۳۰۷۹۱۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

خواندنی ها با برترین ها (۷۰)

در این شماره از خواندنی ها با زندگی نامه ی جدیدی کارل مارکس فیلسوف و اقتصاددان بزرگ و جنجالی، رمان جدید جی. کی. رولینگ نویسنده ی هری پاتر، یک رمان پلیسی ژاپنی و.... آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با زندگی نامه ی جدیدی کارل مارکس فیلسوف و اقتصاددان بزرگ و جنجالی، رمان جدید جی. کی. رولینگ نویسنده ی هری پاتر، یک رمان پلیسی ژاپنی و.... آشنا شوید.

کارل مارکس (یک زندگی قرن نوزدهمی)

  • جاناتان اشپربر
  • ترجمه ی احمد تدین و شهین احمدی
  • انتشارات دنیای اقتصاد
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (70)

«کارل مارکس: یک زندگی قرن نوزدهمی» تصویری جامع از زندگی خصوصی و اجتماعی مارکس، و اندیشه ی فلسفی، فعالیت های سیاسیو آرزوهای برآورده شده، محقق نشده، و ناتمام وی ترسیم کرده است.

تصاویر انتهای کتاب، نمایش هنری سنجیده ای است از آغاز و فرجام زندگی مردی که رویایش، نشاندن تندیس آزادی و عدالت بر دروازه ی جهان بود، اما اکنون در گورستان «های گیت» لندن زیر تندیسی آرمیده است که نگاهش به دوردست هایی است بسان آرمان شهری که مارکس می خواست و ندید و شاید دیگران هم هرگز نبینند اما اینکه مارکس در دهه ی دوم قرن بیست و یکم هم می تواند. موضوع کتابی پرآوازه باشد، نشانه ای است از این که تلاش خستگی ناپذیر این «مرد، پدر، مبارز، اقتصاددان و فیلسوف» در میان آن همه مشکلات زندگی، برای شناختن و شناساندن جهان، چندان هم بی حاصل نبود و بد یا خوب مهر خود را بر تاریخ زده و همچنان تأثیرگذار است.


کرم ابریشم

  • جی. کی. رولینگ
  • ترجمه ی ویدا اسلامیه

خواندنی ها با برترین ها (70)

هنگامی که رمان نویس اِوِن کویین ناپدید می شود، همسر اِوِن کارآگاه خصوصی کورومون استرایک را به خدمت می گیرد. خانم کویین در این اندیشه است که شوهرش برای چندین روز ناپدید شده، کاری که قبلاً هم از وی سر زده بود، و از استرایک می خواهد که او را بیابد و به خانه برگرداند. ولی در نتیجه تحقیقات استرایک مشخص می شود که موضوع فراتر از تصور خانم کویین است. رمان نویس اخیراً دست نوشته ای با قلم تندی به اتمام رسانده بود که تقریباً همه ی آشنا هایش را هدف خود قرار می داد.

در صورت انتشار رمان، زندگی خیلی ها در آستانه تخریب قرار می گرفت در نتیجه افراد زیادی مایل به سکوت وی بودند. هنگامی که کویین به طرز وحشیانه و در موقعیت عجیب به قتل رسید، همه چیز تبدیل به مسابقه ای علیه زمان گردید تا انگیزه قاتل ظالم، قاتلی که تا به حال استرایک با امثالش روبرو نشده بود، مشخص شود کرم ابریشم دومین کتاب از مجموعه تحسین برانگیز کورومون استرایک و دستیار جوانش، رابین الاکوت است.


چه کنیم عشق رویایی به دلزدگی نینجامد

  • آیالامالاچ پاینز
  • ترجمه ی فاطمه شاداب
  • انتشارات ققنوس
  • چاپ دوم: 94

خواندنی ها با برترین ها (70)

دلزدگی وضعیت دردناکی است که کسانی را که توقع دارند عشق رویایی به زندگی شان معنا بخشیده متأثر می سازد دلزدگی هنگامی بروز می کند که متوجه شوند علی رغم تمام تلاش هایشان، رابطه شان به زندگی معنا نداده و نخواهد داد. ازدواج ها ممکن است که منجر به دلزدگی شوند. هنگامی که همسری بی دقت و بی توجه است، طرف مقابل می تواند تصمیم بگیرد که به زندگی با او ادامه دهد یا وی را ترک کند، اما وقتی کسی انتظار دارد که رابطه ی او با همسرش به زندگی معنا بدهد، چنین رنجش هایی غیرقابل تحمل خواهد بود.

دلزدگی زناشویی به علت مجموعه ای از توقعات غیر واقع گرایانه و فراز و نشیب های زندگی بروز می کند. برخلاف عقیده ی اغلب رویکردهای بالینی که در زوج درمانی استفاده می شوند، دلزدگی زوج ها به علت وجود اشکال در یک یا هر دو نفر یا اختلال در رابطه ی آن ها نیست.

دلزدگی از عشق یک روند تدریجی است. به ندرت به طور ناگهانی بروز می کند. در واقع صمیمیت و عشق به تدریج رنگ می بازند و به همراه آن احساس خستگی عمومی عارض می شود. در شدیدترین نوع آن، دلزدگی برابر است با فروپاشی رابطه. کسی که گرفتار دلزدگی شده است، به نحوی می خواهد بگوید: «همین است که هست! با این رابطه دیگر برایم بس است. دیگر نمی توانم آن را تحمل کنم»


شکار و تاریکی

  • ادوگاوا رانپو
  • ترجمه ی محمود گودرزی
  • انتشارات چترنگ
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (70)

ادوگاوا رانپو با نام اصلی هیرائی تارو بنیان گذار ادبیات پلیسی در ژاپن است. او از سال ۱۹۲۲ به سبک نویسندگان محبوبش ادگار آلن پو و کانن دویل کتاب می نویسد و خیلی سریع با نام مستعاری که ادای دینی است به پو، به شهرت می رسد.

او به رغم تمایل افسانه وارش به گریختن از چنگ ناشران، نویسنده ای پرکار بود؛ چهل و چهار داستان کوتاه، سی و یک رمان و از بعد سال ۱۹۳۵ همان قدر داستان کودکان، یوکیو میشیما که به آثار او علاقه ی بسیار داشت یکی از رمان های رانپو به نام سوسمار سیاه را به شکل نمایشنامه درآورد و در آن نقش بازی کرد.

در شکار و تاریکی، درام ظریفی که ابریشم و خون را به هم گره می زند، راوی، خود رانپو، که مسحور زیبایی همسر مقتول شده شده است علاقه مند می شود معمای قتلی را که یک نویسنده ی دیگر رمان های پلیسی مرتکب شده است حل کند. او مطیع و فرمان بر آن زن دل فریب شده است؛...

این داستان مثل رمان های دیگر رانپو؛ منطقی، استوار، با فراز و نشیب های زیرکانه و نمایش سلیقه های بیمارگونه و وسواس آمیز پیش می رود.


فرهنگ و زندگی روزمره

  • دیوید اینگلیس
  • نازنین میرزابیگی
  • نشر گمان
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (70)

اگر کسی از ما بخواهد در مورد زندگی روزانه مان حرف بزنیم، به سختی می توانیم موارد جالبی برای گفتن بیابیم، چرا که زندگی روزمره به روال عادی پیش می رود و در نتیجه نکته ی تازه ای در آن یافت نمی شود. در صورتی که مجبور شوم در مورد کارهای روز قبلم صحبت کنم مواردی بیابم که آن را قدری از روزهای دیگر متمایز می کند. مثلاً می توانم بگویم صبح اتوبوس دیر رسید و مجبور شدم کلی در هوای سرد منتظر بمانم. یا اینکه بگویم به مادرم زنگ زدم و از احوال یکی از دوستان قدیم خانوادگی که به تازگی او را دیده بود برایم گفت...

نکته ی مهم این است که وقتی از افراد خواسته می شود در مورد زندگی روزمره شان فکر می کنند و توضیح می دهند، نه تنها اهمیت این موضوع را چندان درک نمی کنند بلکه بیان بدیهیات روزمره را در قالب کلمات کاری دشوار می یابند.

دیوید انگلیس، پیوند زدن مباحث نظری با مسائل زندگی روزمره و طرح مثال هایی از دنیای ورزش و هنر گرفته تا فرهنگ اتومبیل و آشپزی بین المللی، ضمن بررسی مرور دیدگاه های اندیشمندان برجسته ی حوزه ی فرهنگ، از زیمل تا باختین و بوردیو ما را با پیچیدگی و جذابیت های تحلیل فرهنگی آشنا می کند.

«مجله اینترنتی برترین ها» از تمامی ناشران، نویسندگان، مترجمان، منتقدان و علاقه مندان به حوزه نشر و کتاب دعوت می نماید مطالب خود را در حوزه معرفی و یا نقد و بررسی کتاب به آدرس زیر ارسال نمایند:

Bartarinha.editorial@gmail.com

همچنین برای ارتباط و هماهنگی های لازم می توانید با شماره ۲۳۰۵۱۴۹۲ تماس بگیرید. منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان می باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرسی و سپاس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج