جاباما
۳۰۸۳۹
۱ نظر
۵۰۳۲
۱ نظر
۵۰۳۲
پ

هفت کارگردان سینما که خودکشی کردند

تونی اسکات کارگردان فیلم‌های «تاپ گان» و «روزهای تندر» که روز یکشنبه درگذشت، یکی از چند کارگردان معروف دنیای سینماست که به دلایل مختلف خودکشی کرده‌اند.

خبرآنلاین: تونی اسکات کارگردان فیلم‌های «تاپ گان» و «روزهای تندر» که روز یکشنبه درگذشت، یکی از چند کارگردان معروف دنیای سینماست که به دلایل مختلف خودکشی کرده‌اند.

هفت کارگردان سینما که خودکشی کردند

مکس لندر (۱۹۲۵-۱۸۸۳) / بازیگر، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده معروف سینمای فرانسه در دوران صامت. او دچار افسردگی مزمن و بیمارهای دیگر بود. او پس از مشاهده ترس و وحشت در دوران جنگ اول جهانی در خط مقدم نبرد، بیش از پیش در افسردگی غرق شد.

لندر سال ۱۹۲۳ با هلن ژان پیترز که ۱۸ سال داشت ازدواج کرد. این دو یک بار در سال ۱۹۲۴ با هم اقدام به خودکشی کردند که موفق نشدند، اما دفعه دوم در سال ۱۹۲۵ موفق شدند. او در زمان مرگ ۴۱ ساله بود. لندر با اینکه شهرت چارلی چاپلین و باستر کیتن را نداشت، اما در سینمای کمدی به اندازه آن‌ها تاثیرگذار بود.


هفت کارگردان سینما که خودکشی کردند

جیمز ویل (۱۹۵۷-۱۸۸۹) / کارگردان تحسین‌شده بریتانیایی که خالق آثار کلاسیک چون «فرانکنشتین» و «عروس فرانکنشتین» بود. او در سال ۱۹۵۶ دچار حمله قلبی شد و پس از آن افسرده بود. ویل با غرق کردن خود در استخر خانه‌اش، خودکشی کرد.

او در زمان مرگ ۶۷ ساله بود. تا سال‌ها تصور می‌شد ویل در اثر یک اتفاق مرده، اما بعدها یادداشت خودکشی او را نزدیکانش منتشر کردند. سال ۱۹۹۸ فیلم «خدایان و هیولاها» براساس زندگی ویل ساخته و ایان مکلن برای بازی در نقش او نامزد جایزه اسکار شد.


هفت کارگردان سینما که خودکشی کردند

دبلیو.اس. ون دایک (۱۹۴۳-۱۸۸۹) / وودی ون دایک یکی از کارگردان‌های محبوب کمپانی متروگلدوین‌ مه‌یر بود. او برای کارگردانی «تَرکه مرد» در سال ۱۹۳۴ نامزد جایزه اسکار شد. از دیگر فیلم‌های معروف او «تارزان، مرد میمونی»، «ملودرام منهتن» و «سان فرانسیسکو» هستند.

ون دایک پس از ساخت «سفر با مارگارت» (۱۹۴۲) خودکشی کرد. او در زمان مرگ با سرطان و بیماری‌های قلبی دست و پنجه نرم می‌کرد. ون دایک در زمان مرگ ۵۳ ساله بود. مطبوعات هرگز شیوه خودکشی او را فاش نکردند.


هفت کارگردان سینما که خودکشی کردند

ریچارد کویین (۱۹۸۹-۱۹۲۰) / کویین ابتدا بازیگر بود. او در دهه ۱۹۵۰ به فیلمسازی روی آورد. او با کیم نوواک بازیگر فیلم «سرگیجه» دوست صمیمی بود و چند فیلم با بازی او ساخت؛ از جمله «ناقوس، کتاب و شمع»، «غریبه به هنگام ملاقات» و «صاحبخانه بدنام».

یکی از فیلم‌های معروفش «وقتی پاریس می سوزد» بود. آخرین فیلم کویین «زندانبانِ زندا» با بازی پیتر سلرز در سال ۱۹۷۹ بود. او دچار افسردگی و بیماری‌های دیگر بود و با شلیک گلوله خود را کشت. او هنگام مرگ ۶۸ ساله بود.


هفت کارگردان سینما که خودکشی کردند

دونالد کمل (۱۹۹۶-۱۹۳۴) / کارگردان اسکاتلندی که همراه نیکلاس روگ فیلم پیشرو و در عین حال مهجور «پرفورمنس/اجرا» را در سال ۱۹۷۰ با شرکت جیمز فاکس و میک جگر ساخت.

کمل کارگردان «بذر شیطان» با بازی جولی کریستی و «سفیدی چشم» یک تریلر ترسناک متفاوت محصول سال ۱۹۸۷ بود. آخرین فیلمش «روی وحشی» بود که بدون اجازه او راهی تلویزیون شد. دوستانش می‌گویند تدوین مجدد همین فیلم بدون اجازه او موجب شد افسرده شود و در نهایت در ۶۲ سالگی با شلیک گلوله خودکشی کند.


هفت کارگردان سینما که خودکشی کردند

ماریو مونیچلی (۲۰۱۰-۱۹۱۵) / یکی از بزرگترین کارگردان‌های سینمای ایتالیا که دو بار هم نامزد جایزه اسکار شد. معروف‌ترین فیلم‌هایش «یک بورژوای کوچک کوچک» ، «دوستان من» و «جنگ بزرگ» و چند فیلم با بازی توتو هستند. او همچنین یکی از چهره‌های شاخص جشنواره‌های سینمایی بود.

مونیچلی با «جنگ بزرگ» جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز را برد و سه بار هم در جشنواره فیلم برلین برنده جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی شد. مونیجلی استاد ترکیب طنز با درام تلخ بود. مونیچلی هنگام خودکشی ۹۵ ساله بود. او با پریدن از پنجره اتاق یک بیمارستان خودش را کشت. مونیچلی تنها چند روز قبلش متوجه شده بود دچار سرطان پروستات شده است.


هفت کارگردان سینما که خودکشی کردند

تونی اسکات (۲۰۱۲-۱۹۴۴) / برادر کوچکتر ریدلی اسکات که برعکس برادرش چندان محبوب منتقدان نبود، اما فیلم‌هایش اغلب در گیشه موفق بودند. او در ساخت اکشن‌های خوش‌ساخت مهارت داشت. «تاپ گان»، «پلیس بورلی هیلز ۲»، «روزهای تندر»، «رمانس واقعی»، «دشمن ملت»، «جاسوس بازی» و «مردی در آتش» برخی از فیلم‌های او بودند. او سهم مهمی در ستاره شدن تام کروز داشت که در «تاپ گان» برای او بازی کرد.

کروز پس از مرگ اسکات گفت: «او کارگردان خلاقی بود که تاثیرش بر سینما باقی می‌ماند.» اسکات با پرت کردن خود از بالای یک پل در لس‌آنجلس در ۶۸ سالگی خودکشی کرد، پلی که محل فیلمبرداری صحنه‌های هیجان‌انگیزی در فیلم‌های «سریع و خشمگین»، «سرقت در ۶۰ ثانیه»، «فرشتگان چارلی» و «زندگی و مرگ در لس‌آنجلس» بود. دلیل خودکشی اسکات هنوز مشخص نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نادیا

      وای خدای من!کارگردان سینما و این کارها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج