adexo3
۱۵۹۴۶
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

پرواز شبانه خالق "شازده کوچولو" بر فراز تهران

داستان «پروزا شبانه» نوشته آنتوان دوسنت اگزوپری، روایتی است خواندنی از تجربه‌های یک خلبان نیروی هوایی که یک انسان دوست‌داشتنی و منحصر به فرد است.

داستان «پرواز شبانه» نوشته آنتوان دوسنت اگزوپری، روایتی است خواندنی از تجربه‌های یک خلبان نیروی هوایی که یک انسان دوست‌داشتنی و منحصر به فرد است.

کتاب «پرواز شبانه» اثر آنتوان دوسنت اگزوپری با ترجمه پرویز داریوش، در قالب یازدهمین عنوان مجموعه داستان‌های خارجی بعد از ۳۸ سال دوباره از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر شد.

پرواز شبانه خالق "شازده کوچولو" بر فراز تهران

آندره ژید در مقدمه‌ای که برای این کتاب نوشته، آورده است: با این‌که نخستین کتاب سنت‌اگزوپری را بسیار دوست می‌دارم، این یک را سخت بدان ترجیح می‌دهم. در «چاپار جنوب»، اگزوپری تجربه‌های یک هوانورد را آمیخته با جریان رگه‌های احساس و عاطفه،‌ با دقت جذاب و گیرایی توصیف کرده است.

که در نتیجه قهرمان داستان را به خواننده نزدیک‌تر می‌سازد. با خواندن آن درمی‌یابیم که آن هوانورد تا چه پایه انسانی، حساس و دستخوش خطر و شکنندگی است! قهرمان پرواز شبانه، هرچند به تمامی معنی کلمه انسان است اما به فضیلتی مافوق بشری می‌رسد.

آن‌چه به گمان من بیش از هر چیز در این داستان خوشایند و برانگیزنده، خواننده را به وجد می‌آورد همانا بزرگ‌منشی آن است...من این کتاب را تنها به خاطر شایستگی ادبی آن نمی‌ستایم بلکه ارزش آن را به عنوان صفحه ضبط واقعیات نیز در نظر دارم و همین ترکیب دور از معمول این دو خصیصه است که این اهمیت استثنایی را به «پرواز شبانه» ارزانی داشته است.


در پشت جلد این کتاب نیز اینگونه درباره نویسنده نوشته شده است: «آنتوان دوسنت اگزوپری نویسنده فرانسوی، از 21 سالگی به خدمت نیروی هوایی فرانسه درآمد. نخستین داستانش را در سال 1925 در یک مجله فرانسوی چاپ کرد و از‌ آن‌جا که در سال 1929 مدیر پست هوایی آرژانتین بود، رمان «پرواز شبانه» را نوشت و با مقدمه‌ای از آندره ژید آن را در سال 1931 در پاریس منتشر کرد.

این کتاب ابتدا مورد استقبال فرانسویان قرار گرفت و بعدها به چندین زبان مختلف ترجمه شد. پس از اشغال فرانسه، اگزوپری به آمریکا تبعید شد و در سال‌های تبعید داستان‌های «قلعه»، «شازده کوچولو» و «خلبان جنگی» را نوشت.

او در سال 1944 دوباره به نیروی هوایی فرانسه پیوست و در همان سال وقتی مشغول انجام یک پرواز شناسایی بود، مورد حمله جنگنده‌های آلمانی قرار گرفت و سقوط کرد و تنها، پلاک شناسایی‌اش آن هم بعد از چند سال پیدا شد.»

کتاب را انتشارات امیرکبیر نخستین بار در سال 1352 منتشر کرد و حالا چاپ چهارم آن با ویرایش جدید را در شمارگان 1500نسخه با قیمت 1650 تومان روانه بازار نشر کرده است.

شایان ذکر است رمان «شازده کوچولو» از این نویسنده،‌ در میان برجسته‌ترین و تاثیرگذارترین آثار قرن بیستم قرار گرفته است.


منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

پرواز شبانه خالق "شازده کوچولو" بر فراز تهران


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تبسم

      از اولين كتابهايي كه خوندم،شازده كوچولوبود...
      عاشق سبك ساده وروان و پر از شگفتي اون بودم وهستم
      كاش هميشه كتابهاى خوب را معرفى ونقد كنيد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج