۲۱۷۱۰۳
۱۸ نظر
۵۷۱۱
۱۸ نظر
۵۷۱۱
پ

برترین سریال های کانال مشهور HBO

بعید به نظر می‌رسد طرفدار سریال‌های خارجی باشید و نام شبکه کابلی اِچ‌بی‌اُو (HBO)، به گوش شما نخورده باشد. به این ترتیب حتماً به خوبی می‌دانید حساب سریال‌هایی که اچ‌بی‌او تولید می‌کند با سایر شبکه‌ها فرق دارد و با سریال‌هایی تراز اول طرف هستیم که تجربه مشاهده آن‌ها برای همیشه در ذهن مخاطب ماندگار می‌شود.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: بعید به نظر می‌رسد طرفدار سریال‌های خارجی باشید و نام شبکه کابلی اِچ‌بی‌اُو (HBO)، به گوش شما نخورده باشد. به این ترتیب حتماً به خوبی می‌دانید حساب سریال‌هایی که اچ‌بی‌او تولید می‌کند با سایر شبکه‌ها فرق دارد و با سریال‌هایی تراز اول طرف هستی م که تجربه مشاهده آن‌ها برای همیشه در ذهن مخاطب ماندگار می‌شود.البته در دنیای سینما و تلویزیون نیز نمی‌توان همیشه موفق بود و آثاری هستند که نسبت به بقیه یک ‌ سر و گردن بالاتر قرار می‌گیرند. به این ترتیب در ادامه با هم به ۲۵ سریال برتر اچ‌بی‌او اشاره خواهیم داشت که برای همیشه در ذهن مخاطبین ماندگار شده‌اند.
۲۵. سریال ناامن (Insecure)
برترین سریال های کانال مشهور HBO

سریال ناامن خمیرمایه‌ای طنز دارد و نوید رشد سریال‌هایی با فرهنگ رنگین‌پوستان آمریکا را می‌دهد. این سریال قصد دارد تا به نوعی کاملاً هوشمندانه تبعیض‌های محیط کار را در جامعه آمریکا به تصویر بکشد.سریال ناامن که در قسمت‌های ۳۰ دقیقه‌ای تولید می‌شود زندگی دو زن رنگین پوست آمریکایی را به تصویر می‌کشد که با مشکلات مختلفی به‌خصوص در زمینه تبعیض نژادی روبرو هستند.
۲۴. سریال وِست‌ورد (West World)
برترین سریال های کانال مشهور HBO

این سریال اقتباسی از فیلمی ساخته مایکل کرایتون در سال ۱۹۷۳ است و داستان در یک پارک سرگرمی می‌گذرد، در این پارک به لطف پیشرفت فناوری شاهد خلق آدم‌های انسان‌نمایی هستیم که خصوصیات کامل یک انسان را دارند.انسان‌های واقعی به پارک وست‌ورد برای تفریح با این آدم‌‌ها وارد می‌شوند و بلاهای ناجوانمردانه‌ای بر سر آدم‌های انسان‌نمای این پارک می‌آورند تا اینکه آدم‌ها رفته‌رفته به هویت خود پی‌میبرند و سربه شورش می‌گذارند.البته داستان سریال وست‌ورد بسیار جذاب‌تر و پیچیده‌تر از این حرف‌هاست و این سریال یکی از پرطرفدارترین سریال‌های حال حاضر اچ‌بی‌او به‌حساب می‌آید.
۲۳. سریال پرواز کنکورد‌ها (Flight of the Conchords)
برترین سریال های کانال مشهور HBO

سریال پرواز کنکوردها سبکی موزیکال کمدی دارد و داستان یک باند موسیقی دونفره اهل نیوزیلند را به تصویر می‌کشد که مدیری نالایق و یک طرفدار سینه‌چاک دارند. این افراد سودای موفقیت در نیویورک را در سر می‌پرورانند و علی‌رغم شکست‌هایی که می‌خورند از تلاش دست نمی‌کشند.در هر قسمت از این سریال شاهد اجرای دو یا سه موسیقی در سبک‌های مختلف هستیم. ممکن است در نگاه اول این سریال شما را جذب خود نکند اما جذابیت پنهانی در پشت این سریال وجود دارد که بیننده را به دیدن قسمت‌های بعدی تشویق می‌کند.
۲۲. سریال مستر شو با باب و دیوید (Mr. Show with Bob and David)
برترین سریال های کانال مشهور HBO

این سریال حدود ۴ سال پخش شد اما در همین مدت کم توانست مرزهای سریال‌های کمدی را تغییر دهد. در هر قسمت از این سریال همانند بیشتر سریال‌های طنز شاهد محوریت یک موضوع خاص بودیم.چیزی حدود بیست سال از پخش سریال مستر شو با باب و دیوید می‌گذرد اما طنز اجتماعی که در این سریال شاهد هستیم هنوز هم تماشاگران را به خنده می‌اندازد.
۲۱. سریال امپراتوری بوردواک (Boardwalk Empire)
برترین سریال های کانال مشهور HBO

اچ‌بی‌او برای سریال اپراتوری بوردواک هر چه در چنته داشت را رو کرد و این سریال به عنوان یکی از پرهزینه‌ترین سریال‌های تاریخ به‌حساب می‌آید. داستان امپراتوری بوردواک در دهه ۱۹۲۰ میلادی در آمریکا روایت می‌شود.این سریال ممکن است سرعت و جذابیت سریال‌های اکشن را نداشته باشد اما روایت داستان و صحنه‌پردازی‌ها به‌قدری دقیق است که مخاطب را بی‌صبرانه مشتاق مشاهده قسمت‌های جدید می‌کند.
۲۰. سیلیکون وَلی (Silicon Valley)
برترین سریال های کانال مشهور HBO

سریال سیلیکون ولی گزینه مناسبی برای عاشقان فناوری است. انصافاً باید گفت شوخ‌طبعی نهفته‌ای را در سیلکون ولی شاهد هستیم که جذابیت این سریال را بیشتر می‌کند.سیلیکون ولی داستان ۶ جوان عاشق فناوری است که شرکتی تازه‌تاسیس را اداره می‌کنند وسعی دارند تا در میان بزرگان فناوری قد علم کنند. پیشنهاد می‌‌کنیم اگر به فناوری‌های جدید علاقه دارید و از سریال‌های کمدی هم خوشتان می‌آید، سیلیکون ولی را از دست ندهید.
۱۹. سریال آز (OZ)
برترین سریال های کانال مشهور HBO

اگر از قدیم سریال‌های اچ‌بی‌او را دنبال کرده باشید به احتمال زیاد آز را می‌شناسید. این سریال در زندانی با ضوابط امنیتی بسیار بالا فیلم‌برداری شده و به زندگی محکومین خطرناکی که مجازات خود را در زندان سپری می‌کردند می‌پرداخت.دعواهای بین زندانیان، خشونت و اضطراب زندگی در زندان در سریال آز به بهترین نحو به تصویر کشیده شده است. بازی بی‌نقص بازیگران سریال آز نیز باعث شد این مجموعه در ذهن مخاطبین ماندگار شود.
۱۸. سریال هفته پیش امشب با جان اولیور (Last Week Tonight with John Oliver)
برترین سریال های کانال مشهور HBO

این سریال در‌واقع یک مجموعه تلویزیونی است که بر اساس گفتگوی جان اولیور و مهمانان این برنامه به صورت هفتگی پخش میشود. در این مجموعه، اخبار و مسائل روز مورد بررسی قرار میگیرد و جان اولیور با شوخ‌طبعی خود اخبار را هجو می‌کند.مجموعه هفته پیش امشب با جان اولیور، شهرتی جهانی برای این کمدین به دنبال داشته است و بسیاری وی را به عنوان معروف‌ترین کمدینی می‌شناسند که مسائل روز را با لحنی کاملاً بی‌پرده به سخره می‌گیرد.
۱۷. سریال دختران (Girls)
برترین سریال های کانال مشهور HBO

در این سریال با یک کمدی تلخ طرف هستیم که وضعیت زندگی دختران در جامعه آمریکا را به نقد می‌کشد. سریال دختران، ۴ کاراکتر اصلی با خصوصیات رفتاری متفاوت دارد، شخصیت‌پردازی این کاراکترها به بهترین‌نحو انجام شده است و این دخترها وضعیت مالی خوبی ندارند و با زندگی دست‌و‌پنجه نرم‌ می‌کنند.همان‌گونه که از نام این سریال پیداست، محتوایی کاملاً زنانه و دخترانه دارد و اگر از این سبک‌ سریال‌ها خوشتان می‌آید بدون شک سریال دختران با ساختار قوی خود شما را ناامید نخواهد کرد.
۱۶. سریال ترِمی (Treme)
برترین سریال های کانال مشهور HBO

نام این سریال از محله‌ای در نیواورلئان گرفته شده است و داستان زندگی مردم این شهر سه‌ماه پس از توفان کاترینا را روایت می‌کند. در سریال ترمی با نیواورلئان توفان‌زده‌ای طرف هستیم که خانه‌های زیادی در آن بدون سکنه باقی‌مانده است.از طرف دیگر ساکنین نیواورلئان این شهر را مهد موسیقی دنیا می‌دانند و اهالی شهر سعی می‌کنند تا با موسیقی جاز، کاستی‌های وضعیت فلاکت‌بار خود را جبران کنند.این سریال به لحاظ احساسی ذهن تماشاگر را درگیر خود می‌کند و موسیقی جاز در روح این سریال خانه کرده است. در نتیجه اگر طرفدار موسیقی‌های سبک جاز هستید پیشنهاد می‌کنیم سریال ترمی را از دست ندهید.
۱۵. سریال لوکینگ (Looking)
برترین سریال های کانال مشهور HBO

در اولین نگاه به سریال لوکینگ متوجه خواهید شد که با نسخه مردانه سریال دختران (Girls)، طرف هستیم. داستان سریال لوکینگ حول محور سه مرد جوان ساکن سانفرانسیسکو می‌گذرد که با تجربیات مختلفی روبرو می‌شوند.هر کدام از این جوان‌ها آرزوهای خاص خود را در سر می‌پرورانند و دنبال کردن داستان‌ زندگی این جوان‌ها در دنیای مدرن امروزی برای مخاطب جذاب و مفرح است.
۱۴. سریال بازگشت (The Comeback)
برترین سریال های کانال مشهور HBO

با سریالی طرف هستیم که به ادعای بسیاری از منتقدین پا را از دوره خود فراتر گذاشته بود. سریال بازگشت، داستان زندگی یک هنرمند پا به سن‌ گذاشته طنزهای تلویزیونی را بازگو می‌کند که قصد دارد با ساخت مستندی از زندگی خود، دوباره محبوبیت خود را تکرار کند.اولین قسمت از سریال بازگشت در سال ۲۰۰۵ به نمایش درآمد اما جذابیت نهفته‌ این سریال به‌ اندازه‌ای بود که در سال ۲۰۱۴ نیز شاهد پخش ۸ قسمت جدید از این سریال بودیم.
۱۳. سریال در حد مرگ کسل‌شده (Bored To death)
برترین سریال های کانال مشهور HBO

سریال‌های کمدی، طرفداران زیادی دارند و سریال کمدی «در حد مرگ کسل‌شده»، نیز توانست به لطف داستان جذاب خود برای سه فصل مهمان مخاطبین باشد. این سریال به اندازه‌ای محبوبیت کسب کرد که گفته می‌شود قرار است نسخه سینمایی این سریال نیز به روی پرده نقره‌ای برود.در سریال در حد مرگ کسل‌شده با مردی با نام جاناتان ایمز طرف هستیم. وی نویسنده ناموفقی است که ید طولایی در پخش و استعمال مواد مخدر دارد. علاقه زیاد ایمز به کتاب‌های پلیسی باعث می‌شود تا وی به عنوان کارگاه خصوصی خودش را معرفی کرده و برای حل مشکلات مردم آستین بالا بزند.
۱۲. سریال تریسی غوغا میکند (Tracy Takes On)
برترین سریال های کانال مشهور HBO

در مجموعه طنز تریسی غوغا به پا می‌کند، تریسی آلمن استعداد خود را به‌عنوان یکی از بزرگترین کمدین‌های تاریخ به رخ کشید. تریسی آلمن به غیر از این مجموعه تلویزیونی در مجموعه «شو تریسی آلمن» نیز به خوبی درخشیده بود.تریسی آلمن در این مجموعه با محدودیت‌های رایج پخش برنامه‌های تلویزیونی روبرو نبود و در نتیجه آزادی عمل وی، جذابیت بیشتری را برای این مجموعه به دنبال داشت.
۱۱. سریال بازماندگان (The Left Over)
برترین سریال های کانال مشهور HBO

این سریال که در گروه سریال‌های چند سال اخیر اچ‌بی‌او قرار دارد سریالی رمز‌آلود و جذاب است و به نوعی می‌توان گفت حق این سریال خورده شده و نتوانسته آن‌گونه که باید و شاید در میان سایر سریال‌ها قد عَلم کند.سریال بازماندگان به جهاتی حال‌وهوای سریال پرطرفدار لاست را در ذهن مخاطب تداعی می‌کند. داستان سریال بازماندگان از زندگی عادی مردم شروع می‌شود اما در یک چشم به هم زدن،‌ چیزی حدود ۲ درصد از انسان‌های زمین ناپدید می‌شوند و داستان از سه سال بعد از این واقعه دنبال می‌شود.
۱۰. مجموعه تلویزیونی لَری سَندرز (The Larry Sanders Show)
برترین سریال های کانال مشهور HBO

قبل از اینکه شبکه اچ‌بی‌او بتواند جای پای خود را با سریال‌هایی مانند آز یا سوپرانو محکم کند، برنامه‌ تلویزیونی لری سندرز، پرچمدار برنامه‌های پرمخاطب اچ‌بی‌او بود. این برنامه به گفته منتقدین چیزی حدود یک دهه از برنامه‌های همرده خود جلوتر بود و با ترکیبی از شو تلویزیونی و برنامه‌های زنده توانست به کمک هنرپیشه‌های مهمان لحظه‌های فراموش نشدنی را برای تماشاچی ورق بزند.
۹. سریال ویپ (Veep)
برترین سریال های کانال مشهور HBO

سریال ویپ که در بین مخاطبین با نام سریال معاون رئیس جمهور نیز شناخته می‌شود را می‌توان از شگفتی‌های اچ‌بی‌او نام برد. داستان سریال ویپ، زندگی زنی موفق را با زبان طنز به تصویر می‌کشد که توانسته پله‌های ترقی را طی کرده و به سِمت معاون رئیس جمهور دست‌ پیدا کند.بازی جولیا لوئیس در نقش اول این سریال باعث موفقیت ویپ شده و چندین بار نامزدی جایزه معتبر گلدن گلوب را در پی داشته است.
۸. سریال زندگی و شهر
برترین سریال های کانال مشهور HBO

انصافاً باید اعتراف کرد کاراکترهایی که در این سریال با آن‌ها سروکار داشتیم را نمی‌توان نماد تمامی بانوان دانست، اما بازی سارا جسیکا پارکر در نقش کری برادشاو، موفقیت خوبی را برای این هنرپیشه و سریال به دنبال داشت.این سریال که خمیر‌مایه‌ای کمدی و عاشقانه دارد، به زندگی چهار دختر نیویورکی می‌پردازد و داستان سریال از زبان برادشاو حکایت می‌شود.
۷. سریال شاخه خشکیده (DeadWood)
برترین سریال های کانال مشهور HBO

سریال شاخه خشکیده یکی از پرخرج‌ترین سریال‌های اچ‌بی‌او بود و هزینه‌های سنگین این سریال باعث شد تا عمر چندانی نکند و پس از ۲ سال شاهد لغو پخش این سریال جذاب و پرخرج بودیم. داستان سریال شاخه خشکیده درباره شخصی با نام سورنجن است که در شهری در ایالت داکوتا زندگی می‌کند.رویارویی با مشکلات حاضر در دنیای غرب وحشی و بی‌قانونی، موضوع اصلی سریال جذاب شاخه خشکیده است.
۶. سریال زیاد ذوق‌زده نشو

برترین سریال های کانال مشهور HBO

حتی اگراز طرفداران پروپاقرص سریال‌های خارجی باشید باز هم بعید به نظر می‌رسد سریال زیاد ذوق‌زده نشو را دیده باشید. این سریال کمدی را لری دیوید خلق کرده و خودش در این سریال به ایفای نقش می‌پردازد.جالب است بدانید در این سریال هیچ دیالوگی از پیش در اختیار هنرپیشه‌ها قرار نگرفته و با قرار گرفتن در جلوی دوربین به بداهه‌سرایی می‌پردازند. سریالی زیاد ذوق‌زده نشو حالتی مستند مانند دارد و توانسته‌ است افتخارهای زیادی برای اچ‌بی‌او به ارمغان بیاورد که جایزه گلدن‌گلوب، یکی از این افتخارات است.
۵. بازی‌های تاج‌وتخت (Games Of Throne)
برترین سریال های کانال مشهور HBO

حتی اگر طرفدار سریال‌های تلویزیونی هم نباشید باز هم به احتمال زیاد نام سریال بازی‌های تاج‌و‌تخت به گوش شما خورده است. به جرأت می‌توان گفت این سریال یکی از پرهزینه‌ترین و جذاب‌ترین سریال‌های حال حاضر دنیا است.فیلمنامه این سریال از کتاب معروف نغمه آتش و یخ از مجموعه کتاب‌های بازی‌های تاج‌وتخت اقتباس شده است و با اثری خوش‌ساخت و جذاب طرف هستیم که جلوه‌های ویژه آن دست کمی از پرخرج‌ترین فیلم‌های سینمایی ندارد.
۴. سریال هدایت شده (Enlightened)
برترین سریال های کانال مشهور HBO

این سریال نیز یکی دیگر از سریال‌های زیبای اچ‌بی‌او است که با اقبال زیادی روبرو نشد، بازی لورا دِرن (Laura Dern) در نقش ایمی جِلیکو (Amy Jellicoe)، توانست جایزه گلدن گلوب را برای این هنرپیشه به ارمغان بیاورد.سریال هدایت شده، داستان زنی نامتعادل را حکایت می‌کند که به دنبال اصلاح‌ خود و اطرافیان است.
۳. سریال ۶ فوت زیر زمین (Six Feet Under)
برترین سریال های کانال مشهور HBO

همان‌گونه که از نام این سریال پیداست با سریالی طرف هستیم که به مرگ و میر انسان‌ها ارتباط دارد. شخصیت‌های اصلی این سریال را افراد خانواده فیشر تشکیل می‌دهند که شغل آن‌ها مدیریت مراسم کفن‌ودفن است.سریال ۶ فوت زیر زمین به لحاظ معنا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در زمان پخش، هر ساله در تمام بخش‌های جشنواره‌های تلویزیونی نامزد بود.
۲. خانواده سوپرانو (The Sopranos)
برترین سریال های کانال مشهور HBO

به مدت ۸ سال جیمز گاندولفینی، توانست بازی زیرپوستی را با ایفای نقش تونی سوپرانو به عنوان پدر و همسری مهربان، رفیقی شفیق و قاتلی سنگ‌دل اجرا کند. انصافاً باید اعتراف کرد سریال خانواده سوپرانو توانست بر روی سایر سریال‌های هم‌عصر خود تأثیر زیادی بگذارد و مدت‌ها پس از اتمام این سریال، مخاطبین در مورد قسمت‌های پایانی آن بحث می‌کردند.
۱. سریال وایِر (Wire)
برترین سریال های کانال مشهور HBO

شبکه اچ‌بی‌او امروزه به‌عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های دنیا به‌حساب می‌آید و این موفقیت را مدیون سریال‌های قبلی خود است. یکی از این سریال‌ها که نقش مهمی در محبوبیت اچ‌بی‌او داشته را می‌‌توان سریال وایر دانست.این سریال جرم‌وجنایت و فساد موجود را به تصویر می‌کشد و چهره عریان دستگاه قضا و سیاست را در معرض دید مخاطب قرار می‌دهد. تمامی این موارد دست‌به‌دست هم داده‌‌‌اند تا منتقدین، سریال وایر را یکی از بهترین سریال‌های تلویزیونی خطاب کنند.

در این قسمت به پایان فهرست برترین سریال‌های اچ‌بی‌او رسیدیم، اگر شما هم اهل فیلم و سریال هستید و عنوان خاصی در ذهن شماست، پیشنهاد می‌کنیم نام این سریال را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Utopia

      ایکاش بجای تمام شبکه های صدا و سیمای خودمون فقط 2 تا شبکه داشتیم..

      1- HBO

      2- EUROSPORT

    • بدون نام

      شبکه های صداوسیمابرنامه خوب نداره.

    • بدون نام

      فکرکنید game of thrones رو بزارن رو تلوزیون ایران.
      میتونیم 5 دقیقه از هر قسمتش رو ببینیم.

      پاسخ ها

      • یاسمن

        خخخخخخخخ

    • پارسا

      سریال های سبک ریودل پیشنهاد کنید لطفا

    • محمدرضا

      True Detectives پس کو؟

    • بدون نام

      خیلی خوبه که ما ایرانیا میتونیم با صرف کمترین هزینه این سریال‌ها رو ببینیم،بلخره ایران زندگی کردن به یه دردی خورد

    • murad

      فیلم بازی تاج تخت راخیلی دوست دارم وممنون میشم بگویدکی پخش میشود

    • من

      کاش همه اورگانهای کشور به خوبی صدا سیما عمل میکردن
      کشور اروپا میشد.

    • رضا چمنی

      هاهاهاها به جای س ک س اند د سیتی ترجمه کردین زندگی و شهر؟ نویسنده آدم ناقلایی بوده که س ک س براش کل زندگی بوده. ولی در نهایت از این لیستا ندین. هر خری دانلود مفته می کنه و می بینه و نمی فهمه خیلیاشو بعد زبونشم دراز میشه که اینا چیه هیچکدوم قابل مقایسه با لاست نیست!!! :))))

    • dl.r

      سریال west world میتونه جایگاه خیلی بهتری داشته باشه و مفاهیمش خیلی عمیق تر از ساخت یک پارک بازی و نافرمانی مخلوقاته ، پیشنهاد میکنم

      پاسخ ها

      • Amir

        westworld ازgot هم بهتره شما ببینید got هیچ معنا و مفهومی نداره فقط داستان قشنگی داره با شخصیت پردازی (که البته در فصل8 شخصیت پردازی هم از افتضاح هم بدتر شده)

    • امیر

      چه جوری اینا رو دان کنم

    • Changiz

      عکسی که برای سریال وایر گزاشتین مربوط به یه فیلم دیگه اس

    • فاطمه

      من خیلی از فیلمای شبکه hbo و شبکه ی nbc رو دیدم ،به جرات میگم گیم اف ترونز بهترین و جذاب ترین فیلمی است ک تا حالا دیدم و واقعا باید به خالقین این اثر گفت دست مریزاد.اونا فیلم میسازن ماهم تو ایران فیلم میسازیم، از وقتی گیم اف ترونز رو دیدم دیگه هیچ برنامه صدا و سیما رو نمیتونم ببینم تهوع اورن واقعا.

      پاسخ ها

      • صادق رنجبر

        با نظرت صد درصد موافقم

    • sd

      عکس سریال وایر اشتباهه

    • اسماعیل

      سلام چطور می توا نم HBO را نصب کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج