۳۹۵۳۴۸
۳ نظر
۵۰۱۵
۳ نظر
۵۰۱۵
پ

«خانه پوشالی» در شبکه نمایش!

شبکه نمایش در اقدامی جالب سریال مشهور «خانه پوشالی» را روی آنتن فرستاد. این اتفاق در حالی افتاد که سریال از طریق امواج ماهواره قابل دریافت نیست. ماجرا چیست؟

روزنامه هفت صبح - مرجان فاطمی: شبکه نمایش در اقدامی جالب سریال مشهور «خانه پوشالی» را روی آنتن فرستاد. این اتفاق در حالی افتاد که سریال از طریق امواج ماهواره قابل دریافت نیست. ماجرا چیست؟ گفتگوی ما با مدیر تامین برنامه شبکه نمایش را بخوانید.

پخش سریال «خانه پوشالی» از شبکه نمایش، در شرایطی که به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می شویم و بحث رقابت میان نامزدها به شدت گسترش پیدا کرده، اتفاق بسیار مهمی است. شبکه نمایش تا پیش از این، سریال مناسبتی پخش نمی کرد و حالا می شود گفت با پخش این سریال پرمخاطب و اثرگذار، قدم بسیار مهمی در این زمینه برداشته و به نوعی به آگاهی بخشی عمومی در مورد پشت پرده پر از دسیسه و توطئه انتخاباتی آمریکا یاری رسانده است.

اولین قسمت این سریال، در حالی شنبه شب هفته گذشته از شبکه نمایش پخش شد که برخلاف سایر سریال ها، پیش از شروع پخش، تبلیغات و آنونس های خاصی در ارتباط با پخش آن روی آنتن نرفت و خیلی ها متوجه پخش آن نشده بودند. نکته قابل توجه اینجاست که افرادی که شبکه نمایش را از طریق ماهواره دریافت می کنند، امکان تماشای این سریال را نداشتند. هفت صبح در گفتگو با محمد حسام پور، مدیر تامین برنامه شبکه نمایش، ابعاد مختلف پخش این سریال را بررسی می کند.

«خانه پوشالی» در شبکه نمایش!
اولین قسمت سریال «خانه پوشالی» در حالی روز گذشته از شبکه نمایش پخش شد که فقط دارندگان گیرنده های دیجیتال قادر به تماشای آن بودند. مخاطبانی که از طریق ماهواره امواج شبکه نمایش را دریافت می کنند نتوانستند سریال را ببینند چون در همان زمان، شبکه نمایش یک فیلم سینمایی روی آنتن ماهواره ای خود فرستاده بود. ممکن است حذف سریال از ماهواره به این دلیل صورت گرفته باشد که حق رایت سریال خریداری نشده؟

- حوزه فعالیت من چینش جدول پخش و انتخاب محتوای متناسب برای پخش از شبکه نمایش است. ما اصلا در زمینه رایت و مسائل فنی ورود نمی کنیم. باید این مسئله را از اداره کل تامین برنامه خارجی تلویزیون پیگیری کنید.

سریال «خانه پوشالی»، سریال بسیار مهمی است. چرا اطلاع رسانی در زمینه پخش آن تا این حد کم صورت گرفت؟ تیزرهای تبلیغاتی آن از شبکه های مختلف پخش نشد و حتی سایت های خبری هم آنطور که باید به آن واکنش نشان ندادند. هنوز خیلی ها در جریان پخش این سریال نیستند.

- روند دوبله این سریال یک مقدار طولانی و پیچیده بود. زمانی که کار نهایی شد، آنونس سریال را پخش کردیم. فکر کنم قبل از آن هم انجمن گویندگان خودشان اطلاعیه داده بودند که مشغول دوبله این سریال هستند. چند روز قبل هم چند سایت خبری درباره پخش آن اطلاع رسانی کردند.

اما سایت شبکه نمایش هم درباره پخش این سریال اطلاع رسانی نکرده.

- سایت شبکه در حال آپدیت شدن است و این قابل پیگیری است.

سریال «خانه پوشالی»، سریالی ضد سیستم آمریکایی است و به دلیل نقد سیاست های آمریکا این قابلیت را داشت که مدت ها قبل از تلویزیون ایران پخش شود. الان با توجه به نزدیکی به بحث انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصمیم به پخش این سریال گرفته شده؟

- توجه به مناسبت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، ذات کار در تلویزیون و رسانه است. باید در تمام انتخاب ها به این شرایط توجه شود. سریال «خانه پوشالی» هم از مدت ها قبل در دستور آماده سازی قرار گرفته بود. ترجمه و دوبله آن بیشتر از سه ماه است که در حال انجام است. بعد از تکمیل مراحل آماده سازی، فکر کردیم نزدیک این مناسبت سیاسی آن را پخش کنیم.

این سریال به سفارش خود تلویزیون دوبله شده؟ چون شنیده بودیم شبکه نمایش خانگی هم این سریال را دوبله کرده. این نسخه ای که الان شاهدش هستیم، دوبله نمایش خانگی نیست؟

- این نسخه به سفارش صدا و سیما و شبکه نمایش دوبله شده. البته نسخه دیگری موجود است که یک موسسه برای توزیع در شبکه نمایش خانگی آن را دوبله کرده. با توجه به مخاطب گسترده و انبوه اصولا سریال هایی که در تلویزیون قرار است پخش شوند باید در دوبله، یکسری استانداردهای فنی، کیفی خاصی را رعایت کنند.
بعد از بررسی هایی که انجام دادیم، نسخه دوبله شده، سریال در شبکه نمایش خانگی، به رغم اینکه زحمت زیادی برایش کشیده شده، استانداردهای لازم برای پخش از تلویزیون نداشت. تلویزیون ترجیح داد که با کیفیت بهتری این دوبله صورت بگیرد. الان اگر دوبله ها را مقایسه کنید متوجه تفاوت های کیفی و فنی و هنری با نسخه در حال پخش از تلویزیون می شوید. ما بهترین دوبلورها را برای این سریال استفاده کردیم.
«خانه پوشالی» در شبکه نمایش!
یکی از نکات مهم نسخه تلویزیونی «خانه پوشالی»، اصلاحات بسیار دقیق آن است و برخلاف بسیاری از فیلم ها و سریال ها، اصلاحات تصویری به واسطه آباژور و صندلی و ... صورت نگرفته و معلوم است کاملا روی آن کار شده.

- اصلاحات محتوایی و تصویری، اقتضای جامعه ایرانی و اسلامی است و باید این موارد را رعایت کنیم. اصول و ضوابط پخش در سازمان مشخص است که حتما باید رعایت شود. این سریال از آن جهت که سریال خاصی بود، وقت زیادی برای اصلاحات آن صورت گرفت. تیمی از کارشناسان کنار هم قرار گرفتند، سریال را بازبینی کردند و نکات و ملاحظات را طبق قوانین موجود بررسی کردند. اگر می بینید به صورت استاندارد و قابل فهم اصلاح شده به دلیل همان کارشناسی و اصلاحاتی است که بر اساس خرد جمعی انجام شد.

سریال «خانه پوشالی» طبیعتا برای پخش از تلویزیون نیازمند اصلاحات زیادی بوده، با این حال یکسری روابط در سریال وجود دارد که در تلویزیون ما قابل پخش نیست ولی با حذف این بخش ها یکسری از اطلاعات به مخاطب منتقل نمی شود و شاید داستان در جاهایی گنگ باقی بماند؛ برای این مشکل چه کاری انجام دادید؟

- سعی کرده ایم در بخشی از نریشن ها و دیالوگ هایی که در داستان وجود دارد، اطلاعات موجود در بخش های اصلاح شده را منتقل کنیم.

سریال «خانه پوشالی» در چهار فصل ساخته شده، تلویزیون قرار است چه فصل هایی از آن را پخش کند؟

- برنامه ریزی ما این است که هر چهار فصل از تلویزیون پخش شود.

الان چند فصل را به طور کامل دوبله کرده اید؟

- الان دو فصل از کار دوبله شده، فصل سوم در حال دوبله است و فصل چهارم هم به زودی دوبله می شود.

پخش سریال خارجی جدید در شبکه نمایش، اتفاق بسیار خوبی است. قرار است سیاست پخش سریال هایی مثل «خانه پوشالی» همچنان در شبکه نمایش وجود داشته باشد یا الان به خاطر نزدیک بودن به رقابت ریاست جمهوری آمریکا، تصمیم گرفتید که سراغ «خانه پوشالی» بروید؟

- شبکه نمایش جزو شبکه های دوران دیجیتال تلویزیون است. این شبکه ها موضوع محور و تخصصی هستند. ما در دوران آنالوگ بیشتر شبکه های عمومی داشتیم اما در دوران دیجیتال بیشتر روی مخاطبان خاص دست گذاشته ایم. الان چهار سال است که از عمر شبکه نمایش می گذرد. در این مدت قدم به قدم داریم به سمت تخصصی شدن پیش می رویم تا اینکه به تخصصی ترین شبکه تلویزیون در زمینه پخش فیلم و سریال تبدیل شویم. البته قبل از «خانه پوشالی» سریال های جدید دیگری هم داشتیم.
«خانه پوشالی» در شبکه نمایش!
اما هیچ کدام از سریال ها به لحاظ اهمیت، مثل «خانه پوشالی» نبودند.

- تاکنون حداقل ۱۰ سریال جدید از شبکه نمایش پخش شده است و این به ذائقه مخاطبان ربط دارد. مثلا ما سریال کره ای «سرنوشت» را پخش کردیم و بسیاری از افراد که علاقه مند به سریال های آسیای شرقی هستند از آن استقبال کردند. حتی درخواست های زیادی داشتیم که مجددا آن را پخش کنیم. ما به این ذائقه متنوع احترام می گذاریم. همین الان «در برابر آینده» فصل دومش جدید است و برای اولین بار دارد پخش می شود.

چرا سریال «فرار از زندان» با وجود اینکه دوبله شد و اعلام شده بود از شبکه نمایش پخش می شود هیچ وقت به پخش نرسید؟

- تا آنجایی که بنده می دانم این سریال به لحاظ دوبله و آماده سازی کاملا آماده پخش بود منتها اداره کل تامین خارجی که در حوزه رایت سریال ها و فیلم ها فعال هستند به ما اعلام کرد که این سریال را از دستور پخش خارج کنیم. آن طرف قضیه را من نمی دانم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دست درآوردند

    • محمدر ضا پاکدامن آذری

      با سلام و عرض ادب به تمام دست اندر کاران شبکه ی نمایش و با عرض خسته نباشید و خدا قوت امیدوارم تمام دست اندر کاران این شبکه در تمام امور زندگیشان موفق باشند . سریال هایی همانند خانه پوشالی پیچیدگی های خاص خود را دارند و بررسی و نقد همچین سریال هایی برای تماشاگر عام مقداری دشوار است لذا پس از پخش سریال اگر نقدی بعد از سریال توسط کارشناسان مجرب صورت بگیرد آگاهی های لازم به تماشاگر داده شده و دنبال کردن آن برای تماشاگر لذت بخش تر خواهد شد. خدا نگهدارتان

    • بدون نام

      با عرض خسته نباشید به شبکه نمایش به خاطر پخش سریال خانه پو شالی زیرا این سریال سریال بسیار پر محتوایی بود ولی چرا فصل آخر آن را ناتمام پخش کردید اگر می شود بار دیگر فصل آخر این سریال را (کامل )پخش کنید با تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج