۵۴۷۵۳۹
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

خواندنی ها با برترین ها (۱۲۷)

در این شماره از خواندنی ها با رمانی درباه لئوناردو داوینچی، فابل های توفیق، پژوهشی درباره نخستین دموکراسی و... آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با رمانی درباه لئوناردو داوینچی، فابل های توفیق، پژوهشی درباره نخستین دموکراسی و... آشنا شوید.

لئوناردو دواینچی (رمان)

  • دمیتری مرشکفسکی
  • ترجمه ی جواد سید اشرف
  • انتشارات ققنوس
  • چاپ اول: ۹۶
خواندنی ها با برترین ها (127)
خورشید آثار و اندیشه‌های لئوناردو داوینچی در مقام نقاش، مهندس، پژوهشگر و فیلسوف، با آن نیروی خلاقه بی‌همتا، آن قریحه و ذوق بی‌نظیر و آن حس زیباشناختی دست‌نیافتنی، در عصر ما نیز همچنان می‌درخشد و نورافشان است. اما تنها لبخند پررمز و راز «مونالیزا» نیست که دانشمندان همه اعصار و قرون را متحیر و مسحور کرده است - زندگی و زندگی و شخصیت آفریننده این اثر فناناپذیر نیز هنوز و همچنان پر از معنا و ابهام است.

دمیتری مرشکفسکی نویسنده نامدار روس و پرچمدار مکتب سمبولیسم در ادبیات این کشور با استفاده از منابع عصر خویش زندگی لئوناردو را در داستانی گردآورده که پس از صد سال هنوز هم بی‌رقیب و بی‌همتاست. نویسنده با قلمی توانا و در قالبی پرنقش و نگار از پس و ورای «اسطوره» لئوناردو به شخصیت و ذات درون این بزرگمرد می‌پردازد و هنرمند را در مقاطع گوناگون زندگی‌اش - از نوجوان تشنه علم و آموزش تا پژوهشگر پرجوش و خروش ریاضیات و هنر و حکیمی که در خفا و به رغم ممنوعیت و خطر بدن انسان را کالبدشکافی می‌کند - می‌کاود و روح ناآرام و مزاج دم‌دمی این پیشاهنگ و پرچمدار دنیای نو را در متن و زمینه عصر و دورانی می‌پژوهد که تصورات انسان از جهان و خلقت متزلزل و دگرگون شده‌ است.


فابل های توفیق

  • عباس توفیق
  • انتشارات مروارید
  • چاپ اول: ۹۶
خواندنی ها با برترین ها (127)
قصه های حیوانات از کهن ترین آثار ادبی انسان هاست. آنچه فایل به آن می پردازد ظاهرا رفتار حیوانات و باطنا رفتار آدمیان است. کار فابل به در می گویم، دیوار تو گوش کن است. فابل به ظاهر درباره حیوانات می گوید.ولی در باطن مقصودش حیوانات دو پاست! هنگامی که ما قصه جانوران دیگر را می خوانیم، در واقع داستان خودمان را می خوانیم و در ذهن مان تشویق می شویم فکر کنیم ما دیگر چه جانوارانی هستیم؟ ... و با چنین جانوران اطراف مان چگونه رفتار کنیم؟

فابل احمق ها را دست می اندازد. بدکاران را لو می دهد و ستم کاران را می کوبد.

شناخته شده ترین این گونه قصه ها در ایران به نام فابل: فابل های لافونتن است.

و معروف ترین آن: قصه روباه و کلاغ و پنیر. یکی از فایل های بسیار مشهور قرن اخیر، فابل مزرعه حیوانات شاهکار جورج اورول می باشد. نویسنده این کتاب، دکتر عباس توفیق، روزنامه نگار، شاعر، طنزپرداز، حقوق دان، جامعه شناس و رئیس هیات تحریریه ی روزنامه ی معروف توفیق می باشد.

فابل هایی که در این کتاب خواهید خواند محصول کار چندین سال گذشته ی این نویسنده مشهور است.

فابل های توفیق شامل یک صد فایل اورِزینال است که خالق آنها خود نویسنده است و برای نخستین بار منتشر می شود، به اضافه ی ده ها فابل آموزنده و شیرین دیگر.


چگونه بخوریم، بجنبیم، بخوابیم (چگونه انتخاب های کوچک به تغییرات بزرگ منجر می شود)

  • تام راث
  • ترجمه ی غزاله خطیبی
  • نشر هنوز
  • چاپ اول: 96
خواندنی ها با برترین ها (127)
انتخاب های ما مهم اند. می توانید امروز تصمیم بگیرید که فردا به شما انرژی بیشتری می بخشد. انتخاب های صحیح با گذر زمان به نحوی قابل توجه شانس شما را برای برخورداری از یک زندگی طولانی و سالم افزایش می دهند. یک صد سال قبل بسیاری از مردم به دلیل بیماری های عفونی می مردند، چون درمانی برای آنها وجود نداشت؛ امروزه، اکثریت افراد از بیماری ها و مشکلات قابل پیشگیری می میرند. دفعه ی بعد که شما با دو نفر از دوستانتان هستید، به خاطر داشته باشید که احتمال دارد دو نفر از شما سه نفر به دلیل بیماری قلبی یا سرطان بمیرند.

مشکل اینجاست که شما خطراتی را که تصمیم های کوچک روزمره ایجاد می کنند در لحظه ی حال نمی بینید. شما فوریتی احساس نمی کنید که رژیم غذایی تان را تغییر دهید تا زمانی که به دنبال سال ها مصرف غذاهای سرخ کرده، قند و گوشت فرآوری شده، در سن 60 سالگی دچار حمله قلبی شوید. در آن موقع درمان بیماری ممکن ولی بسیار مشکل است.

مهم نیست در حال حاضر چقدر از سلامتی برخوردارید؟ شما می توانید کارهای خاصی انجام دهید تا انرژی بیشتری داشته باشید و طولانی تر زندگی کنید. شما بدون توجه به سن تان، می توانید همیشه انتخاب های بهتری داشته باشید. تصمیم های کوچک، مانند این که هر روز چطور بخورید، فعالیت کنید یا بخوابید، بیشتر از چیزی که شما می اندیشید به حساب می آیند. آن طور که من از تجربه شخصی ام یاد گرفته ام، از این جور انتخاب ها زندگی شما را شکل می دهند.


نخستین دموکراسی

  • پال وودراف
  • ترجمه ی بهزاد قادری و سمانه فرهادی
  • نشر بیدگل
  • چاپ اول: ۹۶
خواندنی ها با برترین ها (127)
این کتاب به سه دلیل خواندنی است: اول بررسی تطبیقی بین نخستین دموکراسی در یونان باستانو امریکای قرن بیست ویک ، دوم این روزها دموکراسی را صادراتی یا پدیده ای اعطایی معرفی می کنند، بی آن که عرف جوامع را در نظر بگیرند و سوم صرف نظر از بحث مبانی فلسفی، سیاسی و اجتماعی دموکراسی نویسنده بخش اعظم دموکراسی یونان باستان را حاصل آرمان تراژیک در ادبیات و آئین های نمایشی یونان باستان معرفی می کند.

اهمیت این کتاب از این جهت است که وودراف در چارچوب بحث حرکت به سوی همسازی اجتماعی در یونان باستان سه چیز را کنون و محور این حرکت می داند: دولت و مردم، عرف جامعه و آموزش و پرورش.


آقای نویسنده و همکارش

  • جان هاج
  • ترجمه ی نازنین دیهیمی و مهدی نوری
  • نشر ماهی
  • چاپ اول: ۹۶
خواندنی ها با برترین ها (127)
آقای نویسنده و همکارش اولین نمایش‌نامه‌ای است که جان هاج، نمایش‌نامه‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس بریتانیایی، نوشته است. او در این نمایش‌نامه روایتی «سوررئال فانتزی» از روابط دو شخصیت تاریخی به دست می‌دهد؛ میخائیل بولگاکوف، نویسنده‌ی بزرگ روس، و ایوسیف استالین، دیکتاتور اتحاد جماهیر شوروی. داستان در سال‌های وحشت استالینی، حدود سال‌های ۱۹۳۸ تا ۱۹۴۰، در مسکو می‌گذرد.
شبی زنگ تلفن خانه‌ی بولگاکوف به صدا درمی‌آید و مردی از آن‌سوی خط مأموریتی ویژه به او می‌دهد. بولگاکوف مأمور می‌شود به مناسبت شصتمین سال تولد استالین نمایش‌نامه‌ای درباره‌ی سال‌های جوانی او بنویسد. آقای نویسنده و همکارش داستان همکاری نافرجام و اندوهبار استالین و بولگاکوف است، داستان رابطه‌ی روشنفکر و قدرت. این نمایش‌نامه در سال ۲۰۱۲ برنده‌ی جایزه‌ی لارنس اولیویه شد.
«مجله اینترنتی برترین ها» از تمامی ناشران، نویسندگان، مترجمان، منتقدان و علاقه مندان به حوزه نشر و کتاب دعوت می نماید مطالب خود را در حوزه معرفی و یا نقد و بررسی کتاب به آدرس زیر ارسال نمایند:

Bartarinha.editorial@gmail.com

همچنین برای ارتباط و هماهنگی های لازم می توانید با شماره ۲۳۰۵۱۴۹۲ تماس بگیرید. منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان می باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سپاس

    • بدون نام

      چرا جدیدش نمیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج