adexo3
۵۴۳۶۳
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

فیلم طنز مهران مدیری برای جشنواره فجر

خشایار الوند و امیر مهدی ژوله نویسندگان جدانشدنی از مهران مدیری هستند و انصافا نوشته این دو در اغلب اوقات کارهای دیدنی از آب درآمده است. الوند این روزها در حال استراحت است و به تازگی کارش در «ویلای من» تمام شده؛ به همین بهانه با او گپی زدیم.

فیلم طنز مهران مدیری برای جشنواره فجر

روزنامه تماشا: خشایار الوند و امیر مهدی ژوله نویسندگان جدانشدنی از مهران مدیری هستند و انصافا نوشته این دو در اغلب اوقات کارهای دیدنی از آب درآمده است. الوند این روزها در حال استراحت است و به تازگی کارش در «ویلای من» تمام شده؛ به همین بهانه با او گپی زدیم.

فیلم طنز مهران مدیری برای جشنواره فجر

آقای الوند بالاخره شما و گروه مهران مدیری کی با تلویزیون آشتی می کنید؟

- ما با تلویزیون قهر نکرده ایم. تک تک بچه ها عاشق کار کردن در تلویزیون هستند نمی شود کتمان کنیم که مخاطب تلویزیون بی اندازه است. اما الان تلویزیون نه بودجه دارد و نه مدیران علاقه ای به کار کردن دارند.

با توجه به اینکه تلویزیون الان دوره ورشکستگی خود را طی می کند چرا شما با اسپانسرهای شخصی و سرمایه گذارانی که قطعا می خواهند با مدیری کار کنند سریال نمی سازید؟

- ما خودمان اولین گروهی بودیم که تبلیغ درون برنامه ای را به تلویزیون آوردیم. در زمان «باغ مظفر» این اتفاق افتاد و ما می خواستیم «قهوه تلخ» به همین شکل در تلویزیون بسازیم. اما مسئولین بازرگانی تلویزیون مخالفت کردند و با تهیه کننده برای ۹۰ قسمت «قهوه تلخ» به نتیجه نرسیدند. من نظرم این است که تلویزیون بیاید آنتن را بفروشد و به افراد بگوید مثلا تو بیا و یک سریال ۲۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای به ما بده البته با حفظ ضوابط تلویزیون. در آن صورت هر کسی مجبور می شود هم کارهای تبلیغاتی و بازرگانی پروژه اش را برعهده بگیرد و هم با بهترین کیفیت کارش را تحویل بدهد تا از بازار رقابت عقب نماند.

عوض شدن مدیر شبکه سوم هم شما را امیدوار نکرده؟

- من بعید می دانم اتفاق خاصی افتاده باشد چون سیاست ها هنوز همان است و تغییری نکرده فقط آدم ها عوض شده اند. هیچ منعی برای حضور مهران مدیری در تلویزیون نیست، نه برای او نه برای هیچ کدام از اعضای تیم ما. خود من به شخصه با محسن طنابنده سری اول «پایتخت ۱» را نوشتم. اما مشکل اینجاست که یک مدیر می آید و از قیافه من خوشش نمی آید و مدیر دیگر به نظرش من چهره جذابی دارم! مسائل در تلویزیون منطقی نیست، سلیقه ای است.

اگر سازمان با مهران مدیری مشکلی ندارد پس چرا تیزرهای «تهران ۱۵۰۰» بدون تصویر او پخش می شد؟

- اگر سازمان با ما مشکلی داشت در برنامه «سین مثل سریال» من را دعوت نمی کردندو سریال های آقای مدیری اول نمی شد. این مسئول بازرگانی سازمان است که باید پاسخگو باشد که چرا چهره مدیری را در تیزرهای «تهران ۱۵۰۰» نمایش نمی داد. فکر می کنم هنوز به خاطر «قهوه تلخ» با ما مشکل دارند. اگر «قهوه تلخ» در تلویزیون پخش می شد من به جرات می گویم که تهران موقع پخش آن تعطیل می شد. جایزه ما که توانستیم مخاطب را سرگرم کنیم در این همه سال چیست؟ ما در زمان پخش برره ۹۰ شب گرانترین باکس آگهی تاریخ تلویزیون را پر می کردیم.

شبی یک میلیارد تومان به خاطر پخش «برره» به سازمان پول می رسید. اما آخرش چی شد؟ خود ما ۵ ماه بعد پولمان را گرفتیم. نمی شد از آن ۱۰۰ میلیارد تومان پول، یک میلیاردش را بین بچه ها تقسیم کنند و بگویند دستتان درد نکند که کاری کردید که مردم از ماهواره کنده شوند؟ ما با این همه سود مالی که برای تلویزیون داشتیم باید برای کار بعدی دوباره برویم ته صف؟!

به عنوان دوست و نویسنده اغلب کارهای مهران مدیری فکر می کنید چقدر از شکست فعلی تلویزیون به خاطر نبود آدم هایی مثل مدیری یا عطاران است؟

- در اینکه مخاطب تلویزیون ریزش کرده شکی نیست. آدمی مثل عطاران که در سینما برای هر فیلم صد، صد و پنجاه میلیون تومان دستمزد می گیرد و در سال ۴ تا کار انجام می دهد چه دلیلی می بیند با ۴۰ تومان بیاید در تلویزیون کار کند؟ به نظر من کار خوب از مدیر خوب برمی آید این تشخیص درباره بعضی ها وجود ندارد که رضا عطاران و مهران مدیری با بقیه فرق دارند و عدالت را درباره این آدم ها رعایت نمی کند. می خواهم ببینم مدیران متوجه فقدان این آدم ها در تلویزیون نمی شوند؟ وقتی مهران مدیری در تلویزیون نیست وودی آلن جایش را گرفته؟! عطاران نیست که داره «خنده بازار» پخش می شه! پس باید به این نتیجه رسید که شما آدم های قدرشناسی نیستید. والله باور کنید اگر ما «برره» را در آمریکا می ساختیم الان تک تک ما در «بورلی هیلز» خانه داشتیم! یک خبرنگار خارجی آمده بود ایران اصلا باورش نمی شد که هر شب ۴۰ میلیون نفر «برره» را می بینند. این رکورد باورنکردنی است؛ فقط اسکار و فینال اروپا می تواند اینقدر بیننده داشته باشد.

نکته خیلی بدی هم که وجود دارد این است که ممیزی ها به جای اینکه کمتر شود بیشتر می شود. سریال «بزنگاه» بازپخش می شود و در بازپخشش کلی از سکانس ها حذف شده است.

- فضای تلویزیون از فضای جامعه متاثر است. آقای مدیر! شما وقتی اینقدر فضا را بستی و ممیزی ها را هر روز شدیدتر می کنی توانسته ای اخلاقیات را بیشتر کنی؟ پس چرا با این اوصاف همه دارند سریال های غیراخلاقی آن ور را دنبال می کنند؟

بگجذریم. تعدد کاراکتر در «ویلای من» به این خاطر است که سریال نزد مخاطب عام نگرفته؟

- نه باور کنید ما با همه این آدم ها از ابتدا قرارداد بستیم. حتی از تعدد کاراکتر مجبور شدیم ۴ تا از آنها را حذف کنیم. خانم شبنم مقدمی قرار بود با ما کار کند که به دلیل درگیر نشدنشان در پروژه ای دیگر نتوانستند به ما ملحق شوند. ما می توانستیم از ابتدا همه کاراکترهایمان را رو کنیم یا می توانستیم که یکی یکی آنها را وارد کنیم که در نتیجه راه دوم را انتخاب کردیم. این را هم بگویم که سریال الان حسابی جا افتاده و فروشمان دو برابر شده است. اجازه ندارم رقمی بگویم اما فروشمان واقعا حیرت انگیز است.

چقدر از نبود محمدرضا هدایتی صدمه دیدید؟

- قطعا اگر هر کدام از بازیگران ما نباشند کار لطمه می خورد اما چه می شود کرد محمدرضا هدایتی سر ۲تا پروژه بود. حتی جواد عزتی هم در ۳تا کار درگیر بود واصلا نمی شد که به ما برسد.

آقای الوندن برادران آقاگلیان هنوز دستمزدهای گروه «قهوه تلخ» را نداده اند؟

- بله، من هنوز طلبکارم اما بگذارید من در این باره نظری ندهم. من آن دفعه راستش را گفتم و دودش در چشم خودم رفت.

چه برای آقای مدیری یک طرح سینمایی نمی نویسید؟ شنیدیم یک کار اپیزودیک قرار است شروع کنید.

- یک طرح طنزی با مهران مدیری داریم که قرار است پس از اتمام «ویلای من» آن را شروع کنیم. یک کار سینمایی استع که تک پرسوناژ است و سیامک انصاری قرار است بازی کند و خود آقای مدیری کارگردان باشد. می خواهیم به جشنواره فجر برسد حالا باید دید که چه پیش می آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mohamaad

      آقای مدیری خیلی مخلصیم خیلی دوست داریم

    • MohammadMTZ

      " وقتی مهران مدیری در تلویزیون نیست وودی آلن جایش را گرفته؟! عطاران نیست که داره «خنده بازار» پخش می شه! پس باید به این نتیجه رسید که شما آدم های قدرشناسی نیستید. والله باور کنید اگر ما «برره» را در آمریکا می ساختیم الان تک تک ما در «بورلی هیلز» خانه داشتیم! یک خبرنگار خارجی آمده بود ایران اصلا باورش نمی شد که هر شب 40 میلیون نفر «برره» را می بینند. این رکورد باورنکردنی است؛ فقط اسکار و فینال اروپا می تواند اینقدر بیننده داشته باشد. "


      مرسی آقای الوند.حالا بازم اینها خوبه.حریم سلطان و امثال اینهارو چه میشه کرد !!!!!!!!

    • استار

      جاش واقعا توي تلويزيون خاليه! حيف ويلاي من كه توي تلويزيون پخش نميشه...

    • بدون نام

      قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهري
      خودتون ميگيد صداوسيما. از صداوسيما چه توقعي داريد ؟

    • الهام

      سلام....
      ما خانوادگی به آقای مدیری خیلی ارادت داریم. از ایشون میخواهیم سعی خودشونو بکنن که دوباره توی تلویزیون ببینیمشون.
      "نابغه طنز ایران دوستت داریم."

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج