۲۱۶۹۱۴
۵۱۹۲
۵۱۹۲
پ

گفت‌وگو با ستاره «دنیای ژوراسیک» درباره همه چیز

ارقام فروش چهارمین فیلم مجموعه سینمایی «پارک ژوراسیک» سرسام‌آور است. در کنار جلوه‌های ویژه جذاب فیلم، حضور کریس پرات، بازیگر نقش اصلی در فیلم، عاملی تعیین‌کننده است.او در این گفت‌وگو با اینترتینمنت‌ویکلی در کنار «دنیای ژوراسیک» از موسیقی و ژانر مورد علاقه‌اش می‌گوید.

روزنامه صبا: ارقام فروش چهارمین فیلم مجموعه سینمایی «پارک ژوراسیک» سرسام‌آور است. «دنیای ژوراسیک»هفته پیش از جمعه تا یکشنبه در امریکای شمالی حدود ۲۰۹ میلیون دلار فروخت و بهترین فروش اولین آخر هفته اکران یک فیلم در تاریخ امریکای شمالی را جابه‌جا کرد. «دنیای ژوراسیک» توانست رکورد فیلم ابرقهرمانی «انتقامجویان» را بشکند که با ۴/۲۰۷ میلیون دلار فروش در سال ۲۰۱۲، رکورددار قبلی بود. این در حالی بود که تا پیش از آغاز اکران «دنیای ژوراسیک»‌ بیشتر تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند این فیلم در ایالات متحده و کانادا بین ۱۲۵ تا ۱۳۵ میلیون دلار بفروشد. چهارمین فیلم «پارک ژوراسیک» در سطح جهانی نیز اولین فیلمی شد که در یک آخر هفته بیش از ۵۰۰ میلیون دلار فروخته است.

در کنار جلوه‌های ویژه جذاب فیلم، حضور کریس پرات، بازیگر نقش اصلی در فیلم، عاملی تعیین‌کننده است. این بازیگر ۳۵ ساله ویرجینیایی که تا چند سال قبل بیشتر به خاطر نقش‌هایش در سریال‌های تلویزیونی نه‌چندان مهم چون «اوروود» شهرت داشت، بعد از بازی در فیلم «مانیبال» (بنت میلر، ۲۰۰۱) در کنار برد پیت مطرح شد. اما این ۱۶ ماه آخر برای پرات رویایی سپری شد. ابتدا در انیمیشن «فیلم لگو» (فیل لورد و کریستوفر میلر) صداپیشگی شخصیت اصلی فیلم - امت بریکووسکی - را برعهده داشت و بعد در فیلم «نگهبانان کهکشان» (جیمز گان) بازی کرد که یکی از بهترین اقتباس‌های کمیک تاریخ است و حالا در «دنیای ژوراسیک» بازی کرده است. مجموع فروش سه فیلم آخر او ۷۵/۱ میلیارد دلار بوده و همگی جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های سال بوده‌اند و البته فروش هر سه بالاتر از برآوردهای اولیه بوده است.

پرات در «دنیای ژوراسیک» به کارگردانی کالین تره‌ورو در کنار بازیگرانی چون برایس دالاس‌هوارد، تی سیمپکینز، جیک جانسن، نیک رابینسن، عرفان خان، وینسنت دونافریو، بی‌دی وونگ، عمر سی و... بازی کرده است. داستان فیلم ۲۲ سال پس از اتفاقات هولناک فیلم اول روی می‌دهد.

پرات در «دنیای ژوراسیک» نقش اوئن، یک نظامی سابق را بازی می‌کند که در یک مرکز کنترل رفتار در خارج از پارک موضوعی دنیای ژوراسیک کار می‌کند. او برای این ‌که بتواند به تحقیقاتش درباره دایناسورها ادامه دهد، ناچار به کار کردن در این مرکز است. ملاقات اوئن با مدیر دنیای ژوراسیک همزمان با شروع یک بحران واقعی در این پارک است.

پرات در این گفت‌وگو با اینترتینمنت‌ویکلی در کنار «دنیای ژوراسیک» از موسیقی و ژانر مورد علاقه‌اش می‌گوید.

گفت‌وگو با ستاره «دنیای ژوراسیک» درباره همه چیز

فیلم جدید «پارک ژوراسیک» در گیشه عالی کار کرد و در عین‌ حال برای برخی بازگشت به دوران کودکی و تماشای فیلم اصلی را تداعی می‌کند. اولین فیلم برای شما در چه جایگاهی قرار دارد؟

برای من فیلم خیلی مهمی بود. من یکی از طرفداران سری فیلم‌های اصلی بودم. وقتی ۱۳ ساله بودم برای اولین بار آن را تماشا کردم و تاثیر زیادی روی من گذاشت.

به این ترتیب نوستالژی فیلم اصلی، توجه شما را به این فیلمنامه جلب کرد؟

قطعا به همین صورت بود. با خودم قرار گذاشته بودم به هر شکلی شده، در این فیلم حضور داشته باشم، اما باید اضافه کنم ایده کارگردان و جزئیات فیلمنامه هم برایم جالب و هیجان‌انگیز بود. ایده بازگشایی پارک با دایناسورهایی که در فیلم اول حضور نداشتند، می‌توانست این فیلم را جذاب‌تر کند.

در خبرها خوانده بودیم که برای تست بازیگری فیلم «مانیبال»، این‌قدر در شخصیت‌تان بودید که با کارگردان درگیر شدید. برای این فیلم چنین اتفاقی رخ نداد؟

برای این فیلم تست بازیگری در کار نبود و از ابتدا برای این نقش انتخاب شده بودم و البته این افتخار بزرگی برای من بود ولی اجازه دهید خاطره‌ای را برای شما تعریف کنم. حدود هشت یا ۹ سال پیش برای فیلم «اشک‌های خورشید» (یک فیلم اکشن با حضور بروس ویلیس) تست بازیگری دادم و قرار بود نقش یکی از افراد نظامی که زیاد قرار نیست حرف بزند را ایفا کنم. آن زمان تازه‌وارد محسوب می‌شدم و هنوز با هالیوود آشنایی زیادی نداشتم ولی خیلی دوست داشتم این نقش را بگیرم.

برای این‌ که نشان دهم اعتماد به ‌نفس کامل دارم، آدامس می‌جویدم. یادم هست آنتوان فوکوا بازی مرا تماشا کرد و خیلی مرا جدی گرفته بود. من هم احساس خوبی داشتم و سعی کردم کار تازه‌ای انجام دهم. این بود که تمام مبلمان داخل اتاق را به ‌نوبت واژگون کردم و حتی روی یکی از مبل‌های واژگون‌شده نشستم تا توان فیزیکی‌ام را هم نشان داده باشم. شخصیت من اصلا دیالوگی نداشت و همه‌ چیز در عکس‌العمل‌های فیزیکی خلاصه می‌شد. وقتی کارم تمام شد، مبلمان اتاق را به شکل قبلی برگرداندم. با اینکه خیلی امیدوار بودم، ولی نقش به من داده نشد! اما فوکوا مرا در خاطرش داشت تا این ‌که سال قبل پیشنهاد بازی در فیلم جدیدش را داد و حالا سر صحنه فیلم «هفت مرد باشکوه» به کارگردانی او حضور دارم.

شما در ژانرهای مختلفی فیلم داشتید؛ از فیلم‌های هنری مثل «مانیبال» یا «او» (اسپایک جونز) تا فیلم کمدی اکشن «نگهبانان کهکشان». کدام ژانر را بیشتر می‌پسندید؟

به نظرم بازی در نقش‌های دراماتیک بیشتر به من اجازه می‌دهد در شخصیتم فرو بروم؛ شخصیت‌هایی که در «مانیبال» یا «۳۰ دقیقه بامداد» (کاترین بیگلو) داشتم، در کارهایی تبحر داشتند که اصلا شناختی از آن‌ها نداشتم و برایم غریبه بودند ولی هر دو نقش به من اجازه داد تا شناخت بیشتری از حرفه و رفتارشان داشته باشم. برای آن فیلم‌ها ناچار شدم روزی شش ساعت بیسبال بازی کنم یا شش هفته در یک پایگاه نظامی زندگی کنم. البته فقط زندگی نبود باید رژه رفتن، شنا کردن، تمرینات ورزشی روزانه، سفر به سن‌دیگو و تمرین تیراندازی را هم اضافه کنید. فکر می‌کنم انتظار داشتید پاسخ بدهم ژانر کمدی، ولی واقعا این ژانر برای من از همه ساده‌تر بود و بازی در آن مشکلی برایم نداشت.

گفت‌وگو با ستاره «دنیای ژوراسیک» درباره همه چیز

شما در کنار بازیگری به خاطر تبلیغ تغذیه سالم و فیزیک بدنی مناسب شهرت دارید. البته همه از رژیم غذایی شما تعریف می‌کنند ولی اگر بخواهید رژیم‌تان را برای ساعاتی هم که شده، کنار بگذارید، چه غذاهایی مصرف می‌کنید؟

برای خودم سه ساعت زمان تفریح غذایی قائل می‌شوم و خیلی چیزها می‌خورم(می‌خندد). معمولا سراغ چیزهایی می‌روم که شیرین باشند و کربوهیدرات‌دار مثل پن‌کیک، پیتزا، بستنی، پنیر، مرغ سوخاری و بستنی قیفی. من در حالت عادی اصلا لبنیات نمی‌خورم و این بهترین فرصت برای آشتی با لبنیات است. ولی بعد از این پرخوری باید سه روز سخت تمرین کنم تا همه‌چیز به حال عادی برگردد.

شنیدیم شما از طرفداران سرسخت بازی‌های ان‌بی‌ای هستید. در مسابقات امسال روی کدام تیم شرط بسته بودید؟

این ‌که دیگر سوال ندارد! گلدن‌استیت. دوست من طرفدار این باشگاه بود و به خاطر سرطان نمی‌توانست بازی‌های این تیم را در سالن تماشا کند و تلاش می‌کردم از بازیکنان این تیم تا جایی که می‌شد پیراهن و توپ امضاشده و یادگاری‌های دیگر بگیرم و برای او به بیمارستان و خانه‌اش ببرم. استفن کوری واقعا در بازی‌های امسالان بی‌ای یک ستاره بود.

شما در هیپ‌هاپ هم سابقه فعالیت دارید و حتی روی یکی از کلیپ‌های امینم هم بازخوانی داشته‌اید. امسال کدام آلبوم‌ها یا خواننده‌ها را بیشتر پسندیدید؟

بیشتر طرفدار قدیمی‌ها هستم و بیخود نیست که تصمیم گرفتم در «دنیای ژوراسیک» بازی کنم، چون سلیقه‌ام هم در موسیقی ژوراسیکی است! البته باید بگویم در کنار هیپ‌هاپ، موسیقی کانتری را هم خیلی دوست دارم و حتی زمانی که می‌خواهم برای روی جلد مجلات عکسی بگیرم، بیشتر ترجیح می‌دهم لباسم را به سبک خوانندگان کانتری بپوشم. ولی امسال بیشتر از کار دراک خوشم آمد.

جز دراک در گوشی همراهتان دیگر چه موزیک‌هایی دارید؟

خب توپاک، امینم و فاکسی براون در اولویت هستند. روزهایی هم هست که وو تانگ و تریکی ددی گوش می‌کنم. یک روزهایی هم فیفتی‌سنت. ولی همه این‌ها از بچه‌های قدیمی هستند و شاید وقت آن رسیده باشد که سلیقه‌ام را در موسیقی گوش کردن عوض کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج