۴۹۶۰۴
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

نگاهی به آلبوم های تازه از بازیگران سینما

اشکان خطیبی همراه «بهنود فدوی» و «فرشاد حسامی» گروه ترافیک را تشکیل داده و در کنار دوستانش تصمیم گرفته اولین آلبوم گروه را هم با همان اسم گروه یعنی «ترافیک» روانه بازار کند.

نگاهی به آلبوم های تازه از بازیگران سینما

روزنامه تماشا: «آلبوم هفت با حضور شهاب حسینی و امین زندگانی منتشر شد»، «بهرام رادان خواننده شد»، «آلبوم محمدرضا فروتن با ترانه هایی از افشین یدالهی وارد بازار خواهد شد»، «مهران مدیری و حامد بهداد با گروه دارکوب روی صحنه می روند»، «آلبوم مستقل حامد بهداد منتشر خواهد شد»، «کازابلانکای رضا رویگری در راه است»، «اشکان خطیبی با ترافیک می آید» ... این تنها بخشی از تیترهای رسانه هاست که در سال های اخیر راجع به حضور اهالی سینما در عالم موسیقی جلب نظر می کند. تیترهایی که حکایت از علاقه زائدالوصف سینمایی ها به خوانندگی دارد.

نگاهی به آلبوم های تازه از بازیگران سینما

رویگری: این اولین آلبوم من نیست!

یکی از بازیگرانی که این روزها بیش از همه خبر انتشار آلبومش در رسانه ها مطرح است، رضا رویگری است. او پیش از این دو آلبوم دیگر هم منتشر کرده که البته زیاد با موفقیت همراه نبوده و این بار قصد دارد با «کازابلانکا» توانایی های خود در عرصه موسیقی را بیش از گذشته به نمایش بگذارد.

رضا رویگری در مورد دلیل انتخاب نام «کازابلانکا» برای آلبومش به تماشا می گوید: «این اسم یکی از آهنگ های آلبوم است که موضوع آن در مورد فیلم معروف تاریخ سینمای دنیا، یعنی کازبلانکاست. در این آلبوم سعی داشتم که از ترانه های مرتبط با فضای سینما و خاطره هایش استفاده کنم اما در نهایت موفق به انجام این کار نشدم و فقط چهار آهنگ «کازابلانکا»، «داش آکل»، «قاصدک» و «صحنه» آهنگ هایی هستند که رنگ و بوی سینمایی دارد.»

«کازابلانکا» قرار بود قبل از عید وارد بازار شود اما حالا روزهای ابتدایی دومین ماه سال ۹۲ را سپری می کنیم و هنوز خبری از آلبوم جدید رویگری نیست.

رویگری در مورد دلیل تاخیری که در انتشار آلبومش اتفاق افتاده هم اینطور می گوید: «ما قصد داشتیم آلبوم را اسفند سال گذشته وارد بازار کنیم اما بنا به دلایلی این موضوع اتفاق نیفتاد و انتشار آلبوم به سال جدید موکول شد. اگر اتفاق خاصی نیفتد فردا مجوز نهایی انتشار آلبوم صادر خواهد شد و ما تلاش می کنیم «کازابلانکا» را تا آخر همین هفته وارد بازار کنیم.»

نگاهی به آلبوم های تازه از بازیگران سینما

خواننده ترانه معروف «ایران - ایران» پیش از این دو آلبوم دیگر هم منتشر کرده که البته با اقبال چندانی مواجه نشده، رویگری در مورد علت تصمیم دوباره اش برای حضور در عرصه موسیقی به وسیله انتشار آلبوم به تماشا اینطور توضیح می دهد: «همانطور که می دانید این اولین آلبوم من نیست و من پیش از این دو آلبوم دیگر هم منتشر کرده ام. علت اینکه بین آلبوم دوم و «کازابلانکا» فاصله زیادی ایجاد شده، مشغله سینمایی من است. من در این مدت به طور مرتب درگیر بازی در پروژه های مختلف بودم و به همین دلیل هم نمی توانستم کارهای مربوط به موسیقی را به طور مداوم پیگیری کنم. اما بالاخره تصمیم گرفتم یک مقدار جدی تر به این موضوع بپردازم. انشاءالله بعد از «کازابلانکا» تلاشم را خواهم کرد که آلبوم های بعدی با فاصله کمتری منتشر شود.»

حمید عسکری هم در این آلبوم به عنوان آهنگساز حضور دارد و چند ملودی برای رویگری ساخته، رویگری در این مورد هم می گوید: «قرار بود محسن یگانه هم در این آلبوم حضور داشته باشد اما به دلیل اینکه در آن مقطع مشغول فعالیت روی آلبوم خود «حباب» بود همکاری ما در «کازابلانکا» شکل نگرفت. در این آلبوم سعی کردم تا آنجایی که می توانم خودم ملودی نسازم تا بتوانم فضاهای متفاوت دیگری را هم تجربه کنم.»


اشکان خطیبی: لطفا همه را با یک چوب نزنید!

اما بازیگر دیگری که سودای خوانندگی دارد، اشکان خطیبی است. اشکان همراه «بهنود فدوی» و «فرشاد حسامی» گروه ترافیک را تشکیل داده و در کنار دوستانش تصمیم گرفته اولین آلبوم گروه را هم با همان اسم گروه یعنی «ترافیک» روانه بازار کند.

خطیبی در مورد اینکه چه اتفاقی باعث شد تصمیم بگیرد آلبوم موسیقی منتشر کند، می گوید: «اتفاق خاصی نیفتاد! بعد از یازده سال فعالیت در عرصه موسیقی فکر کردم الان دیگر وقتش رسیده تا یک آلبوم منسجم منتشر کنیم.»

این آلبوم هم قرار بود چند ماه پیش وارد بازار شود که با تاخیر مواجه شد. اشکان در این مورد به تماشا می گوید: «این موضوع از آن مواردی است که نمی توان جواب مشخصی در موردش داشت. به هر حال الان همه چیز تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری است. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که ما همه تلاش خود را انجام می دهیم که آلبوم در بهترین زمان وش رایط ممکن وارد بازار شود. کارهای آلبوم به پایان رسیده اما ما از فرصت انتخابات ریاست جمهوری در جهت بهتر شدن کارهای آلبوم استفاده می کنیم و در تلاشم تا کارها را با کیفیت بهتر و بیشتر برای مخاطبان موسیقی آماده کنیم.»

نگاهی به آلبوم های تازه از بازیگران سینما

بد نیست بدانید اشکان برای آلبوم اول تصمیم گرفته خودش در مقام تهیه کننده آلبوم ظاهر شود. او در مورد علت این تصمیم به تماشا می گوید: «ما می خواستیم این آلبوم را با استقلال کامل تولید کنیم و به دلیل اینکه نیروی خارجی به نام تهیه کننده وجود نداشته باشد که بخواهد روی کار اعمال سلیقه کند، با کمک بچه ها تهیه این آلبوم را خودم برعهده گرفتم.»

بازیگر قاعده تصادف در ادامه صحبت هایش با تماشا در مورد نقش بهروز صفاریان در آلبوم هم یادآور شد: «همه کارهای مربوط به تنظیم و ساخت ملودی توسط اعضای گروه انجام شده و بهروز صفاریان عزیز به دلیل دوستی که با فرشاد حسامی و من داشت و همچنین مخاطب شناسی قوی که دارد، محبت کرد و قبول کرد تا به عنوان مشاور هنری در کنار ما باشد. جا دارد از همین جا تشکر ویژه ای از بهروز داشته باشم که بعضی اوقات شاید بیش از خود ما دل می سوزاند.»

تجربه های قبلی بازیگرانی که وارد عرصه موسیقی و خوانندگی شده اند، چندان موفق نبوده و همین موضوع باعث شده مردم و مخاطبین موسیقی نسبت به حضور اهالی سینما در مقام خواننده خوشبین نباشد.

اشکان هم به خوبی این موضوع را می داند و به تماشا می گوید: «من از مردم و مخاطبان خوب موسیقی خواهش می کنم همه را با یک چوب نزنند! درست است که تا امروز آلبوم موسیقی منتشر نکرده ام اما حرفه اصلی من موسیقی است و در حد خودم با این مقوله آشنایی دارم. تنها خواهش من از مردم عزیزمان این است که بدون هیچ قضاوتی آلبوم را گوش کنند و بعد از آن هر نقدی که به آلبوم داشتند، با جان و دل پذیرای آن خواهم بود.»

باید صبر کرد و دید آیا این دو آلبوم می تواند ناکامی های گذشته اهالی سینما در موسیقی را جبران کند یا خیر.

اینکه چه دلیلی باعث می شود اهالی سینما نسبت به حضور در دنیای موسیقی علاقه زیادی از خودشان نشان دهند سوالی است که جواب مشخصی برای آن وجود ندارد.

خیلی ها می گویند حضور در رشته های هنری دلیل نمی خواهد و هر کسی حق دارد خودش را در مدیوم های مختلف محک بزند اما باید به این موضوع توجه داشت که اکثر آلبوم هایی که با صدای بازیگران سینما منتشر شده، نه تنها با اقبال چندانی مواجه نشده، بلکه گاهی به جایگاه آنها در حرفه اصلی خود، یعنی بازیگری هم لطمه وارد کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حدیث

      وای این اشکان خطیبی دیگه چی میگه این وسط؟؟؟
      اون رادانو ک دیگه ولش...

    • بدون نام

      هر کی از خانوادش قهر کرده شده خواننده.

    • استار

      كم كم داره توي سايت‌هاي موسيقي تعداد خواننده‌ها از بازديد كنند‌ها بيشتر مي‌شه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج