۲۱۴۲۱
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

اعتمادی: خواننده های ما، لس آنجلسی ها را از پای درآوردند

خشایار اعتمادی، خواننده باسابقه و قدیمی عرصه پاپ درباره اجراهای خارج از کشور خواننده های پاپ اظهارات جالبی دارد.

اعتمادی: خواننده های ما، لس آنجلسی ها را از پای درآوردند

تماشا: خشایار اعتمادی، خواننده باسابقه و قدیمی عرصه پاپ درباره اجراهای خارج از کشور خواننده های پاپ اظهارات جالبی دارد. او در این باره اعتقاد دارد:

«از هر منظری به مقوله کنسرت خواننده های پاپ داخلی، در خارج از کشور نگاه کنید، مثبت است. این سفرها و کنسرت ها به نفع موسیقی کشور است. وقتی این همه مخاطب فارسی زبان، در دنیا وجود دارد چرا خواننده های خوب و شایسته ما برای آنها کنسرت نگذارند. در فضایی که خواننده های لس آنجلسی دیگر حرفی برای گفتن ندارند، بهترین فرصت برای خواننده های جوان و کاربلد است که خود را نشان دهند. موسیقی پاپ داخل ایران بسیار قوی تر از موسیقی پاپ خواننده های خارج از ایران است و ما باید این ویژگی را جدی بگیریم. موسیقی داخلی ما اصالت و ریشه دارد و چه به لحاظ فرم و چه به لحاظ محتوا، قابل مقایسه با آثار پاپ ایرانی خارج از کشور نیست. البته چند خواننده پاپ قوی نیز آن طرف مرزها وجود دارند که نمی توان آنها را کتمان کرد ولی اکثریت آنها حرفی برای گفتن ندارند. موسیقی ما که به این درجه از قدرت و توان رسیده، چرا نباید کنسرت های بزرگ خارجی داشته باشد. از حیث مخاطب مطمئنا از آن استقبال خواهد شد و از این جهت هیچ هراسی نباید داشت. ایرانیان خارج نشین، تشنه آثار خوب و دلنشین ایرانی هستند».

اعتمادی: خواننده های ما، لس آنجلسی ها را از پای درآوردند

او افزود: «کنسرت دادن در خارج از کشور، از لحاظ فرهنگی هم یک پیام خوب است برای اینکه دنیا بفهمد در ایران موسیقی پاپ با چه توان و قدرتی کار می کند. مگر نمی گوییم تبلیغات در بسیاری مسایل دید خارجی ها را نسبت به ما منفی کرده است. این برنامه های فرهنگی و هنری به راحتی می تواند دیدگاه آنها را تغییر دهد. زبان هنر، زبان بسیار تاثیرگذاری است و ماندگار خواهد بود. باید هنرمان را به دنیا از نزدیک معرفی کنیم».

این خواننده در انتهای صحبت هایش نیز گفت:«تقاضای من از متولیان موسیقی این است که اولویت ها و تسهیلاتی برای هنرمندانی که در مسیر مجاز و قانونی حرکت می کنند به وجود آورند. هنرمندی که خود را مقید به این چارچوب ها می کند باید حمایت شود. خوشبختانه در سه چهار سال اخیر شاهد اتفاقات خوبی در این راستا هستیم. روند صدور مجوزها، سرعت گرفته و کنسرت های بیشتری برگزار می شود. به نظر من شعار مسوولان باید حمایت، هدایت، کارشناسی و بعد نظارت و ممیزی باشد. در این فضا انگیزه ها بیشتر می شود و حتی کسانی که زیرزمینی کار می کنند به سمت مسیرهای قانونی گسیل می شوند. یادآوری کنم سال ها پیش با ورود موج گسترده ای از موسیقی های لس آنجلسی، مسوولان به این نتیجه رسیدند باید موسیقی پاپ ایران را قوت بخشید تا آثاری مطابق با فرهنگ ایرانی تولید شود و این اتفاق افتاد و موسیقی داخلی ما توانست رقیب خود را کنار بزند. حالا پس از گذشت چند سال از آن دوران شبکه های ماهواره ای زیادی مخصوص موسیقی راه اندازی شده که ۲۴ ساعته موسیقی های ضعیف به خورد مخاطبان می دهند. برای این اتفاقات نیز باید فکری کرد و وزارت ارشاد و صدا و سیما با هماری هم می توانند برای ین معضل چاره ای بیندیشند.

به نظر من راه اندازی یک شبکه ماهواره ای موسیقی بهترین اقدامی است. با تمام این اوصاف در انتهای سخنم باید از مسوولان موسیقی تشکر کنم چون ساز و کارها را سرعت بخشیده اند و شرایط بهتری برای خوانندگان ایجاد کرده اند. هرچند خود من در این چند ساله کم کار بوده ام ولی کل روند موسیقی را دنبال می کنم. مهم حرکت رو به جلوی کل موسیقی است نه افراد. امیدوارم این حمایت ها ادامه پیدا کند و با صراحت می گویم می تواند به از پای درآوردن خواننده های خارج از ایران توسط خواننده های داخلی منجر شود».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نجین

      بنظرم منم موافقم که خوانندگانی که درایران مشغول به فعالیت اندنیزدرخارج ازکشورعزیزمان ایران کنسرت اجراکنند

    • ناشناس

      عشق من خشایار اعتمادی. مرد بزرگ آنان شریف وصدای بی نظیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج