ترین فیلم تاریخ بشریت این روزها دلبری می‌کند

چند نمونه از نظرات کاربران درباره این فیلم را بخوانید:

* محسن، دانشجوی فیلمسازی است و در نقد این فیلم می‌گوید: اولش شک داشتم که تماشایش کنم اما حقیقتا یک درام متفاوت و بسیار زیبا بود. توصیه میکنم حتما «طعم چیزها» را ببینید.

* مینو که مدعی است از طیف فیلمبازان حرفه‌ای است نوشت: یک فیلم تاریخی با سبک و سیاق متفاوت که با عشق و آشپزی درآمیخته شده و تا دقیقه آخر شما را رها نخواهد کرد.

* آرمان هم توئیت زد: فرصت دیدن این فیلم را از خودتان نگیرید. مطمئن باشید که پیشمون نمی‌شید.

* کتایون که از طرفداران ژولیت بینوش است می‌گوید: بانو بینوش با درخشش خود در این اثر سینمایی جذاب بار دیگر هنر خود را در یک درام کاملا خاص به رخ تماشاگران کشیده است و بیینده را سورپرایز می‌کند.

تریلر رسمی فیلم

خوشمزه‌ترین فیلم تاریخ بشریت این روزها دلبری می‌کند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • چوپان راستگو

      از غذاهای خوشمزه اش گفتی، از زنهای زیباش هم بگو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج