۴۴۰۳۷۳
۱ نظر
۵۰۲۵
۱ نظر
۵۰۲۵
پ

«مكس استيل»؛ ابر قهرمانی جدی و مسخره!

«مکس استیل» عنوان فیلم پرماجرای تازه ای است که در آن یک قهرمان کمیک بوک وار جدید با همین نام ظهور می کند اما روند پیدایش قهرمان و سایر شرایط قصه به گونه ای است که بیشتر بنظر می رسد این یک نگاه تمسخر آمیز به ابرقهرمان های خیالی کمیک استریپ ها است .

روزنامه بانی فیلم: «مکس استیل» عنوان فیلم پرماجرای تازه ای است که در آن یک قهرمان کمیک بوک وار جدید با همین نام ظهور می کند اما روند پیدایش قهرمان و سایر شرایط قصه به گونه ای است که بیشتر بنظر می رسد این یک نگاه تمسخر آمیز به ابرقهرمان های خیالی کمیک استریپ ها است و نه کوششی برای اضافه کردن یک نفر جدید به این جمع، حتی اگر موفقیت اقتصادی این فیلم سبب ساخت قسمت های بعدی آن و تبدیل شدن مکس استیل به یک فرانچیز جدید سینمایی شود.
«مكس استيل»؛ ابر قهرمانی جدی و مسخره!

پس از مرگ مردی فوق العاده

این فیلم که توسط استوارت هندلر کارگردانی شده و طی ۶ هفته اکرانش در سطح جهان به ۱۰۵ میلیون دلار پول دست یافت،‌ پیرامون نوجوانی ۱۶ ساله به نام مکس مک گرات (با بازی بن وینچل) است که همراه با مادر بیوه اش به نام مالی (ماریا بلو) به شهری جدید سفر و در آنجا اقامت می کند. پدر مکس که یک دانشمند بود، چند سال پیش در یک اتفاق تلخ صنعتی که شاید بر اثر یک توفان شکل گرفته باشد،‌ جان باخته است و بسیاری از افراد که مکس را می بینند، به او مکرراً گوشزد می کنند که پدرش مردی فوق العاده و خاص بوده است و یکی از آنها همکار سابق پدر او (با بازی اندی گارسیای معروف) است.
«مكس استيل»؛ ابر قهرمانی جدی و مسخره!
در همین شرایط است که مکس ناگهان احساس می کند صاحب توانی غیرمعمول به ویژه در دست هایش شده است اما هندلر به هر دلیلی که شاید عدم پیام رسانی کامل اسپشیال افکت های به کار گرفته در طول فیلم باشد (که این برای فیلم های هالیوودی فرآیندی باورنکردنی است) به ما نمی گوید که کیفیت و تعریف دقیق این توانمندی ها چیست.

یک ظهور ناگهانی دیگر

اما این تنها شگفتی تازه شکل گرفته برای مکس نیست و ناگهان موجودی روبوت وار که آندرویدی یک چشم است و خود را استیل می نامد و به نظر می رسد گونه ای ذی حیات از ماده سیلیسون است، مقابل او سبز می شود. او کاراکتری آزار دهنده و نه چندان دلچسب است که صحبت کردن جاش پره نر به جای او در طول فیلم بر نامطبوع بودن وی می افزاید.

همان طور که قابل پیش بینی نشان می دهد، مکس و استیل با همکاری و ادغام با یکدیگر، «مکس استیل» را تشکیل می دهند که یک ابرقهرمان جدید است و بهتر بگوییم موجود تازه ای است که می خواهد به سبک و سیاق قهرمانان کمیک استریپی به نجات مستمندان بشتابد و دست دردمندان را بگیرد و اشرار را سرکوب کند.
«مكس استيل»؛ ابر قهرمانی جدی و مسخره!
انگار موتورهای بسیار پرتوان توربو به وی نصب شده و شکی نیست که او البسه ای آهنین را بر تن دارد و صاحب توان های فوق العاده تازه ای شده و یکی از آنها قدرت پرواز است. آنها به سرعت در می یابند که نیروهایی مرتبط با بیگانگان و فرا زمینی ها در پی آنها هستند و طبیعی است که خیری از آنها بر نخیزد و برعکس شر وجودشان برای همگان خطرساز باشد.

تصنعی و افراطی

اینجاست که مکس استیل و به واقع ترکیبی از مکس و آندرویدی که به سراغ او آمده است، با کمک کاراکتر اندی گارسیا یعنی همکار پدرش به نبرد با این موجودات بیگانه می پردازد و البته لباس هایی که آنها طی این ایام بر تن دارند، از برخی جهات به قدری تصنعی و افراطی بنظر می رسد که گاهی بینندگان فیلم به جای جدی گرفتن موضوع و دراماتیک شمردن اتفاقات به خنده می افتند.
به واقع نیز استوارت هندلر و همکارانش چنان کوششی نکرده اند که منجر به رفع این ضعف و جدی تر انگاشته شدن این کاراکترها و در آمدن آنها از یک حالت فانتزی صرف و تمسخر آمیز باشد و در همین ارتباط است که با دیدن مکس استیل، فیلم های مشابه دیگری همچون «تماشاخانه مرموز علمی ۳۰۰۰» به یاد می آیند که قرار بود فیلم ماوراء الطبیعه جدی ای باشد اما بیشتر اسباب تمسخر شد.

افسوس بزرگ

شاید هم افسوس بزرگ باید شامل حال اندی گارسیا و ماریا بلو شود که توان بازیگری شان بسیار بیشتر از آنی است که در این فیلم می بینیم و به رغم تلاش بدیهی هر بازیگری برای کسب درآمدی بیشتر و امرار معاش بهتر با حضور در فیلم هایی تازه، شاید بتوان راه هایی بجز بازی در فیلم هایی مانند «مکس استیل» را هم برای نیل به این مهم پیدا کرد.
«مكس استيل»؛ ابر قهرمانی جدی و مسخره!

همه اینها البته به معنای کوبیدن کامل بنیادهای این فیلم نیست زیرا توفیق و فروش قابل قبول فیلم همان طور که پیشتر گفتیم احتمالا به معنای صدور مجوز ساخت قسمت بعدی آن در سالهای پیش رو خواهد بود و شاید این روال به فیلم های بیشتر از دو مورد و سالهای دورتر هم کشیده شود.

مشخصات فیلم

عنوان: «مکس استیل»

محصول : استودیوهای دولفین اینترتین منت و این جنیوس مدیا

تهیه کنندگان :‌ بیل اوداد، جولیا پیستور، چارلی کوهن،‌ دیوید ووس و دوگ وادلی

سناریست: کریستوفر یوست

کارگردان:‌ استوارت هندلر

مدیر فیلمبرداری: برت پاولاک

تدوینگر: مایکل لوییس هیل

موسیقی متن : ناتان لانی یر

طول مدت : ۹۲ دقیقه

بازیگران : بن وینچل، جاش بره نر، انا ویلافانه، اندی گارسیا، ماریا بلو و بیلی اسلافتر.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تمام کارتونمکساستیل را به من روان کو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج