اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۹۱۱۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

آقای خواننده از حاشیه های اجرایش می گوید

علی اصحابی: مجانی نخواندم، تخفیف دادم!

اجرای علی اصحابی در روزهای نخست جشنواره موسیقی فجر سوای قدرت بالای صدا و تمرکز خوبی که در اجرای زنده داشت، با حاشیه های فراوانی توام و باعث شد رسانه ها و خبرگزاری ها به شدت برابر اجرای این خواننده موضع بگیرند.

علی اصحابی: مجانی نخواندم، تخفیف دادم!

تماشا: اجرای علی اصحابی در روزهای نخست جشنواره موسیقی فجر سوای قدرت بالای صدا و تمرکز خوبی که در اجرای زنده داشت، با حاشیه های فراوانی توام و باعث شد رسانه ها و خبرگزاری ها به شدت برابر اجرای این خواننده موضع بگیرند.

پایان جشنواره و معرفی بهترین های هر بخش، بهترین فرصت برای پیگیری این حاشیه ها و حرف و حدیث ها بود و علی اصحابی همن با جسارت تمام برابر این اتهامات ایستاد و به آنها پاسخ داد.

علی اصحابی: مجانی نخواندم، تخفیف دادم!

*اجرایت در جشنواره خیلی پرسروصدا شد و کلی حاشیه و حرف و حدیث درباره تو در رسانه ها منتشر شد. قبل از هر چیزی می خواهم نظر خودت را درباره این اجرا بدانم.

فقط در همین حد به سوالت جواب می دهم که اگر این اجرا در بخش رقابتی بود حتما مقام می آوردم!

*یکی از صحبت هایی که درباره برنامه تو عنوان شد این بود که اصحابی در این جشنواره حاضر شده به صورت مجانی روی سن برود تا مشکلات آلبومش زودتر حل شود و این اجرای رایگان نوعی معامله با دفتر موسیقی بوده.

به گوش خودم هم رسید و کلی خندیدم! اما قطعا این طور نبوده و نیست. من با دوستان برگزارکننده تعامل داشتم و مثلا اگر قرار بود ۲۰ میلیون بگیرم، ۱۶ میلیون گرفتم و فقط مقداری تخفیف دادم. همین.

علی اصحابی: مجانی نخواندم، تخفیف دادم!

*در بروشور برنامه هم ذکر شده بود که ۱۵ قطعه در این برنامه اجرا خواهد شد اما ۹ قطعه اجرا شد که با برخی اعتراض ها هم رو به رو شد.

البته من یک تراک را دوبار خواندم و دو قطعه بی کلام هم اجرا شد و در مجموع ۱۲ تراک داشتیم اما شما این را درنظر داشته باشید که ما برای این اجرا فقط ۲۰ روز زمان داشتیم و این برای یک ارکستر ۴۷ نفره چیزی در حد شوخی است. چون ارکستر زهی و بادی هم در اواسط کار به ما اضافه شد دیگر کار خیلی دشوارتر بود و به همین خاطر ما مجبور شدیم با حداقل قطعات روی سن برویم.

*درباره ارکستر تو هم گفته می شود برایت شرط گذاشته اند که فقط در صورت حضور بهنام ابطحی به عنوان رهبر ارکستر می توانی در جشنواره باشیم.

یکسری اسم به من دادند که من از بین آنها انتخاب کنم که باتوجه به تجربه و نام "بهنام ابطحی" ترجیحم این بود که با ایشان روی سن بروم. بهنام انسان بسیار باسوادی است و از ۱۷ سالگی در امریکا پشت درام بزرگ ترین خواننده های خارجی نشسته. بهنام استعداد و شعور بالایی در موسیقی دارد و همین بهترین انتخاب برای من بود تا بتوانم با خیال راحت روی سن بروم.

علی اصحابی: مجانی نخواندم، تخفیف دادم!

*موسیقی پاپ دو سه سالی است که از بخش رقابتی جشنوارها کنار گذاشته شده و در بخش جنبی چند اجرای محدود دارد. در این باره چه نظری داری.

این اتفاق مقدمه ای برای کنارگذاشتن موسیقی پاپ از جشنواره بود. امسال و در چند سال اخیر در بخش جنبی به اجرای برنامه می پردازد و آرام آرام از آن کنار گذاشته می شود.

در ثانی وقتی رقابت نباشد ایده ها و انگیزه ها هم برای حضور کمرنگ تر می شود و این باعث نزول و پایین آمدن سطح کیفی می شود. بسیاری از مسوولان به نظرم کم کاری می کنند و در حق موسیقی پاپ بسیار اجحاف شده است. چه سیاستی در این بین هست من نمی دانم.

"بهروز صفاریان" حرف بسیار جالبی زده:«مردم ما گوششان به مزخرف شنیدن عادت کرده».

همین هاست که باعث به وجود آمدن این عادت ها می شود. باعث می شود موسیقی نفس های آخرش را بکشد.

اگر رقابتی بود همه با انگیزه بالا و خلاقیت های زیاد روی سن می آمدند اما متاسفانه این طور نیست و صرفا یک اجرای معمولی نهایت هدف دوستان برای اجرا در جشنواره است.

علی اصحابی: مجانی نخواندم، تخفیف دادم!

*ماجرای ارکستر صداوسیما چه بود که در بروشورت این اسم به عنوان نام ارکستر تو عنوان شده بود؟

آقای مهندس عربلو که به نوعی برنامه گذار من هم محسوب می شدند و یکی از معاونان دفتر موسیقی نیز به حساب می آیند به من پیشنهاد کردند که برای این اجرا با ارکستر صداوسیما روی صحنه بروم و در عوض در برنامه های سیما برخی امتیازها در اختیار من قرار بگیرد. من هم با دوستان تعامل کردم و قبول کردم. بعد که اعضای ارکستر را دیدم متوجه شدم بسیاری از اعضای ارکستر از نوازنده های چیره دست کشورند که کارمند صداوسیما نیز هستند. حتی خود بهنام هم کارمند رسمی صداوسیماست. باور می کنید؟ همین شد که این ارکستر را انتخاب کردیم و با آنها روی سن رفتیم.

*اکثر گروه های جشنواره با حداقل نوازنده ها روی سن رفتند امنا تو جزو معدود کسانی بودی که با ۴۷ نوازنده اجرا کردی؟

علی اصحابی: مجانی نخواندم، تخفیف دادم!

ما هم قرار بود با ارکستر خودمان روی صحنه برویم اما ماجرایی که گفتم باعث شد این ارکستر جایگزین شود. روی هم رفته به نظرم اتفاق خوبی افتاد.

*کدام یک از اجراهای جشنواره را دیدی و پسندیدی؟

من فقط یکی از اجراهای تالار وحدت را از نزدیک دیدم که یک گروه خارجی بود و ارکستر بی کلامی بود که کارشان بسیار خوب و قوی بود. هرچند تقریبا هیچ استقبالی از آنها نشده بود و در سالن خالی مشغول اجرای برنامه بودند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج