adexo3
۱۴۲۱۵۳۹
۳ نظر
۲۵۲۴۶
۳ نظر
۲۵۲۴۶
پ

کارمند موفقی نمی‌شوید اگر این ۵ سریال کره‌ای را نبینید!

در این مقاله نگاهی انداختیم به برخی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین سریال‌های محصول کشور کره جنوبی که دارای شخصیت‌های زنِ قدرتمند هستند و در نتیجه اگر از تماشای زنان بااراده و حرفه‌ای لذت می‌برید، تماشای این سریال‌ها را از دست ندهید.

برترین‌ها - مهسا شفیعی: هر روزی که می‌گذرد محصولات فرهنگی کشور کره جنوبی بیش از پیش بین مردم کشورهای مختلف محبوب می‌شود و در نتیجه آن علاوه بر منفعت اقتصادی قابل توجه برای این کشور، فرهنگ و تاریخ کره هم بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. در بین این محصولات فرهنگی اما احتمالا موسیقی(کی‌پاپ) و سینما و سریال(کِی‌دراما) بیشترین طرفدار را به خود اختصاص می‌دهند. اما در بین کشورهای فراوانی که قصد تسلط بر چنین بازاری را دارند برای نمونه سریال‌های کره‌ای و به قول خودشان KDrama چه خصوصیتی دارد که اینچنین بین مردمی از کشورها و قاره‌ها و فرهنگ‌های مختلف محبوب می‌شود؟

کارمند موفقی نمی‌شوید اگر این 5 سریال کره‌ای را نبینید!

پاسخ به این پرسش البته نیاز به یک بررسی جامع و تخصصی دارد اما موضوعی که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت، حضور شخصیت‌های زنِ قدرتمند در سریال‌های کره‌ای است. شخصیت‌های زنِ مستقل و حرفه‌ای که نه تنها حضورشان فقط یک شعار توخالی نیست بلکه خط داستانی اصلی سریال حول خصوصیات و تصمیم‌های آن‌ها شکل می‌گیرد.

به همین بهانه در این مقاله نگاهی انداختیم به برخی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین سریال‌های محصول کشور کره جنوبی که دارای شخصیت‌های زنِ قدرتمند هستند و در نتیجه اگر از تماشای زنان بااراده و حرفه‌ای لذت می‌برید، تماشای این سریال‌ها را از دست ندهید.

شیطانِ من (My Demon)

کارگردان: کیم جانگ- هان

بازیگران: سانگ کانگ، کیم یوو- جانگ

تعداد قسمت‌ها: ۱۶

ژانر: تخیلی، کمدی- رمانتیک

کارمند موفقی نمی‌شوید اگر این 5 سریال کره‌ای را نبینید!

خلاصه داستان: داستان تخیلی و جذاب این سریال با معرفی شیطانی به نام جانگ کو- ون با بازی سانگ کانگ آغاز می‌شود. شیطانی که با ارائه یک قرارداد وسوسه‌کننده قربانیانش را به دام می‌اندازد. او در ازای برآورده کردن آرزوهای هر فرد، روح آن‌ها را دریافت می‌کند و فرد مورد نظر 10 سال پس از رسیدن به مرادش باید به جهنم برود. داستان "شیطان من" اما زمانی جذاب‌تر می‌شود که این شیطان با زنی قدرتمند و مدیرعامل یک کمپانی بزرگ یعنی دو دو هی با بازی کیم یوو- جانگ برخورد می‌کند. هرچه داستان پیش می‌رود آن‌قدر اتفاق‌های هیجان‌انگیز و پیشبینی‌نشده می‌افتد که احتمالا متوجه نخواهید شد کی به قسمت شانزدهم رسیده‌اید.

کارمند موفقی نمی‌شوید اگر این 5 سریال کره‌ای را نبینید!

شخصیت زن قدرتمند: در این سریال دو دو هی یک زن کاملا خودساخته است. در همان ابتدای سریال وقتی او جایزه برترین مدیرعامل سالِ کره را دریافت می‌کند یا وقتی با جلوتر رفتن داستان می‌فهمیم او در زمان دانشجویی کمپانی به وجود آورده که پس از 7 سال برترین در نوع خودش است، متوجه می‌شویم با چه زن قدرتمندی روبرو هستیم. او که در جایی می‌گوید "من با کارم ازدواج کرده‌ام" هر روز ساعت‌های فراوانی کار می‌کند، سخت‌ترین تصمیم‌ها را بدون تردید و دودلی می‌گیرد و درنهایت حتی وقتی با یک شیطان یا قاتل درگیر می‌شود هم هنوز توانایی چرخاندن یک کمپانی بزرگ را دارد.

فرود اضطراری روی تو(Crash Landing On You)

کارگردان: لی جانگ- هیو

بازیگران: هیون بین، سان یه- جین، سئو جی- هایه، کیم جانگ- هیون

تعداد قسمت‌ها: ۱۶

ژانر: کمدی- رمانتیک

کارمند موفقی نمی‌شوید اگر این 5 سریال کره‌ای را نبینید!

خلاصه داستان: یوون سه- ری با بازی سان یه- جین که دختر ناتنی و وارث یکی از قدرتمندترین و ثروتمندترین مردان کشور کره جنوبی است، در همان آغاز داستان به دلیل یک اشتباه در حین پاراگلایدر سواری در داخل مرز کره شمالی سقوط می‌کند. یوون توسط یک افسر عالی‌رتبه کره شمالی یعنی کاپیتان ری جئونگ- هیوک با بازی هیون بین کشف می‌شود و داستان از این پس با تلاش یوون برای فرار از کره شمالی و کمک کاپیتان به او و البته عشق شکل گرفته بین این دو شخصیت ادامه پیدا می‌کند.

کارمند موفقی نمی‌شوید اگر این 5 سریال کره‌ای را نبینید!

شخصیت زن قدرتمند: یوون سه- ری به عقیده بسیاری یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های زن در تاریخ سریال‌های کره‌ای است. یوون که پس از مرگ مادر اصلی‌اش توسط خانواده‌ای ثروتمند پذیرفته می‌شود خیلی زود نشان می‌دهد چه استعدادی در راه تولید ثروت دارد. او در عین جوانی یک کمپانی و برند فشن و محصولات زیبایی را از صفر به بالاترین جایگاه ممکن رسانده و به شدت حرفه‌ای، سرسخت و بااعتماد بنفس است. نکته جذاب دیگر درباره یوون نوع لباس پوشیدن و ظاهر اوست. یوون به عنوان یک مدیرعامل زن همیشه بسیار شیک و خوشپوش است و معمولا از کت، ژاکت(بلِیزر) و کیف‌هایی از برندهایی چون شنِل، لویی ویتون و سلین استفاده می‌کند.

هتل دل لونا (Hotel Del Luna)

کارگردان: اه چونگ- هوان

بازیگران: یو، یئو جین- گو، شین جانگ- کئون، بائه هائه- سان

تعداد قسمت‌ها: ۱۶

ژانر: تخیلی، کمدی، رمانتیک، ترسناک

کارمند موفقی نمی‌شوید اگر این 5 سریال کره‌ای را نبینید!

خلاصه داستان: داستان جذاب این سریال تخیلی پیرامون هتلی برای مرده‌ها و البته مدیر جذاب و خوشپوشش می‌گردد. جان من- ول با بازی یو زنی است که به خاطر گناهانش نفرین شده تا زمانی که فردی گناهکارتر از خودش پیدا نکرده مدیریت تشکیلاتی را بر عهده داشته باشد که مانند هتلی برای مرده‌هاست. داستان با ورود گو چانگ- سانگ با بازی یئو جین- گو از این هم جذاب‌تر می‌شود. گو به خاطر قراردادی که پدرش سال‌ها پیش قبول کرده حالا مجبور است در این هتل باشد و به عنوان مدیر زیردست جان فعالیت می‌کند.

کارمند موفقی نمی‌شوید اگر این 5 سریال کره‌ای را نبینید!

شخصیت زن قدرتمند: احتمالا در سریال‌های کره‌ای شخصیت زنی خوشپوش‌تر و البته ترسناک‌تر از جان من- ول پیدا نخواهید کرد. جان با وجود اینکه در بسیاری مواقع احمقانه رفتار می‌کند و زود عصبانی می‌شود اما به شدت در کارش ماهر است و تشخیص هوش بالایش کار سختی نیست. جان البته از سلیقه‌ای بسیار گران هم برخوردار است و کمدی پر از محصولات برندهای گرانی چون جیوانچی، گوچی، دیور، میو میو، ورساچه، کلوئه، شنل، نینا ریچی، و مارا مارا دارد. تماشای انتخاب لباس‌های جان به عنوان مدیرعامل تشکیلاتی فراطبیعی حتما بر لذت شما از تماشای این سریال خواهد افزود.

تسلیم نشو(ادامه بده)(Run On)

کارگردان: لی جائه- هون

بازیگران: ایم سی- وان، شین سه- کیونگ، چوی سو- یانگ، کانگ تائه- اه

تعداد قسمت‌ها: ۱۶

ژانر:رمانتیک، کمدی، درام، ورزشی

کارمند موفقی نمی‌شوید اگر این 5 سریال کره‌ای را نبینید!

خلاصه داستان: دونده سابق کی سئون- گیوم با بازی ایم سی- وان در تلاش است تا به عنوان مدیر برنامه ورزشکاران فعالیت کند و در عین حال به شدت تنهاست. تنها دوست او یک مترجم است که به دنیا مانند یک میدان جنگ نگاه می‌کند. داستان با ورود مدیرعامل جذاب یک شرکت قدرتمند در حوزه ورزش و عشق سوزان او جالب‌تر می‌شود و از عشق و تنهایی و جنون قدرت گرفته تا ورزش حرفه‌‌ای و شرایط روحی ورزشکاران حرفه‌ای پس از بازنشستگی، همه و همه را در خود دارد.

کارمند موفقی نمی‌شوید اگر این 5 سریال کره‌ای را نبینید!

شخصیت زن قدرتمند: دوران سخت و پرآشوب کودکی باعث شده مدیرعامل زن یک آژانس ورزشی مشهور، سرسخت و رک و حتی گاهی بدجنس باشد و کلامی پر از طعنه داشته باشد. او که در کودکی به خاطر سختگیری خانواده‌اش مجبور شده فوتبال را کنار بگذارد حالا در بزرگسالی به زنی مستقل و رهبری مقتدر تبدیل شده که تعصبی مثال‌زدنی روی شرکت و کارکنانش دارد و البته سلیقه‌ای خوب در هنر.

برخورد(Encounter)

کارگردان: پارک شین- وو

بازیگران: سانگ هایه- کیو، پارک بو- گام

تعداد قسمت‌ها: ۱۶

ژانر: ملودرام، رمانتیک

کارمند موفقی نمی‌شوید اگر این 5 سریال کره‌ای را نبینید!

خلاصه داستان: ما با زنی به نام چا سو- هیون با بازی سانگ هایه- کیو همراه می‌شویم. زنی که در تمام عمرش همواره برای بقیه مانند یک دارایی بوده و حتی خانواده ثروتمند و سیاسی‌اش برای اهداف خودشان  او را مجبور به ازدواج با پسرِ یک خانواده ثروتمند کرده‌اند. چا پس از پی بردن به خیانت شوهرش از او جدا می‌شود. چا حالا تنهاست و مسئولیت‌های فراوانی از جمله مدیرعاملی هتلی که بر اساس بخشی از توافق طلاق به او رسیده را برعهده دارد. داستان این سریال و البته زندگی چا با ورود یک مرد جالب با روحی آزاد به شدت جذاب‌تر می‌شود.

کارمند موفقی نمی‌شوید اگر این 5 سریال کره‌ای را نبینید!

شخصیت زن قدرتمند: چا سو- هیون مانند بسیاری از مدیرعامل‌های زن در سریال‌های کره‌ای و شاید در دنیای واقعی معتاد به کار کردن است. او که پس از طلاق مسئولیت‌های زیادی دارد نه به عشق و رابطه فکر می‌کند و نه وقتی برای آن دارد. نگاه چا به دنیا اما پس از آشنایی با کیم جین- هیوک با بازی پارک بو- گام کم‌کم دچار تغییر می‌شود و او به عنوان زنی قدرتمند از خانواده‌ای پرنفوذ یاد می‌گیرد زندگی زیباتر از جنگ دائمی برای رسیدن به قدرت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      ایران اینقد فیلم‌هاش الکی شده که باید سراغ فیلم‌های کره ای را گرفت
      واقعا که....

    • ناشناس

      فیلم در پیتی کره ای دیدن دارن همش تو هَپَروت هستن

    • ناشناس

      زن هم هست تو کشور ما از دانشگاه ناکجا آباد یه مدرکی گرفته و تو یه شرکتی یه شغلی داره با نهایت تازه به دوران رسیده گی میگه. سر کار همه ازم حساب می برند

      حالا شما فکر کنید این عقده ای بدبخت برای نگه داشتن شغلی که باعث بشه همه ازش بترستد حاضره چقدر حق رو ناحق کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج